Ja hoor vriend , dat moet je vooral doen , honderd procent vertrouwen op hetgeen het journaal je vertelt , tja daar zal je ver mee komen aangezien de media zich mooi laat beinvloeden , zie maar naar de "objectieve" verslaggeving die destijds tijdens de tweede golfoorlog gebeurd is.
Het lijkt mij dat jij nog véél te jong bent om zelf een juiste kijk op de gehele midden-oostenproblematiek te hebben en dit omdat je de meeste feiten maar hebt van horen zeggen.
Ik niet , ik svennies heb alles meegemaakt , al van de vietnamoorlog af en de egyptische-israelische oorlogen in het midden-oosten , de amerikaanse bemoeinissen in zaire waar ik destijds als soldaat met eigen ogen gezien heb tot wat de amerikanen in staat zijn , vervolgens de inval van rusland in afghanistan én de amerikaanse hulp aan bin laden , massood en de taliban om dit te weerstaan .
en hoe het destijds gesteld was met iran en ook hoe het er toen aan toe ging ginds en ook hoe ze uit iran gezet zijn na de val van de sjah , en ook hoe ze de dictator saddam hoessein gesteund hebben in diens strijd tegen de iranieers in de acht jaar durende iraans -iraakse oorlog , en dit alles in ruil voor olie.
En niet te vergeten de eerste golfoorlog toen de amerikanen de iraakse bevolking in de steek lieten toen die stonden te springen omdat ze dachten dat de amerikanen bagdad zouden binnentrekken om saddam af te zetten , en die later dan bloedig weerwraak op zijn bevolking heeeft genomen , oliebelangen primeren immers boven de gezondheid van de gewone mens aangezien saddam destijds nog een van de grote leveranciers van amerika was.
Ja , ik Svennies heb dit allemaal bewust meegemaakt , en nou ga je mij verwijten dat ik 100 % links ben omdat ik tegen amerika zou zijn , en dit terwijl je mij in een andere tread hebt afgeschilderd als een dienaar van de duivel, en die zou dan uiterst rechts geweest zijn.
Nou ga wat mij betreft maar eens een paar dikke naslagwerken lezen wat iran en het gehele midden-oosten betreft alvorens je je ongefundamenteerde mening hier gaat posten.
Edit; als er hier nou één enkel persoontje gaat generaliseren , tja dan ben jij het wel , je hebt nogal bewezen dat je niet breeddenkend van aard zijt, en mij dunkt dat members als Tediz en The Only Ego een véél klaardere kijk op dit alles hebben dan jij , en dit wil niet zeggen dat je alles wat wij zeggen gelijk zonder goed beagrumenteerde reden tot op de grond moet gaan afbreken omdat dit door jou eigen kortzichtigheid wordt ingegeven.
Laatst bewerkt: 24 mei 2006