1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iran: militair ingrijpen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NL Eagle, 18 apr 2006.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@jordo , dit klopt niet helemaal aangezien het grootste deel van saddams elitetroepen bij zijn tankdivisie gelegerd was , en die zijn platgewalst door de amerikaanse luchtmacht .
    En er zijn zeker duizenden van zijn elitetroepen in het verzet gegaan ,maar dit zijn er bij lange na géén 100.0000 , schat het geheel maar op zo een 5.000 tot 10.000 soldaten die nu de guerillatacktieken toepassen.
    Als je de kronologie van de bomaanslagen in bagdad en omstreken nagaat , dan moet je samen met mij vaststellen dat ze voor het grootste deel gericht zijn tegen politiekantoren en openbare markten.
    En de minste slachtoffers vallen in de bezettingslegers.
    En dat lijkt me nou niet het werk van elitetroepen , en dit omdat zij ondanks alles nog altijd hun vijand moeten proberen te vernietigen in plaats van de eigen bevolking te geselen met hun aanslagen.
    Je leest altijd telkens weer over een bomaanslag , en nooit komt er een keer ter sprake over hoe gewapende verzetsstrijders tijdens die bomaanslag een moordende raid op de overlevenden van die aanslag ondernamen , om dan spoorloos te verdwijnen ,en juist dit zou benadrukken dat er elitetroepen in het spel zouden zijn.:eek:
    Nee , wat er in irak gebeurd is voor mij géén gewapend verzet van saddams elitetroepen , maar veeleer een actie en reactie gebeuren van sjjietische en soennitische fundamentalisten in de hoop om een zo groot mogelijke basis te verwerven om de leiding in irak te kunnen claimen nadat de geallieerden zich hier zouden kunnen terugtrekken , en dan wil ik het hier nog niet hebben over de koerden die óók hun deel van het land willen.

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

O ja mijn vriend , maar je moet nu nostradamus zijn voorspelling in het licht van deze tijd plaatsen .
    Hij zegde toen 1/3 van de europese bevolking , maar sinds zijn voorspelling is de europese bevolking zodanig aangegroeid dat het nu lang géén 1/3 meer is maar veeleer een 1/30.ste
    En nogmaals nostradamus voorspeld het einde van de wereld.... maar de maya's voorspellen géén einde van de wereld .
    Zij voorspellen dat de mens dan een nieuw spiritueel tijdperk qua denken ingaat en dit zonder slachtoffers onder de wereldbevolking.
    De maya's stelden toenmaals vast dat wij mensen leefden in een tijdperk van disharmonie , maar dat wij op 21/12/2012 gewoon zullen overgaan naar een tijdperk van totale harmonie met de cosmos en onze evennaaste.
    Tja , mijn vriend zeg nu zelf , op zich toch best wel een mooie gedachte toch.:b:

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    2e wereldoorlog en de landing op de maan zijn de beroemdste, verder nog de franse revolutie en een paar die ons nu niets zal zeggen maar in de 15de wel veel betekenis hadden.
    verder durven sommigen zelfs te zeggen dat hij de aanslagen op de twin towers ergens heeft voorspeld, maar dat is een beetje dubieus geloof ik...
    ohja een voorspelling om nu in de gaten te houden: hij heeft een voorspelling gedaan dat aan het begin van de 21ste eeuw een neiuwe energie wordt ontdekt die revolutionair zal zijn voor de wereld en die ontdekt zal worden in frankrijk.
    en nu wil het ''toeval'' dat er een aantal jaren geleden begonnen is met de bouw van een cenrale voor kernsplitsing waaruit als resultaat oneindige energie wordt gewonnen en jawel die centrale staat in frankrijk...
    het principe werkt een beetje als het principe hoe een atoombom werkt met een kettingreactie van geladen deeltjes, maar dat is dan ook de enige overeenkomst...

nee,
    nostramus voorspeld een wereldwijd conflict rond het jaar 2012 die vooral voor europa catastrofaal is en waarbij een derde van europa om zal komen.
    maar hij zegt ook dat veel mensen het overleven doordat de dreigng ruim van tevoren bekend zal zijn.
    de oorzaak van dit conflict? het midden-oosten werkt in het geheim aan een ''ijzeren installatie onder water die hele delen land besmet'' aldus hoe nostrdamus het schrijft.
    en nou wil het toeval dat precies 10 jaar voor dat ''conflict'' de heilige oorlog aan het westen wordt verklaard en waarbij de haat van het midden-oosten naar het westen nog nooit zo groot is geweest als nu.
    misschien toch een reden zijn voorspellingen in de gaten te houden...

4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik betwijfel het. Nostradamus' kwatrijnen zijn vage referenties aan dingen die op verschillende manieren geïnterpeteerd kunnen worden. Daar komt geen bovennatuurlijke kracht aan te pas. Zo werd er op een site bijvoorbeeld gezegt dat als je een ramp voorspelt in een grote stad, met wat vage getallen die overal op zouden kunnen slaan, zou het juist een wonder zijn als je voorspelling niet uitkomt. Nostradamus' gebrabbel wordt al decennia lang toegekent aan zo ongeveer iedere grote gebeurtenis die er plaatsvindt. Zo zou hij de opkomst van Hitler voorspelt hebben omdat er alleen de naam "Hystel" ergens in zijn werk voorkomt, wat eigenlijk een Franse rivier schijnt te zijn.

Dan heb je nog dat geval met de Twin Towers, waar verschillende kwatrijnen de kop opstaken. Eerst met wat gebrabbel over vuur in de lucht van een stad, wat, zoals gezegt, echt overal op zou kunnen slaan. Dan had je nog een aantal kwatrijnen die het hadden over de "twee broers die zouden vallen". Het leuke van deze kwatrijnen was, dat het geeneens kwatrijnen waren, omdat ze vijf regels hadden. Nog leuker was dat een Canadese student ze uit zijn duim had gezogen, om aan te tonen hoe snel mensen je geloven als je abstracte wartaal toekent aan een willekeurige ramp.

Over de derde wereldoorlog die hij voorspelt zou hebben, vond ik dit rijmpje:

Geef toe, als niemand had gezegt dat dit WO3 zou voorspellen, had je het zelf nooit geraden. Zo zou ik nog eeuwen kunnen doorgaan, maar dan drijven we wel heel erg off-topic. Al met al is Nostradamus een doodsimpele prutser die toevallig leuk kon rijmen.

5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    je snapt zelf waarschijnlijk ook wel dat je niet erg geinformeerd bent.
    ik zou nu letterlijke verzen van voorspellingen kunnen typen over elketriciteit het vliegtuig en ook over de ''3de wereldoorlog'' en je zou verbaast staan hoe ongelooflijk nauwkeurig ze zijn.
    daar zou zelfs nog een straatverkoper de betkenis uit kunnen halen, dus de dingen die jij opnoemd zijn leuk en aardig maar vergeleken met zijn beroemde voorspellingen stellen ze niets voor.

6. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom geef je ze dan niet, wijsneus?

Laatst bewerkt: 20 mei 2006
  7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    daar heb ik zo mijn redenen voor;)

1. ik zit midden in mijn examen.
    2. het kost ontzettend veel tijd die verzen uit het boek over te typen en dan moet ik het boek dat ergens in huis ligt eerst nog vinden.
    3. ik ben lui.

maar neem maar van mij aan dat er bepaalde voorspellingen bijzitten waar je gewoon niet omheen kunt, zo ongelooflijk als ze zijn voor iemand uit de 15de eeuw...
    en tuurlijk ook veel is erg dubieus, maar probeer jij maar is dingen te omschrijven die over 500 jaar gebeuren, doordat je niet weet wat het is en hoe het werkt zul je het op jou niveau moeten omschrijven en dat zorgt voor de onduidelijkheid in sommige van de voorspellingen van nostradamus...

8. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik verwachtte al zoiets. Je kunt ook gewoon toegeven dat het alleen maar een van horen zeggen spelletje is, en dat jij eigenlijk degene bent die niet weet waar hij over praat. En nee, ik ga niks van jou aannemen. Ik heb het internet afgezocht op Nostradamus die electriciteit, de Franse Revolutie, vliegtuigen, de 3e Wereldoorlog, de opkomst van Hitler, Napoleon de Twin Towers, de Columbia spaceshuttle crash, en nog meer van dat soort dingen zou voorspellen. Ik vond absoluut niks overtuigends. Ik ben op sites geweest van zowel voor als tegenstanders, en heb de interpetaties gelezen, maar het principe blijft hetzelfde: vage, abstracte taal, die op veel manieren te interpeteren is, en dus toegeschreven kan worden aan meerdere gebeurtenissen.

Je ziet dat hij vernieling en ellende voorspelt in heel veel kwatrijnen, en dat het telkens weer wordt geïdentificeert als een voorspelling van gebeurtenis X, door idiote, vergezochte interpetaties van z'n geöbsedeerde volgers.

Laatst bewerkt: 20 mei 2006
  9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik wist niet dat het je zo dwarszat en er zo gefrustreerd over was, verder hoef je ook niets van mij aan te nemen hoor.
    ik zeg wat ik weet en ik geef mijn mening niet meer dan dat.
    wat ik je wel aanraad als je het een interessant onderwerp vind om een keer het boek over nostradamus te lezen.
    er zijn er tallozen en geheel objectief kun je ze lezen en als je het niet gelooft was het altijd nog een leuk boek om een keer te lezen.
    in de bibliotheek zijn ze vaak wel te vinden (eigenlijk gek dat hij zo bekend is met zijn wartaal en nietszeggende voorspellingen) en kun je er je eigen mening over vormen.
    er staat bij de belangrijkste en duidelijkste voorspellingen meestal wel een uitleg gegeven en kun je zelf bekijken of het je wat zegt.
    succes ermee!

10. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    ...Ga me niet vertellen dat we naar dit niveau zijn afgedaalt. Kijk, als ik concrete dingen opnoem die andere voorstanders die ik op het internet aantrof als dusdanig uitgekomen beschouwden, kun je of de dingen opnoemen die jij dan als overtuigend ziet, of je kunt niks zeggen. Reageren met posts die eigenlijk op "welles" neerkomen, en vervolgens zijn beroemdheid als argument voor zijn juistheid uitdragen, daar heb ik eigenlijk helemaal niks aan. Er zijn echt talloze dingen die nu onderhand als feiten gezien worden, terwijl ze helemaal niet waar zijn, soms zelfs gefabrikeerd door wetenschappers die wilde aantonen hoe snel mensen iets geloven als ze het alleen maar horen.

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Om maar even weer on-topic te gaan .
    Volgens het persbericht verschenen in de krant Het Laatste Nieuws van zaterdag 20/05/2006 heeft het iraanse parlement een nieuwe wet goedgekeurd.
    Deze wet verplicht de niet-moslims voortaan om een gekleurde badge te dragen wanneer ze zich op straat begeven.
    Voor joden is die geel,voor christenen rood, en voor de aanhangers van de oude perzische godsdienst , namelijk het zoroatrisme blauw.
    Onnodig te stellen dat nu de mensenrechtenorganisaties in de wereld verontwaardigd reageren en verwijzen naar de gele jodenster die destijds tijdens het nazisme verplicht was.
    Tja , dit laat nog maar eens blijken dan niet de iraanse premier de machtigste man in iran blijkt te zijn , maar wél de ayatollah's die in diens schaduw hun greep op de bevolking alsmaar versterken.

