Feitelijk is slechts vijf procent van de 1,4 allochtonen crimineel. Bij 300 0000 Marokanen is dit tussen de vijf en zes procent. Ik vraag me dan ook af waaron men beweerd dat er feitelijk vele meer allochtone criminaliteit is. 4% van de Nederlandse bevolking is immers crimineel en aldus zijn er in aantal veel meer autochtone criminelen.
Er zijn Marokaanse, Antiliaanse, Turkse, en Nederlandse probleemjongeren. Problemen zitten niet vast aan afkomst, er is daar namelijk geen aanwijsbaar verband te vinden, maar aan sociale klasse. Jongeren in het algemeen zorgen voor problemen, zowel blank, als geel, groen en zwart.
Als dit feitelijk bezig zijn mensen ervan overtuigd dat ik alleen maar om cijfers geef zal ik het voor de meer verhalend ingestelden hier illustreren. Met oud en nieuw tref je vaak blanke en zwarte sneeuwballengooiers aan, de meeste vuurwerkbommen met slachtoffers worden gemaakt door blanke nederlanders. Een van de grootste probleemgroepen in nederland vormen Hooligans, die voor het grootste deel blank zijn. En ga zo maar door.
Veel van de mensen hier die klagen over Marrokaanse hangjongeren, staan zelf ook op het dichtsbijzijnde pleintje te hangen met hun vrienden en doen niks liever dan studentjes uitschelden, brandje steken, jack ass imiteren, en weet ik veel wat. Maar dat is kwajongensgedrag, terwijl hetzelfde gedrag bij een allochtoon wordt afgedaan als crimineel. Ik vind dat hypocriet en getuigen gebrek aan het vermogen om het eigen gedrag,en dat van anderen te relativeren.
De jongen die dit gedaan heeft is gek. Maar dat was de blanke puberjongen die kleine kindren aanrande en afmaakte ook.
Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2004