1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iran: militair ingrijpen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NL Eagle, 18 apr 2006.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @Xiroke , als jij flamewars tegenover andere members hier al onder de noemer onhandig formuleren brengt .:eek: =(
    Hij claimt van zichzelf dat hij "oooo toch zo hoog opgeleid is " en dan zou hij opleiding genoeg moeten genoten hebben om zijn standpunt op een klare en duidelijke manier aan ons hier mede te delen.
    En ik geef jaarlijks méér dan de helft van mijn loon af in de vorm van belastingen in belgie , en ik heb er vrede mee dat dit tot doel heeft om mede de zwakkeren en minder begoeden in onze belgische maatschappij te behoeden van de totale ondergang, lees het armoede spook , en net dit kun je van amerika niet zeggen aangezien daar de zwakkeren en minder begoeden gewoonweg aan hun lot worden overgelaten en zij zichzelf maar moeten zien te redden.=(

En dan ,zulke voedselbanken zijn er hier ook voor de daklozen ter beschikking.
    Het gaat er alleen om dat miljoenen amerikanen desondanks dat zij een job hebben toch nog gebruik van deze voedselbanken moeten maken om te overleven, en dit omdat zij voor hun arbeid minimaal betaald worden , tja dat krijg je in een land waar het kapitalisme volop heerst en er geen minimumlonen zijn , zodat de al rijke kapitalisten nóg rijker kunnen worden op de kap van de werkende bevolking die daar ondanks al wat zij presteren na jaren van lang en hard werken géén recht hebben op een pensioen zo als hier in belgie en nederland gebruikelijk is , uitgezonderd van zij die voor overheidsinstellingen werken.

Ik wel Xiroke ,ik zie de link wel , en ik niet alleen , maar The only ego en Tediz ook.
    En die link is dat wij in belgie en nederland het overgrote deel van de belastinginkomsten gebruiken om diegene die binnen onze landsgrenzen wonen bij te staan en zonodig te helpen waar het kan in de vorm van kinderbijslag, werkloosheidsvergoeding en tussenkomsten in de medische begeleiding , en dit integenstelling tot de vs waar het overgrote deel van de belastingsinkomsten opgaat aan het budget van defensie , zodat ze altijd en overal kunnen oorlogje spelen en voor miljarden aan wapens ten eigen behoefte kunnen produceren.
    Kortom , wij besteden het grootste aandeel van ons budget in onze kleine landjes aan sociale zaken , en dit terwijl de vs het grootste deel van zijn budget besteedt aan defensie en militaire operaties.

Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  2. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Aha, dus als ik het goed begrijp is het nu een 'Europa' vs VS en Links vs Rechts discussie die met een omweg ergens in de verte met Iran te maken heeft.

Je houdt een heel leuk verhaal over de VS en of het nu allemaal klopt of niet maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ik zie niet in waarom ik me daar als Nederlander(/Brit/Europeaan) druk om zou gaan maken. Ze leven daar misschien wel in het meest democratische land ter wereld. Ik mag toch hopen dat ze het dan zelf netjes kunnen regelen en dat wij ons daar onze kop niet over hoeven te breken.

Bovendien hebben we genoeg problemen hier in Europa die we eerst mogen gaan uitzoeken voordat we kritiek gaan uitten op de VS. Onze multicurele samenleving loopt nu niet bepaald op rolletjes en belangrijker nog (m.b.t. deze discussie) we komen hier ook langzaam tot de realisatie dat de verzorgingsstaat niet of in elk geval zeer moeilijk te handhaven valt. Daar zijn we voorlopig nog wel zoet mee, nietwaar?

Ik zie wel in waar je heen wilt met dit debat, maar toch ben ik er niet van overtuigd dat het hier op z'n juiste plaats is. Je bent echter vrij om een thread aan te maken waar die dat wel is.

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Nee het is gewoon een discussie die een verloop heeft waar verschillende aspecten worden behandeld. Want zo als aangegeven. Iran is onlosmakelijk verbonden met Amerika en "the war against terrorism" die het voert. Er wordt hier gediscusieerd over het feit of het verstandig is dat Iran zou worden aangevallen. En er worden verschillende aspecten belicht op het land die dit zou moeten doen (je denkt toch niet dat Europa zijn vingers hier aan gaat branden ? )het niet zou moeten doen. De financiele kant is daar een heel belangerijke factor in, oorlog is een erg duur spelletje namelijk.

En Amerika een democratie ? :lol: . Ik hebin het funnypics topic (beetje vreemd topic i know) al uitgelegt waarom dit mooie schijn is..

Maar ik kan er niet bij dat het als positief wordt beschouwt dat er geen geld is voor de wederop bouw van New Orleans "omdat er in het verleden toch misbruik is gemaakt van hulp gelden" . Dit is niet de schuld van die mensen die daar dakloos zitten. Maar van het hill billy achtige systeem in Amerika. Die vervolgens New Orleans vrijwel letterlijk laat weggroten omdat er miljarden in een Oorlog wordt gestopt (die trouwens alleen maar meer kost omdat er gruwlijke tactische fouten zijn gemaakt.) Kortom eigen mensen laten zitten omdat er oorlogje gevoerd moet worden.

