1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Irakees steekt vriendin twee keer in brand.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dDirk, 17 aug 2004.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Vind je het normaal dat onschuldige mensen door raketten getroffen worden? Vind je het normaal dat mensen moetens eterven om het economisch gewin van een ander land veilig te stellen? Vind je het normaal dat alel veiligheidsverdragen geschonden worden? Vin je het normaal dat een oud militair zijn gezin uitmoord? Vind je het normaal dat racisme goedgepraat wordt met slechte voorbeelden? Vind je het normaal om zo dom te zwammen als jij dat doet?

    Astjeblieft, wat heeft dit geval met andere irakezen te maken? Sterker nog, als je nog een beetje naar het nieuws hebt gekeken zie je zelfs dat er een grote groep Irakezen een geestelijke steunt die vreedzaam protest boven geweld verkiest! Enig interpreterend vermogen zou er bij jou toe moeten leiden dat je beseft dat er geen doorsnee Irakees bestaat en dat de meerderheid niet gewelddadig is. (En dat is een ander punt dan het bespreken voor hun gevoelens over Amerika's beleid!)
     
  2. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Ach als een blanke het had gedaan zou men hier niet over Irak, moslims en allochtonen praten. That's the way it is op dit forum...

    WTF niet eens een OW voor zo'n laffe post ? Volgens mij zitten hier een aantal Irakezen, hoe denk je dat die zich voelen als ze zoiets lezen ??

    Jij bent al helemaal lachwekkend met je poep opmerkingen, door posts als deze ontstaat er irritatie wat uiteindelijk resulteert in een mishandeling van een 14 jarige wip-woppertje..
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Wat hebben Amerikaanse soldaten in godsnaam te maken met een pubertje dat tot 2 keer toe zijn vriendin in de fik zet?
    Helemaal geen ene reet.

    Bovendien ben ik je provocerende gedrag nu meer dan zat. Tot over een week.
     
  4. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    tja, wat is gestoord?? In het Midden-Oosten gelden eenmaal héél andere normen en waarden dan wij hebben, en de Nederlandse regering laat het onder een zogenaamd motto van vrijheid van cultuur toe dat sommige buitenlanders (die geen moeite willen doen zich aan te passen) met hun normen en waarden de Nederlandse samenleving binnen komen raggen...

    Als de Nederlandse regering niet zo tolerant was geweest ten opzichte van het behoud van cultuur, zou het zo kunnen zijn dat de betreffende Irakees nooit zo'n belachelijke daad had uitgevoerd, omdat hij in contact was geweest met Westerse normen en waarden, en een realistischer beeld van zijn daad zou krijgen. Uiteindelijk zou het dan zo kunnen zijn dat deze zieke daad voorkomen had kunnen worden...

    Verder weet ik niet veel van zijn situatie en afkomst van zijn vriendin e.d. maar ik denk dat het dus wel voorkomen had kunnen worden...

    En het feit dat hier alleen misdadige buitenlanders een topic krijgen, ligt er denk ik aan dat hier heel wat pubertjes zitten die graag buitenlanders de schuld geven van alles...
     
  5. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk zijn er mensen die echt politiek vluchteling zijn, deze mensen zijn over het algemeen ook hoog opgeleide mensen die een eigen beeld hebben ontwikkeld in eigen land wat tegen strijdig is met die van de dictatuur/regering, deze mensen mogen ook absoluut hier blijven. Maar er zijn ook vele die politiek asiel aanvragen, terwijl ze dit helemaal niet zijn (zoals sommige somaliers).Het meerendeell van deze mensen komen als politiek vluchteling hierheen, maar zodra alles hier is geregeld met vergunningen gaan ze wel weer op vakantie naar hun geboorte land.
     
  6. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    onschuldige mensen die op hopen bij elkaar zitten in tentenkampen en door hutu's en tutsi's lettelijk afgeslacht worden, ('zoals sommige somaliers'), mogen niet hiernaartoe komen van jouw?
     
  7. BartAtS

    BartAtS Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Nederland nou es eerst voor zijn eigen mensen zorgt en zich dan de problemen van anderen op de nek haalt... als je zelf een 'gezond' land/volk hebt, dan kun je ook beter voor anderen zorgen
     
  8. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet dat begrijpend lezen soms moeilijk is (sorry). Maar die mensen mogen hier natuurlijk komen, maar dan altijd onder de voorwaarde dat ze terug gaan zodra het weer rustig is in het gebied. Ik zelf had het over mensen uit die streken die hier politiek asiel aanvragen, maar vervolgens tijdens een vakantie wel weer terug gaan naar het gebied waar ze vandaan komen. Kenelijk was het daar toch niet zo "gevaarlijk" (en dit voorbeeld verzin ik niet, maar heeft zich hier voorgedaan, en zal zeker geen uitzondering op de regel zijn).

    Nogmaals, als mensen worden afgeslacht mogen ze natuurlijk naar nederland komen. Alleen onder de conditie dat ze ook weer terug gaan. Want de problemen in de betreffende landen onstaat doordat mensen verschillende culturen hebben. En als wij straks niet uitkijken ontstaat hier het zelfde.
     
