1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Homoseksualiteit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xanadu, 29 nov 2005.

  1. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Maatschappelijke meningen over kinderen die opgevoed worden door homo’s zijn nogal uiteenlopend… Het is zeer zeker niet gemakkelijk om met name een kind te adopteren door twee mannen… (het is sowieso niet makkelijk om kinderen te adopteren, maar dat is een ander verhaal, voor homo's is het extra moeilijk). Vrouwen hebben het voordeel hierin dat ze zelf kinderen kunnen krijgen…

    Sommige mensen denken dat het niet goed tot zelfs schadelijk zou zijn voor het kind als deze geen mamma en pappa heeft zoals de traditionele hetero stellen… Maar het is eerder de vraag wat het belang is van het kind, er zijn talloze hetero stellen die niet in staat zijn om op een normale manier een kind op te voeden… Begrip, menselijke warmte, geduld en het belang van het kind zelf horen wat mij betreft centraal te staan…Gelukkig heb ik zelf nooit de behoefte gehad om kinderen te adopteren of zo…

    Een leuke anekdote hierbij is dat sommige hetero’s (meestal als grap) vragen wie er in de homo-relatie het “mannetje” is en wie het “vrouwtje”…. Hahaha, wat denk je… Twee mannen blijven twee mannen, in mijn relatie doen we allebei alle taken thuis en niet de ene dit en de ander dat… Wij doen gewoon wat noodzakelijk is op een bepaald moment, er zijn geen vastgestelde huishoudelijke taken of zoiets… Soms pak ik de stofzuiger, soms hij… Ik zie ook veel heteromannen stofzuigen of afwassen, dus zijn dat in die rol dan opeens “vrouwtjes”? Lol…
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  2. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik weet wel dat het niet makkelijk om een kind te krijgen als je niet met een man naar bed wil hiervoor. Ik krijg nog wel eens te horen waarom wij zo moeilijk doen: ik kan toch makkelijk een avondje op stap gaan en dan met een man het bed induiken?!!!|:-
    JA, sorry ik ga hier niet eens op in. En weet je ik denk dat vaak homoseksuele opvoeders anders bezig zijn met het opvoeden, ook omdat het niet vanzelfsprekend is dat er een kind is en ze daar een lange weg voor af hebben moeten leggen.

    Wat betreft het mannetje en het vrouwtje: dat is bij ons net zo. Omdt ik er erg vrouwelijk uit zie denken de meesten dat mijn vriendin dan wel het mannelijke type zal zijn. Dus niet we zijn allebei gewoon vrouwen maar dat is het stereotype beeld he! Er moet een mannetje of vrouwtje zijn. Iemand moet bij ons toch echt de vuilniszakken wegbrengen!!!
    ps: soms doet de buuman dat bij ons en bij toeval wil het zo zijn dat die homo is!!:D
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2006
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ha milady dat is lang geleden zeg , je mag je nooit afvragen over hoe anderen over je denken en je mag ook nooit zeggen dat je anders bent .
    Wij mensen zijn allen gelijk , of we nu homo , lesbienne of hetero zijn speelt hier totaal géén rol en ieder van ons heeft het recht op zijn manier het geluk en de liefde te zoeken en uiteindelijk ook te vinden .
    Jij en je partner denken over kinderen , ik zou zeggen meid ga ervoor omdat ik wéét dat het kind bij jullie twee bijzonder welkom zal zijn en ik nú al op voorhand wéét dat het in een bijzonder liefdevolle omgeving zal opgevoed worden.
    Groetjes svennies.;)
     
  4. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm… Over dat "anders-zijn", wat gabb aangeeft… Of alle mensen exact gelijk zijn, dat vraag ik me af, want we hebben onderling genoeg verschillen… Maar over het algemeen qua waarden en normen zouden we ongeveer gelijk moeten zijn of elkaar gelijk moeten behandelen… Helaas is dat in maatschappelijk opzicht nog steeds niet zo… Hier in Nederland staan homo’s vrij sterk, maar elders in de wereld is het een ander verhaal…

    Maar laat ik bij mezelf blijven, ik leid een vrij gewoon leven… Ik kom zelfs niet eens in homo-bars of zoiets dergelijks… Ik heb daar nooit echt behoefte aan gehad en mijn vriend ook niet… Ik veroordeel het niet en ik veroordeel niemand, ook hetero’s niet… Ik neem hierboven in deze topic soms een compromisloze stelling in, maar over het algemeen vind ik hetero’s toffe lui, ik heb er niks tegen… Als ik wat tegen hetero’s zou hebben, kan ik beter mijn mond houden… Dan wordt communicatie tussen mensen en het geven van je mening die gerespecteerd kan worden wel erg moeilijk!

