1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Joran van der Sloot; Is het weer zover?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meanzo, 3 jun 2010.

1. Ashavan

Ashavan Guest

liever middeleeuws dan de mietjes van tegenwoordig met hun gepraat de hele tijd en als het puntje bij paaltje komt geen reet voor elkaar krijgen.

2. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Haar nek is gebroken, dat hoeft niet perse met bloed samen te gaan.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk niet, zijn veel te soft in Nederland. Maar je moet niet terug willen naar de middeleeuwen en mensen gaan martelen en weet ik wat nog meer.

Vraag me af hoe jij piept als je daar onschuldig komt te zitten of omdat jij per ongeluk iemand met 1 klap iemand dood slaat omdat ie aan je vrouw zat. Of omdat je bij een ongeluk betrokken was en de bestuurder van de andere auto overlijdt. Het is niet allemaal zo zwart-wit als het lijkt.

4. Ashavan

Ashavan Guest

ik zorg gewoon dat ik niet zulke capriolen uithaal en ook niet in de buurt ben als er zoiets plaats vind. smoesjes dat je psychisch niet 100% bent of wat dan ook is niet mijn probleem. je hebt iemand vermoord en dan boeit het echt niet waarom, hoe, wat, waar...of je het met voorbedachte rade deed of niet. en dat hij onschuldig is geloof ik voor geen seconde.

5. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ja ik ben het deels met je eens, want als je ziet hoe gevangenen hier in Nederland worden 'gestraft' is 't net een kuuroord. TV'tje, leuke activiteiten, veels te soepele regels. In Peru krijgt ie tenminste een verdiende straf.
    (Suprise buttsecks, en dat 30 jaar lang :+) Dat is een lange tijd, ik denk als iemand de helft van zijn leven in zo'n helhol heeft geleefd, dat die dan niet zo snel weer zoiets zou doen.

Een andere kant van het verhaal is dat een gevangenis en gevangenen onderhouden hartstikke veel geld kost, en dan gaat van onze belastingscenten af! Dus in sommige gevallen zeg ik doodstraf, hoewel het moeilijk is dat te handhaven, want als je iemand als straf van het leven berooft moet je het echt 100% zeker zijn, en niet 99%.

Ja maar het ligt gewoon aan de situatie. Stel iemand verkracht je dochter o.i.d., en die vader ziet dat, en vermoord die rapist, dan vind je dus dat die vader de doodstraf moet krijgen?

Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  6. Ashavan

Ashavan Guest

-nevermind-

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2010
  7. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    overal in het nieuws werd vermeld dat de badkamer en slaapkamer onder het bloed lag, dit zei ook de peuaanse politie, maar ik zie niks ;)

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Beetje stemmingmakerij.. die zijn blij dat ze uberhaupt (wereld)nieuws hebben.

9. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad. Pers in dat soort landen is nog erger dan hier. Alleen maar sensatie.

10. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    vooral de VS is hier blij mee :p

11. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik zie hier anders hetzelfde gebeuren rond deze zaak ;)

12. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Mwaah. Hier wordt alleen maar berichtgeving vanuit Peru overgenomen, en logisch ook. Er zitten daar nou niet echt veel Nederlandse verslaggevers dunkt me.

13. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ik doelde meer op de Hollaway zaak... Dat was echt één groot mediaspektakel hier in Nederland.

14. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben toch wel benieuwd. :+ Niet om aanvallend over te komen, maar ik vind t altijd wel een interessant onderwerp, de doodstraf dus. Ik wil vooral denken wat je hier van denkt:

15. Ashavan

Ashavan Guest

ik ben niet voor doodstraf. Wel voor payback en straffen. Iemand ei een ander heeft gedood zal veel meer pijn ervaren door te moeten "leven" in de meest afschuwelijk denkbare omgeving zoals een peruaanse gevangenis. doodstraf is the easy way out voor een moordenaar en dat gun ik zo iemand niet. ik ben ook iemand die er totaal geen probleem mee heeft af te zakken naar het niveau van een moordenaar/crimineel om ze vervolgens neer te halen. can't destroy evil without becoming evil.

Door hoog in een ivoren toren te zitten met zogenaamde mentale, intellectuele en morele superioriteit maak je geen indruk bij mij. Zo iemand is niks meer dan een mietje die aan mentale masturbatie doet om zichzelf beter te voelen. Zodra er echt iets gedaan moet worden zitten ze in een hoekje te huilen. Ik vind het persoonlijk beangstigend van tijd tot tijd wetende dat zulke balletjes het meestal voor het zeggen hebben en de beslissingen mogen maken.

16. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Uit je laatste alinea kan ik opmaken dat je er best veel vanaf weet... Heb je misschien een psychologische studie achter de rug dat je precies weet hoe die mensen in elkaar zitten...?

Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  17. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Met het eerste deel ben ik t wel redelijk eens. Maar de tweede snap ik niet echt. Waar richt je t nou op? :+

Buuuulllshit. Als je iemand 30 jaar in een cel laat rotten, met zeer matige omstandigheden (zonder luxe, zoals nu), gepaard met een fixe taakstraf, om ook nog een positieve werking aan de maatschappij te geven dan lijkt het me sterk dat iemand nog eens zoiets zou flikken, en een voldoende straf. Wat jij nu zegt is nogal ondoordacht vind ik. Als je je verlaagt naar hun niveau, dan ben je zelf geen haar beter dan een crimineel. :{

18. Ashavan

Ashavan Guest

geen psychologische studie voor nodig. kom meer dan genoeg "test-subjecten" tegen in het dagelijks leven.

dat is de prijs die je betaald. en zolang niemand die prijs wilt betalen zullen de straffen en criminelen het naar hun zin hebben. iemand moet de rol van martelaar eens op zich gaan nemen voor het groter geheel en de algemene veiligheid. al dat gezever van tegenwoordig schieten we niks mee op.

19. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Dat is niet zo, want je doet nu alsof dat het enige is wat helpt om criminaliteit te stoppen, en dat is niet zo. Marteling is gewoon onmenselijk en onnodig. Wat wil je met marteling bereiken? Informatie? Meestal komt er alleen maar waanzin uit martelingen. En als straf is het overbodig, middeleeuws, geen haar beter dan criminaliteit en bovendien zijn er betere oplossingen.

20. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Denk jij dat criminelen het naar hun zin hebben? Ga jij maar eens een maandje in zo'n cel zitten. Het maakt niet uit hoe luxe dat mag wezen, maar ik weet zeker dat je daar kapot gaat.
    Iemand die ik ken (via via) heeft ooit een een maandje moeten zitten. Hij zei dat het feit dat je gewoon absoluut geen vrijheid hebt echt verschrikkelijk is. Hij ging zelfs naar de imam die daar wekelijks kwam om maar gewoon even uit zijn cel te mogen 8) (hij is geen moslim).

Deel Deze Pagina