Bewijzen zijn relatief, opvattingen ook, denkwijzen ook, interpretaties ook. In Irak dachten de geleerden ook dat er atoombommen gemaakt werden en was het bewijs er ook van chemische/nucleare bommen. Bewijs is vandaag de dag altijd relatief, wat is waarheid? moet je je afvragen (lijk wel socrates
) In ieder geval vind ik het bewijs niet overtuigend, daarbij is het wel degelijk voor te stellen dat een land die grote olievooraden heeft over schakelt op het opwekken van nucleare energie, het levert meer op voor een lagere prijs, zelf daar.
De rust in het midden oosten, de verhoudingen onderling, kijk, omdat wij anders denken als hun zitten hun fout?, zaten de afrikaanse stammen die door de engelse zijn uitgeroeid fout omdat ze mensenvlees aten? Hun denken is anders dan dat van ons. Wat zou een romein onder augustus denken tewijl hij gewoon onderdrukt wordt? Wat dachten de fransen onder napoleon? Onderdrukking is niet altijd negatief, je vormt je denken er namelijk naar, en zoals we zien in Irak, kan democratisering meer problemen oproepen dan het bij het oude laten.....
Als het echt te erg is moet de bevolking zelf in actie komen, zolang dat niet gebeurt kunnen wij als buitenstaanders niet oordelen, net zoals de revolutie golven in eruopa in 1817 en 1845, net zoals in 1989 in rusland, en zoals vele andere aziatische landen het tegenwoordig hebben opgestaan tegen hun wereldlijke leiders.
Een inval in Iran, ookal krijgen ze misschien zelfs machtige wapens in handen is totale waanzin, de verhoudingen met het westen worden er sowieso niet beter van, en de verhoudingen in het oosten zelf kunnen ook niet slechter worden, immers, het ene land heeft(mag?) wel atoombommen en het andere niet, naar ik me niet vergis heeft zelfs isreal de beschikking over nucleare projectielen, moet je dan isreal ook maar invallen, hun hebben immers ook grote expansiedrift en agressie tegen nabuurige landen.
Oordelen gaat gewoon niet als je er zelf niet van af weet, daarom moeten we het gewoon laten zoals het is, en niet meteen denken dat we alles beter weten, ze krijgen nucleare projectielen, en, ze hebben ook al lijkt het volgens ons raar, ook een gezond verstand, en hoe agressief je ook bent ingesteld atoombommen gooien kan vandaag de dag niet meer vanwege alle nationale spanningen. Geef ze 40 atoombommen, ik geef je mijn woord dat er niets gebeurt, zoniet, is het waarschijnlijk een 'fatsoenlijk, westers denkend land' dat begint vanwege 'dreiging'.
Klik om te vergroten...