Mmmm... Svennies bedoelt het uiteraard goed, maar "diepgeraakt" is wel wat te veel eer voor dat rare gassie... Ik ben zeer zeker niet diepgeraakt, toen ik de boodschap zag, dacht ik: "Wat een idioot"...
Uiteraard ga ik geen brieven schrijven naar Microsoft... Laat staan de politie inlichten... Dat gaat allemaal veel te ver, met alle respect... Laten we er geen storm in een glas water van maken... Ik hoop alleen dat die gozer desnoods hier effe leest wat de reacties zijn, en dat dit de eerste en laatste keer was... Ik schreef hierboven al dat er gekken zijn die verder gaan dan één belediging... Als hij verder gaat, onderneem ik inderdaad wel stappen, ik tolereer geen pesterijen... Een kennis van me heeft contacten bij Microsoft, dus de weg is voor mij erg kort om het die idioot lastig te maken...
Ik zei al in mijn eerste post hierover dat ik het eigenlijk te kinderachtig voor woorden vind... Ik ben sinds dat ik er voor uit ben gekomen dat ik homo ben nog nooit openlijk uitgescholden of zo... Het is zelfs de vraag of hij specifiek wilde beledigen omwille van het feit dat ik homo ben (zie verder hieronder)... Maar die knakker via LIVE is anoniem, en daarom is het gewoon een lafaard... Ik kan hem niet eens bereiken, ik weet niet wie hij is... Daarmee probeert hij zich onschendbaar te houden, terwijl hij mij probeert te beledigen... Maar ik lach me kapot, want ik accepteer die belediging uiteraard niet... Jammer voor hem, maar hij kan me niet raken met een paar woordjes tekst achter elkaar... En toch pik ik het natuurlijk niet... Je moet dit soort gedragingen niet toelaten, of je nou als homo of als hetero wordt beledigd door iemand... Er zijn grenzen en je moet je op LIVE houden aan de gestelde regels door Microsoft, ik citeer van Xbox.nl:
"8. GEBRUIK VAN COMMUNICATIEVOORZIENINGEN
Je gebruik van de Service valt onder de Gedragscode. Je zegt bovendien toe dat je tijdens je verbinding met de Service het volgende niet zult doen:
* Anderen belasteren, uitschelden, lastigvallen, bedreigen of anderszins in hun wettelijke rechten zult aantasten (zoals het recht op privacy en publiciteit).
* Ongepaste, godslasterlijke, belasterende, schadende, obscene, indecente of onwettige onderwerpen, namen, materialen, bestanden of gegevens publiceren, distribueren of verspreiden. [...]"
Ik heb het expres hier gemeld om te laten zien wat voor een rare en onsportieve vogels er bestaan (ook in game-land) die vreemd genoeg (misschien zelfs) een hekel aan homo's hebben...
Enne, Svennies... Bedankt voor je ondersteuning, maar hoe weet jij dat hij geregistreerd staat via zijn gamertag bij Bungie? Want hij had inderdaad zijn berichtje via Halo 2 gestuurd... Ik moest dus eerst Halo 2 in de Xbox doen om zijn bericht te kunnen lezen...
Mmm... Aan de ene kant heb je gelijk Xanadu, aan de andere kant zou je je niet moeten laten intimideren door dit soort incidenten... Een pseudoniem heeft zo zijn voordelen, maar ik ben iemand die niet "bang" is op de manier die jij formuleert... Ik ga niet zeggen dat je je pseudoniem moet afleggen, maar ik sta persoonlijk liever lijnrecht tegenover dit soort gassies... Ik snap je wel, je bent nog jong, en je wilt nog de kat uit de boom kijken... Maar ik ben 44 jaar en heb al een heel stuk van mijn leven achter de rug... Ik heb geen zin om me achter een pseudoniem te verbergen... Maar het is uiteraard je goed recht om dat te doen... Begrijp me goed, ik heb er geen negatief oordeel over, maar zelf wil ik het niet...
(Edit: op advies van een bevriende gamer heb ik wel mijn gamertag hier op Xbox World in mijn profiel onherkenbaar gemaakt... Dat kan het voor een groot deel voorkomen dat nog eens een vervelend ventje op een raar idee kan worden gebracht... )
Ik houd er zelfs ernstig rekening mee dat het vervelende ventje die mij die rare boodschap heeft gestuurd helemaal niet hier iets gelezen heeft over mijn geaardheid... Het kan ook gewoon een kinderachtige streek zijn, zonder dat hij zelfs ook maar vermoedt dat ik homo ben... Maar het is wel "toevallig" dat een dergelijke belediging volgt, nu ik de laatste tijd vrij actief ben in deze specifieke topic over homoseksualiteit... Ik heb sinds de eerste paar weken (september 2005) dat Far Cry Instincts op de Xbox verscheen daarna namelijk NOOIT meer contact met die gast gehad via gamen... Hij stond eigenlijk als niet-actief in mijn friendslist... Toch kan het zo zijn dat het niks met homo-zijn of een hekel aan homo's hebben van doen heeft... Maar dan nog is het een rare vorm van communicatie, die niet is toegestaan op LIVE... Ik denk dat ik er beter aan doe om het verder maar te laten rusten... Het ventje krijgt wel veel "aandacht" hiervoor, en misschien is hij daar juist naar op zoek... Ik blijf echter benadrukken dat dit een gevoelig onderwerp is (of je nou homo bent of hetero), het staat niet voor niets in de Privacy-verklaring van Microsoft wat betreft het persoonlijke gedrag op Xbox LIVE... Iedereen bedankt voor zijn of haar reacties/meedenken...
Laatst bewerkt: 29 jan 2006