1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jongen doodgeslagen op school in Alkmaar

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door killaz, 24 apr 2007.

1. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor, als je tussen de regels doorleest in de uitspraken van de vader en dat tegen de vaktaal van "psychologisch Nederland" aanhoudt, is Pepijn dus gewoon een ontspoorde gozer die meer dan eens door zijn eigen gedrag in aanraking is gekomen met de wet of andere (zware) disciplinaire maatregelen.

Eigenlijk lees ik: hij is een wandelende tijdbom en toevallig stond het klokje op 0:00 toen hij Gerd Nan aansprak.

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hoorde zojuist op Radio538 dat het ROC Eindhoven (Sterrenlaan) is afgesloten, doordat een student heeft gemeld dat zijn/haar ex-vriend(in) had gedreigd via de telefoon! :{

3. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    wij stonden er bij ja, en voor we het wisten was het ook gebeurd, binnen 5 seconden. Bovendien heeft die gast die dat deed een soort reputatie, met hem wil je ook echt geen ruzie hebben.

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook gelezen wat zijn "verblijfje in Frankrijk" inhield. Zoals ik eerder al vermoedde, is dat een uitstapje voor de ergste van de ergste randjongeren die inderdaad zwaar in de shit zitten of een totaal afwijkend sociaal gedrag tentoonspreiden. No offence, maar als je naar zo'n verblijf moet, dan ben je eigenlijk te lang niet opgemerkt door de maatschappij en reddeloos verloren.

Tja, en nu helemaal; zometeen een mooi strafblad en geen opleiding!

5. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    waarom gaat hij ook een sekssitsch grap maken over die zus van die molukker?

eigen schuld

6. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Het slaat nergens op om iemand te slaan omdat diegene een grapje maakt, als jij dat niet inziet zit er bij jou ook een steekje los|:- :x

7. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ook eigen schuld dat Biggie (uit Amerika) dood is, zullen we maar zeggen.

Je bent ook zo lekker kortzichtig; realiseer je je wel dat mensen elke dag bewust/onbewust lopen af te geven op andere personen en dat je dus elke dag maar dood moet?

8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    :emo:

9. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Zeker zelf een molukker :{

10. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Denk het ook ja:{

11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Wáárom heb ik het idee dat niemand doorheeft dat Biggie een redelijk ongrappig grapje maakt? :'-(

12. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Dat soort mensen zien bijna alles als seksistisch en als een belediging. En als het niet seksistisch is dan ben je volgens hun wel racistisch bezig :{ Ze zijn er zo op gefixeerd dat ze volgens iedereen uitschot zijn dat ze zich ook automatisch zo gaan gedragen :9

Om het trouwens even over het verhaal te hebben dat hij hem niet wou doden: Ik kan best begrijpen dat je boos op iemand kan worden en zelfs dat je zo boos wordt dat je niet meer nadenkt over je daden. Maar als je iemand doodt dan moet je toch echt wel gestraft worden.

Ben zelf ook een beetje raar moet ik toegeven, heb zelf dingen gedaan waar ik nu niet bepaald trots op ben maar op het moment dacht ik er niet over na. En zonder nadenken gaat alles fout :9 Ben nu wel veel rustiger en heb al 2 jaar ofzo niet meer gevochten (of toch niet teruggevochten).

13. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    ik als buitenlander hoor dagelijk racistische opmerkingen daar heb ik niets mis mee maar als iemand mijn moeder of mijn zusje uitscheld of een vies grapje over maakt dan ga ik zkr iets doen....zkr ga ik niet gelijk vechten maar als die vieze grapjes door blijven gaan en mijn moeder of mijn zusje last van hebben dan ga ik er echt wel iets aan doen dat die grapje stoppen......tuurlijk ga ik die persoon niet kapot slaan ofzo maar wat ik probeer te zeggen is grappen zoals sekssitsche grapjes is wel voor diegene grapig die het zegt maar aan die gene die je het zegt kan het misgien helemaal niet grappig zijn misgien is die persoon verkracht ofzo en by the way ik ben een yugoslaaf

14. ViperMike

ViperMike Guest

Nou ik denk ik zeg het even, dan is hij ook weer blij. Dat is tenslotte wat hij wilde horen.

15. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ho... Ho... Ho!

Eerder sprak je over iemand die meteen erop los mepte vanwege een sexistisch grapje maar nu heb jij het er zelf over dat niemand racistisch moet zijn. Niet alleen kunnen dat 2 hele verschillende dingen zijn, maar ook de context waarin iets wordt gezegd of vooroordelen over een bepaalde bevolkingsgroep zijn "redelijk algemeen geaccepteerd" stof tot een grapje maken. Zoals Surinamers, dat ze lui zijn; Nederlanders die zuinig zijn; Belgen die dom zijn; Duitsers waarbij grappen over WO2 het altijd wel redelijk doen; etc...etc... En voldoende cabaretiers die hier graag gebruik van maken!

