1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ignashov VS. Schilt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door il bruto, 15 mei 2004.

1. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ehh..ja? Nuttige bijdrage aan de discussie. Zoals je ziet gaat dit topic niet alleen maar over de K1. Waarom zouden we bovendien een oud topic gaan kicken. Ga gewoon meediscussieren. ;)

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8

De opmerking over Chinese vechtkunsten heeft er juist wel mee te maken, aangezien de beoefenaars van deze kunsten over het algemeen niet echt zwaar zijn..

En helaas kan ik mijn beweringen nog niet versterken met feiten/cijfers simpelweg omdat deze op het moment mijn beweringen tegenspreken :)

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Het mooie van de K1 is dat iedereen eraan mee kan doen. In de loop der jaren is echter gebleken dat de vechters met een kickboks/Muay Thai achtergrond de meeste kans hebben om ver te komen in het K1 circuit. En dat geldt specifiek voor de zwaargewichten. Een Muay Thai kampioen van 75 kilo kan nog zo'n begenadigd vechter zijn, maar een Jerome le Banner die bijna 120 kilo weegt, slaat gewoon finaal door zijn verdediging heen. Daar is geen houden aan.

4. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Mja idd, dat is opzich best jammer, want dat lijken me nou niet bepaald geweldige gevechten.. Ik hou niet echt van de brute kracht gevechten, meer 2 verschillende martial arts tegen elkaar.. Muay Thai vs Wing Chung bijv :)
    Weet jij btw waar je op internet een paar van die filmpjes kan vinden van dat soort gevechten?

5. M3GTR

M3GTR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hello, Aziz Khattou is al een goeie zenne hij is niet voor niets W.A.K.O. World Heavyweight Champion geweest in 2002 hé. Hij is nu ff slecht bezig gewoon maar hij komt terug wees daar maar zeker van!! http://www.k-1usa.net/docs/fighters/fightfinder.asp?fighterid=485 Hier zie je tegen Romero ook wat een techniek hij heeft. Kijk maar eens met wat een snelheid en precisie hij die draaiende heelkick trapt. Moest hij zich terug volledig inzetten voor zijn sport dan is hij terug bij de wereldtop. BTW hij is familie van me. Dus voor mij Aziz Khattou _O_

6. Badr Hari

Badr Hari Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ??

7. Badr Hari

Badr Hari Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het niet helemaal met je eens goodfella tis inderdaad wel zo dat bij K1 lengte en gewicht heel cruciaal kunnen zijn, maar dwz dat 't onmogelijk is, ik schat badr hari heel hoog in, bij een volgende K1 gala ik denk zelfs dat ie 't kan halen tot de finale.
    Hij heeft van de 37 wedstrijden die hij heeft gespeeld maar liefst 36 van gewonnen en de enige die hij dan heeft verloren was tegen een legende als Alexey Ignashov.
    Let maar op mijn woorden die Badr gaat het ver schoppen. Hij heeft 10 oktober jl. nog gewonnen van Aschwin met TKO. :) Bye

8. Badr Hari

Badr Hari Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    -dwz ( dat wil niet zeggen )

9. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag me af waarom gasten zoals Alexander Emilianenko of Kevin Randleman niet meedoen aan de K-1. Die zouden daar ook flink ver kunnen komen. Zelf vind ik Pride FC de laatste tijd wat leuker om te zien. Bij de K-1 komen teveel clowns die helemaal niks kunnen maken tegen de echt goede vechters. Pride FC heeft veel meer goede vechters dan de K-1, en zelfs ook vechters uit de K-1 (o.a. Ignashov en Mirco Cro Cop).
    Verder 1 ronde van 10 minuten en daarna nog 1 of 2 rondes van 5 minuten zorgt voor wat meer KO's, om over de kleine handschoentjes nog maar niet te spreken :D

Rally-ho

10. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Alleen kendo, maar dat heeft meer met concentratievermogen en beheersing te maken dan echt bruut knokken.

Zelf denk ik dat het een mengeling is van fysieke kracht en techniek is, wat succesvol is. Zoals goodfella al zei, je kan nog zo snel en lenig zijn, een paar goede stoten en je ligt plat.

11. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de lichtgewichten is er de K-1 MAX. Hierin vechten mannen van ongeveer 70 kilo. Ook hier doet Nederland het goed. Albert Kraus was in 2002 K-1 max Kampioen en in 2003 stond hij in de finale. Deze gevechten zijn over het algemeen wel wat sneller, maar naar mijn mening veel minder spectaculair.
    Wat Orcrist beweert over lichtgewicht beoefenaars van bepaalde Chinese vechtkunsten die de zwaargewichten van de K-1 ownen is onzin. ten eerste zijn deze 2 gewichtsklassen gescheiden, zij vechten dus niet tegen elkaar. Ten tweede zijn er bij de K-1 max genoeg verschillende vechtsporten aanwezig, maar zijn het over het algemeen toch de kickboxers die het het verst schoppen.. de statistieken bewijzen dit.
    Maar dit is dan ook weer niet gek aangezien de K-1 regels bijna gelijk zijn aan kickboks regels.

12. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Lengte boeit nog niet eens zoveel (zie Mark Hunt). Maar gewicht wel degelijk. Maar ja, lekker blijven denken dat iemand van 75 kilo de K1 kan winnen.

Statistieken liegen echt niet hoor. _0/

13. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ach statistieken; het is maar hoe je ze intrepreteert. Anders zou nooit iemand nieuw de finale kunnen halen simpelweg omdat hij er nog nooit in heeft gestaan en anderen wel. De statistieken wijzen dan namelijk uit dat hij er nooit in heeft gestaan en anderen wel.. Het is allemaal relatief. En ik hoop dus dat er op een dag een heerlijke Kung Fu strijder van 40 Kg iedereen daar ownt. :+

14. Badr Hari

Badr Hari Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    statistieken?

noujaa statistieken liegen nooit? dat ligt er maar net aan, he en je moet me wel goed begrijpen ik heb niets vermeld over iemand van 75 kilo ik had het over de K1 fighters die rond de 90kg wegen en die wel bij de top van K1 horen. En als je nog steeds denkt dat 't onmogelijk is dan zou ik maar toch verdomd goed opletten op Badr Hari. Vorig jaar moest Badr tegen Ignashov (eerste K1 wedstrijd van Badr.) Hij verloor uiteindelijk wel maar als je die wedstrijd zag dan stond je echt te kijken van, damn is hij pas 18?
    maaja goodfella hope 2 hear from you soon :D
    toedeloe _0/

15. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Badr Hari is een supertalent, maar moet gewoon nog wat kilo's kweken. Maar dat komt wel goed. Hij is nog jong.

En ik train te weinig, dus je zult nooit van mij gaan horen. :+

Laatst bewerkt: 15 okt 2004
  16. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Holy shit, gisteravond herhaling van het K1 max toernooi gekeken. Echt de meest toffe shit gezien, eerste een mongolier die met een handstand Masato's hoofd meerderemalen schopt, daarna een opgefokte Thai die een japanner he-le-maal de tering schopt, en vervolgens masato zonder problemen een pak slaag geeft. :D

17. Badr Hari

Badr Hari Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij moet zeker wat kilo's kweken, maar ik denk dat ie 't nu al op deze leeftijd al kan maken, en misschien wel K1 champion kan worden, maar goed even terug op een eerdere bericht van je goodfella, je zei dat 't wat gemakkelijker was voor Hoost en Aerts, dat vind ik niet want met name Aerts had gewoon een ongelooflijke trap.
    Ik had laatst een filmpje van Aerts gezien (op sherdog.com geloof ik) en daar sloeg ie maar liefst 50 man K.O en de tegenstanders waren zeker geen domme krachten, tis gewoon die ene fatale trap en dan kan je nog wel zoveel met je hoofd er bij zijn dat je moet blokken maar als je m krijgt dan krijg je 'm

P.S gewoon trainen, oefening baart kunst :D misschien moet je ooit wel tegen Aerts hihi

18. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik heb ook nooit anders beweerd. Ik beweer alleen dat 100+ kilo noodzakelijk is om K1 kampioen te worden. En dat baseer ik op het gewicht van de deelnemers aan de K1 finale van de afgelopen 5 jaar.

Ik train echt te weinig. Op dit moment 1 a 2 keer in de week kickboksen + wat conditie en krachttraining. Daarnaast ben ik al 24 jaar. Noem me maar een recreant. ;)

19. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm wie zijn die gasten?

20. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    En wie ben jij? :{

(misschien moet je eens het topic doorlezen en/of googlen)

Deel Deze Pagina