1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

jaar highschool in amerika

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door king of XBOX, 12 jan 2004.

1. ZeRo T

ZeRo T Banned ;)

Leuk Bevonden:
    0
    Grootste voordelen tov Nederland:

1 Mensen zijn allemaal veel chiller
    2 Veel meer ruimte, ze doen daar niet lullig om een 10 baans weg
    3 Bijna alles is goedkoper
    4 Florida en California hebben veel beter klimaat
    5 Law and Order is 10x beter georganiseerd = veiliger over het algemeen
    6 De Amerikaanse sfeer, nuff said :D

2. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Lol, veiliger? :+

3. GUnit 020

GUnit 020 Coochie Crook

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Amerikanen niet chiller, ze zijn zo patriotisch als het maar kan, echt niet gezond meer.

4. ZeRo T

ZeRo T Banned ;)

Leuk Bevonden:
    0
    yup, geloof het of niet maar de politie is er 10x beter en ze lossen dingen ook veel sneller op. Tuurlijk zijn er bepaalde wijken die niet veilig zijn, in Miami heb je bijvoorbeeld de wijk Liberty City waar je niet 's avonds doorheen wilt rijden... maar die wijken vallen in het niets bij de normale wijken waar het wel veilig is.

Mensen zijn veel gastvrijer en veel meer open dan Hollanders.

:)

Laatst bewerkt: 10 mrt 2004
  5. GUnit 020

GUnit 020 Coochie Crook

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat is wat anders en niet wat ik bedoel.

6. ZeRo T

ZeRo T Banned ;)

Leuk Bevonden:
    0
    en wat bedoel jij dan?

7. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ben ik het wel mee eens, ben vaak in de VS geweest (familie woont daar + zelf 2 jaar gewooond) en elke keer valt het mij weer op hoe hypocriet de meeste Amerikanen zijn over veel dingen. Wel vast houden aan bijbelse waarden, en toch de doodstraf toepassen (maar abortus weer niet?)
    En de meeste Amerikanen doen alsof er helemaal geen wereld buiten de VS is, Europa etc. het bestaat allemaal in hun ogen niet. En dan ook nog het extreme patriotisme en hun overdreven preutse sexuele moraal (de ophef over DIE BLOTE BORST VAN JANET JACKSON!!!! :eek: )
    Bovendien is er een kloof is in de samenleving: arme & zwarte mensen hebben veel minder te vertellen dan de blanke & rijke mensen. En dan praten wij echt over enorme verschillen, veel meer dan wij ons hier kunnen voorstelleen. En nee, die mensen wonen daar niet in de Californische of Floridiaanse zon maar in grote grauwe steden..... face it, een paar plekken in de VS zijn leuk: New York, Los Angeles, Washington DC, Boston, San Francisco en Chicago.... maar in de meeste steden en staten wil ik niet eens dood aangetroffen worden. Denk maar aan die fijne ultra-conservatieve staten als Mississippi of aan lege, bijna achterlijke, staten zoals Kansas, Utah of Idaho..... wisten jullie dat een aanzienlijk deel van de Amerikaanse bevolking daar niet eens weet wat de hoofsteden van Duitsland, Frankrijk, Italie en Spanje zijn?
    En de sfeer vind ik IMO ook niet echt relaxt..... niet zo fijn als in europa in iedergeval. Hier is in elk geval niet zo'n claim-en prestatiecultuur. En noem me eens een Amerikaanse stad met dezelfde grandeur van Parijs, London, Rome of Madrid?

De VS heeft als land wel veel te bieden, qua natuur is het schitterend en gevarieerd. Ook zijn er heel wat aardige, goede en niet wereldvreemde Amerikanen, maar voor een groot deel zit die samenleving gewooon niet goed in elkaar qua mentaliteit en gedrag..... :{

EDIT: Maar, dat neemt niet weg dat een jaartje highschool in een andere cultuur altijd goed is voor je.......

Laatst bewerkt: 10 mrt 2004
  8. ZeRo T

ZeRo T Banned ;)

Leuk Bevonden:
    0
    mja ik woon er zelf er nog (atm niet, volgend jaar weer back als het goed is) en je hebt aan de ene kant wel gelijk maar face it, Nederlanders hebben gewoon veel meer met de wereld te maken, komt misschien vooral door het koloniale verleden en toch omdat we veel van het buitenland moeten hebben in Amerika is dat een stuk minder, daar zijn ze voor het grootste gedeelte niet internationaal afhankelijk. Een boer in Louisiana heeft geen reet met de rest van de wereld te maken, een boer in Nederland daarintegen wel doordat hij nauw betrokken is bij de EU.

Ik ga verder met me verhaal later, moet weg... :mad:

9. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn broer gaat over 7maanden voor 1jaar naar shanghay( hoe je het ook schrijven mag) hij heft daar nu al samen met een aantal klasgenoten een huis gehuurd ( wel pas voor over 7maanden natuulk)... 4verdiepingen + zwembad( ik zoek fotos nog wel op) en dan betaalt hij samen met hun minders als de gemidddelde nederlander per maand aan vaste lasten heeft... en ik ga hem samen met me pa en ma 4wken opzoeken dan :p... ik heb er al helemaal zin in:cool:

10. GUnit 020

GUnit 020 Coochie Crook

Leuk Bevonden:
    0
    Damn dat is wel strak man naar shanghai...

Maar wat gaat ie daar doen dan, gaat ie gewoon daar studeren of werken ofzo? Of gaat ie daar gewoon een jaar spacen..? :9

Laat ff die foto's zien ook.

11. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    hij gaat daar studeren en werken .. hij doet nu de opleiding TMA - Trade Mannegmant gericht op Azie hij is nu 2e jaars. en paar maanden na het het begin van 3e jaar gaat hij daarheen

en die fotos zal je heel ff dagje moetn wachten srry, moet ze ff inscannen, want me oom is toevallig 3wken gelede terug gekomen daarvandaan, en die had fotos gemaakt van het huis(je:cool: )...

Deel Deze Pagina