1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. SplinterCell

    SplinterCell Guest

    lol, sommige mensen doen echt zo moeilijk over zo iets kleins..:{
     
  2. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Stelling, Anti-homo komt voor 90% bij de opvoeding die je van je ouders genoten hebt vandaan.
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    bedoel je nu dat 90% van ALLE opvoeding anti homo is, of dat Anti-homo gedrag voortkomt uit de opvoeding?
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    svennies en generaliseren :confused:


    @ GG: hij bedoelt volgens mij dat Anti-homofiele ideeën bij 90% oorzaak bij opvoeding ligt..

    wat ik overigens niet denk , want ik denk meer dat het door vrienden komt.
     
  5. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    en wat doen vrienden??? je opvoeden net als je ouders. Zijn je ouders ertegen dan zal je die instelling ook mee krijgen. Net als met je vrienden. Zijn je vrienden er dan niet tegen lig je met een dilemma, is dat nu goed of slecht en dan moet je kiezen.

    Vrienden voeden je ook op. Daarom dat ouders zo voorzichtig zijn met wie je wel en niet om mag gaan.

    ik ben nog steeds van mening dat ieder in zijn privé doet wat ie wil. Ik vind het even walgelijk om heteroseks te zien op tv. (zoals hetero's homoseks niet willen zien...)
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2006
  6. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij zat het met me opvoeding inbegrepen, me vader zou me killen als ik homo was
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Lekkere opvoeding heb je gehad dan. Als je niet eens een eigen mening over iets mag opbouwen...
     
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mening wordt beïnvloed van de achtergrond die je hebt.
    Hij onderbouwt zijn mening dus van wat hij bij zijn opvoeding heeft geleerd.
    En heeft hij zijn mening gegeven dan?;)
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ja ja ja, je snapt wel wat ik bedoelde. ;)
     
  10. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde inderdaad eigenlijk algemeen uit de opvoeding, je vrienden zijn ook opgevoed...door, hun ouders...

    zo is elke vorm van racisme of haat jegens anderen door cultuur, geloof of seksualiteit en met een spreekwoordelijke moker uit geslagen... (nooit neiging toe gehad ook), maar dat zal dan ook komen door hoe mijn ouders mij iets leren..

    Ik heb 4 jaar in Oman gewoond waar ik op een school zat met 192 nationaliteiten, dan ben je daar ook heel erg snel overheen... generaliseren zal je mij dan ook bijna nooit zien doen...


    Een mooi voorbeeld, een kleuter ziet voor het eerst in haar leven mijn 2 Gecko's. Ze heeft geen idee wat ze ziet, en probeert zich in te denken hoe ze er op moet reageren. In eerste instantie schrik voor het onbekende... (ook aangeleerd) Tenzij iemand haar meteen laat zien dat die beestjes helemaal niet eng zijn.. dat deed ik dus...

    komt vervolgens haar vader binnenlopen, en zegt aah gets Gecko's.... en die woorden van haar vader kunnen haar in principe voor de rest van haar leven een afkeer van Gecko's meegeven tenzij ze zelf verder denkt, of door iemand opnieuw aan het denken gezet wordt...

    Daarom vindt ik dit topic ook zo goed trouwens, mensen die een afkeer hebben van homoseksualiteit kunnen door hier alle reacties (met onderbouwingen) doorlezen en voor zichzelf toch eens nadenken hoe ze er eigenlijk tegenover staan..

    Edit // Die 10% is dus zelf nadenken experimenteren en verder denken dan wat je met de paplepel is ingegoten.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2006
  11. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    nou kijk er zit ook een verhaal achter he dat me vader anti homo is, op vakantie is er een keer een homo achter in zijn nek gesprongen en begon hem te berijden op het strand. hij heeft hem van zich afgegooid en meer niet. als een homo bij mij in me nek springt dan gooi ik hem niet alleen van me af:p
     
  12. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... "Eén zwaluw maakt nog geen zomer", luidt het spreekwoord...

    Ik kan mij de reactie van je vader wel voorstellen als hij lastig wordt gevallen door één of andere idioot... Maar één idiote homo betekent niet automatisch dat ze ALLEMAAL idioot zijn... Met alle respect, maar dat wordt met een mooi woord "generaliseren" genoemd... Oftewel: iedereen over één kam scheren, alsof alle homo's rare lui zijn die hetero's bespringen... |:-

    Je schrijft: "Als een homo bij mij in me nek springt dan gooi ik hem niet alleen van me af". Daar kan ik het volgende tegenin brengen: "Als iemand - homo of hetero dat maakt niet uit - bij mij in me nek springt dan gooi ik hem niet alleen van me af" :D En dit zeg ik niet om je te verbeteren, maar ik wil niemand die mij zonodig moet bespringen... Ze moeten oprotte!
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2006
  13. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoelde er meer mee van, niet mij bespringen of ik zal je, maar dit geld voor iedereen niet alleen homo's begrijp me niet verkeerd ik heb totaal geen hekel aan homo's;) maar ik moet wel erg lachen aan de gedachte dat er een homo in me vaders nek sprong:p
     
  14. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk wel dat je gedachtengoed voor een groot deel wordt bepaald door de gedachtengang van je opvoeders. Dus ook door het milieu waarin je opgroeit, cultuur, waarden normen enz. Elk kind zal zijn ideeen refereren aan de ideeen van de groep waar hij/zij mee omgaat. Vanuit dit referentiekader zal je als kind in eerste instantie handelen. Vervolgens gaat de groei door in de peergroep, dus je vrienden. Meestal sluit je je toch aan bij diegene met dezelfde interesse en gedachten.
    Het kan dus zijn dat je al vroeg leert dat "anders"zijn fout is en dat het dus wordt afgekeurd. Dit neem je over. Je vriendengroep zal er meestal hetzelfde over denken. Dus verandert in die zin je mening over iets niet.
    MAAR DAN..... Ik ga er toch altijd vanuit dat je steeds meer je eigen identiteit vormt en het dus ook mogelijk is dat je vanuit dit stuk wellicht een andere gedachte vormt dan de gedachte waarmee je bent opgegroeid.
    Vaak gebeurt dit ook niet hoor en is het "go with the flow" en denkt niet elk individu erbij na wie hij of zij nu eigenlijk is en waar hij of zij voor staat.

    Maar goed daarmee wil ik alleen zeggen dat ik wel geloof dat de basis in de opvoeding wordt gelegd maar dat het dus ook mogelijk is om op een bepaald moment van die basis af te wijken omdat door een stuk zelfontplooing iemand tot de ontdekking komt dat hij toch anders denkend is. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2006
  15. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Een mooi stukkie cultuuranalyse gabb... *)

    Een nieuw onderwerp wat gerelateerd is aan gamen… Het internet staat sinds kort bol van het feit dat homo-guilds door Blizzard zouden zijn verboden in de game World Of Warcraft… Persoonlijk heb ik de indruk dat het één en ander behoorlijk wordt opgeblazen, maar goed…

    De meeste gamewebsites nemen het nieuws op als een “verbod” op het creëren van homo-guilds… In werkelijkheid is er althans gedeeltelijk wat anders aan de hand… Stonewall, een organisatie die opgericht is in 1989, is een professionele groep die opkomt voor de rechten van homo’s, lesbiennes en biseksuelen. Deze organisatie heeft er ruchtbaarheid aan gegeven dat Blizzard World Of Warcraft speler Sara Andrews een officiële waarschuwing heeft gegeven omdat ze gamers uitnodigde om lid te worden van een guild die "LGBT friendly" zou zijn. Een cluppie voor homo’s, lesbiennes en biseksuelen in de vorm van een World Of Warcraft guild dus….

    In de policy van Blizzard schijnt te staan dat World Of Warcraft guilds geen seksueel getinte zaken mogen vertegenwoordigen, en dat geldt tevens voor andere gevoelig liggende zaken, zoals religie… Mensen raken daarover nooit uitgediscussieerd en/of uitgeruzied, vandaar dat ze zijn opgetreden in het geval van de LGBT friendly guild. Deze zou trouwens meer in het algemeen “friendly” zijn, niet alleen wat betreft homo’s, lesbiennes en biseksuelen, maar ook voor hetero’s… Sara Andrews die dus officieel berispt is door Blizzard overweegt om haar lidmaatschap van World Of Warcraft in te trekken…

    Wat vinden we hier van? Ik ben zelf homo, dus aan de ene kant vind ik het wel raar dat er feitelijk een soort “discriminatie” plaatsvindt op de servers van World Of Warcraft, aan de andere kant is het de vraag of het wel nodig is om aparte clubjes te organiseren van homo’s of bijvoorbeeld van zwaar religieuze christenen of wat dan ook… Ik kan me het wel enigszins indenken dat Blizzard geen gedonder wil in haar online games… Toch kan discriminatie feitelijk niet, maar persoonlijk voel ik er als gamer geen behoefte aan om me aan te sluiten bij een speciaal groeppie, in dit geval homo’s die World Of Warcraft spelen…

