1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Irakees steekt vriendin twee keer in brand.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dDirk, 17 aug 2004.

  1. Serial

    Serial AK-47 Serial

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je nu zegt slaat helemaal nergens op en bewijst alleen maar gebrek aan kennis in de urban cultuur. Deze jongen schreef een rap, waarmee hij spijt wilde betuigen. En Lange Frans disst deze jongen dat je voor deze daad nooit spijt genoeg kan hebben, en hoopt ook dat het erg met deze jongen afloopt (wie niet). Dan moet je niet gaan zeggen dat hij dit uit commercieel oogpunt doet. Alsof hij dit op een single zet of op een album. En heb je het einde gehoord? Dat hij zegt dat zijn medeleven uitgaat naar de familie en het slachtoffer. Lange Frans vertolkt gewoon hoe een hoop mensen zich voelen, en daar wil hij helemaal zijn zakken niet mee vullen. Dat slaat echt volkomen nergens op.

    @ Centurion: Daarom hoop ik ook dat elke rapper een diss tegen hem schrijft. Deze jongen moet gewoon kapot.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  2. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een eikel is het toch, die Awa, zie die rap, in elke regel ''ik'', dat toont wel hoe associaal een persoon is, sorry zegt ie, flikker toch op man!
     
  3. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Een uitzonderlijk geval in Nederland wel ja. Maar volgens mij weten veel mensen niet dat dit soort gruwelijke praktijken in bepaalde landen onder het orthodoxe gedeelte van de moslimgemeenschap de gewoonste zaak is om je op deze manier te moeten wreken op het in hun ogen foute gedrag van een vrouw. Met name onder orthodoxe moslimgemeenschappen in bijv. India en Pakistan komt het in brand steken van vrouwen echt gewoon dagelijks voor. Een andere methode die ook veel wordt gebruikt is om een of ander zuur in het gezicht te gooien. Hier was een tijd geleden nog een documentaire over op Nederland 1 en wat je daar te zien kreeg was echt te krankzinnig voor woorden. Vrouwen die het "geluk" hadden om een aanval te overleven komen in een hiervoor speciaal opgericht ziekenhuis terecht en lopen na behandeling kans om daarna alsnog te worden gedood. Soms ook nog eens gewoon door eigen familieleden die de schande niet aankunnen die zo'n meisje/vrouw over zich heen zou hebben geroepen.

    Gezien de manier waarop en om welke reden dat deze gast is bezig geweest vind ik het dan ook vreemd dat sommigen in deze thread menen dat je al bij voorbaat niet naar de culturele achtergrond van de dader zou mogen kijken. Met het binnenhalen van bepaalde gemeenschappen haal je ook de excessen mee die hier gemeengoed kunnen zijn. Zeker als je kijkt naar het punt dat veel allochtonen die zich hier vestigen uit de meer achtergestelde regionen komen waar men nog niet helemaal bij de tijd is loop je dan ook het risico dat soort situaties vaker kunnen gaan voorkomen. Het is imo dan ook belangrijk dat niet alleen de gemeenschap waartoe zo iemand behoort die kleinere groep die zich bezighouden met extremere opvattingen probeert de veranderen, maar ook dat wij als gemeenschap een duidelijk signaal dienen af te geven dat dit gedrag absoluut niet te te tolereren is en een zo zwaar mogelijke straf verdiend. Ik ben echter bang dat dit weer niet zal gebeuren en dat het weer afwachten zal zijn op een volgende zelfde zaak waarna de hele discussie weer opnieuw begint en we weer van voren af aan beginnen.
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik hoop terecht dat jij gelijk heb en niet ik.
    Alleen heb ik ondertussen al te vaak dit soort acties van medeleven gezien om er van uit te gaan dat dit ditmaal goedbedoeld is.
    Maar waarom moet het perse weer in een rap of lied. Waarom kan hij en ook Naz-t b.v. niet een stuk schrijven erover en daarin in zijn afschuw spreekbaar maken. Waarom moet het uitgerekend een medium zijn wat commercieel aantrekkelijk is? Snap je hoe ik het zie?
    Maar nogmaals hoop ik dat jij gelijk heb.

