1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoofdtelefoons

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 4 dec 2004.

  1. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Kijk anders hier ff. Ik heb de Aureol Massive, vind het echt een topgeluid. Wat genuanceerder dan Beats, maar de bass is zeker aanwezig en highs en mids klinken ook prima. De Aureol Massive is wel wat groot, misschien dat je dan beter voor de Real kan gaan. Geen Noise Cancellation, maar ik heb geen last van omgevingsgeluid, ook als ik in de de bus zit.

    Enige nadeel zijn de lange kabels die je er bij krijgt (3 en 6 meter), maar dat heb ik zelf opgelost door zelf een andere kabel te kopen: je kan namelijk de kabel loshalen.
     
  2. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja er moet wel een goede bass inzitten :+

    Die Massive is iets te groot voor me denk ik, Real is meer iets voor mij, ga denk ik wat reviews over lezen, bedankt! :)

    Edit@ Lees nu reviews en hij laat heel erg veel geluid door en krijgt ook heel veel omgevings geluid te horen, dat moet ik juist niet hebben :+
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2013
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Okay, ik loop nu al een tijdje met hele fijne oordopjes rond maar ik wil er toch wel weer een keer een goede koptelefoon d'r bij.
    Nu leek het me handig om te kijken of jullie me wat konden helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Zelf ook al wat op onderzoek uitgegaan, en natuurlijk is de Audio-Technica ATH-M50 mij al opgevallen, wat me een erg interresante koptelefoon lijkt (vooral de rode, de zwarte vind ik wat saai maar dat is wat lastig oordelen met een foto).
    Ook even bij Brainwavz gekeken waar ik erg fan van ben (heb de M2 en HM:cool:, die hebben de HM9, maar die vind ik nogal log ogen en ook niet erg mooi. Bovendien komt ie niet geweldig uit de reviews.


    Eisen:
    - Niet te groot (ATH-M50 lijkt me wel een mooie grootte, ze mogen zeker wel een stuk groter dan m'n Brainwavz HM:cool:.

    - Goede bouwkwaliteit. Ze zijn ook voor op school dus ze moeten wel wat kunnen hebben. M'n Nokia BH-604 in m'n schooltas overleden, dat wil ik niet weer :+.
    Ik heb meestal maar maximaal 3 kleine tot middelgrote boeken in m'n tas maar d'r zit wel een laptop (apart vak) en wat andere spulletjes in.

    - Uiteraard een goed geluid. Ik ga ze vooral voor muziek gebruiken (vooral (Chill) Trap, Drum and Bass, Future Garage, Hip Hop, Rap, Liquid, Alternative Rock en nog een aantal genres uit hetzelfde straatje).
    Mag wel een lekkere bass inzitten (lekker 'punchy' maar niet overheersend ben ik wel een fan van), en natuurlijk moeten ze geschikt zijn voor de genres waar ik naar luister. Ik heb niet veel verstand van geluid dus hier ga ik ook niet heel diep op in.
    Ook ga ik ze gebruiken voor gamen, ik speel vooral Garry's mod (TTT), Race games (ook ETS ed.), wat indie-games en games zoals Skyrim en Fallout, niet heel veel FPS games (dus er hoeven geen 20 speakertjes in te zitten zodat je alles en iedereen kan horen :p).

    - Stijlvol, aangezien ik ze wel op bijvoorbeeld school ga dragen (dit is natuurlijk lastig oordelen voor jullie, maar dus niet te basic of extreem).


    Optioneel
    (hoeft dus niet per sé maar het is wel wenselijk):

    - Opvouwbaar (of iets anders waardoor ze wat makkelijker zijn mee te nemen).

    - Comfortabel, ga ze, als ze goed bevallen, soms wel een aantal uur per dag dragen.

    - Geschikt om mee af te mixen.


    Mijn budget is tot 150 euro, mag ook uit vanuit het buitenland.


    TL;DR: niet al te grote, stijlvolle, stevige, portable hoofdtelefoon voor gaming en muziek (oa Trap, DnB, en Hip Hop).
     
  4. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Erg mooi koptelefoon inderdaad maar niet geschikt voor wat ik er mee ga doen.
    'T word waarschijnlijk de Beyerdynamics Custom Pro One, heb heel wat af moeten strepen :p.
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    De P3 heeft een andere afkleedstof bij de oorschelpen. Ik kan je vertellen dat na een tijdje luisteren met de P5 mijn oren altijd warm worden. In het begin vond ik het geluid erg helder, gedetailleerd. Maar nadat ik deze ging vergelijken met goede in-ears van Sony, gebruik ik alleen maar de sony in ears.

    De p3 is de kleine broertje van de p5 en het zal best dezelfde klank als de p5 hebben, maar weet wel dat ze niet noise-cancelling zijn en test even of je oren warm worden ;)
     
  7. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ja juist omdat ik met hoofdtelefoons altijd last krijg van warme oren verkies ik de P3 over de P5. Het materiaal voelt lekker luchtig en de oren worden niet helemaal afgesloten. Dat ze geen noise-cancelling zijn is jammer, maar vind ik niet zo'n punt.

