1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iran: militair ingrijpen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NL Eagle, 18 apr 2006.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Mjah maar vreemd toch.. Dat Amerikaanse basissen wel gewoon deze voorzieningen hebben.. En ze deze voorzieningen oa als pressie middel gebruiken.
    De voorzieningen zijn er als ik het nieuws een beetje gevolgd in grote delen wel degelijk namelijk.

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat denk je dat er gebeurt als de Amerikaanse legerbasissen in Irak, Afganistan of waar dan ook ter wereld; de wc het niet doet, er geen stroom is, geen computers zijn, geen mogelijkheid om naar pizzahut te gaan(er is een pizza hut in bagdad op een Amerikaanse leger basis!), geen mogelijkheid om post op te sturen naar familie, geen mogelijkheid om te gamen op een Xbox of welke vorm van vermaak/ontspanning dan ook.

Wat denk jij dat er dan gebeurt?

3. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Mjah slecht moraal . Natuurlijk ik zeg niet dat soldaten er geen recht op hebben.. Maar tis een beetje vreemd we +- 3 jaar verder en de omstandigheden zijn over het algemeen slechter dan onder Saddam (ok onder voorbehoud van dat je mond hield als je het er niet mee eens was etc)Dit terwijl de Militairen wel over al de door jou genoemde luxe beschikken. Ze kwamen er om het land en zijn bewoners te bevrijden van Saddam [sarcasm]en natuurlijk de Olie, maar dat was slechts een mooie bonus ;)[/sarcasm] Niet om het land finaal naar de klote te helpen dankzij tactisch slechte beslissingen en leugens. Zo zijn er 6 nu gepensioneerde generaals die nu flink aan de bel trekken, dat is niet omdat Rumsfeld en Bush hun zaakjes nou zo goed op orde hebben.. (laat staan alle lek schandalen waar Bush een grote hand in zou hebben)

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    True, ik zeg niet dat Amerikanen lievertjes zijn. Er zijn rare dingen; CIA, 9/11, Roswell:+...

Maar door deze korte US discussie kunnen we wel vast sluiten dat militair ingrijpen door de VS niet echt handig is. Kan Duitsland niet weer beginnen?:+ :eek:

5. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    haha we zijn het daar over eens ;).. En duitsland ?, laat die het wk maar regelen ;)

6. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De eerste rebel die onschuldige mensen opblaast en door de VS wordt bestempeld als vrijheidsstrijder moet nog geboren worden hoor.

7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    waar slaat dat op, hij mag toch net als jij zijn mening geven als je het er niet mee eens bent probeer het dan te onderbouwen met argumenten...

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij wil zeggen dat ik moeite moet gaan doen om een zin "Geweld is alleen te stoppen door geweld" te onderbouwen dat dat de meest kortzichtige en stompzinnigeste zin uit dit topic is ? ..

Nou goed voor jou dan maar: Ooit gehoord van de vicieuze cirkel ? Geweld dat meer geweld uit lokt om het "stoppen" wat nog meer geweld uitlokt als tegen reactie enz enz..

9. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    ER zijn anders heel veel mensen t mee eens. HOe wil jij geweld laten stoppen:
    Geachte bin laden wilt u alstublieft u geloof laten vallen en geen atoombommetje op me hoofd gooien, bij voorbaat dank.

Antwoord: mmm ik zal het overwegen, |:-

ja or natuurlijk. TOch bedankt voor de award. Ik zet m naast de nobelprijs_0/

Whaha dat zouden de duitsers toch noooit doen dat zit niet in ze8)

Laatst bewerkt: 28 apr 2006
  10. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    En de Taliban dan? Die hadden vroeger ook de steun van de Amerikanen. Niet dat ze toen zo into zelfmoordaanslagen op burgerdoelen waren, maar het was wel degelijk duidelijk dat ze niet zo koosjer waren, om de vakterm maar weer eens onder het stof vandaan te halen.

Hetzelfde met de Noordelijke Alliantie. Dat waren vroeger ook niet zo'n lievertjes, maar die krijgen nu ook de steun van de VS. Ik zie het nog best gebeuren dat, als ze ietsje te veel macht grijpen, ze ook weer opeens terroristen genoemd worden.