    Waar het in deze topic meer over gaat, zo lijkt me, is dat we als homo’s en lesbiennes vertellen wat onze ervaringen en ideeën zijn… Helaas hoort daarbij dat bepaalde vastgeroeste maatschappelijke tradities wat mij betreft het loodje mogen leggen, omdat ze echt anti-homo zijn… Ik ben zelf maatschappelijk werker (niet in de homo-hulpverlening of zo) en ik schaam me er zelfs voor hoe stom en bot sommige (ik herhaal: sommige) hulpverleners schrijven in hun literatuur, bijvoorbeeld:

    Wanneer ik het boek "Dominantie" (1977) van de humanistische psycholoog Abraham H. Maslow ter hand neem, dan lees ik in een artikel over de autoritaire karakterstruktuur (een persoonlijkheid die volgens Theodor W. Adorno en ook Maslow vooral onder nazi’s en fascisten voor zou komen) onder de “Andere kenmerken”:

    "2. Het ontwikkelen van homoseksualiteit." (citaat uit Abraham H. Maslow: Dominantie, blz. 180 (Rotterdam 1977).

    Ik vind het een nogal merkwaardige koppeling om de autoritaire persoonlijkheid te verbinden met het etiket homoseksualiteit, en om dat humanistisch te noemen gaat me helemaal te ver… Ik vind dat Maslow zich hiermee ontzettend op glad ijs begeeft.

    Ene Janov, de ontwikkelaar van de Oerschreeuwtherapie schrijft in zijn boek:

    "Homoseksualiteit is geen seksuele daad. Het is gebaseerd op de ontkenning van de echte seksualiteit en het symbolisch handelen via seks uit een behoefte aan liefde. Een werkelijk seksueel iemand is een heteroseksueel." (citaat uit Arthur Janov: De Oerschreeuw, blz. 252 (Deventer 1981).

    Wat is dit voor een man? Laat staan dat hij zichzelf "hulpverlener" noemt. Ik vind het een erg vreemde beschrijving of zelfs afschrijving van de homo's als medemensen...

    Ook P.C. Kuiper, een vooraanstaand Nederlands psychiater heeft homoseksualiteit altijd als een ziekte bestempeld. Op hogere leeftijd heeft hij zijn boeken gecorrigeerd en excuses aangeboden aan de homoseksuele mensen. Gelukkig maar… Tenminste iemand die zijn foutieve inslag toe heeft gegeven… In 1974 verklaarde de American Psychiatric Association trouwens officieel al dat homoseksualiteit geen ziekte was.

    Net nadeel van het plakken van etiketten is dat een etiket als homo of hetero een splitsing aanbrengt in het menselijke denken. We moeten met elkaar communiceren, dus moeten we dingen namen geven… Maar die namen gaan via theoretiseren een eigen leven leiden… Daarom is het wat mij betreft ontzettend belangrijk dat homo’s en hetero’s met elkaar in gesprek blijven als mensen… Het etiket homo kan echter belemmerend werken, omdat het de indruk wekt dat een homo "anders" is dan een hetero… Feitelijk zijn we natuurlijk in ons gedrag enigszins anders, maar het gevoel van liefde naar elkaar als emotie is feitelijk niet veel anders dan dat hetero’s van elkaar houden… Dat is de grote overeenkomst… Helaas is het zo, dat veel geïnstitutionaliseerde tradities behoorlijk zijn vastgeroest in de wereld… Die werken wat mij betreft het meest belemmerend om de dialoog levend te houden tussen homo’s en hetero’s… Homoseksualiteit is eigenlijk een vrij onschuldig verschijnsel, we doen geen vlieg kwaad en we houden van elkaar… Dat zijn dan toevallig twee mannen of twee vrouwen, is dat nou zo’n probleem?
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  5. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb helemaal niks tegen homo's, aleen bij homosexuele sex komt het al snel op anaal neer en dat vind ik persoonlijk behoorlijk goor.
     
  6. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je t uitgeprobeerd dan? :+
     
  7. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn vriendenkring is niemand homo/lesbie en ik ken maar 1 homo. Het fenomeen is daarom vrij onbekend bij mij en ik kijk daarom vaak wel vreemd op als ik homo's/lesbie's zie. Verder niks op tegen natuurlijk, maar het is voor mijn gevoel zo tegen de natuur in.
     