  9. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    begrijpend lezen is niet zo heel moeilijk hoor, begrijpend schrijven is lastiger ;) mensen in tentenkampen zijn meestal geen (lees: nooit) 'hoogopgeleide mensen die een eigen beeld hebben ontwikkeld in eigen land wat tegen strijdig is met die de dictatuur/regering'

    in principe ben ik het met je eens dat het beter is dat de vluchtelingen na een tijd weer terugkeren, maar ik vind het veel te bot om dat te verplichten. Als overheid kun je zoiets beter stimuleren...

    meestal ontstaan ze op politiek niveau, wat weinig te maken heeft met verschil in cultuur...
     
  10. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Als het mijn dochter was dan zou ik wel weten wat ik zou doen. Maakt me dan niet uit hoelang ik krijg . Als hij er maar voor boet.

    En over dat Racisme, natuurlijk wordt het wel duidelijker vermeld als het buitenlanders zijn. Maar als ik in mijn omgeving kijk, dan zijn het vaak Buitenlanders die dingen stelen en meestal ergere dingen doen dan Nederlanders.
     
  11. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Suriname is een mengelmoes, ik geloof niet dat men daar zoveel last van heeft.

    Wat naar mijn inzien een groter probleem is, is het gebrek aan respect voor elkaar. Daar schort het, bij beide kanten, aan. Er is een deel van deze mensen die totaal geen respect hebben voor onze waarden en normen, die het liefst vandaag nog de Sharia invoeren. Die mensen zijn niet geïntergreerd en hebben weinig op met de Nederlanders. Meestal komt dit voort uit onkunde of gewoon religieus fanatisme. Vanuit hun perspectief is een meisje met een naveltruitje ( ;) ) een hoer, die mag je dus best mishandelen. Als men nou geïntergreerd was, zou men het alleen nog denken (en niet doen, hoop ik). Het zou beter zijn als men:

    1. Mensen laat intergreren (Want Nederland heeft het niet genoeg gestimuleerd en de slecht geïntergreerde moslims hebben nooit de moeite genomen te intergreren).
    2. Respect voor elkaar heeft.

    Als iedereen het recht in eigen hand neemt kunnen we beter een anarchistische staat oprichten.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2004
  12. xboy007

    xboy007 Guest

    ik moet lachen om die titel.
     
  13. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ja nou, die is ook wel ontzettend grappig ja :confused:


    sluit me overigens helemaal aan bij Argus
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    AUB vergeef me...Echt maffe kerel.....
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ik weet het kerel, je mag zeggen wat je wil , velen begrijpen het niet.
    Als iedereen, en ik bedoel nu ook iedereen eens een keer voor de spiegel wil gaan staan en zijn of haar sterke en zwakke punten wil opnoemen.
    Weet dan dan dit ook geldt voor de allochtonen die hier aanwezig zijn.
    Alles begint bij jezelf , stel je open voor andere culturen , praat met die mensen , en dan zul je ze beter begrijpen .
    Een goede multicurele samenleving is alleen mogelijk als de allochtonen hier goed opgevangen worden , door de autochtonen zodat er tekenen van respect voor wie ze zijn gegeven worden.
    Als zij zich hier aanvaard voelen dan zal dat de intregritatie hier merkbaar beinvloeden .
    Alle mensen zijn gelijk , dit geldt overal ter wereld, en dit moeten wij altijd voor ogen houden.
     
  16. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas blijkt het nog al vaak dat de mensen die echt politiek asiel nodig hebben wel degelijk hoog opgeleide mensen zijn. maar inderdaad is het over grote deel in de tenten kampen dat niet. Daarnaast is het absoluut niet cruel wanneer de overheid voorwaarde stelt aan de vluchtelingen, immers wil toch iedereen weer terug naar zijn eigen land als het rustig is?? Of ze zijn hier gekomen voor andere redenen (lees sociale voorzieningen).

    En tja in sommige gevallen ontstaan ze op politiek niveau, maar indirect hangt dat ook in veel gevallen weer samen met de cultuur/relegie.

    Maar jah het zo al fantastisch zijn als de overheid het meer ging stimuleren zoals jij zelf zegt..:)
     
  17. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Het moet echter wel van 2 kanten komen, wat nu vaak niet het geval is. Er is van sommige allochtonen totaal geen respect jegens onze cultuur en de autochtonen te verwachten. Het heeft bij de Nederlandse regering zeker geschort aan intergratie stimulering, maar veel allochtonen hebben zelf ook geen moeite genomen te intergreren.

    Alhoewel ik betwijfel of dit nog wel ooit zal lukken, er zijn al teveel radicale moslims die een negatieve invloed hebben op een aardig groot deel (ik denk toch wel zo'n 10% - gebasseerd op het percentage dat de Jihad tegen 'Het Westen' steunt - 25% van de Marokkanen)
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2004
  18. [SSS]Whisp

    [SSS]Whisp Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    wat je zegt is eigenlijk beledigend opgezet, en je spreekt een beetje grof er over (pas op je woorden je wil niet voor rasist worden uitgemaakt)

    natuurlijk kan ik me dit ook gewoon zo inbeelden bij deze tekst
     
  19. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat nou uitgemaakt worden voor racist, je mag tegenwoordig niet eens zeggen wat je vindt zonder voor racist uitgemaakt te worden. Das toch te belachelijk voor woorden!!
     
  20. [SSS]Whisp

    [SSS]Whisp Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik eht mee eens, ik bedoelde dat je moet oppasen dat de moderators je niet vinden overdrijven (btw ik ben eht er mee eens dat eht abnormaal is dat je inderdaad niet meer je eigen mening mag geven zonder voor racist te worden uitgescholden)
     

Deel Deze Pagina