1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoofdtelefoons

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 4 dec 2004.

  1. pharzimx

    pharzimx Elite Kaas Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    1
    waar kan je ergens bij dynabite in de shop die hoodtelefoons bekijken ( dus niet de headsets met microfoon) en is er toevallig ook een andere shop voor deze dingen?
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb mijn Sennheiser PMX40 die ik vorige week gekocht heb toch maar omgeruild voor een stel goede oordopjes. De PMX40 beviel totaal niet, en bij nader inzien vond ik 30 euro toch wel veel geld voor een koptelefoon.

    Ik heb hem geruild voor de Sennheiser MX400. Misschien qua geluidskwaliteit niet zo goed als een echte hoofdtelefoon, maar gelukkig gaat er niet zoveel geluid de omgeving in zoals bij die PMX 40, de hoofdreden waarom ik hem geruild heb. Ze zitten in ieder geval beter dan de prutsdopjes die ik hiervoor had.

    [​IMG]
     
  3. Clitoris

    Clitoris Guest

    Dat zijn ook standaart oordopjes. Dit is geen reguliere uitvoering....:9
     
  4. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens over oortjes... die zitten nooit zo lekker, vallen snel uit je oren en geluidskwaliteit is niet super. Meestal komt idd het beste geluid uit een goede koptelefoon. Ik heb goeie koptelefoons gehad van sony, en tegenwoordig heb je van die soort oortjes maar dan van die flappen. Die zitten wel comfortabel en komt goed geluid uit. Ook van sony.
     
  5. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    waarom, als ik vragen mag??
     
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    :)
     
  7. ghans

    ghans Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    eureka

    jongens, ik heb eff rond gekeken en ik heb gezien dat je niet zo een fan bent van nek headphones. well check this out: Sony MDR-EX71SL... die is ook gebruikt voor de iPod. tenminste als accecoire. gigantisch duur, MAAR je kan hem voor rond de 30 euro kopen. en ik hoor niets anders dan goed commentaar! dus check die shit! :D
    je vond oordopjes ook niet lekker zitten tog? deze worden meegelverd met 3 verschillende kopjes. zodat ze voor bijna elke oor passend zijn. dus ze blijven ook zitten om de meeste omstandigheden. tenzij je ermee disneyworld florida in wilt stappen. ;)
    tell me about it
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2004
  8. Xam

    Xam Woo-Hah!

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    30 euro vind ik niet echt GIGANTISCH duur hoor... maar bedoel je deze?

    [plaatje]http://www.avland.co.uk/sony/mdrex71/mdrex712lrg.jpg[/plaatje]
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Idd 30 euro is cheap. Ik heb de vorige versie van die set in het wit met zilver 3 jaar terug gekocht voor 60 euro uit Hong Kong voor m'n ipod. Zit vooral lekkere bas in :cool: Waar kan je em btw voor 30 euro kopen? (m'n oude set is wel aan vervanging toe)
     
  10. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    DIE heb ik! Zitten extreem comfortabel met optimale geluidskwaliteit!
    Gebruik ze zelf ook met m'n iPod.
    Ik heb ze gekocht bij www.videopartner.nl voor 41 euro excl. verzendkosten.
    Zitten echt heel lekker, het enige nadeel is eigenlijk, dat zonder verlenging het draad te kort is en met verlenging net weer iets te lang.
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Yeah en het ene koortje voor linker of rechter oor vind ik veel te lang :'-( En dan bedoel ik ook VEEL te lang. Heb em zelf wat verkort :cool:
     
  12. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    9,95...

    Ik heb zelf een zen touch en de oordopjes die erbij zaten waren redelijk.
    Geluidskwaliteit boeit me niet echt veel, Als er maar voor de normale mens goed geluid uit komt.
    Toch heb ik de HQ 60 gekocht (gekregen met kerst), Voordeel is natuurlijk de prijs, geen geklooi met 2 draaden naar je kop en hij valt niet af.
    Nadeel is wel dat je na een halfuur al pijn aan je oor krijgt (netals bij de xbox live headset). maarja voor dat geld kan ik 'em niet maken..
     