  8. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit keer allereerst een korte reactie: alweer een vooroordeel... :D

    Ten tweede neem ik aan dat je hetero bent, en hetero's hoeven zich helemaal niet bezig te houden met eventuele homoseksuele handelingen... Lijkt me in een heteroseksuele relatie ook wat moeilijk eerlijk gezegd... :+

    Mmmm... Tegen de natuur in? Welke natuur? De heteroseksuele natuur? ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  9. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad.
     
  10. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    He milord! leuk weer iets van je te lezen. Ja ben eff druk met andere dingen bezig geweest en daardoor heeft deze hobby wat minder aandacht gehad.;)
    Maar goed we zijn er weer en meteen dank voor je fijne woorden!
    Nu zijn we het wel vaker met elkaar eens he!:)
    Soms vraag ik me af waarom wij een ander zo moeten overtuigen. Overtuigen van de onwaarheid van alle vooroordelen, overtuigen van het feit dat het geen keuze is, overtuigen van de anti- godsdienstige overtuigingen. Vreemd eigenlijk en vaak denk ik : ik doe het niet meer maar toch heb je die behoefte om telkens het tegendeel te bewijzen.
    Gek is wel dat in de tijden dat ik een hetero seksuele relatie had ik nooit iemand heb hoeven overtuigen;) .
    Maar op dit moment ben ik op deze manier gelukkig en dat is toch waar je uiteindelijk voor kiest. Kiezen voor hetgeen je op dat moment het meest gelukkig maakt.

    Trouwens hellspawn: als je het hebt over literatuur: Ik ben werkzaam in de hulpverlening ( psychiatrie oander andere), heb veel gestudeerd in de richting van gedragswetenschap. Ken je de DSM4 of 5? Het ultieme boekje dat elke psychiater bijna als handboek gebruikt?! In dit boekje, en dan amerikaanse uitgave staat homoseksuliteit als een psychiatrische stoornis! Dus............

    Hopelijk tot gauw trouwens maar weer svennies!*)
     
  11. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Hebben die "gekke" Amerikanen homoseksualiteit inmiddels weer gelabeld als psychiatrische stoornis? Ik had het kunnen weten! Als je kijkt hoe moeizaam sommige bekende persoonlijkheden rondrommelen tussen bekendheid, homoseksualiteit en het eventueel verbergen daarvan... George Michael bijvoorbeeld, heeft volgens eigen zeggen in een onzekere bui eens een psycholoog of psychiater bezocht, die hem binnen een half uur van zijn homo-zijn zou afhelpen... Succes niet verzekerd dus, want je wordt met je homo-zijn geboren, daar kun je in principe niet vanaf "geholpen" worden...

    Verder is een Engelse Idols-winnaar geadviseerd om zijn homo-zijn maar zoveel mogelijk te verbergen, omdat dit zijn populariteit zou schaden... Hij heeft echter gezegd dat ze de boom in kunnen, hij is er gewoon voor uit gekomen... Dat is een risico in artiestenland, kijk maar naar Jamai en vooral naar Gordon... De laatstgenoemde zag zijn CD-verkoop ooit drastisch dalen nadat hij bekend maakte een homo te zijn... Het is toch soms ernstig gesteld met ons Nederlandje! Daarentegen zit bijna iedereen zich kapot te lachen om het inmiddels afgelopen programma Diva's met Gordon en Gerard Joling...

    Rare lui soms, die Hollanders! :+
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  12. Xanadu

    Xanadu Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmzz wat jij daar zegt he... dat is me wel eens opgevallen. Het lijkt wel alsof homo's vaak als "entertainment" worden gezien. Veel komieken (ik noem andré van Duin, Paul de Leeuw, Jean-Marie nog wat) zijn homoseksueel. Daarbij komt dat echt überveel zangers homo zijn zoals Gordon, Gerard Joling etc. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de presentatoren... Ik denk dat het ook eraan ligt dat homo's zelf een btje die wereld opzoeken... maar toch. Dan worden ze wél in een keer in de armen gesloten. Béétje hyporcriet als je het mij vraagt.