@Tediz , ben jij gelovig , zo ja dan dan ben jij net zo goedgelovig als de rest van de mensheid die je geloof aanhangt , en dit omdat jij al wat je geloof aanhangt wel onvoorwaardelijk accepteert als de waarheid , en dit omdat je het graag snel wil geloven wat ze in verband daarmee willen vertellen , en dit terwijl je uiterst kritisch reageert op feiten die weliswaar niet 100% bewezen zijn , maar die net zoveel waarde hebben als je geloof zelf aangezien ze géén van beide een volkomen wetenschappelijke onderbouwde basis tot hun beschikking hebben.:):

Laatst bewerkt: 21 mei 2006
  12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik had dat bericht ook gelezen ja...te triest...

13. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah te sneu.. 13 "wijze" mannen regeren het land.. met de premier als hun pion, kortom gewoon een verkapte dictatuur.

14. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik ben niet gelovig. :+

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ha zo ,nou dan heb je recht van spreken.:thumbs: en mag je best kritisch zijn.:+
    Het probleem wat iran betreft is , het was destijds het meest moderne land in het midden -oosten , uiterst westers aanleunend qua levensstijl door de invloed van de amerikanen die destijds de goede vrienden van de sjah van iran waren .
    In de iraanse steden was het goed leven , net zoals hier , maar het platteland , tja daar was armoede troef en de geheime politie van de sjah hield er dan nog een onmeedogeloos hard bewind op na waardoor vele iranieers vroegtijdig een einde aan hun leven zagen komen in de martelkamers van de sjah zijn geheime politie .
    En ja de amerikanen wisten dit alles dan ook , maar zij lieten maar begaan omdat voor hun de economische relatie , lees de honger naar olie hun de ogen deed sluiten wat betreft de barbaarse praktijken van de sjah tegenover zijn onderdanen op het platteland.
    En hierin werd destijds in 1979 de kiem van de revolutie die de ayatollah's veroorzaakten geboren.
    Het resultaat was de door de ayatollah's veroorzaakte revolutie zowel de sjah als de amerikanen hun biezen dienden te pakken .
    Feit is dat de ayatollah's het land met hun nog bloederiger streng regilieus bewind dan de sjah zijn bewind destijds het land als het ware eeuwen terug in de tijd hebben geworpen wil niet zeggen dat wij het westen ons mogen bemoeien met wat daar gebeurd .
    Als er daar een verandering moet gaan komen qua bewind , tja dan zal de iraanse bevolking het op eigen houtje moeten gaan klaren.

16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    je anti-amerikaanse houding begint me een beetje te vervelen eerlijk gezegd, ik zeg toch ook niet steeds het lijstje met verwijten richting iran op.
    je hebt nu al meer dan genoeg linkse propaganda verteld en nu is je standpunt wel duidelijk:)

Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  17. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een mooie droom over het midden oosten!

1. Platgooien met bommen.

2. Asfalteren.

3. Enige parkeerplaats die vanaf de maan zichtbaar is :thumbs:

4. Geen gezeik meer.

18. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    nee doe dan een pretpark, parkeerplaatsen zijn uit:)
    ik ben trouwens bang dat het midden-oosten die droom ook over het westen heeft:)

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Als zijn 'anti-Amerikaanse' houding hem ertoe beweegt om dingen te zeggen die meer waarheid bevatten dan het politiek correcte 'we moeten democratie verspreiden' gelul van Bush, vind ik het best. En nee, het is geen linkse propaganda.

20. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    en ja het is wel linkse propaganda...
    misschien moet je wat vaker de politiek volgen om het te snappen maar het is in ieder geval 100% links zulke standpunten.
    en btw, svennies blijft er maar over doorgaan en het begint nu gewoon echt te vervelen.
    een paar keer kan de discussie misschien wat helpen, maar bijna in elke post van hem zegt hij dingen die gebaseerd zijn op louter vermoedens/vooroordelen.

Deel Deze Pagina