leuk dat je iig iets weet over de geschiedenis van het volk israel, maar helaas heb je je grote mond alweer opengetrokken voordat je met het belangrijkste bent gekomen namelijk dat het volk israel als slaven door de farao werden gebruikt en door mozes jaja, weer terug geleid werden naar het land waar ze horen namelijk kanaan het huidige israel
God sloot toen een verbond met mozes waarin het volk verteld werd dat ze daar konden wonen
het land wat nu israel heet is dus al duizenden jaren van de israelieten, maar door oorlogen zijn ze over de wereld verspreid gekomen en het lijkt me dan ook meer dan logisch dat het land nu weer van hun is geworden...
de arabieren hebben duizenden kilometers grond tot hun beschikkign en dat kleine stukje land dat moeten ze ook epr se hebben, is dat niet een beetje triest?
dat bewijst dat de kwestie over veel meer gaat dan alleen een stukje land.
de arabieren hebben zoevel land tot hun beschikking en toch besloten ze tijdens een joodse feestdag nog wel in de vorige eeuw israel gezamenlijk israel van alle kanten aan te vallen.
dit gebeurde ver voordat israel ook maar enig militair vertoon had laten zien.
israel heeft toen de oorlog van alle omringende landen gewonnen en werd het door de wereld verplicht de gebieden aan de laffe arabieren van destijds terug te geven!
voor die tijd had israel nooit enig deel van het arabische land binnengetrokken wat niet door de wereld aan israel was gegeven en de oorlog van toen heeft de hele zaak op scherp gezet.
als de arabieren toen niet zo'n ongelooflijk laffe daad hadden gepleegd had israel nooit met militair vertoon bezet gebied binnengetrokken.
en svennies, ik weet niet in wat voor leger jij hebt gezeten, amar zulke laffe oorlogsdaden komen hopleijk toch niet in dat leger van jou voor neem ik aan.
zonder enige oorlogsverklaring en tijdens een feestdag nog wel een nietsvermoedend land met een grote overmacht aanvallen dat noem ik pas triest.
dat lijkt me genoeg om te weten wat de omringende landen van israel eigenlijk voor mensen zijn.
Laatst bewerkt: 3 jul 2006