1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hmm, lastig probleem. Maar eerlijk is eerlijk, als hij een hetero is, dan heeft hij je niks te bieden. Je kan hem wel gaan opbiechten dat je verliefd op hem bent, maar wat dan??? Hij zal er niet op in gaan, en je relatie met hem zal waarschijnlijk veranderen. Er zijn geen winnaars in deze situatie,a lleen verliezers. Misschien is het lastig om voor je te houden, maar ik zou voor due optie gaan. Wat Hellspawn zegt is waar, je bent verliefd op hem en je houdt van hem, maar wat kan hij je bieden? Je bent een vriend van hem, en hij van jou. Blijf de situatie nuchter bekijken, en houd jezelf voor dat je nooit de "zijne" zal zijn. Hoe oud ben je als ik vragen mag?
     
  2. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... da -Z- belicht de andere optie en is hierin ook erg nuchter, mooi zo! Er zijn in dit geval inderdaad alleen verliezers... Maar als je er toch met hem over zult spreken, zal jullie band zeer zeker veranderen, ook daar heeft da -Z- helemaal gelijk in... Maar dat hoeft niet negatief uit te pakken...

    Dat is het risico van bespreekbaar maken van het probleem... Maar wat zijn de alternatieven? Als je het niet bespreekt en in het ernstigste geval het contact verbreekt, dan ben je je beste vriend kwijt... Het andere alternatief is dat hij het contact zal verbreken... Dat is dan jammer, maar als hij je probleem niet zal begrijpen, is hij dan wel je beste vriend? Ik herhaal, denk goed na... Als hij je beste vriend is, zal hij jou als zijn beste vriend niet snel afwijzen in de vriendschap... Als hij weet dat je verliefd op hem bent, is het probleem ZICHTbaar en blijft het niet jullie band vertroebelen... Want je zit nu met een verborgen agenda die hij niet kent... Dit kan een tijdje goed gaan, maar op den lange duur gaat het misschien onbedoeld jullie vriendschap in de weg staan... De vraag is: hoe lang houd je dit vol?
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Mensen zijn over het algemeen eerder bereid een situatie te begrijpen als het niet hun persoonlijk direct aangaat. Nu word het ineens wel een direct persoonlijke kwestie, en het hangt van de persoon af hoe hij gaat reageren. Als ik zo het hele verhaal lees, dan moet het een persoon zijn met een behoorlijke EQ dus de kans dat hij er relaxed mee omgaat is redelijk groot. Maar dan nog, je zet bewust een behoorlijke lading op een vriendschap. In deze situatie is er geen sprake van een relatie, en vriendschap is het enige wat er kan bestaan. Met andere woorden, ik zou de discussie niet aangaan. De gevolgen zijn te groot, temeer omdat hij aangeeft dat de persoon hem door zijn hele coming out heeft gesleept. Zo'n persoon wil je niet verliezen :)
     
  4. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm, daar heb jij weer gelijk in: "Mensen zijn over het algemeen eerder bereid een situatie te begrijpen als het niet hun persoonlijk direct aangaat."

    De vriendschappelijke relatie is dus goed, met een behoorlijke lading... Dus is juist door die emotionele lading altijd de kans van VERliefdheid aanwezig... Daar zou ik me ook niet schuldig over voelen, eerlijk gezegd... We zijn allemaal mensen met gevoelens, maar de grote vraag blijft: is het mogelijk? Het zou nooit een probleem zijn geworden als die vriend van je ook homo zou zijn... Maar dat is blijkbaar niet zo, vandaar dat het een ingewikkeld probleem is geworden... Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel naar voor je vindt, maar doe er in godsnaam "iets" mee en blijf er niet op deze manier mee rondlopen... ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Inderdaad, face the facts. Of je komt naar buiten en legt de situatie uit aan je vriend, of hou het voor je en probeer je emoties te negeren. Beide oplossingen zijn niet super, maar geen oplossing en maar blijven aanmodderen levert je alleen maar maagzweren op :)
     
  6. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik denk dat je gelijk hebt. Of ja miss wil ik wel dat je gelijk hebt, omdat dit de optie is waarbij ik hem niet kwijtraak. Maar of het de makkelijkste optie is...
    Ik ben btw bijna 19.
     
