1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jongen doodgeslagen op school in Alkmaar

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door killaz, 24 apr 2007.

1. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga de situatie niet veroordelen, maar ik heb één vraag. Was het de intentie van die gast om Gert echt dood te slaan?

2. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Denk dat als je iemand tot 3 keer toe met een boksbeugel vol op iemands hoofd (lees: slaap) slaat dan is die mogelijkheid er wel degelijk is ja :{

Laatst bewerkt: 24 apr 2007
  3. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat je daar dan "nog" niet vanuit mag gaan.

Het is iig wel zeker dat die piepo een tijd lang in de gevangenis moet zitten.

Het is trouwens best raar dat de gevangenissen hier luxer worden en de straffen lager.... Dat is dan weer een ander verhaal.

4. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar ik mag toch hopen voor die Peppie dat dat niet zijn echte gedachten waren. Indien wel, dan kan ie wat mij betreft in hetzelfde justitiele apparaat als Mohammed B. (je weet wel) en Ferdi E. (Heijn-ontvoerder) komen met alle behandelingen en vrijheidsberoving van dien.

Aan de andere kant; bewust iemand opzoeken op een school waar je niet ingeschreven staat en bewust een boksbeugel meenemen en daarmee bewust iemand voor het hoofd timmeren, lijkt me toch een aktie met voorbedachten rade.

Wetboek van strafrecht heeft daar 2 mogelijke antwoorden op: moord of mishandeling met dood tot gevolg. Vrijheidsberoving van 10 tot 20 jaar met aftrek voorarrest en mogelijkheid tot 40% minder straf bij goed gedrag en TBS-behandeling.

Wat mij betreft: Peppie, ga lekker minimaal de komende 6 jaar zitten! Helaas precies de tijd dat je lieve meisje opgroeit en juist de wereld wil ontdekken, je je opleiding niet af kan maken en tegen die tijd sowieso te duur bent om als bootsmaatje te beginnen en lang genoeg om je zonden te overdenken en je puistjes kwijt te raken.

PS: Ach, het zal wel weer een zaak worden in de rechtbank waarbij de verdachte gaat janken, de advocaat de gezinssituatie de schuld geeft (gescheiden ouders en paranoide vader) en waarbij de media uiteindelijk de schuld krijgen van het openbaar iemand veroordelen. Zoals eerder gezegd: 240 uur schoffelen is het maximale wat het OM eruit kan halen.

5. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Moord met voorbedachteraden en doodslag (of hoort dat bij elkaar?) is het toch? Staat volgens mij inderdaad 10 tot 20 jaar op, tenzij hij als minderjarige word berecht wat denk ik niet het geval zou zijn omdat hij over 3 maanden 18 word en dit een heel serieuse zaak is.

6. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Minimaal 6? Ondanks dat het vast wel zoiets zal worden ben ik het daar niet helemaal mee eens. Doe maar minimaal 20.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.780
    Hij komt sowieso nooit meer bij een baas aan het werk met dit op zn CV

8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Knuffelmaatschappij!

Zodra Pipo de deur van de bajes uitstapt, staat er een duurbetaald leger aan ambtenaren klaar om hem te laten reintegreren, solliciteren en dergelijke. Kost de maatschappij een kleine 12000 Euro maar dan kan ie in ieder geval weer ergens aan de slag waar niemand vraagt wat ie gedaan heeft in het verleden.

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet hetzelfde.
    Dit heb ik kunnen vinden:

Dus ik denk dat hij voor doodslag wordt veroordeeld, tenzij ze kunnen bewijzen dat hij het met voorbedachte rade heeft gedaan. Maar ik ben geen jurist en ik denk weinigen van jullie ook niet.

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.780
    Ohja, dat was ik even vergeten =(

11. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hij juist voor "dood door schuld" zal worden veroordeeld; dat is een lagere straf en tot op zekere hoogte kan een advocaat dat wel rijmen met het feit dat er "maar 3 klappen zijn uitgedeeld". Doodslag is erger dan dood door schuld omdat doodslag je directe reden was om iemand te doden en dood door schuld is een bijkomend vervolg van een handeling die niet dodelijk had hoeven zijn.

12. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    ''Het was niet zijn bedoeling om op zijn slaap te slaan'' kan ook. Maar tog denk ik dat er door al die media aandacht wel een straf van meer dan 6 jaar uit kan komen.

Edit: In een van de eerste posts stond dat deze klap door straatvechters werd gebruikt om hun tegenstander direct te doden, zo sterk is hij dus niet dat hij er 3 nodig had.. toch er triest dit allemaal.

