1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Israël valt Libanon binnen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 12 jul 2006.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Waarschijnlijk probeerde ze dat ook.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    En daarom val je met een heel leger een buurland in ?. Als het terughalen werkelijk het doel was geweest hadden ze dat veel stiller kunnen doen. Dit is slechts een slap excuus

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ze moesten ook toch alle tunnels kapot maken en zoveel mogenlijk terroristen doden/gevangen nemen voordat ze de kans krijgen om Israel aan te vallen.

4. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals dit is slechts een mooie facade, natuurlijk gooien ze die wegen en bruggen plat daarvoor hoeft het nog geen oorlog te zijn. En het zal heus wel dienen om hezbollah buiten Isreal te houden. + dat ze genoeg techniek en speciale diensten in huis hebben om stil dat land binnen te trekken en er stil weer uit te trekken, om vervolgens alle betrokkenheid te ontkennen. Zou ook hun een hoop levens schelen

Maar de hele Lybanese bevolking sympatiseert met Hezbollah, en die zelfde bevolking haat Israel. En jij wil zeggen dat deze mensen rustig blijven zitten?, of beter gezegt dat Israel er van uit gaat dat de bevolking niks doet ?. En denk jij werkelijk dat Israel direct terug trekt als ze die soldaten hebben ? ..

Daarbij verwacht ook Israel een langdurig conflict en zijn ze bereid een langdurig conflict aan te gaan.

Laatst bewerkt: 13 jul 2006
  5. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik vind al die oorlogen, ruzie om Israël, Pakistan , Irak , Afrikaanse Landen allemaal zinloos. Ik heb er gewoon geneens zin meer in om dit allemaal te volgen. Het zal toch blijven gebeuren..

Edit: Uit Libanon komt een goeie vriendin van mij afkomstig, ze is er een maand of 1/2 nog heengeweest voor op vakantie.. :eek:

6. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Het is daar een en al kansloze bende..... Want waar gaat het eigenlijk om, 2 groepen die beide vinden dat ze recht hebben op een stuk land. Het zal nooit goed komen tussen die twee groepen, want ze willen helemaal geen compromis sluiten, alleen maar het alleenrecht hebben op dat land.
    Ze dragen alle haat die ze hebben tegenover de andere groep over aan hun kinderen, die niets anders horen dan dat en waardoor ze de andere groep net zo gaan haten.
    En ze zeuren daar maar om dat er burger doelwitten worden aangevallen, alsof de burgers zo onschuldig zijn. In dat land loopt iedereen met een wapen, worden terroristische groeperingen gekozen tot leiders en is uiteindelijk niemand voor de vrede (alhoewel ze dat zelf wel denken) Ik vind ook dat wij, als de buitenwereld, er niets aan moeten doen. Het is alleen maar zonde van de mensen van ons die daarbij het slachtoffer worden. Laat ze elkaar maar kapot maken, want dit komt doormiddel van hun eigen ideeen nooit meer goed.

7. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Zoiezo al met hoe het is begonnen...|:-

"Hoi, ehmm we komen onszelf hier ff vestigen."
    "WTF!? Is ons land!"
    "En? Wij hebben de VS & hebben hele goeie tanks, wapens & shit:cool: "
    "... BOOM HEADSHOT!!!"
    "He, VS, hulp?"
    "Ja hoor:thumbs: :cool: "

& de rest kun je wel raden...

Laat alle landen om dat HELE land een muur bouwen van 5 meter hoog met 10000 volt, elke 100m een bewakings toren & met 1 uitgang - met 300 bewakers erbij...(kortom, gewoon dat hele land verbannen...).

Freaking oorlog freaks... Een land invallen voor 2 soldaten... No offence, nogal overdreven. Dat je ze terughaalt: OKE:thumbs: , maar gooi dan gewoon die hele regering omver(Hamas e.d.). Mijn mening, oorlog zuigt. Extremisten zuigen(moslims zelf niet, iedereen die dat wel gelooft moet eens naar bijv. Marokko - teminste waar ik was waren ze gewoon relax). Punt.(& please qoute me niet:+ )

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las het net op teletekst.
    Tjeeh, het is nogal wat. Die Arabieren zijn dan ook niet zo lief, maar Israél is al veels te ver gegaan tegen de Palestijnen en om zelf in eens ergens een staat op te richten op wat Palestijns grondgebied was voor 6000 jaar. De Arabieren zijn hier nooit mee akkoord gegaan. Dan mag Israël wel wat grondgebied hebben teruggegeven inmiddels. De Arabieren zullen hier nooit mee akkoord gaan. Ze zullen elkaar altijd haten. En daarom zullen er altijd over en weer w.o. terroristische acties plaatsvinden. Daarom zullen de omliggende Arabische landen rond Israël, naar mijn mening gezamenlijk nog eens een offensief uitvoeren op Israël (wat niet bepaald onverdiend is). Wat uit eindelijk gaat leiden tot een nieuwe wereldoorlog. Amerika zal hier natuurlijk grotendeels bij betrokken zijn, zij zullen Israël steunen.

9. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap zoiezo niet echt wat de VS hier echt nog voor voordeel uit haalt... Het kost hun(lijkt mij) ook geld om daar wapens e.d. heen te sturen.

Verder vind ik het eigenlijk ook wel terecht dat Israel een keer word binnengevallen omdat ze het zelf ook al veel te vaak hebben gedaan. Maar eigenlijk zijn ze beide nou niet echt bepaald goed bezig...

10. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik doe het toch, niet dat ik je verhaal nou zo serieus neem maar goed..

Je moslim vriendjes zijn ook genoeg oorlogen begonnen. Enige reden van al die agressie in het midden oosten is godsdienst, een achterhaald stukje cultureel erfgoed uit vervlogen tijden dat al lang niet meer zou moeten bestaan.
    Alle haat in het middenoosten is tegen Israel, ik vind het niet zo gek dat ze dit soort dingen doen.

11. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    svennies please, stop eens met elke gelegenheid die je krijgt je anti-semitische gevoelens de vrije loop te laten :confused:
    je bent gewoon een anti-semiet :confused:
    en bedenk eens wat nederland zou doen als alle omringende landen je vijandelijk zijn en er mensen uit je land ontvoerd worden...
    je wilt je toch verdedigen? en de aanval is de beste verdediging lijkt me zo.
    jullie oordelen allemaal naar uiterlijke schijn (oh ik zie tanks een land binnenvallen op mijn tv dus dan is dat de slechte partij natuurlijk) maar er gaat zoveel meer in om dat wij niet weten...
    ik onthoud me dan ook van een pro israel of pro palestijnse reactie en dat zouden meer mensen moeten doen omdat we er te weinig zicht op hebben nu.
    mensen die het toch denken te weten en met meer dan een mening in hun reactie komen bewijzen daarmee hun eigen onwetendheid...

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Oh oh Eagle is oppeens weer de heilge boon :{ :x

13. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0

Ach, moslims in NL zijn nou ook niet echt bepaald... Ja(ben zelf half indo, maar m'n stiefvader moslim).

En ja, mensen die een godsdienst misbruiken en het als reden gebruiken, mogen voor mijn part in een grot gegooid worden met een bommetje erbij(waterstof- atoombom).

Maar toch, mensen zijn toch gewoon ergens vandaan gevlucht & daarheen gegaan. Oke, kan ik begrijpen.
    (& ja, dan komt het godsdienstelijke gezeik)
    Wat ik dan wel weer niet snap, is dat ze hun eigen land oprichten, de VS achter hun hebben, materiaal krijgen(steun), oorlogen beginnen etc etc.

Maarja, die oorlogen in het Midden-Oosten e.d. blijven toch maar vaag.

Om een land binnen te vallen voor 2 gasten blijft vaag.
    Ik heb liever dat de VS gewoon stopt met steun & dat ze het zelf maar lekker uitzoeken.

