Tja, het is allemaal heel erg wat er gebeurt is in de Abu Graip gevangenis. Natuurlijk hoort dit absoluut niet bij een oorlog en het is een schande dat het gebeurt is. Wat betreft die Britse mariniers wordt er voor het gemak vergeten dat die aardige mannen en jongens daarvoor een hele rel aan het opbouwen waren. Maar dat zie je niet op RTL 4, tuurlijk niet. Nieuwszenders zenden alleen nieuws uit dat iemand mogelijk kan raken. Hoe meer ellende hoe meer vreugt. De goede verhalen hoor je helaas nagenoeg nooit. Want wat is er nou interresant aan het verhaal dat Irakese/Afgaanse meisjes naar school mogen? Dat verhaal hoor je ook weleens maar staat niet in vergelijking met het gedoe dat je hoort. Uiteraard wil ik hiermee de slechte daden van alle millitairen niet goed praten en ik betreur het ten zeerste dat er mensen mishandeld en/of daardoor vermoord worden.
Om even op je voorzieningen verhaal in te gaan. Het wordt wel lastig om goede stroom- en watervoorzieningen aan te leggen als er een stelletje idioten uit allerlei landen het werk van allerlei vaklui onmogelijk maakt, sowieso waren die voorzieningen ten tijden van het regime ook niks. Maar nu de Amerikanen min of meer de baas zijn moet en kan ineens alles. Alles kan nu wel gezegd worden.
Maar het blijft jammer dat het Iraakse en Afgaanse volk toch nog moet lijden ondanks dat ze bevrijd zijn na zoveel jaar van onderdrukking (hiermee doel ik meer op aanslagen dan op de "Amerikaanse bezetting"), ik gun ze een prettig leven maar helaas kan dat niet aangezien er een stel idioten zo nodig een dictateur wil behouden.
Laatst bewerkt: 27 apr 2006