Moge God zijn ziel hebben, en laat hem rusten in vrede.

13. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38

Maar na zijn straf kan hij wel gewoon weer een uitkering aanvragen |:-

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk het niet, denk dat dood door schuld zoals in mijn quote is aangegeven is bedoeld voor bijvoorbeeld: Dodelijke ongelukken, onvoorzichtigheid met bv werk. Etc, denk dat iemand neerklappen daar niet onder valt.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.780
    Nederland =(

16. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    *kuch*
    Dubbele paspoorten affaire in de 2e kamer
    Moord op Theo van Gogh
    Moord op Pim Fortuyn
    Radicalisering van geloofsovertuigingen
    Eerdere zinloos geweldsdelicten
    *kuch*

We staan er allemaal naar te kijken maar de strafmaat blijft echt uit. Wat mij betreft keihard terug naar eind 19e eeuw; vingertjes er al bijna af als je "stommerd" tegen een leraar zei!

1 voordeel; hij is dan gedoemd (no offence, sommigen) om het minimumloon te accepteren en verplicht te solliceteren. En dat allemaal vanuit zijn 2 kamer flat 3hoog-achter.

Dus ja, aan de ene kant gun ik 'm die situatie wel. En nee, zijn leven wordt dus bijna 100% betaald door de maatschappij.

Valt bij mij, helaas/toevallig, onder de overige delicten. Ik kan nog wel 100 voorbeelden noemen waarin Nederland echt de minste straffen ter wereld uitdeelt. Behalve op de openbare weg; daar zijn we gvd koploper van de wereld. *FLITS*

17. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    daarbij vergeet je nog de moord van jesse dingemans=(
    (zo heette hij toch?)

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hmmm heb daar dus ook op school gezeten, maar is al weer een kleine 2 jaar terug. Ken het betreffende slachtoffer niet, maar blijft natuurlijk verschrikkelijk zoiets. Gaar kereltje die dader.

Over wat de Telegraaf weer lult, zoiets was te verwachten bij zo'n roddelkrantje. Is ook lekker voor de reputatie van het Jan Arentsz, terwijl er dus eigenlijk gewoon eigenlijk geen moer van waar is. Zoals Killaz al aangeeft had je bijna nooit serieuze gevechten, en drugs dealen? Hahaha, laat me niet lachen. Als het al aanwezig was dan in zéér kleinschalige vorm. De Telegraaf portretteerd het haast als een soort doorsnee school omgevinkje Bijlmer ofzo.

Het is òf moord, òf doodslag. ;) Ik ga er helaas vanuit dat ze uitkomen op doodslag en wellicht zelfs maar op zware mishandeling met voorbedachte rade en dood ten gevolgen hebbende. Ze zullen voor moord moeten bewijzen dat hij van begin af aan de voorbedachte rade had om hem echt dood te meppen. Aan het wapen is het niet echt af te leiden, een verklaring van een getuige (bijvoorbeeld vrienden of kennissen van de dader) dat hij al een tijdje eerder iets zei van: "Ik sla die gast helemaal dood" (of iets waaruit blijkt dat hij echt al een tijdje de bedoeling had hem te doden) is in dit geval het enige waarop ze hem denk ik zouden kunnen pakken wat betreft moord. Is zoiets er niet dan kan de voorbedachte rade niet worden bewezen en is het doodslag. Immers kun je er wel van uitgaan dat er opzet voor de dood in het spel was omdat hij met die beugel 3x op het slachtoffer z'n slaap insloeg.

Leuk hè, zo'n rechtenopleiding. :p

19. Just Another Gamer

Just Another Gamer ...

Leuk Bevonden:
    0
    godverdomme, dit is echt kut...

ik zit dus ook in alkmaar op school, op een school een paar straten verderop, goede vriendin van me kende Gerd Nan.... ze heeft de hele dag niks anders gedaan dan huilen....

echt, dat iemand in staat kan zijn om iemand anders dood te slaan.
    ach, heb er geen woorden voor.

alleen 1 ding, hoe erg het ook is,..

niemand weet wat er precies gebeurd is toch ? Ze waren aan het vechten en beide zulle wel geslagen hebben. Ik bedoel, voor het zelfde geld lag die pepijn nu dood, was het niet gewoon een ruzie die een beetje uit de hand is gelopen, ?

of denk ik dan toch echt iets te positief over die gast ?

20. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij had ik ergens gelezen dat die pepijn gewoon naar hem toe liep in het fietsenhok, plotseling 3 klappen gaf, en toen weer weg ging.

Deel Deze Pagina