Voedsel banken zijn een ander verhaal waar ik het niet mee eens ben maar waar ik niet zoveel zin heb om daar over uit te weiden.

En over onze verzorgings staat. Wil je zeggen dat de huidige vernieuwingen nou een verbetering heeft opgeleverd ? ... Van de drup in de regen imo.

4. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    edit: verkeerde thread

5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het hier mee eens, maar er zijn mensen die elke gelegenheid willen proberen aan te grijpen hun opgekropte haat, frustratie en ondankbare gevoelens richting de vs te uitten.
    ach ja laat ze maar, ze doen net alsof ze zo meelevend naar de armen van de vs zijn, maar als het eropaan komt durven ze nog geen euro aan die zogenaamde armen te geven.
    ze zijn bezeten van het uitten van kritiek op nu de vs, straks misschien weer een ander land, maar zichzelf slaan ze over, die mensen zullen nooit verder komen.

@xiroke, je had door wat ik bedoelde ja, als een van de weinigen, omdat ik het misschien niet lekker postte, maar als je deze thread al wat langer volgt zul je snappen waarom...

Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  6. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ingrijpen waarvoor? Amerika gaat erheen er sneuvelen weer een paar duizend soldaten bij incidenten. En wat is het resultaat? Niks, totaal niks! Hetzelfde als Irak.

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Jawel 1 terrorsist is gedood. Al zarqawhi, maarjah wat hij met 11 september te maken had. Ben je lijp mee, stand is nu 1 - 2250 voor Irak

8. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    als je het zo ziet is de stand al over de 50.000-2250 voor amerika...

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me dan af *retorisch he* Lees jij in hemelsnaam de links die svennies aanlevert ? (nogmaals het is retorisch, en nog wel meer vragen naar de bekende weg)

in 1 van deze links wordt een studie door Oxford aangehaald die bewijst dat de oorlog in Ira 0, niente heeft opgeleverd in een vermindering van de drijging in terrorisme etc etc etc.

10. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee. Ze leven in een land waar ze tussen twee ongeveer identieke partijen kunnen kiezen (want de overige partijen krijgen meestal maar een halve procent van de stemmen, als ze geluk hebben. En nee, dat is niet omdat de demorepublikeinen het zo geweldig doen), die alleen verschillen in imago. Het is heel ingewikkelt om helemaal in-depth op het oneerlijke districtensteltsel van de VS, maar ik ben het in ieder geval absoluut niet met die stelling eens.

Als dat was wat hij bedoelde heeft hij het compleet verkeerd geformuleerd. Het feit dat sommige mensen misbruik maken van de hulp die daar wel degelijk nodig is/was, betekend niet dat de hulp compleet moet worden stopgezet, en mensen die alles kwijtgeraakt zijn het zelf maar lekker uit moeten zoeken (al is dat over het algemeen wel de traditie in het Amerikaanse sociale steltsel).

Het is inderdaad goed dat de voedselbanken er zijn, maar om te zeggen dat het om deze reden niet erg is dat mensen hierop aangewezen zijn om te overleven is toch wel een zeldzame bekrompenheid, zelfs voor het algemene niveau van dit topic.

Juist, probeer het maar weer allemaal in een hokje te plaatsen en het komt allemaal weer goed. Er is trouwens een verschil tussen rechtse ideeën en je kop in het zand steken.

Omdat Amerika het machtigste land ter wereld is, en de hele wereld ermee te maken hebben. Verder interesseer ik me ook voor zaken die misschien niet zo specifiek mijn land, maar wel grote delen van de wereld betreffen. Maar als er misschien een keer een aanslag in Nederland komt, zal ik Bush er indirect voor aansprakelijk stellen. Nee, hij heeft niet zichzelf opgeblazen of wat dan ook, maar als machtig politiek leider heb je een zekere verantwoordelijkheid die je niet kunt ontlopen. Een verantwoordelijkheid die hij gruwelijk misbruikt.

En weer zo'n zielige persoonlijke aanval. Als ik kritiek heb op het huidige Amerikaanse beleid (anagram voor debiel), zal ik vast wel een anti-Amerikaanse gek zijn die het puur en alleen om het haten doet. Kijk, of je kunt gewoon reageren op wat ik zeg, zonder hier een flamewar van te maken.

11. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    dreiging vrind,;)

Maar Amerika wilt gewoon af van die Arabieren.
    Net als wat die Joden wilden. Je moest eens weten hoe erg die Israëliers en Amerikanen bezig zijn geweest. Zij hebben samen dit alles uitgelokt. Zij zijn net zo fout als de Arabieren, misschien nog wel fouter bezig.

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    haha foutje :+

13. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was een menselijke.
    Dat kan je van die Amerikanen niet zeggen, bommen op een onschuldig dorpje droppen ipv op taliban-strijders. Nee, die Amerikanen zijn ook echt heel erg verkeerd bezig.

14. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Let wel, we hebben het hier over het binnenlandse beleid van de VS. Hoe bijv. uitkeringen worden geregeld in de VS vind ik een zaak puur voor de VS en haar burgers. Uiteraard zou het enige o.a. economische gevolgen hebben voor de VS en dus Europa, maar toch ligt dat nog een stuk anders dan bijvoorbeeld het buitenlandse beleid waarvan de gevolgen uiteraard een stuk directer merkbaar zijn voor ons en waar wij als internationale gemeenschap ook wat over te zeggen (kunnen) hebben.

De schuld leggen bij Bush in het geval van een aanslag is niets meer dan lachwekkend. Als er al iemand verantwoordelijkheid zou moeten afleggen bij een eventuele aanslag is het onze eigen regering. Door zonder enige aanleiding over dit onderwerp te beginnen en direct weer bij Bush aan te kloppen geef je alleen maar je diepgewortelde anti-Amerikaanse gevoelens prijs die je een stuk minder overtuigend maken.

15. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee. De terroristische angstsfeer die er hangt, en de nu nog aggressievere anti-Amerikaanse tendens die er optreed in de landen van het Midden-Oosten zijn toch echt te wijten aan de zogenaamde oorlog tegen het terrorisme (die wel degelijk een averechts effect heeft), die gestart is door Bush (afijn, zijn regering, aangezien Bush alleen het gezicht is van de regering en verder niet zoveel in de melk te brokkelen heeft). Ik vind het nou niet echt lachwekkend om simpelweg te constateren dat door zijn in mijn mening verkeerde beslissingen het risico op een aanslag vergroot is, en dus ook deels aan hem te wijten is. Natuurlijk niet helemaal. Het zijn nog steeds de terroristen die besluiten om op het knopje te drukken om een bom te laten afgaan, maar ik denk dat de Amerikaanse regering toch niet goed heeft nagedacht over hoe hun acties de wereldvrede aan het wankelen zouden kunnen brengen. Dat heeft niets met anti-Amerikanisme te maken, maar puur met het verbinden van gebeurtenissen, en te kijken wat de rede is dat bepaalde dingen gebeuren zoals ze gebeuren.

16. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Jij legt de schuld bij de VS voor deze angstsfeer.. ik bij Al Qaeda.

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dit is wat jij er van maakt , niet ik, goed lezen aub.
    Alle feiten en gebeurtenissen hebben met elkaar verband en mogen als dusdanig ter sprake gebracht worden.:b:
    Diegene die hier begonnen is met linkse en rechtse politiek is jouw goed oud maatje NL Eagle die zelf uiterst bedreven is in de kunst van de struisvogelpolitiek.
    En wat generaliseren betreft.... bij hem ben je wel aan het juiste adres daarvoor.....:'-(

Als het jou helemaal niets uitmaakt of het allemaal wel klopt of niet wat ik schrijf.... nou ja dan houdt de discutie hier tussen ons ook gelijk op.

ROFLOL, bonk.... Sorry Xiroke , het meest democratische land ..... laat me niet lachen kerel , ik zou je zo ettelijke linken kunnen geven waar je dan wel kan lezen hoe democratisch van aard die gastjes zijn , en ook hoe vrij de mensen zijn in "the land of the free":lol: :lol:

Ja hetzelfde zouden we dan best wel van amerika zelf kunnen zeggen aangezien zij zelf meer dan genoeg problemen hebben op eigen grondgebied.... maar dat het hen niet weerhoudt om elders in de wereld scherprechtertje te gaan spelen en waarbij ze zich alleen laten leiden door hun nationaal eigenbelang.

Volgens mij is dit hier volkomen op zijn plaats in deze tread aangezien alles met elkaar verband houdt , en als je dan toch weet waar ik in dit debat heen wil , tja dan kan je me net zo goed antwoorden.

Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Tja , Xiroke door deze zin geef jij zelf aan dat je pro-bush bent en dat dus je diepgewortelde pro-amerikaanse overtuigingen jou net zo goed een héél stuk minder overtuigend maken.
    Dus verwijt hier Tediz dan ook niets aangezien je , je er net zo schuldig aan maakt , maar dan in de omgekeerde richting.:+

19. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Als je me beter zou kennen zou je weten dat ik absoluut niet pro Bush ben en minder pro Amerika dan ik nu wellicht lijk. Het is echter dat mensen hier (op XBW) zo hard tegen de VS te keer gaan dan ik niet anders kan dan verdedigen. Het is uiterst links of rechts, blijkbaar. Op andere fora sta ik juist vrijwel altijd aan de andere kant van het debat, tegenover Amerikanen.

20. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja dit is wat ik al een hele tijd probeer te zeggen! :D
    laat ze maar praten xiroke, jij hebt tenminste nog door dat alles in hun mening volledig gekleurd is door hun haat jegens amerika.
    nu ligt een aanslag die in nederland plaatsvind al aan bush, straks zeker ook nog de stroomstoring in lutjebroek die over een aantal jaren eventueel kan plaatsvinden...

nee dit bevestigd maar weer hoe ongelooflijk simpel jullie denken en hoeveel moeite jullie schijnen te hebben jullie vooroordeel eens niet te laten meewegen in jullie eindoordeel...

Deel Deze Pagina