1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Homoseksualiteit een gevolg van een "onvolgroeide" hersenkwab... Hahahaha... Het zou kunnen... Maar wat is "onvolgroeid"? Betekent dat dat die hersenkwab kleiner van omvang is, of dat men vindt dat de desbetreffende hersenkwab lijkt op dezelfde hersenkwab in ontwikkeling bij jongeren? Beetje vaag, eerlijk gezegd...

    Maar goed, het zou inderdaad ook een hard feit kunnen zijn in het voordeel van homo's, want dat betekent dat je er niets aan kunt doen... Maar dat je niets aan homoseksualiteit kunt veranderen (dit ligt verankerd in je emotionele gevoelsleven) was mij al duidelijk toen ik in de puberteit zat...

    Maar het gaat w.b. een hersenkwab dus om een deel van de hersenen, hetgeen dus niet betekent dat iemand minderwaardig is of minder goed kan denken of zo... Ik heb zelf op mijn 25e een aantal psychologische tests gedaan... Mijn IQ lag destijds tussen de 115 en 125... Dat is bovengemiddeld... Ruimtelijk inzicht was het beste (dat is bij de meeste mannen het beste ontwikkeld, omdat we vroeger jagers waren en ver moesten kunnen zien, en perspectieven moesten kunnen ontwaren of voor de geest moesten kunnen halen)... Ik ben het levende bewijs dat die zogenaamde "onontwikkelde" hersenkwab geen invloed blijkt te hebben op je menselijke intelligentie... *)
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee natuurlijk heeft het geen snars met intelligentie te maken.;)
    Ik zal nog wel even vragen of hij (die vriend van mij) nog voor wat documentatie kan zorgen. Misschien wel interessant. :)
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Je brein heeft allerlei gebieden en elk gebied is verantwoordelijk voor een bepaalde groep van gedragingen. Intelligentie komt voort uit alle gebieden samen. Als een bepaald gebied anders ontwikkeld is dan zegt dat nog helemaal niks.
     
  4. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn zus doet ge... eh geen idee eigenlijk maar iets met biologie iig... zal het nog een navragen...

    maar over het embryo stadium van de mens.... eigenlijk als je de geslachtsorganen van een man en een vrouw vergelijkt (met hoe die de stadia doorlopen, zou je kunnen stellen dat alle embryos beginnen als vrouw...(lijkt in ieder geval het meeste op) en dan doorgroeien naar man of gewoon ontwikkelen naar vrouw...

    (dit heb ik dan ongeveer afgeleid van de (vrij ranzige) plaatjes uit haar boeken..)

    zou je dan ook kunnen stellen dat hersens zon dergelijk stadium van onzijdigheid doorlopen?

    Dat zou bijvoorbeeld bij homo's het gedeelte dat niet bij hun lichamelijke geslacht hoort (tegenovergestelde sexse) in het hoofd ontwikkelen? (een soort lichaamsbouw "ongeluk" als borsten die gaan groeien bij mannen)
     
  5. SplinterCell

    SplinterCell Guest

    iejj homo's..!!

    whehe j/k :p
     
  6. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    zooow, wat een nuttige bijdrage zeg...
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Het is niet zo dat een embryo begint als vrouw of als man....het geslacht is van te voren bepaalt bij de samensmelting van de eicel en de sperma cel. XX=een vrouw XY=een man. Nu is het wel zo dat er gevallen bestaan als XXX (wordt supervrouw genoemd) en XXY en dat is een wat vager genotype. Het is dan mogelijk om als man of als vrouw geboren te worden op deze manier. De persoon is in dit geval altijd onvruchtbaar. Maar dan zijn we er nog niet. Uit recent onderzoek is gebleken dat de hormoonbalans van de moeder invloed heeft op de vorming van het geslacht van de ontwikkelende baby. Veel testosteron --> jongen, veel oestrogeen ---> meisje. Ook al zeggen de genen iets anders. Dit is wel een zeldzaamheid. Zo is het wel te verklaren waarom mensen het gevoel hebben in een verkeerd lichaam te zitten. Maar zelfs dit is maar een theoretische verklaring. Opvattingen en invloeden van de omgeving spelen een ook een rol, dus ook de indrukken die een kind in zijn inprentingsfase (1ste jaar)krijgt. Tijdens de ontwikkeling van een kind moet alles zo perfect op zijn plaats vallen dat het bijna een wonder is dat er nog zoveel gezonde kinderen geboren worden.

