1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hooikoorts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Underdog, 10 jun 2005.

1. Underdog

Underdog Only Community

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had vorig jaar een keer een repetitie en als je klaar was mocht je weggaan, ik had op dat moment zo'n gingantische last van hooikoorts. Mijn ogen waren zo dik dat ze zowat uit mn oogkassen pulden en mn papier van de repetitie was bijna doorweekt van de snot, ik heb m niet afgemaakt omdat ik het letterlijk niet meer uit kon houden.

Als je behoorlijk last hebt, wil het wel is helpen om te douchen. Ik heb daarna geen verstopte neus en jeukende ogen meer.

2. Levathian

Levathian Team XBW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook hooikoorts en de laatste dagen is het best wel heftig, maar voor de rest valt het dit jaar wel mee. Ik gebruik oogdruppels en die helpen maar voor eventjes. Ik moet ook niesen en snotteren maar daar doe ik niks tegen..

3. harm_ltc

harm_ltc Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mmh ik heb er ook al last van sinds ik me kan herinneren......maar ik heb er nog nooit iets tegen gedaan. Misschien dat ik dit keer toch maar eens naar de docter ga, want ik wrijf mn ogen nog een keer mn kop uit..... :mad:

4. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben naar de dokter gegaan en die heeft bloed genomen ---> alergies voor graspolen
    toen 5 maanden 2x per maand spuiten gehad en nu voel ik niks meer juist deze zomeris het echt erg man |:- :mad:

5. Da Ni-LXL

Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

Leuk Bevonden:
    0
    hooikoort, kut voor jullie

6. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb het weer stevig te pakken dit jaar.. :mad:
    Van al deze symptonen heb ik last:
    - loopneus
    - verstopte neus
    - jeukende neus
    - niesaanvallen
    - tranende ogen
    - rode ogen
    - prikkende ogen
    - jeukende ogen

En om het geheel nog even extra klote te maken: Ik werk op een kwekerij :mad:

7. Da Ni-LXL

Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

Leuk Bevonden:
    0
    waarom werk je daar dan

8. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ik werk er ook niet meer lang als het aan mij ligt. Is geen doen zo. Dan ga ik liever sloten uitbaggeren.

9. Cees

Cees Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook echt shit joh maar ik heb prevaline en dat werkt voor mij super gelukkig anders is het echt niet te harden

10. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er zelf geen last van, maar mijn broer heeft het wel. Gelukkig is het nu stukken minder dan de afgelopen paar jaar -toen was het echt heel erg-, nu valt 't wel mee. Als ik zo eens zie hoe irritant hij dat vindt, moet ik er niet aan denken dat ik zelf eens zoiets zou hebben. In de lente en zomer kunnen mensen met hooikoorts toch nauwelijks wat doen, tenzij zij de juiste middelen op het juiste moment nemen.

11. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol bijna iedereen op xbw heeft er last van, ikzelf dus ook maar ik neem er geen medicatie tegen, moet ik misschien beter maar es gaan doen want het is geen doen meer zo :'-(

12. DarkAlbino nl

DarkAlbino nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klote hooikoorts heb er ook vet last van. ik gebruik nu Claritine. maar die helpen ook al niet meer! echt dik vert*ft

13. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja idd, ik gebruik dat ook al bijna een jaar ... Maar de werking ervan wordt steeds minder :'-(

Nu zit ik aan de Otrivin Neuspray bij Neusallergie ... Die wertk ook heel goed, en snel :)

14. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen last van allergiën daarom vind ik het eigenlijk raar waarom zoveel mensen toch rondlopen met hooikoorts.
    Kan je dat krijgen, ook als je vooraf er nooit last van heb gehad ?

15. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Ja, heb er nog nooit last van gehad, pas sinds dit jaar heb ik er enorm veel last van.

16. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier nog iemand met vreselijke hooikoorts. Ik krijg al een griepprik en heb pompjes om nog wat lucht te kunnen halen! Dat is immers wel zo prettig he!
    Zo rond het begin van de lente begint het altijd al en dan heb ik vreselijke jeuk aan mijn ogen, en mijn neus is dan blijvend verstopt! Vreselijk gevoel. In ieder geval heb ik dit al jaren en werkt niet veel meer helaas! Elke ochtend en avond gebruik ik dus een pompje voor de luchtwegen en elke ochtend een tabletje reactine. Reactine is voor mij tot nu toe het meest werkende middel dus ik ga maar even niet experimenteren. Tegenwoordig krijg ik ook last van mijn huid, althans op mijn voorhoofd. Dat jeukt dan vreselijk. De huisarts zegt dat dat kan als je het heel erg hebt. Meer mensen last van?
    Ik vraag mij eigenlijk wel af of het ooit ook weer opeens kan verdwijnen zoals het ook opeens is gekomen?

17. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    een vriend van me had dit dus op school, Hooikoorts lijkt me echt HEEL irri...

geluk nog nooit meegemaakt:p

18. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren bij de apotheek Aerius opgehaald. Dat zijn van die pillen die je in een keer moet doorslikken. Bij mij werkt het in elk geval erg goed.

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb er gelukkig geen last van, ik ben trouwens nergens allergisch voor. Je kunt over hooikoorts heengroeien. Mijn vriendin heeft het altijd heel heftig gehad tot een jaar of 3-4 geleden. toen is het steeds minder geworden. Ze heeft er nu alleen op sommige momenten nog een heel klein beetje last van, net als gisteren. Toen scheen het een heel heftig dagje te zijn voor hooikoortspatienten.
    Een allergische reactie is niets meer dan een afweerreactie van je lichaam. Het tranen, dikke slijmvliezen (verstopte neus), niezen enz is voor je lichaam een manier om de pollen, die het ziet als bedreigend, zo snel mogelijk uit je lichaam te krijgen.
    Een veel toegepaste therapie is ook de gewenning, Je lichaam wordt dan blootgesteld aan de stoffen waar het op reageert, steeds met kleine beetjes, totdat er geen reactie meer optreed.
    Een theorie voor het ontwikkelen van allergiën is dat de mensen tegenwoordig te schoon leven en daarom niets meer gewend zijn. Als kind ontwikkeld je lichaam de meeste antistoffen. Het begint al met de moedermelk. Veel kinderen hebben een enorm steriele omgeving, waardoor het lichaam niet de kans krijgt om een weerstand op te bouwen.
    Wat ook wel een grappig feitje is: Een baby krijgt de meeste bacteriën binnen in zijn badje....

Laatst bewerkt: 11 jun 2005
  20. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Xyzal in tablet vorm is wel een goeie. Te verkrijgen bij de huisarts.

Deel Deze Pagina