1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Japans (leren)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SoulFighter, 16 mei 2005.

  1. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik ben sinds kort geintresseerd geraakt in het leren van japans.
    Dit vanwege de vele japanse anime's en games die er zijn.
    Verder omdat ik er iets mee in mn beroep wil gaan doen en dan is het ook erg handig. En gewoon omdat de taal en cultuur me intrigreren.

    Ik heb er al wat informatie over opgezocht, vooral veel mensen die zeiden dat het heel moeilijk is, maar ik ben toch van plan om wat basiskennis te gaan verwerven.

    Dus ik maak er ook maar een thread over aan op xbw (ik ben me ervan bewust dat er al een thread over is, alleen die is al erg oud en gaat specifiek over cursussen).

    een paar links waarop je nuttige informatie kunt vinden;
    http://www.loi.nl
    http://www.freejapaneselessons.com/
    http://www.aniway.nl

    groeten,
    SoulFIghter
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2005
  2. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
  3. xboxwizz

    xboxwizz ........

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een goede site je kunt hier alle talen leren: http://www.travlang.com/languages/

    Gewoon je eigen taal selecteren en daarna de taal die je wilt leren. Daarna kun je behoorlijk wat leren.
     
  4. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    Er is in Rotterdam een opleiding "Trade Managment Asia" die studie is dus zoals je al begrijpt gericht op azie. mijn broer doet deze studie en zit daar nu al voor 2 maanden in china ( je kan kiezen welke richtin gje wilt in het 2e jaar van de opleiding, het eerste jaar is basis en krijg je Japans/Chinees/Indonesisch) hij moet daar naar school en de laatste 2 maanden van zijn 9maandan dat hij in china verblijft moet hij stage gaan lopen bij zo'n bedrijf daar. misschien is dit wat je zoekt? het is een HBO opleiding en duurt 4jaar... en zelf ben ik er nog strots op, want ik heb er een vakantie naar china aan overgehouden:cool:... nog 1,5maanden en dan vertrek ik met mijn ouders naar mijn broer en dan een hele rondreis door china..._O_.
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    japanese-online.com is erg goed, met duidelijke voorbeelden en geluid enzo erbij...
     
  6. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Japans leren valt best mee als je echt mega veel anime series kijkt.
    Ik bedoel japans zal niet simpel zijn, maar je kent heel veel woorden al en tjah... die onthoud je dan makkelijker/beter.
    Ik ga wel kijkje nemen op paar van die links.
     
  7. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Het gaat jullie niet lukken, en jullie worden allemaal keihard uitgelachen als jullie tegen een Japanner aan gaan lullen, simpelweg omdat het nergens naar klinkt. Nog een prettige dag verder.
     
  8. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    1-0 haha
     
  9. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Onzin, is toch vet, jij bent toch ook blij als een buitenlander probeert nederlands te spreken... Sociaal om die taal te leren, zal je echt nie om uitgelachen worden. Bovendien zal het zijn om te lezen waarschijnlijk. En alex: zielige vertoning, doe dat ergens anders. 1-1 :confused:
     
  10. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, gewoon een dik vooroordeel, je hebt waarschijnlijk nog nooit geprobeerd om japans te leren, en bovendien waardeer ik het ook als iemand nederlands probeert te spreken, ook al lukt het misschien niet perfect. dus _0/

    trouwens, die cursus op www.aniway.nl (downloads --> japans leren) is een goed begin om te kijken of het wat voor je is, met veel voorbeelden en duidelijke uitleg.

    @xboxrullezforever, dat klinkt erg intressant, ga er wat meer over opzoeken :)

    Edit/ de twee schriften hiragana en katakana hebben allebei 46 eenvoudige basistekens, dit is te overzien, en hiermee kun je al behoorlijk wat basiszinnen zeggen, die erg handig van pas komen.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2005
  11. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    wat nosh zegt is gedeeltelijk wel waar. aziatische taal is veel anders dan westerse taal. de klemptonen liggen veel anders en je praat gewoon op een of andere manier anders. en gewoon als nederlander zal het wel heel moeilijk zijn om japans te leren. Ben zelf vietnamees dus weet waar ik over praat. maar in ieder geval veel succes kheb geen sites voor je :p
     
  12. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    haha wel vet om te doen maar lijkt me veels te ingewikkeld ik weet 1 woord in het japans en dat is "konishua" oftewel in het nederlands "hoi" :p
     
  13. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    dit slaat ook werkelijk op stront.
    Dus je wil zeggen dat het stom is dat we engels kunnen, daar zit ook een vreselijk accent aan.
    Bovendien zijn japanners de aardigste mensen op deze planeet, en lachen geen mensen uit :).
    Misschien willen mensen ook japans leren om het grotendeels te verstaan en hoeven het niet eens te praten. Anime fans bijvoorbeeld, marjah velen willen een keertje naar japan toe of zelfs wonen.
    Japans is een heel mooie en leuke taal en dan willen mensen het leren, wat geeft het als er een accentje aan zit.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2005
  14. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou ook wel graag Japans leren en interesseer me ook veel in hun cultuur.(vooral samoerais vind ik heel boeiend)
    Maar denk wel dat het heel moeiijk is & dat je door veel anime te kijken er niet echt komt. Je leert mss woorden als arigato en kunishiwa, maar de rest...

    Volgens mij volg je best een of andere cursus ergens.
     
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe staan ze in Japan tegenover buitenlanders?
     
  16. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    warom zeggen dat het niet lukt? zoals ik zelf al zij ik heb een broer die volkomen 100% nederlands is maar toch heel erg goed toch wel chinees spreekt, en nee hij wordt niet uitgelachen.. ze helpen hem alleen maar als hij het spreekt, die mensen daar vinden het prachtig als een buitenalnder(blanke) chinees praat...
     
  17. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Basketballa, dat is wel waar, maar toch denk ik dat je door goede motivatie en veel leren de taal best aardig onder de knie kan krijgen. En het gaat erom dat je japans kunt spreken (hetzij met een accent) en het vooral kunt begrijpen.

    @ Spinnenman, precies

    @ Tronky, das ook waar, als je een beetje japans wilt leren spreken moet je minimaal een echte studie gaan volgen, iemand die als beroep tolk is (nederlands --> japans) zij dat de meeste opleidingen niet serieus genomen kunnen worden (loi, online cursussen, korte basisopleidingen), een paar uitzonderingen zijn universitaire opleidingen zoals bijv. in leiden en de opleiding die xboxrullezforever noemde.

    @ X heer, ik heb van horen zeggen dat ze buitenlanders onbeleefd vinden :D
     
  18. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Japanners mogen dan wel 'heel aardig' zijn, ze hebben schijt aan buitenlanders. Dus als jij heel stoer een paar basiszinnetjes er uit perst,vervolgens driekwart van de woorden verkeerd uitspreekt, waardoor je opeens een pakje lucifers wilt kopen, in plaats van iemand gedag te zeggen, maakt dat echt geen indruk op de gemiddelde japanner.
    Sorry als ik bot overkom, maar ik vind sommigen hier echt gewoon te naief . Het is geen Engels ofzo, waar je met veel tv kijken en enkele basisregels heel ver komt. Het is echt één van de meest complexe talen, dat doe je niet in een maandje met een Aniway cursusje.
     
  19. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    nee, maar je wordt ook niet voor school oid naar china gestuurd als je alleen een paar basis zinnen kent ofzo, je moet och wel de taal eerst beheersen voordat je daar heen mag. dus die situatie die jij net beschreven hebt komt niet zo snel voor:).
     
  20. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    precies

    en ik heb nooit gezegd dat je er komt met een aniway cursusje. ik heb alleen gezegd dat je dan een flauw idee hebt waar je aan begint. het is een goede manier om te kijken of je er uberhaupt vertrouwen in hebt.

    en ik zit er over te denken om een serieuze cursus te doen, of misschien zelfs de opleiding die xboxrulezforever heeft genoemd, en dan zorg ik echt wel dat ik het goed kan.

    en volgens mij staan chinezen/japanners echt niet zo negatief tegenover buitenlanders, zeker niet als die proberen de taal te spreken (dit word over het algemeen zeer gewaardeerd, --> in alle landen)

    =======
    Edit/ ik zou het trouwens fijn vinden als dit niet zo'n zeurthread werd, je staat er positief tegenover of niet, maar ik heb er geen zin in om er eindeloze discussies over te gaan voeren.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005

Deel Deze Pagina