1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

in Trust we trust

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door northernlight, 23 mei 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Sorry hoor maar dat kan je Jos dus ff niet kwalijk nemen.. Als schumacher zijn motor opblaast is het toch ook niet zijn schuld..
    Jos is vaker dit jaar uitgevallen door motorische problemen (of een launch control die gewoon niet werkt ) dan door zijn eigen schuld.

egh Derde.. Jos is 2 keer derde geworden met de benetton.. please get your facts straight (hmm ik ook overigens want was het nou 2 keer of 3 keer?)

Laatst bewerkt: 23 mei 2003
  2. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Jongens zie nou gewoon in dat hij gewoon niet goed genoeg is voor de absolute top in de f1. Als een coureur echt goed is, dan valt dat de teambazen heus wel op hoor. En als je goed genoeg bent speelt geld geen rol. Denk je nou echt dat Schumi of Raikkonen vanwege hun sponsering bij een topteam zitten?

En voor de mensen die beweren dat hij geen kans heeft gehad, dat heeft hij wel. Zoals al eerder gezegd reed Verstappen in 1994 rond in de kampioenschapsauto. Hij reed namelijk in dezelfde wagen als Schumacher, die dat jaar kampioen werd. En wat heeft Jos in die wagen gepresteerd...helemaal niets. En hij is daar niet weggestuurd vanwege het geld, maar met de mededeling van Flavio Braitore dat hij gewoon niet goed genoeg is voor de top. En begin aub niet over zijn toen nog geringe ervaring, want echt talent is direct herkenbaar, zie bv Schumi, Raikkonen en Alonso.

Ik zeg niet dat hij niet goed genoeg is voor de F1, maar hij behoort niet tot de absolute toppers. Als je kijkt naar de prestaties tov zijn teamgenoot, dan zul je zien dat hij ongeveer gelijkwaardig was aan coureurs als Salo en de la Rosa. Met andere woorden hij behoort gewoon tot de subtoppers.

3. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Euh......ik vind hem niet goed rijden....waar moet ik een argument tegen verzinnen dan? Hij rijdt gewoon niet goed, klaar! Mijn mening hoef ik denk ik niet te onderbouwen, het is duidelijk. Hij rijdt niet goed genoeg om in de top te behoren, simpel...

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Alle meningen moet je onderbouwen

5. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Jos is 1 keer als derde gefinished, en 1 keer als vierde, maar toen werd er nog iemant gediskwalifiseerd ofzo, waardoor hij achteraf nog de derde plek kreeg.

Jos Verstappen is dus echt wel een goede coureur, dat heeft hij al lang bewezen, het is gewoon dat de grote nederlands4e bedrijven hem niet willen sponsoren.

Philips geeft liever geld aan psv, waarmee ze in nederland naamsbekendheid krijgen.:confused: Over de wereld gezien presteerd psv nauwelijks.
    Zouden ze jos sponsoren, hebben ze 17 keer per jaar weetikhoeveel miljoen kijkers.

Jos hoord misschien niet tot de top 5 coureurs in de wereld, maar hij zit zeker in de top 10!!!

6. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    als ik heel eerlijk bent zou ik ook liever PSV sponseren dan Jos.....dan nog liever de graafschap(ok dat gaat misschien wat ver, maar het gaat om t idee)

7. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    Eerst werd verstappen nog wel eens gefrustreerd en vloog bij ook de bochten en kwam terecht in de grindbak en hij heeft natuurlijk er veel pech gehad met al die flut teams waar hij gereden heeft. Hij is echt wel een goede coureur want als je geen goede coureur bent kom je ten eerste helemaal niet in de F1 en dan zou al helemaal niet meerdere seizoenen in de F1 kunnen rijden.

Die arrows die best hard ging had weer het nadeel dat ie een kleine tank had waardoor hij tot de eerste pitsstop goed mee kom komen maar hij moest meer en vaker bijtanken

Philips is wel eens sponsor van verstappen geweest (was volgen s mij Philips Car Audio).

8. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Dat jaar bij benneton,was Jos zijn debuut jaarin de F1. Als je het dan redelijk doet vind ik het al goed!

Er moeten echt meer Nederlandse bedrijven achter jos gaan staan. De directeur van trust heeft dat ook in een vergadering gezegt, maar die zegt nu dat die bazen liever het geld in hun oprotpremie stoppen en bonussen :D.

9. Tha Mike

Leuk Bevonden:
    1
    Eigenlijk zou philips met hun scheerapparaten op de wagen van minardi gaan staan (dat is hun meest groeiende tak dacht ik), verstappen betere wagen, philips meer verkopen.

De nederlandse bedrijfswereld ziet volgens mij niet zoveel in de F1, er zijn ook geen grote sponsoren die Coronel of Albers in de F1 wouden helpen.

10. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Dit vind ik nogal matig, als je rijdt in een auto waarmee een ander wereldkampioen is geworden.

Ik kom nou al op de volgende coureurs die beter zijn als Verstappen: Michael Schumacher, Barrichello, Raikkonen, Coulthard, Montoya, Ralf Schumacher, Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, Wilson. Dit zijn er al meer dan tien.

Zoals ik al zei, is hij idd goed genoeg om in de F1 te zitten, maar binnen dat selecte clubje behoort hij gewoon tot de subtoppers/middenmotors.

Hij deed het helemaal niet redelijk, maar gewoon slecht. Maar ook al deed hij het redelijk, dan is dat nog niet goed genoeg. Want hij moet het gewoon goed doen. Kijk ik verwacht heus niet dat hij in zijn eerste jaar overwinning na overwinning behaalt, maar dit was wel ver onder de maat. Blijkbaar was men het bij Benetton wel met mij eens, anders hadden ze hem niet gedumpt.