    Ik kan me het standpunt van Sara Andrews ook wel levendig voorstellen… Je wilt iets origineels regelen, iets “leuks” en dan wordt dat de grond in geboord, zeker als je je bedenkt dat het een “friendly” guild is… Je doet er feitelijk niemand kwaad mee en iedereen (homo, lesbiennne, biseksuele of hetero) is welkom… Maar goed, ik zei al dat het zaakje weer behoorlijk wordt opgeblazen in de media en dat iedereen meteen op zijn achterste benen staat te blèren over wat nou wel en wat nou niet kan…

    Barst maar los wat je hiervan vindt ;)
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  16. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Er is geen sprake van discriminatie, want niemand mag daar blijkbaar aparte groepjes oprichten, of je nou homo, hetero, zwart, wit, gelovig of atheist bent (zo begrijp ik uit jouw bericht) dus dan moet je toch wel heel onnozel bezig zijn om het als discriminatie te zien.
     
  17. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, inderdaad... Ik vind het allemaal nogal knullig geformuleerd ook nog door al die lui die op hun achterste benen staan... Alsof de mensenrechten zwaar worden geschonden... Terwijl we het over een GAME hebben... Vandaar dat ik zelf ook zei dat ik persoonlijk (ik bezit World Of Warcraft trouwens niet, maar misschien komt-ie ooit nog op de Xbox 360) niet zo nodig de keuze zou willen maken om in een eigen kluppie (guild) te gaan zitten van homo's e.d. Het gaat tenslotte om ONLINE GAMEN en niet om de realiteit van alledag waarin eventueel je je politieke, religieuze of emotionele/seksuele voorkeuren (qua geaardheid) uitdraagt... Laten we de zaken zuiver houden... Maar toch zijn er dus mensen die dit bloedserieus nemen en elkaar in de haren gaan vliegen... Laat ze eens een goeie kapper zoeken :+ En daarmee bedoel ik niet dat alle kappers automatisch homo zijn, lol O-)
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Vaagheid,

    Gister op een feestje een raar gesprek over wetenschap en onderzoeken enzo gehad. Een vriend van mij studeert psychologie aan de universiteit van Utrecht en hij kwam het het volgende verhaal;

    Sommige uitkomsten van onderzoeken komen niet naar buiten omdat het simpelweg te schokkend is om te accepteren of iets dergelijks. Maar in het geval van homosexualiteit is dus gebleken dat het om een afwijking in de hersenen gaat. In de hersenen van homosexuele mensen is een kwab ergens die gewoon niet volgroeid is ofzo. Er mist gewoon een stuk.

    Dit ging dus niet zomaar om een onderzoek waarbij de meeste mensen dit hadden, nee het ging dus oom een score van 100 % van alle (!!) onderzochte mensen.

    Ik heb er verder dus geen bron voor, maar hij had dit dus op school in de colleges meegekregen. Ik zat echt met een bek vol tanden..

    Even voor de duidelijkheid; Ik gebruik de term afwijking in de meest letterlijke vorm. D.w.z. afwijking omdat het afwijkt van het gemiddelde.
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Dat er een oorzaak voor is verandert helemaal niks. (als het verhaal klopt)

    Mensen die niet zo intelligent zijn (je vindt ze genoeg op dit forum) hebben ook een brein dat niet net zo ver is ontwikkeld als bij de gemiddelde medemens. Ik kan het me heel goed voorstellen dat dit soort onderzoeken niet worden gepubliceerd, omdat er al zo weinig begrip is voor homo's.

    Dit verhaal zou alleen bekrompen mensen die al tegen homo's zijn een extra non-argument geven. Als je dit argument gedegen vindt, dan is de volgende stap dat alle mensen in een rolstoel of weet ik veel met wat voor afwijking in de hersenen als uitschot gaat behandelen.

    Je zou het zelfs als argument kunnen gebruiken vóór homorechten. Tsja, het is nu eenmaal genetisch bepaald en het is dus geen ziekte, ze kiezen er niet voor. Het is geen besmettelijke ziekte of aandoening, of weet ik veel wat ze allemaal verzinnen dat het is.
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Yup, ben het met je eens. Maar stond er toch van te kijken..
     

Deel Deze Pagina