    En om erop terug te komen op jouw psychologisch stukje dat homoseksualteit kan leiden tot fascistische ideeën en grootsheidwaanzin... Kijk ik ben geen psycholoog, maar ooit is mij dat ook wel eens opgevallen. Veel tirannen uit het verleden waren homoseksueel. Wat ik zo ff kan opnoemen is Alexander de Grote, keizer Nero, Ivan de Verschrikkelijke en ja zelfs van Hitler wordt het gezegd... En dat laatste is niet eens zo gek. Er wordt gezegd dat Hitlers haat tegen homoseksuelen voortsproot uit zn eigen frustratie van zn eigen homoseksualiteit. Kijk ik ben zelf homo... en ik zeg niet dat ik een 2e Hitler ben... maar ook ikzelf merk dat ik soms de neiging heb om me bazig te gedragen. En NEE ik wil me niet met deze tirannen vergelijken, maar ik geloof wel dat er een verband is tussen de drang naar leiderschap/tirannie en homoseksualiteit. Dus hoe bizar die theorie ook klinkt... ik geloof dat er een kérn van waarheid in zit...
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yes milady , het gaat erom dat jij en je partner gelukkig zijn en al de rest doet er niet toe.
    Er zijn maar drie wegen naar die naar de liefde en het ware geluk leiden .
    Neem nu jou, Hellspawn en mij , alledrie hebben wij onze weg gevolgd op het pad opzoek naar liefde en geluk , en hierbij hebben wij elk een andere weg genomen en toch hebben wij alledrie onze grote liefde en het daarbij behorende geluk gevonden , nu mooier kan toch niet.
    Het gaat er gewoon om dat ieder mens is op zoek naar liefde en geluk in zijn leven en het pad dat je ervoor neemt is niet belangrijk , en als je dan de ware liefde en geluk vindt moet je dit vasthouden en koesteren .
    En de anderen proberen te overtuigen , lukt toch niet , richt al je energie op je relatie zelf en laat de anderen maar ronddolen in hun enge bekrompen wereldje waarin ze volkomen overtuigd zijn van hun eigen gelijk.
    Ik zou zeggen er is een spreuk die zegt " doe voort en zie niet om" aangezien er maar één criteria telt, en dat is dat jij en je partner met elkaar gelukkig zijn, en de rest van de wereld kan de boom in .
    En aangezien jullie een kind willen , niet twijfelen meid, gewoon doen aangezien ik wéét dat die kleine bij jullie een heerlijke jeugd tegemoet gaat.;)
     
  14. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry Xanadu maar ik moet even reageren op je bericht.

    Allereerst neem ik aan dat je weet waar fascisme voor staat maar ik zal dat zo nog even verduidelijken. Daarbij zijn er ook net zoveel tirannen die niet homoseksueel zijn of waren. Je geaardheid is daarbij ook helemaal geen bepalende factor, hoe jij als mens bent en waar je in gelooft wel! Het is dus niet zo dat er veel meer homoseksuele entertainers, zoals jij ze noemt, zijn of tirannen. Misschien vallen ze bij jou meer op maar als je het tegen elkaar wegschrijft zul je tot dezelfde conclusie komen.

    Maar goed de bizarre theorie ,dat homoseksualiteit zou kunnen leiden tot fascisme, tirannie enz. is ronduit belachelijk. Ik kan natuurlijk niets zeggen over hoe jij je gevoel ervaart en wellicht als je geen homoseksueel zou zijn zou je ook “bazig”kunnen zijn dus naar mijn mening moet je die karakter eigenschap niet linken aan je geaardheid. Dat zou erg kort door de bocht zijn.

    Het fascisme staat voor:
    - ongelijkwaardigheid: Het eigen ras is het beste! Alles wat anders is dus ook mensen die anders- voelend zijn zoals homoseksuelen mogen uitgeroeid worden!
    - Het fascisme maakt altijd gebruik van een zondebok omdat ze bang zijn voor alles wat anders is. De zondebok krijgt dus altijd de schuld van alles! Dat zouden dus makkelijk homoseksuelen kunnen zijn.
    -Minderheden en zogenaamde afwijkende groepen zoals dus de homoseksuelen zijn rechteloos binnen het fascisme.
    -Er is een enkele sterke leider die regeert! Alles wat niet past binnen het perfecte beeld is verboden.
    -Fascisme staat voor geweld want dat brengt orde en rust. ‘Potenrammen’ zou zelf aangemoedigd worden!!!
    -Volgens het fascisme moet men zich houden aan tradities en is er een natuurlijke rangorde. Het gevoel overheerst, nadenken heeft niet veel zin. Overtuigen van je homo-zijn heeft dus al helemaal geen recht.

