1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iran: militair ingrijpen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NL Eagle, 18 apr 2006.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat nu meer om een aggresor uit te schakelen, een aggresor die eventueel toegang heeft tot kernwapens. Een aggresor die ook al duidelijk heeft laten merken graag een ander land aan te vallen. Dat wij de bevolking niet moeten veranderen is 1 ding, dat komt vanzelf wel. Maar dat wij een aggresor uitschakelen is wel noodzakelijk. Helaas gaan die twee dingen heel moeilijk samen. Het is heel lastig om de regering te benadelen zonder dat het effect heeft op het volk.

2. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    was vrijdag een interessant interview op tv met elbaradei en hij benadrukte nog eens dat de dreiging van een kernoorlog groter is als tijdens de koude oorlog....
    ook vertelde die dat iran over verrijkt uranium beschikt waarmee ze binnen 5 jaar een atoombom kunnen maken, het tijdstip van de mogelijke eerste kernoorlog in de geschiedenis ligt dus rond 2011, 2012 niet bepaald jaartallen waar weinig over geschreven is...

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Je doelt daar toch niet mee op de bijbel he :{.

Ik snap trouwens niet hoe je dit (ogenschijnlijk) gebruikt als versterking van jou punt. Niemand ontkent dat Iran de mogelijkheid heeft deze wapens te produceren. Het punt van discussie is hier het tijdsbestek waarin dit gaat gebeuren, en hoe Europa etc daar op zal moeten reageren. Ik zie dus totaal je punt niet.

4. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    je laat me lachen:)
    het is helemaal niet bijbels om tijdstippen voor gebeurtenissen te zetten, maar ik dacht dat je de laatste tijd toch wel iets gevolgd had over de maya kalender en die britse wetenschapper etc etc.
    en wat ik zei heeft wel te maken met het topic, want er moet nu dus helemaal worden ingegrepen gezien de dreigingen die anders komen gaan...

5. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb momenteel even andere dingen aan mijn hoofd dan het door jou genoemde.

En ik zeg niet dat wat jij zei niet op het topic slaat maar ik snap niet dat het jou punt versterkt. Zie je nou werkelijk niet in dat nog een oorlog A onhaalbaar is op zowel wereld economisch vlak als ook op het politieke vlak? en B Het de dreiging echt niet verkleind.. Mensen in het nouw gedreven zijn pas echt gevaarlijk en doen de meest onverwachte dingen.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja , maar ik zie niet in wat dit met de dreiging vanuit iraanse hoek met eventuele kernwapens te maken heeft .
    Volgens de maya's heeft het einde van hun kalender met een kosmische verandering te maken.

http://66.249.93.104/search?q=cache...akalender&hl=nl&gl=be&ct=clnk&cd=1&lr=lang_nl

7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar ik heb al zovaak op tv krant enzovoort dingen over 2011 en 2012 gelezen, maar ik zeg niet dat ik dat geloof.
    maar het is wel erg toevallig dat de dreiging van een kernoorlog precies rond die jaartallen zo groot is...

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Volgens de krant van zaterdag beschikt dus iran volgens het atoomagentschap al over een hoeveelheid hoogwaardig verrijkt uranium , weliswaar nog lang niet genoeg voor één atoombom .
    En dit terwijl ze verleden week nog luidop riepen dat iran wel verrijkt uranium bezit om een kerncentrale te kunnen opstarten , maar zeker géén hoogwaardig verrijkt uranium voor een atoombom bezat.
    Vanwaar komt ineens deze ommezwaai van het atoomagentschap , hebben ze zich zo vergist of erger worden ze onder druk gezet door amerika om hun woorden en feiten te verdraaien zodat bush de handen vrijkrijgt om actie tegen iran te ondernemen.
    En vriend , deze dreiging zal nooit tot een grootschalige atoomoorlog kunnen evolueren , en dit omdat de iraanse president alleen maar regiogewijs kan opereren met deze kernwapens bij gebrek aan een wereldomvattend ballistisch raketsysteem.
    En hij zal dat heus wel uit zijn hoofd laten om met deze wapens israel , zijn doorn in zijn oog te gaan aanvallen , en dit omdat hij dan goed weet dat zijn land dan volledig vernietigd zal worden door het gecombineerde amerikaans-israelisch atoomgeweld dat dan op zijn hoofd zal neerdalen.
    En de ziener nostradamus bekijkt 2012 op een iets andere manier dan de maya's die een spirituele verandering in de mens voorspellen , en dit terwijl nostradamus voorspeld dat de planeet dan verwoest gaat worden door een object uit de ruimte.

http://66.249.93.104/search?q=cache...amus 2012&hl=nl&gl=be&ct=clnk&cd=3&lr=lang_nl

Ow ja 21-12- 2012 dat ís de dag waarop het volgens de maya's gaat gebeuren , dus aftellen maar .:+

Laatst bewerkt: 14 mei 2006
  9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is weer iets interessants om een apart topic over te beginnen svennies :)
    ik persoonlijk geloof niet wat ze beweren (ik geloof in iets anders zoals jullie wel weten) al zegt nostradamus geloof ik dat niet de hele planeet wordt verwoest maar speciaal het noordelijk-halfrond wordt getroffen door kernwapens uit zee:confused: in 2012 wat tot een groot conflict zal lijden en waarbij 1/3de van europa zal omkomen:confused:.
    niet iets om naar uit te kijken dacht ik zo, maar we zullen wel zien hoe het loopt, maar toch heb ik nostradamus altijd als een van de weinige serieuze voorspellers beschouwd (veel dingen zijn van hem al uitgekomen en bewezen).
    met dit ''rooskleurige'' vooruitzicht sluit ik mijn post voor vandaag af,
    welterusten allemaal :)

10. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    http://video.google.com/videoplay?docid=6092407206488176378&q=loose change 2
    Misschien is leuk om naar te kijken. Dit filmpje "bewijst" dat Amerika zelf het WTC heeft opgeblazen.
    Alle redenen staan genoemt...
    Of het op dit topic van toepassing is weet ik niet, maar het is wellicht interessant (en triest, als het klopt) om het te zien.

(Ik heb het topic niet helemaal gevolgt, het kan best zijn dat het al een keer gepost is)

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    dat is al een heel oud filmpje geloof ik. Het voegt niet direct iets toe aan de discussie. Afgezien van het feit dat in de recente gebeurtenissen Amerika een duidelijke 2e agenda heeft.

12. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad een vrij oud filmpje.
    Maar is misschien leuk voor de mensen die het niet gezien hebben.
    Ik wist niet wat ik zag.
    Maar ontopic dan maar weer :)

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hehe , je weet het wel duidelijk te stellen dat amerika met twee agenda's werkt , diegene die iedereen weet en de tweede handig verborgen onder allerlei complotten en dit tot bevestiging van amerika's superioriteit als wereldmacht als gevolg.
    En ik kan het weten , aangezien ik destijds als soldaat met die verborgen tweede agenda in conflict ben geweest.
    En wat tot nog toe niemand in europa is gelukt , heb ik destijds met mijn peloton in afrika voor elkaar gebracht , namelijk hoe vang je een CIA agent op een plaats waar hij helemaal niet hoort te zijn.:thumbs:

Laatst bewerkt: 14 mei 2006
  14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Ach je hebt de fbi: "de lieverdjes" en de cia: eigenlijk gewoon terroristen in huur van de regering..

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja , langs de officiele kant steunden zij toen het beleid van president mobutu en waren zij maatjes van ons belgen , en langs de andere kant stuurden ze hun CIA agenten uit om de rebellen van wapens , munitie en levensmiddelen te voorzien , en dit alles in ruil voor uranium .
    Dit uranium dat ze onder Mobutu's bewind voor moesten betalen , kregen ze zo goed als gratis in ruil van de rebellen voor militaire steun , maar ze waren wel zo slim om wapens uit het oost-blok aan te leveren zodat wij op het verkeerde been stonden.
    Indien we die gast niet onderschept hadden bij die overval op dat rebellenkamp , tja dan waren we nooit achter het dubbelspel van de amerikanen gekomen.
    En nou na zovele jaren doet mijn regering samsam met de zoon van die rebellenleider, namelijk joseph kabila die de huidige president van het voormalige zaire , nu terug geheten congo is.
    En nou vraag ik me hardop af , waarom ik daar mijn leven heb moeten wagen .

16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    on-topic..........................?

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja , volgens wat ik weet over de iraanse president , is dat hij wel hard roept tegen israel en de verenigde staten over wat hij zoal wil gaan doen , maar dat het tot op heden deze dagen nog altijd maar bij woorden is gebleven .
    Het is namelijk de traditie ginds om zo verbaal naar andere landen uit te halen omdat ze zo hun eigen bevolking laten zien dat ze voor niets en niemand bang zijn.
    Herinner je maar Saddam Hoessein toen die in irak nog aan de macht was , hoe hij steevast naar de verenigde staten en co uithaalden en toen het uiteindelijk in de tweede golfoorlog op vechten uitdraaide bleek er niets van Saddams stoere woorden over te zijn en dat zijn zelfverklaarde beroemde elitetroepen zich allerminst tot de laatste man hebben doodgevochten .
    Integendeel , het gros van zijn elitetroepen streek de vlag al na het eerste treffen en gingen massaal op de loop.
    Dus deze iraanse agressor heeft tot op heden nog altijd géén enkele vorm van agressie tegen welk land ook verricht , en dit omdat hij weet dat het dan binnen de kortste keren met hem en heel iran daarbij zal gedaan zijn .
    En wat het binnenlands beleid daar betreft , weet dan dat de ayatollah's daar nog altijd de touwtjes stevig in handen hebben en die daar nog altijd de bloedige sharia-wetten hanteren om de bevolking te onderdrukken.
    Wat kan die kerel nou met één enkele kernbom en laat staan dat hij er zeg maar tien van heeft beginnen tegen een vijand die over meer dan tienduizend kernbommen beschikt en wiens leger op militair en vooral op technologisch gebied vrijwel onaantastbaar is.
    Het enige dat hij zou kunnen doen , en dat is als hij dan toch over een atoombom beschikt , deze dus af te vuren en dan vervolgens in de ionosfeer tot ontploffing te brengen .
    Dan draaien wereldwijd geheid alle electronische verbindingen gelijk in de soep en zijn de amerikanen gedurende maanden niets meer met al hun dure hoogtechnologische spullen , en dan komt het er terug op humint aan aangezien elint dan voor lange tijd in de soep ligt , en dan zou hij een voordeel kunnen halen in verband met een tacktische aanval op israel.
    Maar hier geloof ik helemaal niet in gezien het iraanse opperbevel nog altijd niet over het nodige aantal geschikte officieren beschikt die zo'n omvangrijke operatie tot een goed einde zouden kunnen brengen.
    En net hiervoor moeten we de ayatollah's dankbaar zijn die destijds het hogere legerkader zo hebben uitgezuiverd dat de geschikte officieren hiervoor allang op het kerkhof liggen , en er in hun plaats een stelletje knoeiers zit die hun plaatsje aan de top te danken hebben aan hun aanhankelijk en trouw aan de ayatollah's en niet op basis van hun bekwaamheid.

18. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Even off-topic: noem er eens een paar dan.

19. Mental-Charlie

Mental-Charlie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    I k ga der wel voor mochten wij in anmerking komen... ik bedoel Je joint het leger (landmacht) en dankun je verwachten dat je uitgezonden kan worden weet je.... maar goed ff kijken wat het word want ik toch nog maar net in de landmacht

20. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Niet sinhoudelijk maar moest er toch even wat over zeggen :b:

De zogenaamde elitetropen, ookwel fedajin waren gelegerd in Bagdad en zijn ind. niet openlijk de strijd aangegaan met de amerikanen, bedenk echter wel dat die 100.000 'elitetroepen' na het verlies van het Iraakse oorlog tegen amerika spoorloos zijn verdwenen in Bagdad :{ , rara hoe kan dat?, deze troepen zijn vandaag de dag nog steeds dagelijks in Bagdad actief in de vorm van aanslagen, dus in die zin zijn het zeker elitetroepen, en die kunnen aangezien ze zoveel in aantal zijn, nog zeker 30 jaar mee :{

Maarja, beetje onnozel om in dit topic daarover te praten van mijn kant :D maar had er een docu over gezien van elitetroepen die vanaf kindsbeen gehersenspeld waren in Irak en die in de tijd van de oorlog in Bagdad gelegerd waren en die op het einde de bevelen kregen geen man tegen man gevecht aan te gaan maar het op een guerilla techniek te gooien tegen de amerikanen.

Deel Deze Pagina