1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jongen (14) knuppelt 12-jarige bijna dood

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 17 sep 2004.

1. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    als het nu al op dit niveau is wil ik niet weten hoe het later is :{...

2. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    IK merk het bij mijn vriendin op het werk, mensen die de keuze maken om kinderen te krijgen, ondertussen allebei blijven werken en van het kinderdagverblijf of school verwachten dat die de kinderen wel opvoeden.

Mensen zo werkt het niet, normen en waarden worden door ouders aangeleerd, niet door medeleerlingen of leraren.

3. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    IDD best triest... :| Ik vind het ook een te ernstig slappe samenleving, iedereen klooit maar wat aan, maar ik zie zo snel ook niet een juiste oplossing, gek he :p

4. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    je kunt wel weer over manhunt gaan lopen zeuren, maar juist daarom is dat spel ook voor 16 jaar en ouder. Zorg gewoon dat die kleine kinderen die spellen die niet voor hen geschikt zijn kunnen kopen.

5. Eduard888888

Eduard888888 BEER!

Leuk Bevonden:
    1
    best triest verhaal ja. Maar het is eigenlijk helemaal niet ongewoon hoor dat kinderen tv nadoen of games. Ik deed het ook, zoals bij power rangers of zorro ofzo. Maar vroeger was dat toch ookal zo, alleen was hun voorbeeld hun vader bijvoorbeeld in de middeleeuwen dat kleine kindjes met houten zwaarden met elkaar spelen om het zo maar te noemen. Maar zoals mr.ed al zei ben ik het toch eens dat ze beter op leeftijden moeten gaan letten bij het verkopen, vooral in supermarkten.

6. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Jezus wat een veel zieke personen de laatste tijd..
    Paar weken geleden die Awa en nu dit weer :{

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Niet het protestantisme (JP) dicteert dit maar de stromingen die de omgeving als belangrijkste factor zien, zoals het behaviourisme me. het door jowu genoemde idee van de tabula rasa (onbeschreven blad) is afkomstig van John Locke, een liberaal pedagoog.

De waarheid ligt in het midden, de natuur van iemand ligt gedeeltelijk vast, maar de omgeving bepaalt hoe het karakter tot uiting komt en hoe het kind met zijn problemen om leert gaan. Ik denk dat het per persoon verschilt of iets vastzit op nature of nurture.

Hele erg dit, maar vermoordden negenjarige jochies niet een peuter? Er veranderd niks, maar het blijft vreemd dat een kind zulk destructief gedrag vertoond. Studie van de situatie van het kind kan ene hoop ophelderen.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2004
  8. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ziek gewoon :{ Hoop niet dat dit een gamer is die manhunt heeft zitten spelen, en games en realiteit niet uit elkaar kan houden.

9. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Een normale 14-jarige met een gezond verstand heeft ondertussen al wel een goed besef ontwikkelt van wat wel en niet kan, en is in mijn ogen volledig verantwoordelijk voor zijn eigen acties & ondernemingen.

Daarom kan ik ook geen duidelijk motief voor ogen krijgen wat zo'n jongen tot zo'n daad aanzet.
    Of hij moet door iets of iemand sterk zijn beïnvloed, maar zoiets doe je niet zonder een duidelijke reden.

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Dit gaat toch helemaal niet over dat die jongen een game ofniet heeft gespeeld?

Zo'n iemand heeft gewoon een paar schroefjes verkeerd in z'n kop zitten. Opsluiten die hap en niet na 5 maand laten gaan ofzo, maakt niet uit dat ie 14 is... Als ie flink genoeg is om iemand bijna dood te slaan dan is ie ook flink genoeg om eens lekker na te denken in de gevangenis. _0/

11. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tis een zieke wereld.. maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal. 10.000 jaar geleden, nu en over nog 10.000 jaar nog steeds. Games hebben daar verder ook helemaal niks mee te maken. Bizar dat er uberhaubt aan gedacht wordt bij dit soort "aanslagen", in plaats van het bij de opvoeding van het kind te zoeken.

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    was op sbs vanavond.Die 14 jarige jongen begon er op los te hakken schruuwende dat de 12 jarige jongen zijn moeder had vermoord.Later werd de jongen gevonden in het ouderlijk huis met een compleet gezonde moeder. |:-
    Drugs ofzow :confused: .Ik vraag me echt af hoe je zoiets kan doen wat is der voor nodig om zover door te draaien.En waar haalde hij het idee vandaan dat zijn moeder was vermoord door dat 12 jarige jochie |:- :{ .

13. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Taadaaa als klap op de vuurpijl.

En tegenwoordig moet je wel 2 verdiener wezen om nog een beetje fatsoenlijk en leuk te kunnen leven. Ik loop dit al ik weet noet hoe lang te schreeuwen.... het is al van de zotten dat je al mensen hoort die zeggen dat ze er over na moeten denken om kinderen te nemen in deze maatschappij. En iedereen zegt dat het allemaal beter moet worden en dat geneuzel over normen en waarden maar het wordt allemaal nog veel erger, let maar op.

Vroeger kreeg je tenminste een pak op je donder als je wat verkeerd deed... nu kun je je eigen ouders aanklagen als ze alleen nog maar wijzen naar je.

14. Makstar

Makstar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    pffff zo moeilijk is t toch niet om fantasie en realiteit uit elkaar te houden.

|||W00T|||A|||N00B|||

15. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ik zag het ook in hard van NL terug komen, het word toch steeds erger he :mad:

16. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn hier meer mensen die bang zijn dat gamers worden beschuldigd dan mensen die medeleven hebben met het slachtoffer. Of komt dat door games?

Deel Deze Pagina