1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iran: militair ingrijpen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NL Eagle, 18 apr 2006.

1. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    voor alles wat je hier nu schrijft hoef je echt geen jomanda te zijn hoor.
    ik denk overigens niet dat ze zo dom zijn om ze met grondtroepen aan te vallen aangezien de iraki's toch wel een iets groter leger hebben dan de iraniers.
    en bush moet de steun van het congres en consorten hebben, en ik denk niet dat die al te blij zullen zijn na het fubar incident iran8)

en die plannen hebben ze natuurlijk allang, ze zullen ook wel een plan in de kast hebben liggen voor wanneer de olie alleen nog maar in het midden oosten te vinden is en bijna op is, en dat dan china komt aankloppen.

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@Berend , alvorens te posten , zou ik als ik jou was eens maar een keer goed je post te herlezen , aangezien je de feiten hier echt wel op een onfantsoenlijke manier aan het doorheenhusselen bent.O-)
    Volgens jou zijn de iranieers al verslagen en moet amerika nog aan irak beginnen , en dit terwijl ze saddam al aan het berechten zijn.;)

3. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    ok ik doe het precies verkeerd om typfoutje.

4. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    op de man spelen staat in mijn nederlands boek bij de vormen van discussie als geen goede discussie houden en zou fout gerekend worden als ikk het tidjens een discussie zou doen.
    wat jij doet mag je zelf weten, maar weet dat het geen nette en goede vorm van discussie voeren is.
    en met de opmerking: ''kom je soms uit iran'' bedoel ik niet dat je letterlijk uit iran komt, maar eerder als ironie.
    ik dacht dat je dat wel door had:)
    laat de discussie weer beginnen:)

5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg niet dat amerika zo goed is ofzo, zoals niemand dat overigens zegt, maar wel dat je beter amerika als wereldmacht kan hebben dan iran.
    en dat amerika eigenbelang voorop heeft neem ik ze niet kwalijk aangezien ik niet weet wat ik in hun positie als wereldmacht zou doen.
    wat iran zou doen als ze de wereld domineerden weet ik echter wel, en ik zeg je: ze zouden heel wat harder zijn dan de amerikanen ooit geweest zijn:)

6. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iran als wereldmacht? Jemig, dan zal er voor hun wel een wonder moeten gebeuren. Denk je dat alle landen om Iran heen dat pikken als ze het baasje gaan spelen? Stel dat ze aanvallen, dan worden ze zoiezo van de kaart geveegd door de omringende landen. Dan nog geen eens te spreken over Europa, China en Rusland die het denk niet echt leuk vinden als Iran het baasje gaat spelen. Ach ze kunnen wel de olietoevoer staken, maarja dan zullen ze wel niet al te bloeiende economie hebben of bestaat er soms heel lekker Iraans bier :+ 8) ?
    Enige mogelijkheid voor hun om een wereldmacht te worden is een verdrag te sluiten met alle omringende (moslim) landen en samen met hun proberen wereldoorlogje te ontketenen. Waarschijnlijk niet echt een goed plan, omdat hun dat niet al te lang zouden volhouden.

Why can't we just.. get along :confused: ?!?!?

7. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Iran en soortgelijke landen kun je vergelijken met een overmoedige kruimeldief die na een paar jaar toch wel is opgebrand, en in de cel terecht komt. De VS kun je daarentegen vergelijken met een subtiele zakenman die iedereen tegen elkaar uitspeelt, alleen in zijn eigen belang.

Het tweede lijkt me op lange termijn toch net ietsje gevaarlijker.

8. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie serieus een groot gevaar in de moslimlanden in het midden-oosten en denk serieus dat er in de aankomende decennia een soort wereldoorlog komt, maar we zullen zien wat er gaat gebeuren, ik voorzie grote ellende iig.

9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie serieus een groot gevaar in de moslimlanden in het midden-oosten en denk serieus dat er in de aankomende decennia een soort wereldoorlog komt, maar we zullen zien wat er gaat gebeuren, ik voorzie grote ellende iig.

10. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0

11. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het feit dat nu al die landen 'jumpy' worden is alleen maar een logische reactie van wat er in de wereld gebeurd. Veel westerse landen oefenen druk uit voor olie en dat soort dingen.
    Misschien heeft het volk wel gelijk als hun cultuur in gevaar komt, dat hebben wij immers toch ook met die 'buitenlanders'?
    Ik zou zeggen, rapido andere energiebron vinden en midden oosten respecteren en met rust laten. :9

12. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    die bronnen zijn er wel, maar die worden opzettelijk op de achtergrond gehouden of onnodig duur gemnaakt door de jongens van de industrie (olie dus).
    gewoon overschakelen op andere energie voorziening, en je handen van het midden oosten aftrekken, geen geld geen niks. laat ze het zekf maar uitzoeken in die klote zandbak van hun.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Haha goed gezien , stel dat ze onderling verdragen gaan sluiten , wat mij persoonlijk al een onmogelijke opgave lijkt aangezien er in de islamitische wereld zoveel verschillende stromingen zijn die zich allemaal wel moslims noemen maar die al eeuwenlang als vijanden tegenover elkaar staan en elkaar het licht in de ogen niet gunnen , en hiervoor hoef je in sommige landen nog niet eens over de grens te gaan kijken aangezien in landen als irak , iran en afghanistan men liever onder elkaar vecht wegens geloofsverschillen zodat zulke landen nooit of nooit een echte democratie zullen kennen.
    Ze zijn wel volledig tegen ons , de zogenaamde ongelovige honden uit het rijke westen die ze haten en die ze liever dood of onderworpen zien dan als andersgelovige gelijken te moeten erkennen.
    Maar ze kunnen niet zonder ons , omdat het geld van onze rijke westelijke gemeenschappen gebruikt wordt om hun hoofd boven water te houden .
    En dat zelfde geld hebben ze nodig om hun legers van modern materiaal te voorzien dat binnen de korste keren door verwaarlozing van onderhoud zo goed als onbruikbaar wordt .
    Ze kunnen ook niet zonder de duizenden tonnen humanitaire hulp die het westen jaarlijks naar de allerarmste gebieden ginds transporteert om de sukkelaars ginds in leven te houden.
    Laat ze nou zich verenigen en een wereldoorlogje tegen het westen starten waarbij ze de oliekraan dichtdraaien , zitten ze direkt zonder inkomsten ,hun slecht onderhouden legers rammelen binnen de kortste keren uit elkaar wegens het gebrek aan onderhoud van hun wapens en logistieke steun .
    Hier in het westen kan de economie voor hun electriciteitscentrales direkt terug op steenkool of aardgas overschakelen , de auto's worden aan banden gelegd , en de beschikbare oliebrandstoffen gaan naar het leger , amerika en europa heeft ook nog zijn eigen olievelden die in een oorlogbehoefte kunnen voldoen .
    En voor de amerikaanse vloot maakt het niets uit , aangezien vrijwel alle kapitale oorlogsschepen een nucleaire aandrijving hebben en daarmee een dus vrijwel onbeperkte actieradius.
    Dus als je het mij vraagt zal het een bijzonder kort wereldoorlogje worden , aangezien de verenigde staten en europa dan niet zullen aarzelen om er dan een serie atoombommen op los te laten .

14. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor het laat reageren, mijn toetsenbord was defect |:- ..
    Eindelijk een iets waar we het mee eens zijn in deze discussie.
    Als amerika een oorlog tegen het midden oosten eenmaal start met steun van europa heb je denk ik een paar mogelijkheden.

Of we veroveren binnen een jaar een aanzienlijk grondgebied en lijden aanzienlijke verliezen door de een 2e 'vietnam' situatie.

Of het conflict wordt uitgebreid doordat andere grote landen zich bedreigd voelen. Dus dat nabijliggende landen zich ermee gaan bemoeien. En dat zou niet zo goed zijn voor de wereld :+ !

Ik denk eerder dat het tweede gebeurd. Wat er nu gebeurt hoeft eigenlijk niet nodig te zijn, USA heeft als je het realistisch bekijkt in Afghanistan en Irak al een marionetten regering ingesteld. USA houd de 'touwtjes' in handen, ik denk niet dat Irak op een gegeven moment kan zeggen, ik wil nu dat jullie troepen geheel het land verlaten en alle investeerders (dat zijn er nogal wat) langzaamaan hun boel verkopen en het overdragen en de staat.

Het conflict zal vast wel resulteren in het nog hoger oplopen van de gemoederen tussen verschillende geloven en het anti westerse gevoel tot extreme doen laten stijgen.

Ik denk dat veel mensen niet beseffen wat voor rampscenario's er zich nog kunnen gaan afspelen in de toekomst, omdat ze zo gewend zijn dat hun niets kan overkomen. Massale aanslagen, omdat mensen zich in het nauw gedreven voelen omdat ook de haat van westerse mensen tot moslimse mensen versterkt wordt.

Dus in geval van Iran is het alleen maar het begin van weer een grootschalig conflict (met daarbij natuurlijk ook Irak en Afghanistan).

15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    vanochtend stond in de krant dat iran graag zijn informatie over nucleaire technologie wil delen met de omringende landen.
    waar gaat het heen, straks beschikt iedere willekeurige inwoner van de tora bora nog over een kernwapen...
    ook zei soedan tijdens een bezoek aan iran dat ze ''blij zijn met de toename van macht van de islamitische wereld'', ik heb je al gezegd de mensen daar zijn alleen maar uit op zoveel mogelijk macht en totaal niet toerekingsvatbaar voor hun daden...

16. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Off topic.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2006
  17. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Spijt me dat ik je post delete met wellicht een verlichtende video, maar dat staat los van dit onderwerp. Even een reminder, we hebben het over Iran.

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    @ganontoad. Amerika heeft al een 2e viatnam situatie gecreerd.. : Irak.
    Niet alleen in hoeveelheid menselijke verliezen. Maar ook tot in de hoogste rang in het leger ( 6 nu ex generaals.) becritiseren het beleid van Bush en Rumsfeld..

er is nu ook een groep : Iraq veterans for peace (zo uit mijn hoofd). Die laatst een mars hebben gemaakt naar New Orleans, om de miststanden die er zijn ontstaan in Irak in de publiciteit te bregen ( face it. Als het gaat om oorlog is Amerika propaganda wise net zo erg als ieder land wat Amerika als gevaar aanduid)

Met dit in het achterhoofd. Is het stront dom (ok toegegeven bush comes close) om nog een Oorlog te willen beginnen. Laat staan de kosten. Er is nu al nouwlijks geld om New Orleans op te bouwen.. Ik geloof dat er per dag 10 miljoen doorgaat. Hij heeft waarschijnlijk niet eens het geld voor nog een oorlog

19. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    zou ik mogen weten wat hij postte..?

20. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina