1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iran: militair ingrijpen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NL Eagle, 18 apr 2006.

1. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd, want de meest rechtse vriend die ik heb denkt er precies zo over... en hij is niet de enige uit dat milieu met die mening.

En waar baseer jij je kennis op? Het journaal?

Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  2. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0
    De VS hebben helemaal niks te eisen...stelletje sukkels denken dat ze zomaar alles kunnen maken..Rusland is op t moment aan t herbewapenen ( vooral nuclear arsenaal ) ,dus k hoop dat ze eens n keer de VS laten zien dat zij niet de enige supermacht zijn ..btw Israel is de laatste fucking tijd wel errug arrogant..k denk niet dat Iran het zal pikken dat Israel hun centrales platgooid voordat ze af zijn ...

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    het gebruik van een overhaaste generalisatie én het raadplegen van een verkeerde autoriteit, je zou zo als vraag in het nederlands examen 2006 hebben kunnen voorkomen:)

en ik vertrouw altijd nog meer op het journaal dan dat ik vertrouw op omstreden internetsites die maar wat graag in de publiciteit willen komen:)
    je moet het zo zien, naar het journaal kijken toch al mensen dus die hoeven geen geruchten te publiceren om mensen te trekken, maar de bronnen die jij en svennies blijkbaar geloven zitten wel te springen om publiciteit en zullen dan ook niet aarzelen ook maar één omstreden gerucht te plaatsen:)

4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Komt ie weer met z'n Nedwerk logica. Je dacht zeker dat ik zei dat je rechts was? Nee. Ik zei dat ik iemand kende die nogal rechts was, en mijn algemene mening over Amerika deelt. Aangezien hij lang niet de enige is in dat politieke milieu die er zo over denkt, toont dit aan dat een skeptische houding tegenover Amerika niet louter een linkse eigenschap is.

Ging zeker wel goed met je tekstinterpetatie, hè?

Over overhaastte generalisatie gesproken. Zou je alsjeblieft even de post willen citeren waaruit overduidelijk blijkt dat ik al mijn informatie van obscure internetsites haal?

Het journaal is bedoelt om mensen op de hoogte te stellen wat er in de wereld speelt. Ik kan begrijpen dat het verleidelijk is om je mening te ontlenen aan een filmpje van 3 minuten lang, maar meestal liggen de zaken iets complexer dan dat.

5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja aangezien je zelfs mijn uitleg totaal niet snapt zal ik het hier maar bij laten:)
    voor als je toch nog opeens door mocht hebben waar ik het over heb: de verkeerde autoriteit sloeg op de vriend die rechts was en de overhaaste generalisatie sloeg op het feit dat je met een uitzondering meteen schijnt te denken dat iedereen er zo over denkt:)
    ik heb nooit problemen gehad mensen die iets niet snappen iets uit te leggen, maar aangezien je nog steeds vol blijft houden dat jij het bent die het snapt zal ik je laten in je eigen wereldje.
    weet wel dat je pas dingen kunt leren als je eerst beseft dat je het niet snapt.

6. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.rif.org Bedankt voor het lezen. Moet ik het nog een keer uitleggen? Maar natuurlijk. Je schilderde de skeptische houding tegenover Amerika af als propaganda materiaal van de 'linkse kerk'. Het feit dat ik de meest rechtse vriend noemde die ik ken, was alleen maar bedoeld om verder in te gaan op het punt, en niet dat als enige argument te gebruiken tegen je punt. Als je verder zou lezen, zou je dat ook gelijk begrepen hebben. Het punt is dat 'anti-Amerikanisme' voorkomt van links tot rechts.

Grappig dat je dit zegt aangezien mijn punt over je heen suisde als United Airlines Flight 175.

7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    dit bedoel ik, je blijft maar volhouden...
    zullen we het nu weer over de dreiging van iran hebben?
    daar gaat dit topic tenslotte over:)

over iran gesproken: als iran een kernbom heeft en het op het westen heeft voorzien wat dan?
    amerika nog steeds als een schurkenstaat bestempelen? of dan toch maar wel weer vriendelijk tegen amerika zijn?
    en om je uit de droom te helpen: nederland met de linkse regering van jou gaat het echt niet winnen hoor tegen die vriendelijke heren uit het midden-oosten:)
    nee, jou linkse regering gaat dan vrolijk onderhandelen, nog eens onderhandelen en nog eens onderhandelen en als dan de eerste tanks uit het midden-oosten voor de grens staan misschien besluiten om toch maar wat oorlogstuig te gaan inzetten, maar dan wel zonder de joint-strike fighter hé, want voor dat geld wilde jou regering liever bijstandstrekkers uit den-haag helpen:)

8. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    ZOMG ONTDUIKING VAN BEWIJSLAST!!111111111

^^lees^^Ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat je niet erg helder bent.

Wat als Frankrijk een destructieve mechanische versie van KingKong nabouwt die sterker is dan elk leger en het op ons voorzien heeft omdat we de tulpen niet op tijd hebben geleverd? Als telt niet, we moeten het doen met de feiten die nu bekend zijn, en als we vooruit gaan kijken, toch reëel blijven.

Mijn linkse regering? Wie heeft gezegt dat ik links was? En om dan toch even te reageren op je stelling: als we diezelfde linkse regering altijd al hadden gehad, zaten we nu niet tot onze nek in deze shit. De Spanjaarden kozen na de aanslagen van 11 maart toch een linkse regering o.l.v. Zapatero, dus het idee van het terrorisme probleem laten oplossen door een linkse regering moet toch niet zo gek in de oren klinken.

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    bawahaha, deze discussie neemt een hilarische wending met NL-Eagle als leider van de komische mars. "Linkse propaganda" vs het kontkussen van een te machtig man met een drang te spelen met "speelgoed" die niet bij zijn iq passen (hij doet het iig wel in een zandbak das nog iets).

Het zou trouwens van grote briljantie getuigen als onze beste NL-Eagle 1 positief punt kan noemen aan het beleid van Bush en zijn geweldige regering? . Het terrorisme is er niet minder om geworden (Het heeft miss zelfs wel een avrechts effect gehad), de wereld economie lijd er onder. Hell er is zelfs te weinig geld om New Orleans fatsoenlijk op te bouwen omdat bush er gem 10 miljoen dollar per dag doorjaagt. Nu jij weer.

Over de joint strike fighter: Dat is een project wat nu al ruim over budgjet is en waar de Nederlandse bedrijven maar heel mondjesmaat financieel gezien gewin uit halen.. (Dit alles is uitbesteed aan bedrijven van vriendjes van Bush)

Maargoed de vraag is natuurlijk of je deze propaganda leest, want : Langleve selectieve perceptie

10. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik zal er een paar noemen:
    - daadkrachtig optreden na 11 september en duidelijk maken dat we van holbewoners uit de tora-bora grotten niet gediend zijn.
    - enorme belasting verlagingen.
    - de explosieve groei en kennis van militair materieel en de nieuwste technologieen op het gebied van defensie.
    - het plan voor de bouw van verschillende anti-raket systemen in de westerse wereld geschikt voor het uitschakelen van alle vijandelijke projectielen uit het midden-oosten/rusland.
    -militaire hulp aan veel navo-landen (oa nederland).
    -financiele hulp aan ontwikkelingslanden en financiele en militaire hulp aan israel.
    -verdrijven van saddam en co en de taliban.

en daarbij: als we ooit in de problemen komen zullen we dankzij ons huidige kabinet kunnen rekenen op steun van de vs.

grappig dat er laatst op het journaal net over te zien was dat het opvallend was hoeveel nederlandse bedrijven een aandeel hadden in de jsf en dat een nederlands bedrijf een enorm belangrijk onderdeel van de jsf mag fabriceren wat een omzet van meer dan 1 miljard garandeerd...

ach ja leuk dat we een discussie hebben al ben ik steeds degene die met feiten en cijfers moet praten en jullie louter linkse gelukszoekers napraten en van een helder en eigen standpunt bijkbaar geen weet hebben...
    lijkt een beetje op vmbo-ers van mijn school, die doen ook niet de moeite ergens over na te denken en proberen ook overal meteen een onbeargumenteerde mening over te hebben...

11. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie eigenlijk maar 1,5 positief punt.
    De laatsten.

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    -1 Leg mij dan is uit wat op lange termijn hier een positief effect van is, want zie jij enige vermindering in het terrorisme (wat ik al zei : Selectieve Perceptie, want dit heb ik al gepost)
    -2 Ja en het hele sociale stelsel daardoor verneukt, "the rich get richer and the poor get poorer)
    -3 Hoe in hemelsnaam is dit positief?
    -4 En je vraagt je niet af waarom die dreiging er in eerste instantie is ?
    -5 Neeh nog meer oorlog daar zijn we klaar mee, mag ik je er trouwens op wijzen dat nog meer oorlog een nog een nog grotere aanslag pleegt op de wereld economie. Dit zorgt al dat punt 3 een dusdanig kostenplaatje met zich mee brengt dat het al helemaal niet meer rendabel is. En dan nog is dat de NAVO er in eerste instantie is om de vreden te bewaren en te herstellen.. En niet zoals de amerikanen hele bevolkingsgroepen tegen de haren in te strijken
    -6 die eerste is mooi, maar die 2e ? wat is daar dan in godsnaam positief aan ?
    -7 Goh en dat heeft een werkelijke verbetering op geleverd voor de bevolking en terrosime ? En ojah de taliban is bijlange na nog niet verdreven. Want waar "onze"jongens naar toe gaan tiert het nog welig van de taliban aanhangers en strijders..

http://www.humanistischvredesberaad.nl/Muurkrantje JSF.htm maar ach dit is dan waarschijnlijk toch weer linkse propaganda..

Invullen, pure bullshit, en een persoonlijke overtuiging..Maar om er dan maar 1 van de zelfde toer te noemen : Rechtste zakkenwassers zijn over het algemeen duidelijk allemaal voor oorlog. Wat nog eens te onderbouwen is met jou posts ook.
    Hier ga ik niet eens op in.. Erg sneu dat wel..

13. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, haha, je hebt gelijk. Van die types die zonder een moment na te denken de antwoorden op alle grote vragen des levens rechtstreeks uit het journaal halen...

Oh, wacht.

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja hoor vriend , dat moet je vooral doen , honderd procent vertrouwen op hetgeen het journaal je vertelt , tja daar zal je ver mee komen aangezien de media zich mooi laat beinvloeden , zie maar naar de "objectieve" verslaggeving die destijds tijdens de tweede golfoorlog gebeurd is.
    Het lijkt mij dat jij nog véél te jong bent om zelf een juiste kijk op de gehele midden-oostenproblematiek te hebben en dit omdat je de meeste feiten maar hebt van horen zeggen.
    Ik niet , ik svennies heb alles meegemaakt , al van de vietnamoorlog af en de egyptische-israelische oorlogen in het midden-oosten , de amerikaanse bemoeinissen in zaire waar ik destijds als soldaat met eigen ogen gezien heb tot wat de amerikanen in staat zijn , vervolgens de inval van rusland in afghanistan én de amerikaanse hulp aan bin laden , massood en de taliban om dit te weerstaan .
    en hoe het destijds gesteld was met iran en ook hoe het er toen aan toe ging ginds en ook hoe ze uit iran gezet zijn na de val van de sjah , en ook hoe ze de dictator saddam hoessein gesteund hebben in diens strijd tegen de iranieers in de acht jaar durende iraans -iraakse oorlog , en dit alles in ruil voor olie.
    En niet te vergeten de eerste golfoorlog toen de amerikanen de iraakse bevolking in de steek lieten toen die stonden te springen omdat ze dachten dat de amerikanen bagdad zouden binnentrekken om saddam af te zetten , en die later dan bloedig weerwraak op zijn bevolking heeeft genomen , oliebelangen primeren immers boven de gezondheid van de gewone mens aangezien saddam destijds nog een van de grote leveranciers van amerika was.
    Ja , ik Svennies heb dit allemaal bewust meegemaakt , en nou ga je mij verwijten dat ik 100 % links ben omdat ik tegen amerika zou zijn , en dit terwijl je mij in een andere tread hebt afgeschilderd als een dienaar van de duivel, en die zou dan uiterst rechts geweest zijn.
    Nou ga wat mij betreft maar eens een paar dikke naslagwerken lezen wat iran en het gehele midden-oosten betreft alvorens je je ongefundamenteerde mening hier gaat posten.

Edit; als er hier nou één enkel persoontje gaat generaliseren , tja dan ben jij het wel , je hebt nogal bewezen dat je niet breeddenkend van aard zijt, en mij dunkt dat members als Tediz en The Only Ego een véél klaardere kijk op dit alles hebben dan jij , en dit wil niet zeggen dat je alles wat wij zeggen gelijk zonder goed beagrumenteerde reden tot op de grond moet gaan afbreken omdat dit door jou eigen kortzichtigheid wordt ingegeven.

Laatst bewerkt: 24 mei 2006
  15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    einde discussie:) terug naar iran:)

ik kan mijn kostbare tijd beter besteden dan deze discussie te laten voortduren...
    ik weet dat ik gelijk heb, maar jullie denken daar net zo over, ik heb dan ook geen zin nog verdere onzin te moeten aanhoren over wilde complottheorien en het feit dat jullie het allemaal zo goed weten...
    je zegt het zelf, de krant en het journaal hebben altijd nog een ''buffer'' in vergelijking tot jou bronnen...
    en svennies, dat je meer levenservaring hebt dan mij heb ik nooit ontkend, maar meer ervaring betekend niet automatisch het beter weten:)

16. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent aardig goed in het proberen te beëindigen van discussies, en toch doorgaan, hè?

Als je de discussie werkelijk tot een einde wilt brengen en verder praten over Irak kun je dat simpelweg doen door niet 'nog even een snelle uithaal' aan het einde van je post te plaatsen, want je kunt er donder op zeggen dat wij daar op gaan reageren, en de discussie dus nog een paar dagen zo gaat doorkruipen. Dus als je hier geen woorden aan vuil wilt maken, doe dat dan ook niet. Je kunt niet zeggen "en nou stoppen we", en vervolgens nog even een pathetische persoonlijke onbeärgumenteerde aanval op ons en/of ons standpunt doen.

17. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0
    Als Joden en Amerikanen nou eens proberen te begrijpen waarom Heldhaftige Islamitische Strijders ze terroriseren, dan zouden we misschien veel verder zijn! Namelijk dat Amerika AL HUN troepen uit de Arabische landen terugtrekt, Israel wordt ontmanteld en rechtvaardig opgesplitst, en Amerikanen voortaan hun koppen steken in landen waar er echt honger en verderf heerst, ipv te gaan waar hun verrotte eigenbelang (het geld meestal) is.

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds waneer mag jij uit je dwangbuis :eek: ?

19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig heb je de bronnenlijst/noten lijst doorgekeken he.. Anyhow word het je te heet onder de voeten ?

20. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    het wordt mij niet te heet onder mijn voeten, maar we komen niet echt verder in de discussie:)

Deel Deze Pagina