    Zal binnenkort in de stad eens wat in-ears proberen, maar vind een hoofdtelefoon denk ik comfortabeler.
     
  8. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Iemand ervaring met AKG? Hoor dat dit zeer fijne koptelefoons zijn.

    Ik zoek een goede AKG hoofdtelefoon, max €200,- met goede diepe bass en gewoon mooi geluid ;)

    tips?:)

    edit// hmmm, AKG K550? K701?
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2014
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ben niet zo van de AKG, Beyerdynamics Custom One Pro is misschien wel wat voor je.
    Ik heb ook zelf nog de Audio Technica WS99 overwogen, heb niet heel veel research gedaan maar ze schijnen echt hele goede bass te hebben die alleen aanwezig is wanneer het nodig is.
    Heb ze niet gehaald omdat ze mij wat te duur waren (250+ in NL, 150-200 uit Japan maar dat risico neem ik niet), ze leken niet super stevig en geen verwijderbare kabel, maar misschien is het wat voor je.

    Ik ben dus voor de Sennheiser Momentum On-Ear gegaan, niet precies wat ik zocht maar ik ben er tot nu toe erg blij mee.
    Ik heb m nu sinds zaterdag, ik denk in totaal 15-20 uur gebruikt.
    Even een korte (nouja, korte, ik sla altijd wat door :D) impressie.

    Ik was een beetje bang dat ik doordat ie nogal compact was te veel op het geluid en comfort zou inleveren, maar dat valt gelukkig enorm mee.
    In het begin deden ze echt pijn op m'n oren, helemaal met m'n bril op, maar inmiddels zitten ze echt heerlijk (goede seal zoeken is alleen wat lastig af en toe), al draag ik nu wel lezen.

    Nog net heel veel verschillende genres geluisterd maar hij klinkt nogal v-shaped en wat aggresief, redelijk scherpe highs en de bass, voor wat ik voor een over-ear (m'n enige andere over-ear op het moment is de Brainwavz HM3, maar die heeft een kabelbreuk), ook aardig punchy en voor sommige genres zeker niet perfect, maar voor het meeste wat ik luister is het dik in orde, helemaal voor zo'n kleine koptelefoon.
    Ik luister nu bijvoorbeeld Gorrilaz - Platic Beach (album), en de bass en de treble klinkt erg fijn maar de vocals zijn een klein beetje weggemoffeld naar mijn idee, al heb ik niet echt goed vergelijkingsmateriaal.
    Niet dat de mids slecht zijn naar mijn idee, zeker niet, maar de bass overheerst soms wat als deze aanwezig is waardoor de mids wat kunnen wegvallen, maar als er weinig tot geen bass is klinkt ie weer heel anders.
    De treble was in het begin wat too much, is inmiddels al wat minder maar ik kreeg soms wat last van m'n oren er van.

    Was ook echt verbaasd hoe klein ie was, schrok eerst een beetje maar het is wel enorm praktisch, hoef m niet steeds weg te stoppen als ik m niet gebruik en hij zit ook niet in de weg als ik m wel een keertje op m'n bureau ligt.
    Ze passen ook nog eens mooi bij m'n laptop :p.
    [​IMG]

    Verder is de bouwkwaliteit ook erg goed, handige accesoires (twee kabels, zakje en harde case), dus ik ben een happy camper :).

    Oh, en ze waren maar €160, normaal 200+ :D.
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Sennheiser! _O_

    Je weet trouwens dat die dingen een aardige tijd moeten inspelen en het geluid dan pas echt goed is?
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ja weet ik, valt met deze aardig mee maar ze klinken al beter dan in het begin.
    Zijn koptelefoons die je 100-200 uur moet inbranden (bijvoorbeeld m'n IEM's, DUNU Hephaes).

    Begin wel meer fan te worden van Sennheiser, vind de designs meestal wat saai en jammer dat ze zoveel plastic gebruiken, maar ze klinken echt geweldig en ze hebben een paar hele mooie budget koptelefoons :).
    Heb ook de HD-201 als backup en voor 20 euro is die echt meesterlijk.
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Tja, Duits hè. Vaak veel plastic, maar best degelijk hoor. Ik gebruik nog steeds deze:

    [​IMG]

    En ik heb nog nooit zoveel detail gehoord. Echt perfecte weergave! :)
     
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thnx voor jullie antwoorden. Ik zoek toch meer een portable hoofdtelefoon, dus liever geen dikke hoofdtelefoon zoals Beyerdynamics en Sennheisers HD modellen, die AKG wat ik in gedachten had is ook wat aan de grote kant, ik ga de sennheiser momentum over ear eens proberen, want on ear ben ik niet zo een fan van. Hij moet ook goed afsluiten, zodat andere mensen geen last hebben in de bus / trein van mijn muziek :)
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Iemand ervaring met de Marshall koptelefoons? Zien er wel chill uit, heb de Marshall Monitor besteld om even te proberen.

    edit: Oke kan hem iedereen aanraden, wat een geniaal ding :)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014

Deel Deze Pagina