  7. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik had ook al aangegeven dat een gesprek met je vriend hierover een risico in kan houden... Maar jij kent hem het beste... Misschien kun je het niet 100% inschatten, maar wij kennen je vriend niet... Dus kies nu zelf wat je doet en neem de consequenties, zou ik zo zeggen... ;)
     
  8. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Da-Z- Het klopt dat diegene een hoog EQ heeft. Hij vertrouwt me echt veel dingen toe. Eigenlijk ook hele persoonlijke dingen. Ook dingen die mn verliefdheid voor hem min of meer uitlokten. Maar ja waarschijnlijk ging ie er vanuit dat hij me kon vertrouwen. En nu is toch gebleken dat ik toch zo'n stomme nicht ben die alleen z'n lul achterna loopt...

    Ik denk dat als ik hem dit vertel... dat ie wel begrip zal tonen. Dat weet ik zeker. Ik denk zelfs dat ie de vriendschap gewoon wil behouden. Maar wil IK dat wel? Ik bedoel het is net als een hond een koekje voorhouden en die op het laatste moment terug trekken. Ik word constant met hem geconfronteerd. Dat onbeschrijflijke verlangen... dat kan ik toch niet zomaar opzij zetten. Maar het gekke is... als ik met hem praat is die verliefdheid weg en zie ik hem puur als vriend, maar als ie weg is... voel ik me ongelukkig en verlang ik naar hem. En zolang ik met hem omga kan ik me niet op andere (homo) jongens focussen.....
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  9. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm, ik geloof er niks van dat je "zo'n stomme nicht ben die alleen z'n lul achterna loopt"... Ik zie dat je ondanks alles de zaken toch vrij intensief beleeft en er emotioneel onder bent...

    Ik herhaal dat die intense band met die jongen bij jou kennelijk iets heeft aangewakkerd.... Dat je om hem geeft, lijkt me geen probleem... Maar een emotionele relatie met iemand hebben of daar bovenop nog een relatie met seks is een heel ander verhaal...

    Dat je met een gevoel van verliefdheid achterblijft als hij weg is vind ik ook niet zo vreemd... Als iets er is, is het in je buurt, of dat nou een mens is of iets anders... Dan is de confrontatie direkt... Is hij weg, dan steekt het gemis de kop op...

    Je zegt verder dat je door deze band belemmert wordt om evt. verder om je heen te kijken naar andere homojongeren... Oei, dat is wel lastig... :D
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dus zeg je nu dat je je ongelukkig voelt omdat hij fysiek niet bij je is, of ben je ongelukkig omdat er neimand in de buurt is waarmee je kan praten? Laat ik mezelf verduidelijken: ben je verliefd omdat jij fysiek en mentaal tot hem aangetrokken voelt, of ben je verliefd op hem omdat hij op dit moment de enige is die je begrijpt?
     
  11. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja en om je een btje een indicatie te geven hoe diep het zit... ik ben ALTIJD afwezig. Ik verneuk om dit moment mn studie omdat ik me gewoon niet kan concentreren. Rijbewijs? The same. Daarbij droom ik bijna dagelijks over hem. Het zit écht diep.
     
  12. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide dus.... das het verrotte ook... die dingen zijn verstrengeld geraakt...
     
  13. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik zou toch gaan proberen om een strategie te gaan bepalen en een keuze te maken... Dat kun je alleen zelf doen... ;)
     
  14. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou met mijn beste vriend in gesprek gaan! Jullie zijn toch eerlijk tegen elkaar?
    Misschien is het bij vrouwen anders hoor, maar verliefd worden op je beste vriendin is dan niet zo vreemd. Vriendschap komt heel dicht in de buurt bij liefde. Ik neem aan dat het bij mannen hetzelfde is.
    Je bent natuurlijk vrij om te doen wat goed voor je voelt, maar is het zo erg als je beste vriend weet waar je mee worstelt en waar de hele dag je gedachten naaruit gaan. Laat hetaan je vriend over wat hij vervolgens hiermee wil doen. Er moet natuurlijk ook begrip zijn als hij niet meteen weet hoe te reageren.