So fokking what? Als je dit soort bekende vooroordelen meteen als racistisch of sexistisch bestempelt, ben ik van eerlijke mening dat je een ander land moet opzoeken. Waarom? Zelf heb ik genoeg vrienden en collega's uit allerlei groepen van de bevolking; Surinamers, Chinezen, Marokkanen, Turken en dergelijke en allemaal kunnen we lachen over de grappen die over elkaar verteld worden, zolang het maar niet op de man wordt gespeeld. Zelf ben ik ook een halve Indo; denk je nou echt dat ik bij elke reclame van Conimex, waar soms dom/onrealistisch een produkt wordt aangeprezen, ik in de pen klim om mijn ongenoegen te uiten of op een gegeven moment te gaan praten met de bedenker van dat spotje? Of zou een negroide vriend van me elkaar keer door het lint gaan als er weer iets wordt gezegd/geschreven over het feit dat negers een enorme grote lul hebben? Of zou een Engelse vriendin elke keer door het lint gaan als we die eilandbewoners een stel achterlijke Bush-volgelingen noemen?

Nederland is een tolerant land en eenieder is gerechtigd op een mening of handeling. En als iemand dat niet aanstaat, is het de bedoeling dat je daarvoor naar de politie gaat en niet voor eigen rechter gaat spelen zoals Pepijntje of die Molukse vriend van je of wie dan ook!

Laatst bewerkt: 26 apr 2007
  16. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
  17. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Als Kerstman hoor je niet te schelden. :+

Ik kon het niet laten.

18. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo is dat nou eigen schuld? Het was gewoon duidelijk dat het een grap was, elke idioot had dat door. Maar omdat er een ander k*twijf was die alles zo nodig moest doorlullen naar die broer toe heeft hij dus klappen gekregen.

Maar als jij dus een keer een grapje maakt over iemand mag diegene of zijn familie jou ook klappen geven?:emo:

En nu lijk je te beweren dat omdat je buitenlander bent je wel het 'recht' zou hebben om zo iemand te mogen pakken? Hij had misschien dat grapje niet moeten maken, maar om zo te reageren? Dan zit er toch echt een steekje los bij zo'n persoon. En bovendien, ik vind niet dat buitenlanders het nou zoveel zwaarder hebben. Zoals eerder ook aangegeven door The Bolster: 'Ze zijn er zo op gefixeerd dat ze volgens iedereen uitschot zijn dat ze zich ook automatisch zo gaan gedragen'. In zekere zin is dat zeker wel waar in sommige gevallen, zo verdien je ook geen respect van de niet-buitenlanders om het zo te zeggen. Het is gewoon jammer dat het zo is, want ik ken genoeg buitenlanders die echt hele beste kerels/dames zijn.

Laatst bewerkt: 27 apr 2007
  19. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Echt verschrikkelijk dit het was ook nog eens een super fanatieke AZ supporter :confused::confused: Die dader moet even goed duidelijk worden gemaakt dat zoiets niet geaccepteerd wordt door de maatschappij....

20. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Allereerst gecondoleerd aan allen die Gerd Nan kennen en sterkte gewenst.

Ik denk niet dat we ons moeten laten te verleiden in een discussie over buitenlanders en of grappen en grollen. Ze doen altijd pijn en het komt altijd op een verkeerd moment.

Wat we met z'n allen eens over na moeten denken is de hoeveel geweld (reaktie) op een aktie van iemand anders. De dood van iemand staat NOOIT in verhouding met wat iemand wel of niet geroepen heeft of doet.

Als je zelf wel een boel 'praatjes' wilt hebben, zou het zo moeten zijn dat je ook eens wat 'kritiek' moet kunnen incasseren. Ik vind dat je rustig iemand op zijn gedrag moet kunnen aanspreken zonder dat dit het resultaat is.
    Hoe tollerant jezelf bent, moet je maar eens over nadenken.

Ik werk zelf op een school en probeer iedereen met respect te behandelen en aan te spreken en verwacht/eis dat ook terug. En als er wat gebeurt, dan spreek ik de desbetreffende persoon er ook even op aan. Meestal wel even 1 op 1 omdat we met 'macho-gedrag' alleen maar meer problemen krijgen.

Door mensen en situaties als Gerd Nan moeten we bij een volgende gelegenheid eerst eens nadenken over hoe we in een situatie denken te reageren. Tel rustig eens tot 10 dus en trek daarna je mond open.

Van dit soort berichten wordt ik dus in-en-in triest, laten we er (uit respect voor Gerd Nan) eens wat van leren !

Deel Deze Pagina