Hmmm heb daar dus ook op school gezeten, maar is al weer een kleine 2 jaar terug. Ken het betreffende slachtoffer niet, maar blijft natuurlijk verschrikkelijk zoiets. Gaar kereltje die dader.
Over wat de Telegraaf weer lult, zoiets was te verwachten bij zo'n roddelkrantje. Is ook lekker voor de reputatie van het Jan Arentsz, terwijl er dus eigenlijk gewoon eigenlijk geen moer van waar is. Zoals Killaz al aangeeft had je bijna nooit serieuze gevechten, en drugs dealen? Hahaha, laat me niet lachen. Als het al aanwezig was dan in zéér kleinschalige vorm. De Telegraaf portretteerd het haast als een soort doorsnee school omgevinkje Bijlmer ofzo.
Het is òf moord, òf doodslag. Ik ga er helaas vanuit dat ze uitkomen op doodslag en wellicht zelfs maar op zware mishandeling met voorbedachte rade en dood ten gevolgen hebbende. Ze zullen voor moord moeten bewijzen dat hij van begin af aan de voorbedachte rade had om hem echt dood te meppen. Aan het wapen is het niet echt af te leiden, een verklaring van een getuige (bijvoorbeeld vrienden of kennissen van de dader) dat hij al een tijdje eerder iets zei van: "Ik sla die gast helemaal dood" (of iets waaruit blijkt dat hij echt al een tijdje de bedoeling had hem te doden) is in dit geval het enige waarop ze hem denk ik zouden kunnen pakken wat betreft moord. Is zoiets er niet dan kan de voorbedachte rade niet worden bewezen en is het doodslag. Immers kun je er wel van uitgaan dat er opzet voor de dood in het spel was omdat hij met die beugel 3x op het slachtoffer z'n slaap insloeg.
Leuk hè, zo'n rechtenopleiding.
Laatst bewerkt: 24 apr 2007