    En je optie om het contact zelf te verbreken: Naar mijn idee is dit een slecht idee. Welke reden wil je opgeven voor het verbreken van het contact? Het komt er toch een keer uit. Ben eerlijk en help elkaar, ook al kom je heel dichtbij!

    succes!:)
     
  15. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha ha sorry maar dat vind ik ook echt weer zo'n uitspraak vanuit pure onwetendheid.
    Ik ging met het werk op kamp en toen moest ik samen met een ouwelijke collega in hetzelfde bed slapen. Het bed was niet erg stabiel en telkens rolde ik naar het midden. 's nachts werd ik wakker en lag mijn collega helemaal tegen mij aan, met een arm om mij heen. Toen een andere collega ons in de ochtend wekte, kun je je natuurlijk voorstellen wat er werd gezegd. Ik moest toch wel de nacht van mijn leven hebben gehad! Niet dus: net alsof eenhomo op elke man zou vallen en een lesbienne op elke vrouw?!!!

    Het blijft zoeken naar verklaringen he! Deze is inderdaad wel heel dom gesteld! Wel grappig om te lezen trouwens met welke uitspraken men wordt geconfronteerd.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  16. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me sowieso aan bij jouw "beste" keuze, ik zou ook in gesprek gaan... Maar ja, het is zijn leven, dus ook zijn keuze...;)
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  17. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Na dit “uitstapje” w.b. de situatie van Xanadu lijkt me het nog van belang in deze topic om nog wat specifieke maatschappelijke onderwerpen aan te snijden die te maken hebben met homoseksualiteit….

    In de vorige pagina’s van deze topic werden wat persoonlijke ervaringen en sociale uitsluiting, de kerk en het geloof al enigszins belicht… Een volgend facet is wat mij betreft de hedendaagse media… Doe de televisie aan en de wereld komt bij je binnen… Maar die wereld is een tot zekere hoogte gemanipuleerde wereld… Want de media brengen nieuws, en nieuws moet boeiend zijn, het moet je interesseren en boeien… Opvallend is dat de hedendaagse media hoofdzakelijk “flitsend” nieuws brengen, gefragmenteerd en snel… Dat is blijkbaar wat de burger verwacht, of hij weet niet beter…

    Kijk naar de hele nieuwsvoorziening omtrent de Xbox 360, de “normale” kanalen hebben weinig positiefs gebracht tijdens de lancering van deze nieuwe console… Er zouden tekorten zijn, en dat klopt, maar feitelijk zou de Xbox 360 een kachel zijn die constant vastloopt en discs bekrast… Ze hebben iets vernomen over consoles die te maken hebben gekregen met oververhitting, deels door fabrieksfouten, deels door het verkeerde gebruik door de gebruiker zelf… Dit bedoel ik met gefragmenteerde nieuwsvoorziening, de belichten slechts een deel van wat de Xbox 360 daadwerkelijk is en dan ook nog het negatieve…

    Als ik dit doortrek naar de nieuwsvoorziening omtrent homo’s… Wat zie ik op de televisie? Bijna naakte nichten die op een bootje in Amsterdam staan te draaien/dansen… Grappig om te zien, maar dat is dan ook alles… Verder krijgen we travestieten en andere extreme typen te zien… Daarnaast zendt men heel soms, vaak in de late uurtjes wel eens een documentaire uit over de “gewone” homo’s, die zich dus niet extravagant uitdossen… Ik heb geen negatief oordeel over die glamour en glitterwereld die de media laten zien, maar dat is maar één facet van de homowereld… De homo’s die relatief onopvallend door het leven gaan met een partner, huis en werk die zie je dus bijna nooit op de televisie, want die zijn eigenlijk niet echt interessant voor de media…

    Het gevolg hiervan, van een dergelijke fragment-nieuwsvoorziening, is dat veel mensen het idee krijgen dat homo’s grotendeels verwijfde nichten zijn die rondhuppelen in vogelveren… En deze nieuwsvoorziening wordt veel vaker getoond dan de late-avond documentaire over het grootste deel van de homo’s, die overwegend onopvallend leven als iedere burger… De beeldvorming van de media is wat mij betreft zeer eenzijdig… ;)

    Edit: Oeps! Dubbelpost, sorry... :eek:
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  18. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste bedankt voor al jullie hulp. Ik denk dat ik gewoon "minder" contact zal maken met hem. En ik hoop dat het zo overgaat. Ik ga het hem zeker niet vertellen... dat niet, omdat ik bang ben dat dat de vriendschap hetzij aan mijn kant hetzij aan zijn kant zal schaden.