Er zijn trouwens veel corrupte regeringen en obscure groeperingen die gesteund worden/werden door de VS. Nou zijn dat niet zozeer zelfmoordterroristen die in bussen gaan staan, maar groeperingen die aanslagen plegen op bevriende legerkonvooien worden ook als terroristen bestempelt... totdat de VS ze nodig heeft, uiteraard.

Ja, dat veel mensen het met je eens zijn betekent niet dat je gelijk hebt. Er zijn nog veel meer mensen die hier namelijk iets te simpel over nadenken, en smullen van al die oorlogspropaganda. Toch grappig dat de geschiedenis zich continu blijft herhalen zonder dat iemand het door heeft.

Oh, voor de vrijheid? Om samen van Afghanistan en Irak een veilig en democratisch land te maken waar mensen in vrijheid kunnen leven? Ga toch weg met je zoetsappige idealistische waanideeën.

11. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    IK maak alleen maar duidelijk dat ik die award niet hoef te ontvangen, want namelijk het merendeel van de mensen vind dat.
    EN die uitspraak is de uitspraak van de Nederlandse troepen. Wat alleen duidelijk maakt hoe bepaalde mensen er hier over denken.

Me gelijk hoef ik helemaal niet ik vind wat ik vind. IK ben tegen oorlog dat moge duidelijkzijn. Maar je kan niet zomaar ophouden met oorlog voeren. Geweld kan je niet zomaar stoppen. En als je het mij vraagt wordt het ook nooit meer gestopt. Wat we wel kunnen doen is om het zo veel mogelijk tegen te gaan.

PS; je hoeft niet meteen fel te reageren or. Maar leg is uit hoe jij oorlog en geweld wil stoppen dan,,,

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Wahaha dus omdat het merendeel van de mensen het met jou eens en er zo overdenkt is het de juiste oplossing ? .. (heerlijk toch dat de mens een kudde dier is en binnen notime mekaar naklept). WAt dacht je van het middenoosten conflict ?... Daar gaat het er precies zo aan toe zoals jij denkt dat je het kan oplossen. En daar is echt geen enkel teken van ook maar enige vrede.

Het is trouwens deze "geweld oplossen door nog meer "geweld" mentaliteit die terroristen ook hebben. Deze mentalilteit is ook in een paradox mooi door te treken in onze huidige ondertussen vrij intollerante "ieder voor zich" sameleving.

Maar back to the terrorists: Zij willen hun doelen verwezelijken via geweld. Met als reactie daarop nog meer geweld om het eerdere geweld te stoppen, en dit levert weer de wel bekende wraak actie`s op. (ontvoeren van westerlingen etc.) Maak dit cirkltje is rond trek het lijntje is door.. Waar in hemelsnaam ga jij het punt van "vrede" vinden? en het punt van "het geweld is opgelost"?.

Of geweld te stoppen is (Zeker dit type geweld) : Nope. Agressie is in de basis een menselijke eigenschap om in extreme situatie`s te overleven. Voeg hierbij de mooie begrippen : Geld, macht (zegmaar synoniem aan mekaar in dit tijdperk)en een heilige overtuiging in het eigen "goede" aan toe, -Het liefst met een charismatisch manupilatief mannetje als leider- en voila de basis voor oorlogen zijn gelegt.

Voordat geweld als dit zal stoppen. Zal alles zijn financiele waarden moeten verliezen. Geld zou van geen belang meer moeten zijn (niet direct in communistische zin: Maar als iedere persoon op aarde multimiljoenair zou zijn, zou geld weinig tot geen waarde meer hebben) En de mens zelf dusdanig verder "gevolueerd" zal moeten zijn, dat men iedereen compleet in zijn eigen waarde kan laten. Pas dan zal geweld als dit (Terrorisme, oorlogen etc) volledige verdwijnen

13. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Dat het merendeel van de mensen dit vindt maakt het nog steeds niet tot een slim idee. Ik betwijfel trouwens of het merendeel van de mensen überhaupt voor een oorlog in Iran is. Waar baseer je dit op? En die award heb je gekregen omdat je zomaar wat zei, zonder andere posts in het topic erbij te betrekken, want "we moeten Iran aanvallen omdat blabla terrorisme" is namelijk al tig keer gezegt.