  13. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    DIY inkorting! Misschien ga ik dat ook wel eens doen, maar voor nu ben ik nog veel te bang dat ik ze kapot maak. :)
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Hehe yeah ik heb ze destijds met een wit ty-ripje korter gemaakt. Werkt perfect. Geen gedonder meer dat het ene koortje veel te lang is }:]

    Weet iemand nog een ergens waar je ze voor een leuk prijsje kan kopen? Ik zag net iemand zei dat ie ze voor 30 euro kon krijgen :9 (wil wel graag weten waar dat is)
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2004
  15. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Vandaag is een trieste dag.. Mijn PMX60 heeft het begeven.. :'-(
    Nou weet ik niet of ik opnieuw een PMX60 haal, of toch kies voor de PMX100 (zie pic)
    [​IMG]

    Hier zijn de specificaties van de 2:

    PMX60:
    Nominal impedance: 24 Ohm
    Cable length: 1.0 m
    Ear coupling: supraaural
    Transducer principle: dynamic, open
    Jack plug: 3,5 mm stereo
    Weight w/o: cable ca. 55 g
    Frequency response (headphones): 18.....21000 Hz
    Sound pressure level (SPL): 122 dB(SPL)
    THD, total harmonic distortion: < 0,5 %


    En hier de..

    PMX100:
    Nominal impedance - 32 Ohm
    Jack plug - 3,5 mm stereo
    Transducer principle (Headphones) - dynamic, open
    Ear coupling - supraaural
    Cable length - 1,4 m
    Weight w/o cable - ca. 60 g
    Frequency response (headphones) - 25.....27000 Hz
    Sound pressure level (SPL) - 114 dB(SPL)
    THD, total harmonic distortion - <0,1 %


    Nou ben ik zelf niet zo'n hele soundfreak, en heb niet veel verstand van al die technische termen :)
    Wat ik wil weten is of ik met de PMX100 een beter geluid krijg als met de PMX60. De PMX100 kost ook wel iets meer, maar als er verbetering in zit, maakt dat niet echt uit :)
    En kan de pmx60 ook hardere bass produceren omdat deze al vanaf 18 Hz tonen laat horen?

    Bij voorbaat dank.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  16. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik nu ook een vraag hebben over hoofdtelefoons. Ik heb nu van die flappen, van sony. Ik wil er nu zo 1 met een nekband, moet niet te duur zijn, niet te dik (zoals die sony'tjes die ik nu heb) en het moet wel lekker zitten natuurlijk :). Ik dacht de reeds besproken Sennheiser PMX60 te nemen: Is dat een verstandige keuze?
     
  17. Thunderscream

    Thunderscream Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is er tot nu toe binnen dit topic alleen gesproken over hoofdtelefoons voor mp3 spelers e.d., maar ik ben op zoek naar een goede hoofdtelefoon voor de pc (géén headset). Ik wil hem vooral gebruiken voor games, dus wat (merk+type) raden jullie aan of waar heb je zelf goede ervaringen mee?
     
  18. Sol

    Sol Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Ik heb zelf deze MDR-XD200 van Sony. Het geeft zeer goed geluid (met een bereik van 10-22000 Hz). Ik gebruik 'm voor mijn elektrische piano en om muziek te luisteren, maar voor je kan het natuurlijk ook voor de pc gebruiken.

    Sony koptelefoon zijn over het algemeen zeer goed, daarnaast zijn ook de Sennheisers goed (in dezelfde categorie zijn ze wat duurder).

    Niet aanbevolen zijn de draadloze koptelefoon met bijvoorbeeld een piano (i.c.m. met de pc heb ik geen ervaring).
     
  19. Da Ni-LXL

    Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Creative en Koss zijn over het algemeen bagger (de duurdere modellen van Koss gaan nog wel)
    Ik wil je die bij FRS niet aanraden.
    Ik zal voor de sennheiser pmx 60 of pmx 100 gaan (nog beter)
    Ook die Sony hoofdtelefoon bij S&F is wel goed.
    Philips heeft vaak heel veel bass erin zitten, dus als je daar van houdt ...8)

    Voor de oordopjes zijn de merken sennheiser, sharp en sony erg aan te raden.
    persoonlijk vind ik de sony uitstekend in pasvorm en geluid.
    Ik bedoel hiermee de Sony MDR-EX71SL, die al eerder zijn afgebeeld.
     
  20. Da Ni-LXL

    Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    *Weer onder de aandacht brengend.
     

Deel Deze Pagina