    @xboxbezitter
    Hoewel ik het aan de ene kant hem wel gun is de doodstraf imo toch geen optie. Al is het alleen maar omdat de doodstraf nooit terug gedraait kan worden. En hoewel we het hier over iemand hebben die aardig duidelijk de dader is kan het ook zijn dat er een keer iemand een spuitje krijgt die onschuldig was.
    De wens om het bestraffen van een crimineel mag nooit opwegen tegen de mogelijkheid dat een onschuldige bestraft wordt.
    Gooi hem dan levenslang in het gevang zonder kans op vrijlating.
     
  5. Serial

    Serial AK-47 Serial

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat een rapper moet doen waar hij goed in is. Dat trekt meer mensen die dan de mening van hem kunnen gaan delen. De laatste tijd worden media veel vaker gebruikt om meningen duidelijk te maken, waar een geschrven stuk het meestal niet haalt.

    @ GothicRulez: Je hebt naar mijn mening volkomen gelijk _O_
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dagelijks is overdreven. Jij haalt overigens twee culturele zaken door elkaar, Eerwraak in Pakistan en vrouwen ishandeling in het algemeen. In bepaalde streken in pakistan is het de gewoonte een dochter die de famlie eer ten schande brengt dood te zwijgen of zelfs te doden. Dit is alleen zo in bepaalde gebieden niet iets dat vastzit in de Moslim Cultuur. Lees liever wat standaardwerken over Culture Antropologie (Lees eventueel het boek Mens en Medemens, met daarin voor de leek begrijpelijke uitleg van onder andere Moslimgroepen in ons land) en vertel dan iets over culturen of cultuur in het algemeen.

    Je kunt in dit geval wel naar de culturele achtergrond verwijzen maar ik denk dat je beter naar de sociale achtergrond kunt kijken. Zelfs dta raakt de juiste snaar niet want in dit geval gaat het om menselijke emotie en het gebrek van controle daarover. Deze misdaad heeft niks met de cultuur in een ander gebied te maken maar is het resultaat van een slechte menselijke eigenschap, jaloezie. Dit is een van de meest voorkomende redenen voor moord in de Nederlandse samenleving.

    In een samenleving heb je te maken met een groot aantal mensen die samen leven, dan krijg je onherroepelijk te maken met de slechte uitwassemingen van menselijk gedrag. En met geestelijk minder bedeelden die niet met gevoelens om kunnen gaan.

    Het kleinburgerlijk denken, waarbij sensatie documentaires in achtergestelde gebieden waar moslims wonen het beeld van de gemiddelde moslim bepalen, wordt hoe langer hoe meer gemeengoed. Inmiddels is het een dogma aan het worden.

    Gezien het wetenschappelijk bewezen is (Rogers, Belgisch onderzoek, criminalitietscijfers, etcetera) dat het aantal slechte mensen (criminelen) niet verbonden is aan etniciteit vraga ik me dan ook openlijk af waarom mensen star vasthouden aan de gedachte dat dit wel het geval is. Om te illustreren dat elke cultuur wel slechte uitwassemingen heeft vraag ik je eens kritisch naar onze eigen samenleving te kijken.

    Hoe zat het met die Nederlandendse man die twee oude mensen vermoorde, ze begroef onder de kinderboerderij en vervolgens in hun huis ging wonen? Die man die zijn vrouw afmaakte voor de erfenis? De blanke man die hier een bejaarde afmaakte om haar bijna lege portemonnee? Zal ik dat dan maar bestempelen excessen van onze westerse kapitalistische samenleving?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2004
  7. Wolfblade12

    Wolfblade12 anti discriminatie

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    GODVEREDOMME wat een kut gezeik hier. Iedereen zit te zeiken dat die kerel dat meisje niet mag mishandelen, maar wat doen we daarna gezellig allemaal met zijn allen? Gaan praten hoe we die kerel zelf kunnen mishandelen. Jullie zijn gewoon ziek in je kop. En dat die jongen volgens het volwassenen straf recht moet worden vervolgd slaat ook nergens op want die jongen is gewoon nog niet volwassen en dus mag hij niet volgens die wet worden gestraft. Natuurlijk krijgt hij dan een mindere straf die hij volgens jullie moet hebben maar zo zit dat hier in elkaar. Als je er niet blij mee bent ga dan een brief schrijven naar de minister van justitie ofzo. Maar ga niet dit forum vervuilen met je achterlijke fascitische kut opmerkingen die op geen enkele feit is gebaseerd.


    PS. Zo’n beetje het ergste is nog dat er 206 posts zijn en er zijn maar 42 posts zijn die voor de buitenlanders opkomen.