    Homoseksualiteit is trouwens in de natuur niet zoiets vreemds als de meeste mensen denken. Veel dieren hebben seksueel contact met dieren van hetzelfde geslacht. Het dichtst (genetisch) bij ons staan de bobobo's die hier zelfs om bekend staan.
    Persoonlijk ga ik toch een beetje de kant van Freud op door te denken dat een mens bi-seksueel geboren wordt en dat invloeden uit de omgeving een bepalende rol spelen bij het tot uiting komen van de geaardheid (denk aan cultuur) Dit baseer ik op het feit dat bijvoorbeeld stammen op Nieuw-Guinea het gebruikelijk is dat jongens apart worden gehouden van de meisjes. Het geloof heerst hier dat jongens zelf geen zaad maken maar dat binnen moeten krijgen van oudere jongens. Tot hun twaalfde krijgen zij ook zaad binnen, oraal of anaal. Als ze ouder worden draaien de rollen om. Als ze geslachtsrijp zijn kiezen ze een vrouw uit om zich voort te planten. Dit is geheel geaccepteerd in de gemeenschap en word dus niet raar gevonden en leverde ook geen trauma's, totdat de westerse cultuur zich ermee ging bemoeien. Let op, ik wil er geen goed of fout plaatje aanhangen, maar wel aangeven dat het echt cultuur gebonden is. In de griekse cultuur was homoseksualiteit ook heel normaal.

    Dat het een afwijking is in de hersenen zal zeker zo zijn, maar wat is een afwijking? Omdat in onze cultuur ze in de minderheid zijn, tenminste de homo's die ervoor uit zijn gekomen, wordt het misschien als een afwijking gezien. Ik denk dat het meer een voorkeur is alsdat je op blond haar valt of op ouder of jonger.
     
  8. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok het is een tijdje stil geweest in de "gay community" van Xboxworld. Maar hier ff snel een korte update van mijn leven voor wie er in geinteresseerd is.
    Ik ben ben vorige week voor de eerste x naar een homofeest geweest. En ik had me bij voorbaat een btje voorgesteld dat het een grijpfestijn zou worden :p. Maar dat valt reuze mee!

    Veel vooroordelen over gaybars/homofeesten slaan nergens op. Ik vond het er erg gezellig en de mensen waren heel gemoedelijk onder elkaar. Zoals je wel eens in een normale discotheek heb, dat je iemand aan stoot die een biertje in zn hand heeft en meteen een grote smoel krijgt of een klap krijgt..... zoiets kom je daar niet snel tegen :). Mensen hebben er veel meer respect voor elkaar. Je kan wel zien dat de sfeer er veel losser is. Overal om je heen staan mensen te flirten/zoenen. Natuurlijk heb je dat overal, maar daar was het wel duidelijk. Ik kan iedere hetero het aanraden om er gewoon eens een x heen te gaan. Tis best de moeite waard om zoiets een x mee te maken. Volgende maand ga ik naar het grootste homofeest van de benelux :D.

    Goed dat was ff mijn update. Maar ik postte eigenlijk om het volgende:

    http://www.gay.nl/artikel.html?artikelid=745

    Ik vind dit écht BELACHELIJK! Ten eerste om iemand te veroordelen vanwege zijn homoseksualtiteit vind ik al krankzinnig. Laat staan dat een Nederlandse minister hieraan meewerkt.... echt te gek voor woorden!
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2006
  9. Nick666

    Nick666 Punks not deAd!

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Homo bar is zeker heel cool:D Ik ben zelf wel hetero maar heb ook homo vriende en ik vermaak me uitstekelijk met hun:D
    En over dat bericht van iran: Verdonk is gewoon mongool;)
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Het beleid van Verdonk, daar heb ik dus gemengde gevoelens. Goede zaken (Kalou) worden dan weer overschaduwt door deze onzin.

    Homoseksualiteit is een grote zonde in Iran en wordt daar zeker bestraft. Als ze aankomen in Iran zullen ze meteen worden opgehangen, gestoned, gelynched of levend verbrand. Is volgens mij heel normaal daarzo met die conservatieve regering. Dit is dus een grote kutstreek van Verdonk.
     
  11. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Het komt op een kutstreek neer. Maar ik vind het juist goed van Verdonk dat ze bijna geen uitzonderingen maakt anders kan ze overal wel rekening mee gaan houden. Ze blijft bij haar punten. Maar dit is natuurlijk wel erg lullig.
     
  12. dessie

    dessie Ginger Snaps

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook gemengde gevoellens.
    maar ik kan me ook erg goed voorstellen dat deze mensen doodsbang zijn om vermoord te worden.

    en niemand heeft de keus waar hij geboren wil worden.
    we hebben niet allemaal het zelfde geluk om in nederland geboren te worden.:confused:
     

Deel Deze Pagina