1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Illegaal] Jouw plan van aanpak tegen de piraterij!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 10 mrt 2003.

1. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    In amerika lijken ze alles in mega te doen, kun je het natuurlijk altijd goedkoop verkopen kijk maar naar de mediamarkt, die is ook vrij goedkoop.

In de VS is piraterij trouwens ook een serieus probleem, ook al is het merendeel van de goederen daar goedkoper dan in Europa.

Op het moment dat ik spellen niet kan betalen, en ik ze ook niet op welke andere manier dan ook in mijn bezit kan krijgen, zal ik ze heus niet alsnog gaan betalen, dan speel ik ze maar niet (ga'k wel een boomhut bouwen buiten, en oorlogje spelen met de buurtkinderen ipv met een paar domme AI figuren :+).

Die developers willen gewoon allemaal hun mooie villa met zwembad en ferrarie onderhouden, nou dikke meuk... ik werk hard voor mijn geld, en dan ga ik het zeker aan hun weggeven.

Pas maar op binnenkort gaan ze de ruilhandel ook nog eens verbieden, en de verhuur van spelletjes.

Ik weet het ik draaf door, maar toch... een kale kip kun je niet plukken, mochten ze iets tegen piraterij vinden, dan tja... hebben ze mij er niet mee...

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    In ieder geval de games goedkoper maken.. Games hebben in nederland hetzelfde probleem als muziek cd's hebben . to f**king duur.. Voor de rest extra's zoals wouter al zei.. Maak het voor mensen verleidelijk om een originele game te kopen.. mooie verpakkingen, extra dingetjes erin etc.
    Andere mogelijkheid zou misschien zijn ander formaat disks zoals de cube ze heb.. Dit kan dan alleen op een nieuwe versie xbox. Wel de mogelijkheid houden om dvd's te kunnen draaien maar met een drive erin die 2 formaten disks aankan (weet niet of dit mogelijk is) een game dan uitrusten met een code die als ie gelezen wordt vergeleken wordt met de disk formaat ., En als de box dan een normale formaat cd leest maar met een gamecode wordt ie niet afgedraaid.

3. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het eens met Nemesis, ten eerste als de spellen met de release al een lagere aanschafsprijs hebben nemen veel meer mensen de stap om een spel dan al gelijk te kopen in plaats van te wachten totdat het in de budgetbakken ligt. Ten tweede zou MS moeten komen met eigen gamewinkels om de spellen daar voor bijv. €50 euro aan te bieden verdienen ze zelf ook nog meer op de spellen dan wanneer ze de spellen aan bedrijven doorverkopen voor de helft van de uiteindelijk verkoopprijs.

4. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten stoppen met proberen de piraten te snel af te zijn...voor elke $100 dollar die aan beveiliging besteed wordt heeft een hacker 100 seconden nodig om em te breken. Als ze dat geld nou eens in hun zak houden kunnen de games goedkoper en zullen meer mensen ze legaal willen kopen, want zeg nou eerlijk...zo'n hoesje/boekje is toch wel mooi, leuk, handig...

5. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Ugamer tot mijn grote """"spijt""""" blijft piraterij altijd voort bestaan. ze vinden altijd wel iets nieuws!

-> zolang het er is blijf ik er ook van genieten

((sorry maar het is zo))

6. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zaterdag dacht ik, laat ik lekker naar de stad gaan en van mijn zakgeld een spel kopen bij v&d, kom ik daar aan, hmmz niet super veel spellen jammer maja deze lijkt me wel leuk. Ik pak hem eruit en wil hem gaan afrekenen. Toch even voor de zekerheid vragen of ik hem mag ruilen als ie tegenvalt. Krijg ik zo'n reactie van "Nee sorry meneer nieuwe regeling u mag de spellen niet ruilen vanwege de kopierbeveiliging" oh lekker dacht ik, als ik een spel daar koop moet ik het dus laten sealen en dan mag ik het ruilen, als de seal eraf is mag het niet. Dit vind ik dus niet kunnen, ik weet dat er veel gekopiert word maar zo'n spel is wel 59.95 euro dat is toch wel een grote uitgave voor een 16 jarige. En dan nog niet mogen ruilen.
    Toen was ik maar naar Frs gegaan, mag je het spel 2 weken houden en als het tegenvalt ruile ;) is tenmiste beter service, en je krijgt nog korting met je cjp pas (als je die hebt)

Als je een kopierbeveiling wil, laat de klanten die de spellen orgineel kopen dan niet de dupe worden.