    PS2. WAAROM HEBBEN WE HIER IN GODSNAAM NOG MODERATORS???? In de regels staat zelf dat racisme op het forum verboden is. En dus moet worden verwijderd. Maar jullie doen er verdomme niks op uit.

    PS3. als het nog niet in de regels staat moet het er in komen want het is ook verboden bij de wet.

    @erikprogrammer-1: yes hij gaat weg…weer een kut-fascist minder
    @erikprogrammer-2: is het niet zo dat juist door de gastarbeiders de economie hier zo’n groei doormaakte?
    @blokkie15: je vindt het wel stom dat hij zoiets doet maar je zegt zelf telkens dat je hetzelfde bij hem wilt doen…dus ik snap jouw nu niet echt:confused:
    @dialogical: de modjes boeit het niet dat het racistisch is. Eingelijk mag het niet maar achja. Als het gaat over je xbox modden (wat legaal is) dan wordt het topic meteen gesloten posts worden meteen ge-censureerd en dat soort shit. Maar rasischtische opmerkingen (wat illegaal is, ook volgens de forum regels) mogen blijkbaar toch…..
    @jaywalker: hoe weet jij dat nouw? Werk jij bij het cbs ofzo? Onderzoek naar gedaan? Of denk je dat gewoon?
    @redXIII: en groot gelijk heeft meneer Nosh_JSRF
    @infernogamer: quote: want zulke mensen gun je ook niet aan andere landen, dus zoeken ze het daar maar uit met hem als je andere landen het niet gunt waarom stuur je ze wel naar een ander land? :confused:


    Drone-5
    Pobo-2
    Nosh_jsrf-5
    Lekkerbek312-1
    Dj appelmoes-1
    Boomer-2
    Pharzimx-2
    Dialogical-3
    WiresOUTLAW-1
    Game Error-1
    Dioga-2
    Argus-1
    Bun-1
    Japzor-1
    Masterninja-4
    InfernoGamer-1
    Fisichella-1
    Nemesis-3
    TheWalrus-3
    X_Heer-1
    Svennies-1

    btw. ja ik heb geteld O-)
     
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hooooo eens, hold your horses, niet anderen gaan lopen beschuldigen terwijl je zelf ook hartstikke fout zit. Je hebt gelijk, rascisme is verboden, ik heb dat bij de moderators ook aangekaart en er is actie ondernomen tegen onder andere erikprogamer, die zonder meer over de schreef ging. Maar kijk eens naar jezelf.... in je eerste zin alleen al tref ik 3 opmerkingen aan die tegen de regels zijn officieel als het gaat om schelden, grof taalgebruik en zelfs godslastering. Overdreven misschien, maar ik vind jouw reactie zelf ook behoorlijk overdreven. "de modjes boeit het niet dat het racistisch is" Waar slaat dat nou op? De échte rascistische personen zijn aangepakt (zonder dat dat hier echt kenbaar is gemaakt, maar dat maakt verder niet uit), voor de rest is hier een vrij normale discussie gaande over de toedracht van dit incident. Soms wat kort door de bocht, soms zelfs enorm laag van niveau, dat geef ik toe, maar om dat nou rascisctisch of zelfs fascistisch te noemen en daar vervolgens een scheldkannonade van heb ik jou daar op los te laten en te gaan lopen smijten met allerlei vleeswaren en andere 'niet zo nette' opmerkingen vind ik dan weer te ver gaan van jouw kant.
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Hoewel ik het ergens wel met je eens ben Wolfblade, vind ik je post niet echt bespoedigend voor het imago van de sociaal denkende empathici hier. (En velen geloven hier niemand die zo'n gamertag en signature heeft ;))
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2004
  10. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Agree, hoewel het wel wat netter geformuleerd kon worden ben ik het volledig met je eens. Spam, modden en andere 'illegale' troep wordt meteen gecensureerd en moet je pagina 8 eens bekijken, dat vind ik echt not done. (Ik heb het over de post van Erikprogrammer mocht je erover heen lezen)
     
  11. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Mensen zijn nou eenmaal snel aangebrand als het over iets gruwelijks als dit gaat en als het dan ook nog een buitenlander is..... nou dan kan je wachten op zulke opmerkingen, ikzelf vind het een grote eikel en van mij mag hij levelnslang weg worden gezet maar ik weet wel dat hij er met hooguit tien jaar af zal komen, ik had hier precies hetzelfde oordeel gehad als het om een autochtoon ging, en ook is het wel zo dat Marokkanen meestal niet de fijnste buren zijn maar om nou de hele zooi te generaliseren, nee dat niet.
     
