Zoals Rikkel hier al eerder zegt, israel in 1948 door de palestijnse staat in te pikken en waarbij de joden al van de eerste dag af de afspraken die er gemaakt werden geschonden hebben door véél meer land te bezetten dan er afgesproken was.
De gehele arabische wereld was van in het begin af volledig gekant tegen een joodse staat in die regio,een feit overigens waar het westen totaal géén rekening mee hield.
Alle onvrede in die regio en alle oorlogen die er de laatste halve eeuw ginds zijn gevoerd liggen voor een deel aan de gebeurtenissen uit 1948.
En een land plat bombarderen met honderden doden en duizenden gewonden om dat er twéé israelische soldaten zijn ontvoerd door de hezbollah lijkt mij een toch erg aggressieve daad,en een typisch joodse actie.
In plaats van via de diplomatieke kanalen te gaan werken om die soldaten vrij te krijgen gezien de explosieve situatie ginds,doen ze juist het tegenovergestelde door hun agressieve actie in libanon.
Mij lijkt het dat ze ginds nog een beetje meer olie op het vuur willen gooien en op deze manier de hele arabische wereld aan het uitdagen zijn ,van wie doet ons wat....wij doen waar we zin in hebben.
En nogmaals ,lees onderstaand linkje eens over een gebeurtenis uit 1994
En wat er toen met 10 belgische para's in rwanda gebeurd is,en de manier waarop zij vermoord zijn.
En dit waren dan géén gewone militaire eenheid met een oorlogsopdracht,maar wel militairen onder gezag van de vredesmacht,de zogenaamde blauwhelmen....
http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=g2c972et
En... linkje gelezen... en zijn wij daarna soms massaal rwanda binnengevallen om onze 10 dode soldaten te gaan wreken.....
Hallo... ben je daar nog....ik zal je het antwoord zelf geven...nee,en weet je waarom???omdat wij belgen bijlange niet zo agressief van aard en natuur zijn dan die door jou zo graag geziene jozi's die er géén been in zien om honderden onschuldige vrouwen en kinderen met hun bombardementen te vermoorden of verminken ._0/ _0/
Klik om te vergroten...