1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ik ben naar lotr trilogie geweest

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door slicer, 17 dec 2003.

1. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    wouter als je niet tegen iemand zijn mening kan ga dan tv kijken

wat ik zij over de film , is wat ik er van vind niet wat jij ervan vind
    of een ander
    en wie heeft ooit gezegt dat het einde slecht is (ik niet)

en ik zeg ook niet dat de film slecht is,tis alleen niet mijn favoriete deel

er zaten ook een heleboel goede dingen in de film
    zoals wixx zei het buig stukje was ook cool

maar fardo hebben ze nog iets speciaals gedaan daar bij jullie.
    zat trouwens ook in het midden van het midden(middle earth hahaha)

bij ons verkochten ze ook mooie spellen van lotr, posters ,bekers, spelen enz tegen heel mooie prijsjes

2. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Orcrist.

Nee, ik heb me niet gestoord aan de wijzigingen die er zijn aangebracht in het verhaal. Misschien vloek ik nu in de kerk, maar ik vind sommige aanpassingen voor de film juist het verhaal zeer waardig (en dus het verhaal verbeterend!). Het geheel is nu veel vloeiender en begrijpelijker. Moet ook wel voor een commerciële film uiteraard. Bijvoorbeeld de stukken over de elf-geschiedenis begreep ik nooit zo goed in de boeken. Zeker als je de silmarrillion en de lexicon er op na slaat, dan is er werkelijk een harrewar aan personages. Wie leeft wanneer, gaat wanneer en waar dood, heeft een hekel aan wie, is getrouwd met welke ander, etc. ????? Daar is een keuze uit gemaakt (en ook in de volgorde waarin ze verschijnen), en vooral in de DVD versie worden de verbanden en relaties heel prettig in beeld gebracht. Je begrijpt de frustaties van de karakters beter (IMHO of course).

Wat me juist zo blij verraste was het grote aantal zeer herkenbare momenten die wel terug komen in de film. Ik bedoel maar, het glas is halfvol of halfleeg. Je kunt gaan zoeken naar dingen die niet kloppen, maar je kunt ook kijken naar dingen die wel kloppen in de film. En dan is het eindresultaat van Jackson verrassend compleet.

Nogmaals, je bent natuurlijk vrij om niet de films te bekijken, maar zeker de DVD's zijn denk ik voor jou zeer de moeite waard.

3. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet ik een nieuwe topic starten, maar dat moet een moderator me dan maar vertellen.

Maar het volgende:

Ik ben erg benieuwd wat jullie (de boekenfans!) vonden van de casting. Ikzelf vond Aragorn, Gandalf, Bilbo en Frodo echt super gecast. Exact zoals ze ook in mijn hoofd eruit zagen. Ook goed vond ik Pepijn en Merijn, hoewel anders dan in mijn fantasie, vond ik deze twee erg geloofwaardig. Wat minder vond ik Gimli en Legolas. Niet dat ik ze slecht vond, helemaal niet, maar zo andesr dan mijn fantasie dat ik er aan moest wennen.

Twee waar ik echt niet aan kon wennen waren Boromir en Faramir (toevallig broers). Die vond ik zo niet zoals ze er uit hoorden te zien. Gelukkig hebben die een relatief kleine rol in het verhaal en had ik er dus weinig last van.

Ook erg goed vond ik de Orcs en het veschil met de Uruk-Hai. Errug vet was de balrog, helemaal zoals beschreven in het boek.

De Treants vond ik wel aardig, de Wargs ronduit beroerd.

4. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind niet dat je de 1 van de films als beste film kan zien.
    Het is gewoon 1 lange film in drie delen gehakt.

En wixx wat is dat stukje dan dat faramir geschoten wordt??
    Is mij even ontglipt...

5. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben er gisteren geweest, en in 1 woord: GEWELDIG! De catering dan hè 8)

De film was natuurlijk erg vet. Ik heb de boeken niet gelezen. Maar dit was voor mij het mooiste en meest vermakelijke deel.

6. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    biscuitje
    hoeveel zalen hadden ze voor lotr geopend
    en hoeveel mensen denk je dat er waren

en mr x
    ik denk dat de boekenlezers allemaal een andere voorstelling hadden van hun personages(denk ik )
    en het is alleen een meevaller als ze er zo ook in de film uitzien

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb dat ook gemerkt maar toch ben ik het er niet mee eens.
    Ik zou het vreselijk jammer hebben gevonden als ze na de kroning van Aragon een "everybody lives happely ever after, the end" beeld hadden vertoond b.v.
    Dat zou namelijk de drie films eigenlijk totaal nutteloos hebben gemaakt..
    Er is een oorlog gevoerd die middel earth totaal had kunnen veranderen, dat was totaal geen recht aangedaan als ze het zo af hadden gekapt.
    Ik was dan ook erg blij dat ze dit einde gemaakt hebben.. Dit is veel veelzeggender dan een kort einde, het laat nogmaals zien hoe sterk b.v de aantrekkingskracht van de ring was (bilbo die er weer naar vraagt) hoe sterk de vriendschap was tussen de hobbits etc.