    Nou ja goed zo kunnen we nog even doorgaan. Maar kun jij je nu voorstellen, op welke manier dan ook dat homoseksualiteit zou kunnen leiden tot uitvoering van het bovenstaande? Hoe gefrustreerd, hoe angstig je ook zou zijn vanwege je gevoel, hoe minderwaardig je ook zou kunnen voelen, psychologisch werkt het dan nog niet zo dat er een link zou zijn tussen deze twee. Daarom vind ik het de grootste onzin theorie die er bestaat!!
    Ik ben leidinggevende op een psychiatrische afdeling. Komt dat omdat ik lesbisch ben??? Of speelt mijn geaardheid hierbij mee of zit ik in deze functie vanuit mijn interesse en mijn karakter?? En zit ik in de hulpverlening omdat ik het zelf ook zo moeilijk heb gehad??? Zie je hoe snel verbanden gelegd zouden kunnen zijn.
    Ik geloof er in ieder geval absoluut niet in.*)
     
  15. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik ben het uiteraard roerend met gabb eens... Ik had die rare vergelijking van Maslow hier in deze thread geplaatst waarin homoseksualiteit en de autoritaire persoonlijkheid onderling worden verbonden, juist om te laten zien dat het op zijn zachtst gezegd toch wel heel vergezocht is... Want Maslow roept maar wat, en zet homoseksualiteit gewoon maar neer in het rijtje "Andere kenmerken", zonder er eigenlijk verder een motivatie bij te zetten... Het is lang geleden dat ik dat boek "Dominantie" las, maar...

    Homoseksualiteit en de autoritaire persoonlijkheid zijn wat mij betreft elkaars tegengestelden... Uiteraard zijn er idiote leiders geweest die de wereld wilden regeren en tegelijkertijd homo waren... Maar dat is geen enkel bewijs... En zijn minstens net zoveel heteroseksuele totalitaire leiders geweest...

    Bazigheid en een autoritaire persoonlijkheid hoeft ook niet eens met elkaar overeen te komen... Iedereen probeert wel eens haantje de voorste te zijn of een grote bek te hebben, dat maakt je nog niet meteen autoritair en zeer zeker niet homoseksueel... Maar goed, hoe het ook zij, Maslow begeeft zich wat mij betreft ontzettend op glad ijs, ik vraag me echt af of hij ook maar iets begrijpt van homo's, ik denk het dus van niet... Maslow wordt dus tot de humanistische (menselijke) psychologen gerekend, iemand die toch beter zou moeten weten, maar blijkbaar is homoseksualiteit zijn blinde vlek... Hij kan zich er op één of andere wijze niet in vinden dat homo's zijn zoals zij zijn, althans dat vermoed ik... Waarom maak je anders als menslievend psycholoog een vergelijking tussen homo's en autoritaire persoonlijkheden? Fascisten zijn over het algemeen genomen juist agressievelingen ten top die het liefst alle homo's van de aardbodem vegen...

    Maar goed, ik heb er denk ik genoeg over gezegd, iedereen moet er het zijne maar van denken... Ik ben er echter net als svennies en gabb van overtuigd dat menselijke waarden het allerbelangrijkste zijn, zoals liefde, zorgzaamheid, warmte en inlevingsvermogen... Als je wat voor een ander betekent als mens, of dat nou homo is of hetero, dan is dat het belangrijkste in je leven... Mensen leven op liefde, ik heb sommigen helemaal op zien bloeien door hun relatie... Dat moet je de kans geven en feitelijk verbleken alle theorieën bij datgene wat wij in aanleg allemaal zijn - homo of hetero - het "zonlicht" in andermans ogen... :)
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  16. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ mooi gezegd en helemaal waar!

    Blij dat je het met ons eens bent overigens!:)
     
  17. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet jij dat milord??;)

    je woorden doen overigens goed!:)
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ha milady , je hebt het enkele posts geleden zelf gezegd dat jullie over een kind denken ;) .
    En aangezien ik jou hier dank zij je goed onderbouwde posts waarin jij je mening uitstekend beargrumenteert heb leren kennen als een jonge intelligente vrouw met een open kijk op de wereld en vol van begrip en verdraagzaamheid .
    En Daardoor wéét ik dat je beslissing in verband met kinderen géén impulsieve reflex is en dat je er samen met je partner al heel lang over nadenkt maar dat je momenteel nog twijfelt omdat je volgens mij niet zeker bent over hoe je omgeving hierop gaat reageren .
    En aangezien jullie beiden héél graag een kind willen , zou ik zeggen , ga ervoor meid , met twee liefdevolle ouders als jij en je partner zullen zijn gaat jullie baby dan een hemelse jeugd tegemoet.;)

    @Hellspawn mooi gezegd , de hele zin van het leven en het mens zijn uitgelegd in één enkele zin._O_
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  19. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
     
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
     

Deel Deze Pagina