Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies... Waarom moet hier zo specifiek aandacht komen voor een bepaalde seksuele handeling? Ik heb al eerder in deze topic aangegeven dat het de discussie over homoseksualiteit zo ernstig versmalt tot een minimaal facet...

    Homozijn wordt veel te veel met seks geassocieerd, en het is inderdaad een vooroordeel dat elke homo automatisch anale seks heeft... Ik vind ook dat we dit soort intimiteiten liever voorbehouden aan de strikt persoonlijke levenssfeer... Want wat iemand in de slaapkamer uitspookt met zijn of haar partner, daar heeft wat mij betreft niemand iets mee te maken...:D
     
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    dat bedoelde ik idd meer te zeggen.. als je t over homoseksualiteit hebt, wordt dat er ALTIJD bijgehaald. Waar men bij ieder ander onderwerp hoogstens impliciet zijn intimiteiten deelt, wordt er bij dit onderwerp verwacht dat iedereen opeens wél behoefte heeft aan zulk soort gesprekken.
    ik vind het al knap van de mensen die hier op het forum uit de kast zijn gekomen, maar dat is niet genoeg.. nee, we halen nog even een onderwerp erbij wat in principe gewoon privé is.

    @ludo: in principe kan ik ook vragen hoe jouw relatie is met je rechterhand, maar dat doe ik ook niet.. dat vind ik gewoon een zekere vorm van respect voor elkaar.
    Intimiteiten zijn niet voor niets intiem, dat hou je voor jezelf en je partner.. ik denk dat dat bij heteroseksuele en homoseksuele mensen gewoon hetzelfde is.
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ja milady , je hebt volkomen gelijk , wat er in de slaapkamer gebeurt is een prive-zaak die uitsluitend tussen jou en je partner geldt , wat jullie daar doen is alleen jullie zaak en de rest van de wereld hoeft zich daar niet mee te bemoeien .
    En wat de bespreekbaarheid van sexualiteit in het algemeen betreft is het nu toch al iets beter dan vroeger aangezien er al op school onderricht wordt in gegeven alhoewel homosexualiteit nog altijd in de taboe-sfeer wordt gehouden .
    Toen ik jong was , was er echter helemaal géén vorm van sexuele voorlichting aangezien het toen echt niet bespreekbaar was en wij alles dan zelf moesten uitzoeken met de nodige genante en soms ook komische situaties tot gevolg.
    Voor ons was het toen nog een échte ontdekkingstocht en tegenwoordig weten de twaalfjarigen van nu al véél meer van dit onderwerp af dan wij toentijds als zestienjarigen die op jacht gingen naar iets waar we al wel iets vaags over gehoord hadden , maar we ons écht geen voorstelling over konden maken hoe het écht zou zijn .

    @ Hellspawn , als jij jouw posts doordrammen noemt , geen nood kerel wat mij betreft mag je er lustig op los doordrammen aangezien ik het een genoegen vind om jouw goed onderbouwde posts te lezen.;)
     
  4. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    aan de reactie's in dit topic te zien is er toch wel animo om dit onderwerp te spreken
     
  5. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    zomg, was dat ook maar op enige manier bedoeld om grappig te zijn;

    ga jij aub snel /Mod een minder prettige ziekte krijgen

    zo, nu weer ontopic

    /Mod gebrek aan respect voor anderen is niet bepaald een deugd te noemen, schelden met zulke ziektes kan voor een aantal mensen hevige emoties oproepen en ze diep raken. zou je dit IRL tegen iemand flikken, dan is er een grote kans dat je de gevolgen niet bepaald prettig vindt.
    de gevolgen op dit forum zijn ook niet erg prettig, OW voor jou.
    wat daar de gevolgen van kunnen zijn hoef ik volgens mij niet meer uit te leggen in dit topic :eek:
    - mr. E

    en dubbelposten is ook niet lief, foei!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2006
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    sommige mensen gaan er ook altijd zo diep op in als het over anale sex gaat :cool: 8)
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Hou alsjeblief zulke woorden voor jou , die ziekte die jij vernoemd wens ik niemand toe ook jou niet, stop dus met die onzin.