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik denk dat dit het beste einde was wat jackson had kunnen maken.
    Ik kan je alleen zeker aanraden om de boeken te lezen. Ik denk dat je dan juist dit einde veel meer kan waarderen

@MrX, ik vond de casting ronduit perfect.. iets anders kan ik er echt niet van maken.
    Boromir en Faramir waren ook niet helemaal zoals ik ze mij voorstelde maar toch wel goed (denk dat dat ook komt doordat jackson hun verhaal ietwat anders heeft gemaakt)
    Gandalf was helemaal perfect. Maar vergeet ook niet dat juist de characters (visueel dan) van Gandalf, Aragon, Bildo en Frodo het meest getekent zijn en dat je dus mede daardoor al beinvloed bent in hoe ze eruit moeten zien. Daar heeft jackson kwa casting ook op ingespeeld.
    Bij Boromir en Faramir is het altijd veel meer afhankelijk geweest van de fantasie van de lezer dus iedereen heeft een ander beeld bij hun.

Voor de rest vind ik eigenlijk alle wijzigingen die jackson erin heb gebracht de film alleen maar ten goede is gekomen.
    In de boeken was b.v. faramir geestelijk sterker als boromir.. Maar hij wou zich wel bewijzen aan zijn vader.
    De films zijn te kort (haha) om daar echt diep op in te gaan dus jackson heeft ervoor gekozen om die scene met Frodo in deel 2 er in te doen. Faramir wil frodo meenemen om zich te bewijzen , iets wat in deel 3 weer wat meer uitgediept kon worden.
    Ook vind ik het heel erg slim dat Arwen al in deel 1 zit in plaats van in deel 3 (zoals in de boeken) dit heeft het hele liefdes verhaal tussen Arwen en Aragon veel meer tijd en diepgang gegeven.

ach de films zijn gewoon briljant.. tuurlijk blijft er altijd wel wat te nit-pikken.. maar ja als dat alles is....

8. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind LOTR behoorlijk KUT en ik ga dus niet naar die derde.
    En ja ik heb 1 en 2 gezien

9. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    O mijn god, dit was letterlijk de beste film die ik ooit heb gezien! (deel 3 he)

Einde was idd héél erg langdradig maar van mij mag die film nóg langer .

Ik heb zin om nog een keer te gaan _O_

10. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Een mening over deel 1 & 2 is toch geen spoiler?

11. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    neej op zich niet
    maar ik verveel me dus doe ik kansloze dingen

12. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0

wel als je 1 en 2 nog niet gezien hebt

je hebt wel gelijk dat een film langer mag zijn
    als het maar nut heeft hoor je mijn niet zeiken

als je naar de excorcist kijkt,kun je wel stellen dat de verlenging geen zin had

de verlenging zat bij die film voornamelijk in het begin van de film

ik heb wel de normale versie van lotr 1 en 2
    wat is er dan extra aan de lange versie

13. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    De extended versies van de dvd´s zijn een stuk completer. Ik heb nu nog alleen die van the two towers, maar ga die van tfotr ook zeker kopen!! Er wordt een hoop duidelijker. Een voorbeeld daarvan is dat de relatie tussen boromir en faramir nu veel beter wordt uitgelegd en *SPOILER* waarom faramir frodo en sam laat gaan in plaats van dat hij de ring af pakt*EINDE SPOILER* Hij duurt ongeveer 3 kwartier langer en daarom is die net iets leuker. Als je fan bent van deze films dan raad ik je de extendeds ook zeker aan!! Alles wat extra is is dan beter!!

Gisteren heb ik the return of the king gezien... In 1 woord: GEWELDIG!!! Echt niet normaal hoe cool die veldslagen eruit zien!!! Het is zegmaar de kwaliteit van 1 en 2 bij elkaar en dan nog 3 keer zo goed! :9 Helms deep is niks vergeleken met gondor. Echt brilliant!! Dus vond je de eerste 2 delen leuk? Zien dan die film!!

14. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk is dat dan geen spoiler, een mening is nooit een spoiler!

15. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Wel als je in je mening fragmenten van de film betrekt, wat meestal het geval is. Ik vond het......toen......

16. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die grote trollen met die trommels en dat grote ramgeval met die hondekop en dat vuur in z'n bek waren goed.

Rest van de film ook trouwens, beste film die ik ooit gezien heb.

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vond LOTR3 best een goede film. maar in mijn ogen was het einde wel heel erg lang. Een kwartier op het geheel is niet zo veel eigenlijk, maar ik dacht een paar keer; is dit nu nog niet het einde?

Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2003
  18. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vraag me af waarom hier weinig gepost wordt?
    Ik bedoel dit ís LOTR3

19. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Idd dat vind ik ook raar!! Mensen dit is de film van het jaar, wat zeg ik.. van de eeuw! En dan zijn er maar 3 pages met reacties. :confused:

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Het is een goede film maar dit is overdreven, van het jaar kan ik dan nog mee eens zijn maar van de eeuw :confused: Eeuw is nog maar net begonnen hé :+

Ik heb de marathon ook gezien en het is een coole film, de droge humor van Gimli was ook weer fantastisch _O_

Deel Deze Pagina