Verder is dit mijn mening gewoon & hebben beide landen gewoon niet zo veel dingen waar ik positief op kan kijken(& is het hier te warm in m'n kamer=( )

14. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0

doe is niet zo ongeloofelijk vooroordelend..

als jij in een ander topic je als een aap gedraagd dan kan je hier nog wel een punt hebben.

hou je reactie lekker voor je.

ontopic: israél word zo zwartgemaakt overal terwijl die palestijnen ook alleen maar zitten te backstaben.
    waarom moeten ze dat eene stukje land innemen terwijl israél al zo klein is etc etc.
    het zal echt nooit meer goedkomen in dat gebied en je zal zien steeds meer landen keren zich tegen israél omdat we alemaal een verkeerd beeld van dat land krijgen...
    en dat ze die 2 soldaten terugpakken nou het is net zoals je scooter word gejat je gaat vervolgens naar de beste man toe slaat em op zn bek en pakt je scooter terug.
    oftewel als iets van je word afgepakt dan doe je niet alsof je niks heb gemerkt om er geen scene ervan te maken .
    maar je haalt terug wat van jou is .

AND THATS THE FUCKING DEAL

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Erhm ? Eerst andere discussies lezen voordat je dit uitkraamt :x

16. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Eh pikkie, dat innemen van land hè.. Waar je het over hebt.. de Palestijnen zijn daar eeuwen terug naartoe gegaan, toen het leeg was, omdat de Joden waren verhuisd, en de Palestijnen geen plek voor zichzelf hadden. Komen de Joden nu, zo ontzettend veel jaren later, om een deel van hun oude land zeiken! Like, WTF!!? Iedereen heeft recht om ergens te wonen, en de Palestijnen hebben daar allemaal een bestaan opgebouwd, hebben een leven, en weten niet beter dan dat ze daar wonen. Hoe kan je dan van die mensen verwachten dat ze ff weg gaan, zodat die Israëliers (die al plek zat hebben (ik dacht iets van 100 mensen per vierkante kilometer)) nóg meer ruimte hebben..

"Ja, jij hebt mijn scooter gejat, dus ik sla je op je bek" Is trouwens ook een vage vergelijking, want dat is een hele andere situatie. Jij dupeert alleen de betrokkene erbij.. Israël een heel land..

AND THATS THE FUCKING DEAL

17. Als Israël het netjes zou houden dan zou ik er geen problemen mee hebben, maar Israël kennende zullen ze weer te veel burgerslachtoffers maken.

18. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0

Er kloppen een aantal dingen die je zei niet. Dat er (veel?) rijke joden in de VS zijn klopt, maar dat ze veel macht uit oefenen op de regering van de VS ben ik totaal niet met je een. Ik weet niet of je bekent bent met het concept NWO (New Word Order) dit is een clubje van Banken, coöperaties en geheime genootschappen met invloed rijke mensen! Deze mensen hebben het in onze wereld aan het zeggen! Hier zullen ongetwijfeld ook joden tussen zitten, net als christenen en islamieten.

Dan iets anders, ik denk niet dat je er van bewust bent de verkiezingen van 2000 en 2004 niets anders dan door gestoken kaart was. Er is namelijk schandalig gefraudeert. Ook bij de aankomende verkiezingen kan er weer lekker gefraudeerd worden omdat nu voor 100% met onbetrouwbaar en manipuleerbare stemmachines gestemd mag worden, en er dus geen stem briefjes als bewijs meer zijn.

Nu ontopic want anders dwaal ik af,
    Dat Israël hun soldaten terug wilt vind ik niets meer dan begrijpelijk. Maar dat ze hiervoor publiekelijk een heel ander land binnen vallen vind ik te ver gaan. De Hezbollah had kunnen afleiden (uit de reactie van Israël op de eerder ontvoerde soldaat) dat Israël met grof geweld de soldaten zou terug halen. Nu moeten al 26 inwoners van Libanon (ook al steunt een groot gedeelte van de bevolking de Hezbollah) het met de dood bekopen. Ik hoop dan ook dat de Hezbollah de soldaten snel laat gaan.

Nu word hier en daar gezegd dat de Palestijnen (Hamas) en de Hezbollah terroristen zijn maar in mijn ogen is Israël (ism de VS) een nog grotere terroristische organisatie.

19. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn ze nooit gestopt met raketten e.d. afschieten op een of ander gebouw en dan zeggen "Ja, 1 terrorist erin, 1 raket erin."...

Ach, die zijn over 10 jaar toch nog wel bezig, die vinden oorlogje spelen VEEL te leuk om te stoppen... Nee, ik houd het wel bij games.

20. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Amen to that:x

Net zoals Beatrix koningin is & eigenlijk niks meer doet met regeren(vergelijking).

Deel Deze Pagina