    /Mod svennies, ik kan wel voor mezelf zorgen. hij heeft nu een OW, en zijn post is geëdit. Deze draad wordt goed in de gaten gehouden, zodat het nooit lang duurt voordat iemand ingrijpt :) - mr. E

    @ mr.E , dank je , ik heb destijds een kereltje van 6 moeten begraven die aan die afschuwelijke ziekte overleden is en nu twaalf jaar later doet het nog altijd geweldig veel pijn als ik zie hoe los men dat woord gebruikt om te schelden zonder dat men beseft hoeveel leed hierachter schuilt.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  8. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    excuses, ik was even mezelf niet

    en @ meneerE: het lijkt met dat een post met meer dan 1 quote beter in stukken gehakt kan worden
     
  9. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen waar gaaaaat dit over? Er wordt mij gevraagd hoe het met me gaat en anderen denken voor mij te kunnen antwoorden... er wordt met ziektes gesmeten van heb ik jou daar... Kom op he! Ik heb een aantal weken geleden raad gevraagd omdat ik verliefd op mn beste vriend was. Iemand vraagt hoe het nu met me is... das toch normaal? Naja never mind :cool: on topic.

    Ik moet eerlijk zeggen dat mijn verliefdheid nog laaaaang niet over is. Ik denk nog regelmatig aan hem, maar het wordt wel minder merk ik :). En ik merk ook dat ik meer naar andere jongens kijk enzo. Dus ik denk dat het wel goed komt. Ik ben blij dat ik het hem niet verteld heb, aangezien dat wel eens heel slecht voor onze vriendschap had kunnen zijn. Ik denk dat dit de juiste koers was. Ik ben ook van plan om binnenkort wat af te spreken met een jongen, dus wie weet ;)
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Xanadu , als ik jou was zou ik met hem een gesprek van man tot man houden en hem daarbij vertellen dat je homo bent en of dat géén beletsel voor jullie vriendschap is.
    En dan zul je vanzelf horen hoe hij er tegenoverstaat en welke sexuele
    voorkeur hij heeft .
    Nee heb je altijd , en ja kun je krijgen.
    En als hij een échte vriend is en hetero , wel dan zal hij je nog altijd blijven respecteren als vriend.
    edit: maar ga hem gelijk niet van de eerste zin vertellen dat je een oogje op hem hebt , wacht eerst af tot je ziet hoe hij reageert op het feit dat je homo bent.
    En wat mij betreft , sterkte negen toegewenst op je zoektocht naar liefde en geluk.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  11. Ruud

    Ruud Guest

    Idd, die vriend van me vertelde ook een klasgenoot dat hij 'n tijdje verliefd op hem was geweest en die arme knul heeft De Homo nooit meer normaal aan kunnen kijken. Hij wist er gewoon geen raad mee, beetje knullig.

    Idd Xanadu, wat svennies zegt: als hij een échte vriend is is het na even wennen totaal geen probleem voor hem. Als hij er niet mee om kan gaan was jullie vriendschap blijkbaar toch niet wat jij er van had verwacht, en moet je maar blij zijn dat het over is. Want wat voor een vriend ben je als je dat niet kan accepteren, niet dan?
     
  12. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    we blijven dus ontopic :D

    Dat is fijn. Iemand vroeg mij vandaag welke impact he lesbisch zijn heeft op mijn dagelijks leven. Eigenlijk wist ik het even niet. Nu thuis denk ik dat het toch wel invloed heeft en dan meer dat ik mij aanpast in bepaalde situaties.
    Ik loop bijv. niet hand in hand, maar dat komt meer omdat ik dan de psychiatrische jeugdigen van mijn werk kan tegenkomen en die er wellicht niet mee om kunnen gaan.
    Als ik iemand nieuw leer kennen, weet ik ook niet altijd hoe ik het moet brengen dat ik lesbisch ben. Als de vraag komt of ik samen woon of hoe mijn vriend heet, blijft het altijd even lastig om te zeggen dat het gaat om een vriendin. Je weet nl. nooit hoe de ander reageert.
    Als ik aan trouwen zou denken, moet ik er nu niet aan denken om dan bij het stadhuis van de trappen af te lopen als twee dames :confused: .
    Er zullen absoluut nog wel meer zaken zijn die aangepast gedrag vragen maar kan er even niet meer bedenken. Hebben anderen dit ook?

    Groetjes
     
  13. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld; wat jij doet in je vrije tijd is toch niemands zaak
     
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    als die jeugdigen er niet mee om kunnen gaan, dan moet ze het eerst allemaal gaan uitleggen. vervolgens moet die persoon in kwestie het begrijpen en accepteren. sommige mensen kunnen er gewoon niet goed mee omgaan, en dat verandert de onderlinge verhoudingen flink.
    als het dan uiteindelijk geaccepteerd is moet je dan weer je band herstellen met die persoon in kwestie, voordat je weer verder kunt werken..

    om dat soort problemen te verwijderen heeft ze kennelijk deze keuze gemaakt.

    zoiets gok ik in ieder geval..

    /edit: typefouten weggehaald :)
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  15. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    mr. E. _O_ Dank voor de goede uitleg.