Traceer internet sites, ga op scholen controleren op handel etc.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    'vanwege kopieerbeveiliging' uhum? Als die beveiliging zo goed is dan kan je toch JUIST je spellen wel ruilen?

8. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    phuck deze discussie ...piraterij is goed voor je portemonnee

9. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en op den duur verneuk je d'r je console mee (niet leterlijk, maar het spelletjes aanbod zal achteruit gaan)

10. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    ik neem ff de xbox als voorbeeld:

als ze nu gewoon eens een internet verbinding voor je xbox verplicht maken om te kunnen gamen.
    zonder internetverbinding kan ie geen games draaien
    en via het internet kan m$ alle gemodde xboxen blokkeren ofzow

nu kan je zeggen oww die modders vinden er wel iets op om die internet verbinding te omzeilen .
    wel dan doe je het omgekeerde ook: een "vitaal" bestand van het spel controlleert of er een internet verbinding is een als dit niet het geval is zal ie niet afspelen

dan moet m$ die internet vebinding wel spotgoedkoop of gratis maken

11. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel tegen het kopieren, Wouter ik had het een beetje fout geformuleerd sorry.

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    dat is wel goed ja maar je kan ook extra's aan de xbox doen en als ie omgebouwd is dat niet meer kan zal wel moeilijk zijn maar dan gaan mensen hem niet meer laten ombouwen omdat ze dan die extra's niet meer hebben want je hebt nu als je hem ombouwd bijvoorbeeld geen xboxlive meer en dat is tog wel heeel zonde

13. mr. blond

mr. blond Foei !!

Leuk Bevonden:
    0
    Probleem aanpakken bij de bron=goedkopere games. En niet de symptomen bestrijden=zinloos gebrabbel over volproppen dvd-tjes!|:-

14. goalkiller

goalkiller kazza

Leuk Bevonden:
    0
    Piraterij blijft de komende jaren nog een probleem. Echter de toekomst is dat pc's via centrale server's gaan functioneren. Hierbij hoeft men geen software meer te kopen om op zijn pc te zetten. Je logt via je eigen pc in bij een centrale server bijv. Microsoft en je kan van hieruit applicaties en games gebruiken, het lijkt of het op jouw pc staat maar in werkelijkheid sta je ingelogd via je breedbandverbinding met een server in Amerika of ergens anders op de wereld.
    Voor games zou dit ideaal zijn. Geen geklooi met systeemeisen, je koopt in de winkel bijvoorbeeld in inlognaam en wachtwoord en logt via je eigen pc in op de server en je kunt probleemloos gamen, zonder gerommel patches en updates e.d. Alles wordt centraal ge-updated zodat iedereen up-to date is. Ideaal, niet waar? kopieëren van dvd's/cd's is er niet meer bij en de prijzen kunnen ook fors omlaag.

15. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier toevallig onlangs nog een werkstuk over gemaakt, hoewel dat meer vanuit een ethisch standpunt was gemaakt. Het beste leek mij eigenlijk een samenwerking tussen de p2p-bedrijven en de muziekindustrie, dat de p2p-bedrijven tegen een betaling hun diensten aanbieden aan het publiek, en dat in naam van de de muziekindustrie. Dus in plaats van zelf nieuwe software te schrijven en de huidge software te verbannen de software van nu te over te nemen. Dit kan echter alleen als er een wat duidelijkere wetgeving tegen nieuwe software komt. Anders krijg je alsnog nieuwe software die alles graits aanbieden. Helemaal verbannen gaat echter nooit lukken denk ik.

16. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
  17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ach tja ik kijk niet naar een een paar gigabyte met mijn verbinding download 4GB in een uurtje :) ... maar het enige wat ze kunnen doen om piraterij tegen te gaan is xbox live spellen maken ... omdat je daarvoor orginele spellen nodig hebt ... en hopelijk vinden ze hier geen oplossing voor :)

18. misterx

misterx Guest

Piraterij oplossen?
    Ik denk niet dat dat echt zal gebeuren, natuurlijk zijn er genoeg middelen om het grotendeels te voorkomen.
    Om even de Xbox als voorbeeld te nemen:
    - Het is of het een of het ander, of online of gekraakte spellen spelen (nou die keus is voor mij gemakkelijk)

sorry hoor maar ff over dat online spelen heb men xbox ook omgebouwd en kan wel op live en nee heb geen chip die je uit kan zetten

Deel Deze Pagina