Wat, nu ben je opeens tegen? Zei je 2 pagina's terug niet dit?

Ten eerste had die oorlog al nooit moeten plaatsvinden, dus degenen die de oplossing moeten verzinnen zijn zei die de oorlog zijn begonnen. Ik kan je wel verzekeren dat je je met in het rond schieten niet echt populair maakt bij de bevolking. Je kunt rebellen toch niet verslaan. Ze zijn er namelijk altijd, zoals de VS nog wel moet herinneren van hun uitstapje naar Vietnam. Maar ja, if you break it, you pay for it, en nu is het denk ik wat laat om die zin nog eens rustig door te nemen.

We gaan nu trouwens wel heel erg off-topic, want ik wil eerst even van jou horen hoe Iran binnenvallen een einde maakt aan oorlog en geweld.

14. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok even uitbeelden hoe geweld tegen geweld kan uitpakken.

bush zegt val iran aan
    iran valt amerika aan
    amerika valt iran harder aan
    iran begint atoombommen op amerika te gooien
    amerika gooit bommen op iran.

mischien niet de slimste optie owner bb

15. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    LOlz ik wordt hier geloof ik harder aangevallen dan iran ooit over zich heen zal krijgen maar goed hier komen een paar tegenreacties. MIjn reacties mogen misschien niet allemaal helder zijn maar jullie kunnen er ook wat van:)

Ik zeg net dus 3 keer dat ik alleen wil duidelijk maken dat meer mensen er zo over denken. EN dat ik me gelijk NIET wil. Maar dat ik MIJN mening over een onderwerp gaf. Wel blijven LEZEN.

JE maakt er geen einde aan je legt er alleen meer controle op.

Wat zou de wereld prachtig zijn als oorlogen werden uitgevochten via consoles.
    Maar jullie vinden dus dat IRan zijn gang kan gaan,? Nadat ze hebben aangekocht dat ze wapens aan het maken zijn. En ze binnekort acties gaan uitvoeren tegen landen zoals de VS maar ook NEderland. ?

16. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou je eigen posts ook nog even doorlezen, als ik jou was.

Je kunt hier gerust je mening over een onderwerp geven, maar wij hebben net zoveel het recht om jouw mening te bekritiseren. Dit is namelijk een discussie, en niet Standpunt NL.

Dat heb je anders zelf gezegt. Ik raad je aan om in het vervolg jezelf niet al te veel tegen te spreken.

Ik denk dat de gehele mensheid wel tegen oorlog en geweld is, dus als je dat bedoelde (wat me gezien de context onwaarschijnlijk lijkt), is het een nietszeggende uitspraak.

Nee. Het punt van een topic is dat je reageert op elkaar, en niet dat iedere vijf pagina's weer eens een waardeloze uitspraak doet die 3 pagina's daarvoor al uit elkaar is gesloopt. Als je op een topic reageert, reageer dan met iets nieuws, en val niet telkens in herhaling.

Het is geen kwestie van geloven, het is een feit. Je kunt rebellen inperken, het leven zuur maken, ze massaal vermoorden, maar je kunt ze nooit, maar dan ook nooit uitroeien.

17. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0

Ik kreeg een award :) en ik vind um nog steeds mooi or, daar niet van maar van dat ik een domme opmerking maakte namelijk: geweld eindig je met geweld. Zie irak afganistan en misschien ook Iran.

De nederlandse overheid, en ook de overheden van de rest van EUropa Vonden bij IRak dat geweld moest worden tegengegaan,,, met geweld dus. OF misschien beter gezegt militair ingrijpen. En ik sluit me bij die mening aan. EN ben dus zeker niet de enige.

Verder hebben jullie zeker het recht om te zeggen dat terrorisme en geweld en schending van de mensenrechten kan worden opgelost zonder tegen geweld. Maar dan wil ik ook graag weten hoe.
    Dus voor de duidelijk heid: dit is iets anders dan niet "opereren" in Iran.

18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ja ze vonden dat (dat met geweld tegen gaan) onder valse voorwenselen..

19. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf nog steeds bij de uitspraak dat oorlogen opgelost zouden moeten worden via consoles(ik ga trouwens ff pdz spelen)
    K vond en vind het een goede discussie maar ik heb nog geen enkele reden gehoord, want jullie hebben alleen op mijn reacties gereageerd, waarom je NIET zou overgaan tot actie. EN met welke manieren wil je dan wat doen. OF wil je helemaal niks doen en denk je wat niet oogt wat niet deert. IK hoor t graag, ik ben pleite
    greetz

20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Fijn. Geef maar eens een voorbeeld.

Nee, ik zeg dat jij voor de oorlog bent omdat je zelf hebht gezegt dat we landen als Iran zeker moeten binnenvallen. Zo heb je het letterlijk gezegt. Als je een land binnenvalt, lijkt het verdacht veel op oorlog. Of wil je dat land binnenvallen om ze een bloemetje aan te bieden ofzo?

Je mag zeker reageren op een stelling, maar alleen word er wel van je verwacht dat jouw reactie zin heeft. Het is niet zozeer dat het tegen de regels is, maar het is wel erg irritant als er midden in de discussie iemand iets roept en alles weer van voorafaan laat beginnen.

Het is een vijand die we zelf gecreëerd hebben. Met een harde aanpak en nog wat leuke mishandelingsschandalen eromheen, zorg je alleen maar dat de haat voor jouw partij steeds groter wordt, en er weer nieuwe rebellen bijkomen totdat je op ten duur de hele bevolking tegen je hebt.

Wat bedoel je precies met die voorbeelden? Zie Irak en Afghanistan? Is het geweld daar dan voorbij? Nee.

Omdat ons werd wijsgemaakt dat Irak massavernietigingswapens had, wat achteraf dus helemaal niet zo bleek te zijn. (Al hadden we dat van tevoren wel kunnen raden gezien vage foto's van vrachtwagens en nietszeggende telefoongesprekken behoorden tot Amerika's hardste 'bewijzen', maar goed.) Daar komt nog bij dat niet alle Europese landen de oorlog steunden. Grote Europese landen als bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland, waren tegen de oorlog.

Maar nog steeds vraag ik me af waarom dit bewijs is dat jouw mening niet ondoordacht is. Geef eens wat echte argumenten, in plaats van naar anderen te wijzen die jouw mening toevallig delen.

Ten eerste: kan ik hieruit opmaken dat jij schendingen van de mensenrechten een noodzakelijk middel noemt om deze oorlog te winnen? Zou het niet verstandig zijn van de Amerikanen om zich minder als bezetter te presenteren, en zich dus beter aan de regels gaan houden? Eén van de middelen om dit conflict te stoppen is namelijk om het volk voor je te winnen, en doe je niet door foto's te maken van een piramide van naakte Irakezen.

Als iedere Westerse soldaat zich in Irak simpelweg aan de regels zou houden, en dus afzien van onnodige slachtpartijen en het veroorzaken van schandalen als Abu Graib, zijn we al een heel eind in de goede richting. Het zal wat moeite kosten om je gevoelens te bedwingen, maar uiteindelijk zal het resultaat lonen. Kijk, ik vind nog steeds dat ze daar in de eerste plaats niet heen hadden moeten gaan, maar nu ze er helemaal zitten, kunnen ze het moeilijk terugdraaien en het eerste vliegtuig terug naar Amerika nemen terwijl ze een puinhoop achterlaten.

Ik neem aan dat je het hier over actie in Iran hebt? Omdat ze geen bedreiging vormen voor de Westerse wereld. Zelfs al zouden we ze aanvallen, snap ik niet waarom Iran opeens zo gevaarlijk zou zijn, terwijl Noord-Korea nog steeds met zachte hand wordt behandeld. Als ik het goed heb, hebben ze zelfs een keer een raket over Japan heengeschoten, puur om te laten zien dat ze het konden, terwijl Iran nog niks heeft gedaan. Ik denk dat het beter is om voor nu Iran met rust te laten. Ze weten zelf ook wel dat ze de Westerse wereld niet aankunnen, en als ze die ideeën wel in hun hoofd krijgen, zien we wel verder. Ook zou een aanval op Iran economisch slecht zijn, en dan met name voor Amerika. Zij zullen toch echt eerst moeten zorgen dat het goed afloopt met Afghanistan en Irak, voor zij weer een last op hun schouders gaan nemen.

Deel Deze Pagina