De teambazen willen gewoon de beste coureurs in hun team, dat lijkt me duidelijk. En slechts weinigen van hen kijken naar Verstappen. Dus trek je conclusies hier maar uit.

11. Tha Mike

Leuk Bevonden:
    1
    Meer foto's:

meer foto's van de nieuwe sponsoring

Kijk es naar die 7e foto, die minardi is niet echt een wonder der techniek als dit een echte is...dat stuurtje ziet er echt verrot uit. Mogen ze bij trust meteen een nieuwe stuurtje ontwikkelen;) NEE

Laatst bewerkt: 23 mei 2003
  12. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ziet er wel geinig uit. Maar het is in ieder geval een goede zaak voor het team van Minardi want die zitten altijd krap met de centen.

13. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb net even de budgetten van de F1 teams opgezocht:

De Formule 1-teams spenderen in 2003 ruim 1,8 miljard euro of 75 miljard Belgische frank om hun sport te beoefenen. Ferrari beschikt met bijna 282 miljoen euro over het grootste budget. De hallucinante cijfers staan in het Britse economisch magazine Eurobusiness.

De ranglijst van 281,70 miljoen euro (11,3 miljard Belgische frank!) voor Ferrari tot 41,07 miljoen euro (1,6 miljard frank) voor Minardi:
    1. Ferrari - 281,70
    2. McLaren - 267,35
    3. Toyota - 258,98
    4. Renault - 236,07
    5. Williams - 225,07
    6. BAR - 224,02
    7. Jaguar - 193,90
    8. Sauber - 99,86
    9. Jordan - 55,01
    10. Minardi - 41,0

Het gemiddelde team-budget bedraagt dus ongeveer 180 miljoen euro of 7,5 miljard Belgische frank. Per GP heeft een team gemiddeld 11,25 miljoen euro of een kleine 500 miljoen Belgische frank ter beschikking!

Sponsors investeren dit jaar 1,783 miljard euro of 71,96 miljard Belgische frank in de Formule 1. In de ranglijst van Eurobusiness is Honda de grootste sponsor van 2003. De constructeur geeft maar liefst 193 miljoen euro of 7,8 miljard frank uit om BAR aan een ereplaats te helpen.

De top 20 van de F1-sponsors in miljoen euro:
    1. Honda - 193,20
    2. Toyota - 165,60
    3. Renault - 161
    4. Mercedes en BMW - 115
    6. Marlboro - 79,12
    7. Ford - 78,20
    8. Ferrari SpA - 55,20
    9. BAT - 50,60
    10. Reemtsma - 46
    11. Lucky Strike - 44,16
    12. Hewlett-Packard - 38,64
    13. Vodafone - 37,72
    14. PAG - 36,80
    15. Petronas - 34,96
    16. Esso - 29,44
    17. Panasonic - 28,52
    18. Shell en Mild Seven - 27,60
    20. Mobil - 26,68

Eurobusiness telt 207 sponsors, die samen 1,783 miljard euro of bijna 72 miljard Belgische frank uitgeven. Vorig jaar bedroeg het total sponsor-budget 1,932 miljard euro, 149 miljoen euro hoger dan dit jaar.

(bron:www.pitstop.tv)

Hier zit Trust dan nog niet in verwerkt.:p

14. Tha Mike

Leuk Bevonden:
    1
    raar...

281,70-79,12-55,20-37,72-27,60=82,06
    wordt er dan 82 miljoen opgebracht door die kleien sponsoren als bv. amd?

15. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    ja deze thread van mij mag op slot
    ga weer helemaal niks over..
    waarom zieken mensen toch altijd je thread hE.

16. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is helemaal geen 2003 auto. Dit is een Minardi PS01 uit 2001. Kijk maar naar de neus. En dan zitten er waarschijnlijk ook veel dummy-onderdelen aan. Ze hebben namelijk maar 3 PS03 chassis', en die zijn van het race/test-team.....

17. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Man man man... jullie denken echt dat het bij de formule 1 nog gaat om hoe goed de coureur is he... dat is echt niet meer zo. Het gaat er gewoon om hoeveel geld je meeneemt. Als schunacher in het begin niet kei veel geld mee had genomen dan had hij ook nooit in een team gekomen. Ook al is hij nog zo goed.
    Jos is echt wel 1 van de beste rijders die ertussen zit. Alle starts die hij start start hij veeeeel beter als de rest van het veld. Mischien is er nog wel iemand die af en toe zo goed start maar niet elke keer. En dan is hij zover gekomen in de start maar ja dan gaat zijn auto niet meer hard genoeg en wordt hij weer ingehaald. Daar kan hij niets aan doen want het ligt gewoon aan zijn auto....
    En heb je hem wel eens in de regen zien rijden als het niet meer gaaat om hoe snel je auto gaat maar om hoe je met je auto rijdt??? Dan is hij ineens kei goed.... maar ja dat komt natuurlijk allemaal omdat hij zo slecht is.....zucht.
    En dat rijtje van mensen dat net is opgenoemd van coureurs die beter zouden zijn...Michael Schumacher, Barrichello, Raikkonen, Coulthard, Montoya, Ralf Schumacher, Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, Wilson..... Daarvan zijn al zoiezo Wilson Webber en Barrichello niet zo goed als jos...
    Ik ben niet eens zo`n grote fan van Jos maar ik hou er absoluut niet van als jullie hem zo afkraken om dingen die helemaal niet waar zijn....

18. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Eindelijk iemand die mijn mening deelt! Heil to Joeri!

19. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is precies zoals je het zegt. _O_

20. Tha Mike

Leuk Bevonden:
    1
    Toen Jos samen met Barrichello bij steward reed was Jos toen ook niet beter??? of ging et gelijk op ,k weet et niet meer.

Deel Deze Pagina