    Ik ben leidinggevende bij psychiatrische jeugdigen op een plek waar ze 7 dgn in de week 24 uur per dag worden behandeld. Als ik al aan hun moet gaan uitleggen dat ik een vriendin heb hoop ik dat ze dat begrijpen en verwacht dan ook nog dat ze er meer om kunnen gaan. Helaas is dat bij ons niet. De hulpverleners relatie die ik heb kan ik niet op het spel zetten. Dan moet ik, wellicht in sommige gevallen, weer heel erg mijn best doen om deze relatie te herstellen.
     
  16. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    de persoon in kwestie was al op de hoogte (staat eerder in het topic al genoemd).
    Dat is fijn voor je. Ik wens je veel succes en geluk :)
     
  17. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je DragonMaster. Alleen nu ben ik weer bij een nieuw dillema aanbeland.
    Ik zal ff de situatie schetsen. Ik zit op dit moment bij een studentenvereniging en we hebben een jaarclub gevormd. Daarvoor hadden we een ontgroening (die vrij zwaar was :eek:) en er was één jongen die mij altijd er doorheen hielp (en ik hem). Die zelfde jongen blijkt ook de zelfde studie te doen en op nog geen steenworp afstand van me te wonen. Ik ga met hem het meeste om tot nu toe sinds ik in mn nieuwe stad woon.

    Maar jullie raden het al. Ik denk dat diegene dus ook homo is. Ik vind hem overigens helemaal niet leuk. Maar gewoon als vriendschapsvriend zou ie super zijn! Ik heb echt zo iemand nodig. Ik heb diverse aanwijzingen. Ik geloof niet dat iedereen het zou opmerken, maar toch vallen me aantal dingen op. Ten eerste: hij heeft een licht vrouwelijke motoriek. Verder heeft hij een licht vrouwelijke stem. Nogmaals: als je er niet op let, dan merk je het absoluut niet. Het is geen nicht. Maja ik als homo heb een gaysensor en ik vang dat soort dingen op. Verder heb ik hem NOOIT over meiden horen praten. Op een jaarclubavond praat iedereen 100 uit over "de lekkere wijven" maar hij blijft altijd op de achtergrond.

    Verder klampt ie zich steeds meer vast aan me. Wil steeds meer dingen samen doen enzo. En ik heb hem zien praten met een collega van hem, van zn werk. Die collega was dus homo, dat straalde er vanaf. En de manier waarop ie met hem praatte.... heel verlegen enzo, en hij had mij al vaak over hem verteld. Maarrr er zijn ook tegenargumenten te noemen... zo praat hij wel eens negatief over homo's. Hij heeft soms vrij negatieve opmerkingen over homo's.

    Maja hoe maak ik dit duidelijk... ik bedoel mijn band met hem is redelijk en ik ben bang dat ie gaat denken dat ik hem leuk vind. Want dat is dus niet zo! Ik hoop dat ie homo is.... maar wat als ie het niet is?
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  18. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    op zich snap ik ook wel dat het niet uit te leggen is aan dat soort mensen (m'n vader werkt ook in de psychiatrie), maar heeft je relatie dan niet te lijden onder dit soort dingen; of heeft je partner er geen problemen mee?
     
  19. SplinterCell

    SplinterCell Guest

    lol, er kwam net ook een gay bij ons op stage gesprek.
    je pakt ze er echt zo tussenuit hhae!
    (hij gaf het later ook toe)
     
  20. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn dat je het begrijpt. Ik maak de keuze om het hun niet te vertellen. Ik zeg daarmee niet dat dat de juiste manier is of de enige manier om er mee om te gaan. Echter ik ben leidinggevende van die afdeling en kom vaak met de jeugdigen in contact maar ook op momenten dat het op de behandelgroepen niet meer gaat. Op een moment dat zij zouden weten hoe ik leef, maak ik mij daarmee ook kwetsbaar. En juist daar pas ik voor. Het is bij ons toch al niet gebruikelijk om alles over je prive te vertellen. Het is juist gescheiden omdat daarmee ook onze houding neutraler is. Het wordt een heel lang verhaal om het helemaal uit te leggen wat allemaal beweegredenen zijn maar ik neem aan dat je je er iets bij kunt voorstellen. Het is hetzelfde als dat geen enkele client weet waar ik woon.

    Maar goed: het zou zoveel makkelijker zijn soms als ik gewoon lekker door de stad kon lopen of openlijk trots kon zijn over de relatie die ik heb. Daar heb je gelijk in dus in die zin heeft het wel invloed. Mijn partner heeft er gelukkig geen problemen mee. Zij begrijpt wat mijn positie is en staat achter het besluit om er op deze manier mee om te gaan. Laten we zeggen dat werk en prive misschien iets meer dan strikt gescheiden is. :)
     

Deel Deze Pagina