    Maja om terug te komen op jouw punt HellSpawn, ik ben het wel met je eens. Het beeld dat de media van homo's schetst is echt hééééél eenzijdig. We worden afgeschilderd als een stel verwijfde oversekste flikkers. Ik ben 1. niet verwijfd en 2. zekerrrr niet oversekst. En idd dat normale aspect van een relatie tussen mannen/jongens is echt veel te weinig belicht naar mijn mening.

    Wel moet ik toegeven dat de homowereld het zelf wel een btje uitlokt. Ik vind het echt heel erg dom die gayparade. Tenminste... kijk ik zou het zelf nooit doen, omdat je daar de homowereld niet bepaald populairder mee maakt. En daarbij is het gewoon niet de afspiegeling van de gemiddelde homo. Maja aan de andere kant kan ik het wel begrijpen. Tis toch ook een soort frustratie van onderdrukking die ze dmv die gayparade willen uiten. Zoiets van: "schijt aan de hele wereld"! En tja hetero's doen het zelf ook... denk maar eens aan de loveparade.... Toch vind ik het niet verstandig, omdat je daar het beeld alleen maar mee versterkt (lees verslechterd).

    En dan heb je ook nog homo.nl. Kijk je zou zeggen... je gebruikt zo'n site toch om de emancipatie van de homo een btje te vergroten, om een btje begrip te kweken. Maja als ik naar www.homo.nl ga.... het eerste wat ik zie zijn stijve lullen etc. Kijk, daar lok je ook gewoon iets mee uit. En ik ben daar zekerrrr niet blij mee dat dit zo gedaan wordt, omdat ik mezelf daar niet mee wil indentificeren.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  19. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Hulp is graag geboden, Xanadu... Ik zie dat je een keuze hebt gemaakt w.b. je beste vriend, mooi zo... Misschien kun je er later, als alles min of meer voorbij is (deze situatie) er nog eens over praten... Maar dat moet je zelf maar weten... ;)

    Je hebt gelijk als je zegt dat de homowereld wel het één en ander zelf uitlokt, ja... Daar grijpt het nieuws gretig op in... De gayparade is inderdaad een extreme uiting van het op de barricaden blijven staan... Je plaats proberen in te nemen en zelfs te forceren... Toch blijf ik het jammer vinden dat de alledaagse homo's onderbelicht blijven, maar goed... Ook de meeste homowebsites hebben zeer zeker een gedeelte wat over seks gaat... Dat is eigenlijk ook wel enigszins vreemd... Want we willen juist dat liefde centraal staat, maar ze beginnen met seksplaatjes... Beetje tegenstrijdig, want er is meer dan seks... Maar ja...

    Aan de andere kant heeft die primaire gerichtheid op seks via homogerichte websites misschien te maken met degenen die dergelijke websites maken… Dat zijn denk ik in eerste instantie homomannen… Ik zie niet snel vrouwen geslachtsdelen op de mainpage van hun websites omtrent lesbiennes plaatsen… Mannen hebben eenmaal een andere aanleg wat betreft emotie en lichaamsstructuur… Wij hebben veel meer het gevoel dat seks “nodig” is… Kerels zijn zegmaar de energiegevers en vrouwen zijn over het algemeen veel meer gericht op het behoud van energie… Vandaar dat kerels sneller de neiging hebben om seks en liefde door elkaar te halen… Vrouwen richten zich vaker op kernwaarden als behulpzaamheid, zorgzaam zijn voor elkaar en dergelijke… Dus wellicht is die (vaak) primaire gerichtheid op seksueel getinte zaken op homowebsites van homo’s een kwestie van WIE de content plaatsen…
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  20. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, het zal denk ik altijd zo blijven dat alleen het extreme het beeld raakt en dus wordt uitgezonden. Ik geloof ook niet dat mijn burgerleven veel mensen zou boeien maar inderdaad het zou wellicht goed zijn voor de beeldvorming dat "anders zijn"niet betekent dat je je daar ook de gehele dag naar gedraagd.

    Maar goed wij denken over kinderen. Wat denk je wat de maatschappelijke meningen daarover zijn? Is het wel goed een kind opgevoed door twee mannen of twee vrouwen?????

    Ha wellicht dan wel een nieuwsitem.*)

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina