Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm... Dat zou kunnen... In 2003 heeft het COC een onderzoeksrapport aan de overheid aangeboden waaruit de problemen van o.a. homojongeren bleken... Misschien hebben ze later een initiatief genomen om er iets aan te doen... Ik heb zelf weinig info over scholen, omdat ik geen leraar ben op een school en ook eigenlijk niemand ken die op een school les geeft of zo... :D

    Misschien weet iemand anders daar wat van? ;)
     
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    bron :)

    dat was m.. ik wist dat ik t ergens gelezen had :cool:
    lijkt me een redelijk betrouwbare bron.. toch? 8)
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  3. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi werk, Mr. E... Dat is inderdaad goeie info... En betrouwbaar, omdat het van de overheid zelf afkomstig is... Expreszo, dat blad draait al vele jaren mee... Ik ken het nog van een jaar of 10-15 terug... Hoe lang het precies bestaat, weet ik niet... Voor geïnteresseerden post ik hier nog effe de link naar de website van Espreszo:

    http://www.expreszo.nl

    Edit, ik zie dat Expreszo al bestaat sinds 1988... Het is eigenlijk vooral voor homojongeren bedoeld dus... :)
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij mij werd er niet echt gesproken, ten minsten niet in de lessen. Er was in mijn klas verder ook niemand homo (Ten minsten voor zover ik weet. Zelf ben ik het overigens niet :)) dus het kwam niet naar voren zoals Ruud bv aangeeft.
     
  5. het blijft toch een beetje een taboe, zelfs op scholen.
     
  6. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    een aantal scholen hebben het blad toen ook geweigerd..
    dat leidde weer tot veel aandacht in de media etc.
    gekke scholen zijn t ook, verbieden/weigeren wekt alleen maar nieuwsgierigheid
    want ieder nadeel heeft zijn voordeel :eek:

    ik denk dat t in Nederland nog niet zo erg is gesteld met de acceptatie van homo's, de meeste mensen boeit t niet wat de geaardheid is van een ander :)
     
  7. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog wel dat dat blad verspreid werd op mijn school. Volgens mij was dat een jaar geleden. Er lag toen een stapel in de mediatheek. Maja ik weet niet of het veel effect heeft... wellicht laat het mensen wennen aan het idee van homoseksualiteit, maar bij ons op school had het een beetje een averechts effect. Mensen gingen er lacherig over doen en dreven er de spot mee. Ik geloof niet dat je als homo als je nog "in de kast zit" dat blad dan open en bloot gaat lezen. Ik deed dat niet tenminste. Dat gaat dan zo opvallen. Nu, vind ik het juist interessant.

    Verder werd er bij ons op school eigenlijk helemaal geen aandacht aan besteed. We hebben nooit voorlichting gehad ofzo. Ook bij seksuele voorlichting ging het altijd voor man - vrouw. Nee, zover als ik mij kan herinneren is er NOOIT een woord over gerept door een leraar. De sfeer was absoluut niet vijandig, maar er werd ook niet serieus mee omgegaan. Iedereen deed er een beetje lacherig over. En als je een rare actie uithaalde was je al gauw "de homo". En jongens die vermoedelijk homo waren kregen wel vaak pesterige opmerkingen naar hun hoofd geslingerd (ik overigens niet). Maar een echt negatieve sfeer was er niet. Neemt niet weg dat er gedurende de tijd dat ik op die school zat er niemand voor uit gekomen is.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  8. zijky

    zijky Sniper

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    nou.. moet er niet aan denken...
     
  9. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    zucht daar gaan we weer.... naja komt ie dan, als je dat zo graag wilt

    Anale seks
    Anale seks wordt doorgaans omgeven met een taboe of lacherige sfeer. Toch zijn er velen, zowel homo-, hetero, als biseksuelen, die plezier beleven aan anale seks. Op zich niet vreemd: de anus ligt in de nabijheid van de geslachtsorganen, maakt onderdeel uit van de bekkenbodem, heeft vele zenuwuiteinden, en heeft contracties tijdens het orgasme.

    In Nederland, anno 1989, blijkt van de heteroseksuele duurzame relaties zo'n 30% soms tot vaak anaal te vingeren en zo'n 10% (mannen 6%, vrouwen 12%) anale gemeenschap te hebben. Binnen homoseksuele duurzame relaties heeft ongeveer 82 % anale gemeenschap. Van de heteroseksuele mensen zonder duurzame relaties heeft ongeveer 4% anale gemeenschap, van homoseksuele mannen met losse kontakten heeft ongeveer 25% anale gemeenschap.

    bron: http://www.seksualiteit.nl/switchpoint_oud/lich_delen/anus/home.asp
     
  10. zijky

    zijky Sniper

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap niet dat het voor iemand bevredigend kan zijn om in de anus genomen te worden.... in de vagina heb je G spots...
     
  11. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    als je de tekst boven je had gelezen, had je dat nu geweten snuggere. En ff voor de duidelijkheid dat was in 1989. Je kunt er vergif op innemen dat het er nu veeeeel meer zijn.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  12. zijky

    zijky Sniper

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    o dat met dat zenuw einden had ik overhet hoofd gezien.... maar ik vind het nog vreemd :p
    maar ik vind het knap dat je er voor uit komt !
     
  13. Ruud

    Ruud Guest

    Als je het je écht afvraagt gewoon je klasgenoot/buurjongen/buurman/betse vriend/vriendin-met-strapon eens lief aankijken. Ghehehe.
     
  14. zijky

    zijky Sniper

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, zal ik doen :) :p
     
  15. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie liever een iets andere diepgang in dit topic dan deze..

    uiteraard is dat anaalverhaal iets wat nogal.. aparte reacties uitlokt, maar ik denk niet dat deze draad is geöpend voor een praatje over dat gaatje :eek:
     
  16. BaRT BeST

    BaRT BeST Goedendag

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    geen problemen mee, ieder zijn ding
     
  17. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    wtf man, dat hoort er allemaal bij hoor

    preutse gedoe
     
  18. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is natuurlijk jou priveleven Xanadu, maar ik ben toch wel nieuwsgierig hoe het nu gaat tussen jou en je beste vriend ? Lukt het je gewoon om er niet met hem over te praten en ben je uberhaupt nog op hem verliefd ?
     
  19. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Is toch eigenlijk wel vreemd he dat er op scholen weinig tot niets aan wordt gedaan. Ik bedoel dus de voorlichting. Dat van het homoblad is op zicht een goed idee maar ik kan me voorstellen dat je dat blaadje niet zomaar van de stapel pakt om het eens lekker op school te gaan lezen. Ik denk dat er dan eerst iets aan vooraf dient te gaan. De voorlichting dus om op deze wijze wat meer kennis te krijgen waardoor wellicht minder mensen zich genoodzaakt voelen om het te veroordelen en er openheid ontstaat.

    Ik kan mij namelijk wel voorstellen dat zoiets in ieder geval in de maatschappij les thuis hoort. Je praat over de maatschappij en daar horen ook de homoseksuelen bij. Bij de seksuele voorlichting zou het ook kunnen maar dan zal in eerste instantie vanuit onwetendheid lacherig worden gereageerd.
    Als er op scholen nou wat aan gedaan zou worden, is er tenminste een plek waar je er misschien over kunt praten. Nu zal het zo zijn dat de meeste het ontkennen en met hun eigen gevoel in strijd blijben totdat ze misschien ooit iemand vinden met wie ze het probleem kunnen delen.

    Er zullen absoluut meer voordelen zijn om het een plek te geven op school of zal het nog niet zo ver zijn in nederland dat het een thema op school kan zijn?
     
  20. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0

    Als reactie op jou reactie: ik denk niet dat het zozeer een preuts gedoe is, zoals jij het omschrijft maar het is wel erg prive! Sommige zaken hoeven niet zo uitvoerig te worden besproken. Er is ook nog zoiets als een bepaalde intimiteit waar je niet zo over spreekt en wellicht al helemaal niet om te bewijzen dat het wel prettig is of juist niet.
    Men gaat er toch weer vanuit dat alle homoseksuelen anale seks hebben!
    Ik ben lesbisch maar vind het ook niet nodig om hier nou uit te gaan leggen hoe wij onze intieme momenten invullen.
    Zou jij die behoefte wel hebben over je eigen seksuele handelingen?
     

Deel Deze Pagina