1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

iq test: woensdag

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Koen14, 13 jan 2004.

1. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Na je 50ste schijnt je IQ weer te dalen, mag je dan ook niet meedoen?

Denk dat een IQ testje op tv toch wel een erg grote foutmarge hanteert. Normaliter is er al een redelijk grote foutmarge bij IQ-test (van die echte waar je een hele dag mee bezig bent), geloof iets van + of - 10% en wordt je dan wel degelijk vergeleken met een lijftijdsgroep (een stuk of 5). Dit gebeurd op tv niet, je zit thuis waarschijnlijk in een relaxte omgeving hebt net gegeten etc. Vertekend beeld.

Je kan het beste 's-ochtends je iq testen, scoor je zomaar 5 punten hoger dan 's-avonds.

Het enige wat mij wel grappig lijkt is dat ze een groep dronken voeren om te kijken of dit een ander resultaat oplevert.

2. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    wat denk je zelf;)

hik hee jochem wat betekent dit woord hik
    hik hee zuipen jij hik

3. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    khad em net gedaan op die site. had ik een iq van 102. daarmee kan ik naar het vmbo. ik dacht al dat ik fout zat in vwo:+ :+ maar ben ook maar pas 14.

4. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    is iedereen de iq test aan t maken ofzo:)

5. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ja ik heb hem net ook gemaakt, en had een score van 127. Denk dat dat wel aardig in de goede richting zit daarmee.

6. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m ook net gemaakt en heb ook een score van 127. Vorig jaar had ik 126, dus ben ik nog slimmer geworden ook :)
    Wel irritant met het opstarten van de test, want er was steeds een server timeout (waarschijnlijk te druk :confused: )

7. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een resultaat van vorig jaar staan, van 142, was ik wel tevreden mee.
    Ik keek daarnet ff mee op tv, 10 vragen gezien en ik wist ze meteen alle 10 alweer dus zal die score van vorig jaar ong wel kloppen.

8. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nuja!!!

Zo'n quiz schijnt dus goed te zijn voor je eigendunk. Vergis je niet. Deze test is niet wetenschappelijk en leent zich dan ook niet echt om je eigen niveau in te schalen. Zelfgenoegzaamheid komt dan snel om de hoek kijken.

Zoals al eerder in de draad is gemeld kan je wel pochen met een ridicuul iq, maar wtf heb je eraan? Zelf zie ik liever initiatief rijke mensen met creatieve ideeen.

9. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een IQ van 132 en doe vwo en ben 14 jaar en doe niks op school, ach aardig netjes dagk zo!!

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    130 hier.

11. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb 142, niet slecht dacht ik zo :)
    De NL-er met het hoogste (voor zover zij weten) is ook 142 zeiden ze net :)

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    had je dezelfde score ... Ik had ook 142 = 4 fout ...maar ach het is een moment opnamen ... vorig jaar had ik 123 ofzo

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  13. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Idd 4 fout, maar kvind het wel btje gaar dat ze maar 2 leeftijdscategoriën hadden :confused:

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb onder de 39 en boven de 39 ... Jongeren die onder de 18 zijn behoren een hogere score te krijgen, omdat ze niet alles kunnen relativeren

15. Apsutee

Apsutee Apsutee

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eens gehoord dat als je jonger bent dan 18, dat je er dan een paar punten bij krijgt, omdat ouderen (18+) meer ervaring en scholing hebben gehad, dus zal je bij je IQ nog iets van 5 punten bij op mogen tellen (volgens mij was t dan 5), dan zal ik dus op 132 uitkomen (127+5), maarja, ik ben tevreden genoeg.

edit: Fardo was me voor:p

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  16. Marinus

Marinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    139, ben er wel tevreden mee. 3 taalvragen en 2 visuele vragen fout. Volgend jaar gewoon 0 fout halen :+

17. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    kun je um ook ergens op internet maken?? Ik heb het gemist nl.

18. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ja op BNN.nl kun je hem maken.

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

De theorie van pre 18 jarigen die hem moeilijker vinden gaat niet op. Iemand onder de achtien is nog meer bezig met hoofdrekenvragen en dergelijke dan een rechtenstudent van 23. Tengevolge is zijn parate kennis specifieker. De vragen liggen naar mijn inziens vrijwel allemaal op het niveau 3havo/3vwo.

Ik zit elk jaar rond de 130, en dit jaar dus weer 129. Ik denk dat het ongeveer klopt. Op mensa testen die verbanden leggen in getallen reeksen en figuren herkennen scoor ik altijd veel hoger terwijl ik op wiskundige testen lager scoor.

De proffesionele testen zijn overigens gedateerd en geven ook geen goed beeld van het werkelijke intellect.

Ik vind de koppeling van schoolniveau en IQ overigens onjuist. Die hangt ook samen met werkhouding en leergierigheid.
    Sommige VMBO leerlingen beschikken over een IQ dat ver boven het gemiddelde ligt. Ook heb je voor bijvoorbeeld het VWO verschillende intelligenties nodig dan op het VMBO. Een timmerman heeft immers meer aan ruimtelijk inzicht dan een filosoof.

20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Die bekende nederlanders zijn niet slim bezig om hier aan mee te werken, ik denk dat je bij hun scores sowieso 8-10 punten op kan tellen (de omgeving werkt nou niet bepaald prikkelend).

Ik had 137 dit keer, maar ik vraag me af in hoeverre deze test realistisch is. Die vragen waren wel héél makkelijk.

Laatst bewerkt: 15 jan 2004

Deel Deze Pagina