  12. DJ Appelmoes

    DJ Appelmoes 't Overkomt je

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    *geniet en is bezig een fanclub te starten voor The Walrus*

    Maar nu weer terug...

    Topicstarter:
    Jammer dat de discussie niet meer gaat over het feit dat het een zestienjarige is en of zo'n figuur nog te redden is. Ik vrees overigens van niet.

    Het zijn ook altijd die zestienjarigen, alle zestienjarigen zouden het land moeten worden uitgezet.
     
  13. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Toevallig niet. Veel Arabieren hadden een hekel aan Groot-Britannië/Frankrijk en werkten dus met Hitler samen...

    /Editje: Wat zijn er toch veel mensen die terug willen naar de middeleeuwen. Zou de LPF moordenaars inhuren zodat meer mensen naar onderbuikgevoelens luisteren?
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  14. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Kan je even wachten tot 20 Juni volgend jaar? ;)
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ja maar wolfblade 12 heeft gelijk, ik als belg met familie in Nederland ben altijd opgevoed met het gezegde dat nederlanders toleranter zijn dan wie ook in europa.
    Maar als ik deze tread lees komt het haar op mijn armen recht omhoog.
    Het gaat er om dat alle mensen ,vanwaar ze ook komen ,en welke godsdienst en gebruiken ze ook aanhangen , wie ze zijn ,en hoe ze zich kleden , allemaal broeders en zusters van elkaar zijn .
    Het gaat erom dat als er iets gebeurt , het recht moet geschieden,ongeacht kleur, ras of afkomst.
    Dat er in onze multiculturele samenleving dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, dienen die gestraft te worden volgens het strafwetboek , ongeacht ras, kleur of afkomst.
    Dat het er op sommige plaatsen niet al te best aan toe gaat ligt niet aan deze die daar wonen , maar aan de overheid die haar plichten om de bevolking te beschermen niet nakomt.
     
  16. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je bovenste 2 alinea's nu combineert, dan heb je volgens mij vrij aardig de oorzaak te pakken van dit gebeuren. Het is niet het een of het ander. Er zijn zoveel mensen jaloers. Zij plegen deze misdaden niet.

    Combinatie van de "eerwraak" (zijn eer is aangetast volgens hem, doordat zij is vreemd gegaan -> dacht hij), jaloezie en een zieke geest.

    Op zich geen vreemde zaak. In deze tijden denken mensen (het merendeel)nou eenmaal zo. Men wil graag bevestiging van hun eigen gelijk en de media biedt hun dat. Zij spelen hier graag op in. Puur eigenbelang van de media en daarbij denken ze niet aan de gevolgen.

    In dit soort situaties worden er altijd mensen racistisch. Hoe dit te voorkomen? Erg lastig, maar begin maar eens met de titel in de krant aan te passen en daarbij de herkomst van de dader achterwege te laten. Dan zijn we al een heel eind.
     
  17. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Nog ff over die song van Lange Frans.

    Hij gebruikt dit natuurlijk als publiciteitsstunt en dat vind ik niet kunnen, dat meisje zit hier dus echt niet op te wachten.
     
  18. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik zou zeggen lees dit ens en je weet de rol van marokko in de tweede wereldoorlog....
    http://www.lbr.nl/agenda/ver_lezingachahboun.html

    en Turkije was in de tweede wereldoorlog neutraal tot 1944 0f 45 toen ze de duitsers de oorlog verklaarde (wel dankzij churchill)
    http://www.fortunecity.com/meltingpot/guadelupe/1162/WAR2/Gegevensx.html

    en voor de rest ga ik me niet mengen in deze discussie, want er worden al genoeg domme dingen gezegd ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2004
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    @ Wolfblade12 "maar 42 posts zijn die voor de buitenlanders opkomen"

    hier heeft helemaal niks met het woord "opkomen" te maken,en aan
    jou post te zien staat d'r ook niet bepaald veel zinnigs in! :{
    en dan heb ik het nog niet eens over de over-rated scheldwoorden
    gehad die je in je post hebt gezet..sjeees |:-
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2004
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Tja, helemaal gelijk lekkerbek. Ik denk dat deze daadvooral dankzij die zieke geest heeft plaatsgevonden want normaal denkende mensen doen dat niet.
     

Deel Deze Pagina