1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jongen doodgeslagen op school in Alkmaar

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door killaz, 24 apr 2007.

1. sanderSJE

sanderSJE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet bijna zeker dat hij hem niet met opzet doodsloeg.. iedereen is wel eens zo boos dat ie iemand wel kapot kan slaan maar bij 2 klappen al iemand dood:eek: hij kent echt zijn eigen kracht niet denk ik .

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Was je erbij? Of zou iemand, die heel erg boos was (om een gerucht wat ie via een vriend hoorde), buiten zinnen met een rode waas voor zijn ogen, bewust naar een school gaan waar 'ie zelf niet op school zit, iemand opwachten, aanspreken en meerdere klappen kunnen toebrengen op een plekje niet groter dan 10 vierkante, dodelijke, centimeters?

Kijk, dat "vrienden van Gerd Nan" of andere mensen dan allerlei dreigmailtjes en dergelijke het internet optrappen, is tot daaraan toe. Maar dat Pepijn een duidelijke straf verdient, met het in ogenschouw nemen van zijn verleden, staat natuurlijk als een paal boven water.

3. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    ik word niet snel aggresief.. O-)

de laatste keer dat ik gemept heb, was op de basisschool(een kopstootO-) )

het boeit mij voor geen ene *** of hij het expres gedaan heeft of niet..
    Gerd-Nan word er niet levend door...

btw. er zijn mensen die iemand met klap/vinger(weet ik niet meer:D) kunnen moorden..

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    17 Voorwaardelijk zie ik never gebeuren. Op doodslag en zware mishandeling met voor bedachte rade de dood ten gevolge hebbende staat beide een max straf van 15 jaar. Daarnaast heb je te maken met verlichtende omstandigheden en wellicht TBS. Ik gok eerder een jaar of 6, hooguit 8.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik gok 4 jaar waarvan 1 voorwaardelijk omdat zijn advocaat blijft beweren dat het geen opzet was, en de verdachte/mijn client ontzettend veel spijt heeft.
    Rechters trappen er in en pats....4 jaar waarvan 1 voorwaardelijk.

nederland zuigt wat betreft het daderrechtssysteem :emo:

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Opzet tot wat? de dood? Misschien, maar dan krijg je te maken met die andere vorm die ik aankaarte, en opzet tot mishandeling is wel duidelijk. Dat kan ook nog een struikelpunt worden, is het wel zware mishandeling. Straks loopt het uit op mishandeling (incl de dood tengevolge blabla, geen zin meer om die hele rotzooi nu te typen) en dan is het nog maar max 9 jaar. En wat dacht je ervan als al het tenlaste gelegde niet bewezen kan worden (die laatste vorm staat bijvoorbeeld niet in de tenlastelegging) dan kan hij zo weer naar buiten lopen. Zou een dikke kansloze blunder zijn van de OvJ, maar zoiets gebeurd soms ook nog.

7. sanderSJE

sanderSJE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar met 2 klappen verwacht je tog niet dat je iemand doodslaat:eek: begrijp me niet verkeerd ik vind dat hij levenslang moet krijgen, maar ik denk tog niet dat hij expres hem dood wou hebben anders nam hij wel een mes of boksbeugel mee..

8. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Lees jij wel eens wat anderen uitleggen?

Deel Deze Pagina