@Xiroke , als jij flamewars tegenover andere members hier al onder de noemer onhandig formuleren brengt .
Hij claimt van zichzelf dat hij "oooo toch zo hoog opgeleid is " en dan zou hij opleiding genoeg moeten genoten hebben om zijn standpunt op een klare en duidelijke manier aan ons hier mede te delen.
En ik geef jaarlijks méér dan de helft van mijn loon af in de vorm van belastingen in belgie , en ik heb er vrede mee dat dit tot doel heeft om mede de zwakkeren en minder begoeden in onze belgische maatschappij te behoeden van de totale ondergang, lees het armoede spook , en net dit kun je van amerika niet zeggen aangezien daar de zwakkeren en minder begoeden gewoonweg aan hun lot worden overgelaten en zij zichzelf maar moeten zien te redden.
En dan ,zulke voedselbanken zijn er hier ook voor de daklozen ter beschikking.
Het gaat er alleen om dat miljoenen amerikanen desondanks dat zij een job hebben toch nog gebruik van deze voedselbanken moeten maken om te overleven, en dit omdat zij voor hun arbeid minimaal betaald worden , tja dat krijg je in een land waar het kapitalisme volop heerst en er geen minimumlonen zijn , zodat de al rijke kapitalisten nóg rijker kunnen worden op de kap van de werkende bevolking die daar ondanks al wat zij presteren na jaren van lang en hard werken géén recht hebben op een pensioen zo als hier in belgie en nederland gebruikelijk is , uitgezonderd van zij die voor overheidsinstellingen werken.
Ik wel Xiroke ,ik zie de link wel , en ik niet alleen , maar The only ego en Tediz ook.
En die link is dat wij in belgie en nederland het overgrote deel van de belastinginkomsten gebruiken om diegene die binnen onze landsgrenzen wonen bij te staan en zonodig te helpen waar het kan in de vorm van kinderbijslag, werkloosheidsvergoeding en tussenkomsten in de medische begeleiding , en dit integenstelling tot de vs waar het overgrote deel van de belastingsinkomsten opgaat aan het budget van defensie , zodat ze altijd en overal kunnen oorlogje spelen en voor miljarden aan wapens ten eigen behoefte kunnen produceren.
Kortom , wij besteden het grootste aandeel van ons budget in onze kleine landjes aan sociale zaken , en dit terwijl de vs het grootste deel van zijn budget besteedt aan defensie en militaire operaties.
Laatst bewerkt: 20 jun 2006