1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

iq test: woensdag

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Koen14, 13 jan 2004.

1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Shit, ben m helemaal vergeten :eek: zometeen na mn pwees ff maken nog :)

2. Enygm

Enygm Enygm

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had 132.

(ik woon in België, maar dankzij jullie heb ik gezien dat dit programma werd uitgzonden en heb dan maar eventjes meegedaan. Bedankt)

Maar toch eventjes een kleine opmerking:

!!!!!!!!!!!!!!Mensen die de IQ-test nog niet gedaan hebben (via internet ofzo indien dat mogelijk zou zijn) Niet verder lezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

In het begin was één van de vragen:
    "Wat hoort niet in het rijtje thuis ?"
    -kilometer
    -centimeter
    -el
    -kilogram

De oplossing was: "El", want dat is een oude maat.
    Ik dacht:"Kilogram, want kilometer, centimeter en el zijn lengtematen"
    Toch moet je dit fout aanrekenen.
    Veel mensen kiezen 'el' omdat ze het woord niet kennen, dus zij hebben de vraag 'per toeval' juist.

!!!!Einde spoiler!!!

Wat ik ooit eens in een andere IQ-test ben tegengekomen:
    Vervolledig het volgende rijtje:

1 - 2 - 4 - ???

Veel mensen zeggen 8 want je vermenigvuldigt steeds met 2.
    Voor de wiskundigen: Je berekent 2 tot de nulde; 2 tot de eerste; 2 tot de tweede en daarna 2 tot de derde (2*2*2 = 8 )

Maar is iemand die 7 zegt fout ?
    Als die persoon zegt:
    "Van 1 naar 2: dan moet je er 1 bij optellen"
    "Van 2 naar 4: dan moet je er 2 bij optellen"
    => Nu moet je er 3 bij optellen.

Een perfecte redenering, maar het wordt helaas als fout bestempeld.

Wat kun je hieruit leren ?
    Dat je IQ eigenlijk groter is dan het resultaat dat je behaalde.
    ;)

Laatst bewerkt: 15 jan 2004
  3. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Nou vooruit, dan mag jij 1 puntje bij je toenmalige score optellen!

In de iq test van gister zaten trouwens ook een paar rare dingen hoor, ik kan me 1 vraag herinneren waarbij Jeroen Pauw de vraag stelde als volgt: "hoe ziet dit plaatje eruit als je het in de spiegel ziet", terwijl het eigenlijk was "Hoe ziet dit plaatje eruit als je het spiegelt?" of iets dergelijks. Die had ik daardoor wel fout. :mad:

4. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    1 van de antwoorden was LITER, ipv van centimeter, die zat er niet bij. Dus je beredenering klopt niet ;)

5. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Ook een vraag die heel stom was: Hoeveel paren gaatjes zitten er in deze schoen....

daar ging ik dus de fout in wel jammer...

6. satan21

satan21 New Member

Leuk Bevonden:
    1
    muhahahahahaha ik had een IQ van 132:p

7. Enygm

Enygm Enygm

Leuk Bevonden:
    0
    Meen je dat nu ?
    Mijn vriendin en ik waren er nochtans zo van overtuigd.
    Maar ja, ik had het toch als fout aangerekend, dus mijn score blijft dezelfde.

Maar stel nu dat er centimeter zou gestaan hebben, dan zou je toch 2 mogelijke oplossingen hebben en zoiets zou men moeten uitsluiten bij een iq-test.

8. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Slechte test hoor!

Ik heb hem niet gemaakt, maar als ik sommige mensen in de studio hoorde over dat de presentator er de hele tijd door heen zat te lullen dacht ik wat een onzin. Maar toen ik er op ging letten is het inderdaad erg irritant als je aan het nadenken bent.

Verder zaten er nog enkele foutjes in.

Ow jah...hoe kan het gemiddelde iq nou 101 zijn als het gemiddelde van de vrouwen 110 is en van de mannen 113??

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

uhm, het beeld is al vertroebeld doordat mensen die niet de capaciteit hebben om redelijk te scoren de test niet snel willen maken. Ook was deze test makkelijker dna andere jaren, althans er was een groot aantal vragen die weinig stof tot nadenken brachten.

10. Extreme

Extreme Fear the Extreme!

Leuk Bevonden:
    0
    MUAHAHA, 135!O-)

11. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    MUAHAHAHA, 137* ;) kheb , met gedaan en was wel aangenaam verrast. De meeste foutjes heb ik denk ik in de eerste opdrachten omdat ik die spreekwoorden niet kende...

Laatst bewerkt: 16 jan 2004
  12. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Allemaal MUAHAHAHA ed.. maar toevallig heb ik wel 142, en ik heb niemand met hoger gezien hier :):p

Niet dat het uitmaakt, maar dit is toch wel ff uber'Muahahah' :+

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    een vriend van me heeft 144 gehaald (3 fout) ... maar hier zijn wij het hoogst ... ik had trouwens alleen maar leesfouten ... maar ja ik ben een beetje leesblind

14. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    ik had 130 en daar ben ik best tevreden mee :D

15. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Tjah, das nog beter.. Ik had 1 hele flauwe fout, met die schoenen op dat plaatje.. wie gaat er nou tellen hoeveel gaten er in die schoenen zitten :confused::p

16. Yoost

Yoost brains not included

Leuk Bevonden:
    0
    120. Maar wel via TV, hetgeen volgens mij wel moeilijker is omdat die Jeroen Pauw die vragen langzaam oplas en dingen ging roepen terwijl ik aan het nadenken was. Klein excuus ;).

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vriend van me (wist al dat ie hoog begaafd was) heeft 147 gehaald. Had ik ook wel verwacht, hij haalt bijna nooit lager dan een 8.5 terwijl hij geen fuk uitvoert... die jongen heeft wel geluk met zn hersentjes :p

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ow kzie net dat ik scheel heb gekeken, tis niet 138 mn score maar 137... nja 1 puntje minder :p

19. martez

martez New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben 14 jaartjes, doe het VWO en heb de score behaald van 125.

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

IQ blijft je leven lang gelijk. Met een IQ van 120 kun je zogezegd WO doen. Ligt er wel aan hoe goed je geheugen ontwikkeld is. Dat is namelijk een van de belangrijkste functies van je brein bij studeren.

Ik denk dat het geen reet uitvreten van sommige leerlingen niet echt te maken heeft met intelligentie. Ikd eed ook weinig en rolde overal doorheen. Mensen die altijd negens halen en claimen niks te doen zijn veelal niet oprecht. Of ze moeten een radiografisch geheugen hebben en elke uitleg onthouden wat de docent zegt. De stof doornemen is noodzakelijk om een hoog cijfer te halen. Wel kan het veel voordelen hebben als je de stof goed doorziet waardoor je veel efficienter kan leren.

Deel Deze Pagina