En het allerdomste, ze lieten degenen zien, en vooral horen, die gewonnen hadden en daaronder zat een leuk "muziekje". En dat muziekje stond uiteraard in een andere toonsoort dan hetgeen ze zongen, waardoor het allemaal vals leek, echt heel dom.
Veel mensen die ze kiezen bij de eerste ronde gaan afvallen als er muziek bij komt. Een mooie stem hebben zegt niks, je kan wel een melodie zingen, maar zorg maar eens dat die melodie op de exacte toonhoogte is. Veel van de lui die a cappela solo erg mooi klinken gaan ten onder met de muziek erbij.
Veel mensen pakken met de muziek erbij ineens hun eigen bedachte tweede stem, en dat klinkt wel leuk maar daar hebben die lui van de prefabrique pop niks aan.
Jim heeft in mijn optiek een lelijke stem, maar hij is wel toonvast.
En wat die echte valse krijsers daar doen? Joost mag het weten. Het zijn ook bijna allemaal van die zangles typetjes, ik weet niet wat voor zangleraressen het zijn, maar ze moeten haast wel doof zijn.
En maar roepen; "zingen is mijn leven, ik doe niks anders"
Ik denk zelf dat iedereen wel kan zingen. Ik merk dat vooral het luisteren naar de melodie en naar jezelf belangrijk is. Zingen is niks meer dan een paar uit je hoofd geleerde tonen reproduceren, veel mensen hebben gewoon niet geluisterd. Vooral hun eigen geluid negeren ze.
Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2003