Jongens (14) opgepakt na brengen Hitlergroet

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 28 jan 2007.

1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Kijk, dat die jongens eruit gezet werden, vind ik opzich wel logisch. Maar dat ze daarvoor opgepakt worden, vind ik wel overdreven. Het is onbeschoft en je hoort zoiets niet te doen, ook niet voor de grap. Maar iemand hiervoor oppakken, hoeft echt niet. Laat de politie liever de echte misdadigers, die moorden plegen of stelen/beroven pakken. Dat is veel erger dan dit.

En de makers van spellen, zoals Medal of Honor worden toch ook niet opgepakt, terwijl een aantal van dat soort spellen een aardig 2e wereld oorlog gehalte hebben. Waarom deze jongens, die nog minderjarig zijn en zich niet bewust zijn van wat ze doen, wel oppakken?

Je kunt je ook afvragen wat er erger is:
    - Iemand die een Hitlergroet uitbrengt;
    - Iemand die een ander in elkaar heeft geslagen.

Dan vind ik optie 2 toch wel wat erger, en dat terwijl er op de beide opties volgens mij dezelfde straf staat, geloof ik.

Volgens mij is het opzettelijk ten val brengen van een bejaarde ook niet strafbaar, terwijl ik dat toch ook veel erger vind.

Mijn conclusie is dat deze actie van die jongens niet hoort en onbeschoft is, maar dat oppakken en in de cel moeten zitten een te zware straf is als je het vergelijkt met andere dingen.

2. zOoz

zOoz Pitolaria

Leuk Bevonden:
    0
    Je conclusie valt of staat, denk ik, met het feit wat je iets eerder al zei:
    "Waarom deze jongens, die nog minderjarig zijn en zich niet bewust zijn van wat ze doen, wel oppakken?"

Je weet gewoon niet of ze zich wel of niet bewust waren van hetgeen ze aan het doen waren. Als je het mij vraagt zijn normale jongens/meisjes van 14 jaar oud tot op zekere hoogte echt wel bewust.

Maar je hebt ergens wel een punt of het oppakken niet te streng is...

3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Wellicht dat het oppakken van de jongens overdreven was, maar daar kun je eigenlijk alleen over oordelen als je de details en omstandigheden van de situatie kent. Ik weet alleen dat die jongens ergens uitgezet werden omdat ze de Hitler-groet maakte en daarna nog eens deden. Ik kan me voorstellen dat de politie dacht dat als ze alleen een boete of een waarschuwing kregen dat het daar niet zo blijven en dat de situatie uit de hand zou kunnen lopen en dat ze op basis daarvan hebben besloten de jongens mee te nemen naar het bureau. Maar wederom, ik ken de details niet en kan alleen maar speculeren.

Omdat het maken van de Hitler-groet verboden is en het maken van een spel met als achtergrond de tweede wereldoorlog niet.

Beide zijn strafbare feiten. Dat iemand in elkaar slaan erger is dan het een Hitler-groet veranderd niets aan dat feit.

Bovendien is het effect van de Hitler groet, zoals ik al zei, het oproepen tot haat, discriminatie en de onderdrukking en de 'vernietiging' van minderheden. Dat is een redelijk serieuze overtreding en daar mag de politie best tegen optreden.

Onzin. Als je iemand in elkaar slaat kom je voor de rechter wegens mishandeling en afhankelijk van de mate van mishandeling wordt de straf bepaald.

Dat is dus wel strafbaar.

Mijn conclusie is dat jouw argumenten niet relevant zijn en veelal niet kloppen.

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nouja, soms hoor je wel eens dat iemand een nachtje heeft vastgezeten omdat ie heeft gevochten, dus er zit wel wat van waarheid in dat argument.

Maar goed, ik ben verder ook geen expert op juridisch gebied dus vandaar dat ik overal steeds 'volgens mij of geloof ik' o.i.d. had neergezet.

In ieder geval blijf ik het oppakken overdreven vinden, maar wat je zelf al zegt, we kennen de situatie niet. Misschien liepen ze er al heel asociaal bij en waren hun al constant de sfeer aan het verzieken en was de Hitlergroet de druppel, maar misschien ging het nog weer anders.

Als de wet het niet toelaat, tja wie ben ik dan nog..

5. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, 14-jarigen zijn niet zó onnozel.

6. Dominick

Dominick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwoah, moet jij eens op een gemiddelde vmbo-school in de randstad kijken... *bergt zich

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    haha niet alleen in de randstad hoor 8)

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    * stemt toe

Sommigen kunnen net klok kijken...=(

9. RichoX

RichoX 360 gaat ownen!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het hem juist. Je moet het niet vergelijken met dingen als "in elkaar slaan". Dat zijn appels met peren.
    Dit soort dingen heeft met respect voor je medemens te maken. Deze jongens zijn net 14 jaar en laten we eerlijk zijn; de meeste 14 jarigen op dit moment weten vrij weinig van het woord respect af. Allah, hitler het maakt ze niet uit. Dat soort gedrag moet gewoon bestraft worden, niet door hun ouders dan wel door de regering.

Ik denk niet dat de kinderen er specifiek bij denken dat ze het afslachten van joden etc. wel goedkeuren, maar dat ze gewoon onwetend zijn. Daarom zie je dit soort voorvallen ook bijna nooit bij volwassenere mensen. Ook dat "kutneger" van Perez bijvoorbeeld vind ik echt niet kunnen. Hij is blijkbaar een uitzondering op de regel en zou hier van mijn part ook voor bestraft mogen worden. En dan heb ik het niet over "3 wedstrijden" maar over "een maand in de bak".

Deel Deze Pagina