1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jos in 1e kwalificatie op pole

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door boomer, 4 jul 2003.

1. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Thread mag wel openblijven, misschien zijn er anderen die het wel een super prestatie vinden.

2. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja leuk dat hij gisteren het snelst was, maar vandaag staan de Minardi's gewoon weer met zijn tweetjes achteraan, die auto is gewoon veel te langzaam.

3. macdaddy

macdaddy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jonge ik zeik hem helemaal niet af hoor ik weet niet wat jij komt eilen hier ik zeg toch ook dat ik het leuk voor hem zou vinden als die een mooie plaats zou krijge in de top tien en dat hij die race uitrijd

4. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Nounou nou jongens niet zoveel ruzie maken alleen je menig geven, niet die van andere aanvallen, laten we het wel gezellig houden...

5. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik had het niet tegen jou, maar tegen mischa :eek: .

6. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    hmmm roept deze (nederlandse?!) tekst in me op |:-
    Niet bedoelt om af te zeiken hoor, maar misschien moet je je eigen zinnen eens na lezen en kijken of je het zelf snapt :{
    En misscha succes met die mokkel van je.. en zullen we na deze uber offtopic reactie maar weer ontopic verder gaan?!

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm Mr Blond ik ben het niet helemaal met je eens. Het is idd geen top prestatie maar vergeet niet dat Wilson, Firman en Pizzonia op een vrijwel even droge baan reden als Jos, zeker Wilson.
    Kijk dat ie op de 1ste plaats stond is buiten kijf te danken aan de weersomstandigheden en dat gaf ie ook onmiddelijk zelf toe. Maar desalnietamin moet je het wel doen in dat rondje, Firman maakte een fout anders was hij het waarschijnlijk geweest die op pole stond.
    Ach hoe dan ook het is goede reclame ff geweest voor minardi en een opstekertje voor dat team. De rest van het jaar wordt nog zwaar genoeg voor die jongens.

8. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Nu zit minardi weer zwaar in de shit las ik in de krant. De bazen van de grote teams komen het help plan van de kleine teams (minarde, jordan, jaguar) niet overeen waarin ze beloven voor een redelijke prijs motoren, traction control, ed. te leveren. Nu zijn deze dingen officieel niet toegestaan door de FIA maar omdat alle teams ze hebben wel gedoogd. Nu heeft minardi gedreigd om met hun oude auto (uit 2001) te gaan rijden, waar die snufjes niet op zitten. Dan eindigen ze natuurlijk laatsten, maar kunnen ze de eerste plaats (volgens hen dan) claimen omdat ze die snufjes niet hadden en dus als enige echt volgens de regels reden. Een soort chantage dus om die snufjes (daar zijn ze weer) wel af te dwingen....

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ik vind dit niet zwaar in de shit zitten.. Stoddard heeft eigenlijk gelijk daarin.. De grote teams houden zich niet aan de afspraak waarom zou Stoddard zich dan schikken met iets wat eigenlijk vanaf Engeland niet meer toegestaan is. Op silverstone zouden al die "snufjes" van de auto's moeten. Geen enkel team gaat dat doen en dat wordt gedoogd door de FIA maar ze willen ook de kleine teams niet helpen iets wat gedeelte van die gedoog deal was.. ja egh. zo werkt dat dus niet.

10. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Yep een kat in het nauw ...

Zal weer een team met J. Verstappen over de kop gaan? Ziet er wel zo naar uit.

De actie van Stoddard is natuurlijk zinloos. Bernie kan nooit van mening zijn dat ie liever een Minardi met gezapige snelheid over het circuit ziet gaan dan een retesnelle Ferrari, Williams of McLarren.

Minardi is gewoon schermvulling en als die jongens dat niet doorhebben, zit er toch wel een megaplaat voor die kop.

11. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Bernie ecclestone moet zoiezo eerst weg uit de F1, hij heeft veels teveel commerciele belangen. Max Mosley daar in tegen is veel beter. Als minardi weg zou vallen, zijn er nog maar 18 auto's over en volgens het concorde agreement mogen de teams dan met 3 auto's gaan rijden. Een team als Jordan kan dat ook niet betalen. Als de grote teams 3 auto's krijgen is er helemaal niks meer aan. Daarom moet minardi blijven en het liefst nog een team erbij. De budgetten die grote teams hebben zijn ook absurd. Minardi heeft rond de 50 miljoen euro en de grote teams 400-500 miljoen euro. Dan is het nog knap dat ze 3 sec. achter de top rijden. Mensen vergeet niet dat geld tegenwoordig boven het racen gaat in de F1 en dat is erg jammer.

Amen

12. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Ik begrijp voorgaande redernering niet. Wat is nu de toegevoegde waarde van Minardi? Deze auto's rijden maar net iets sneller op het droge dan de rest in de regen. Ze zijn niet competitief.

Waarom dan niet drie Williams/McLarren/Ferrari's laten rondrijden? Deze zijn allen wel aan elkaar gewaagd en finishen, over het algemeen, een wedstijd in dezelfde raceronde.

Inhalen is uiteindelijk toch wat een wedstrijd leuk maakt. Maar inhalen door lappen is dus niet leuk.

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ja en jij denkt dus dat een race waarin de eerste 3 plaatsen bezet worden door b.v. een williams nog spannend is?
    Jaquar reed voor kort ook nog vrijwel achteraan. Jordan (hoewel dit jaar slecht maar vorig jaar vrij goed) is ook achteraan begonnen.
    Dit jaar is de minardi zeker niet competatief.. vorig jaar hebben ze het b.v. niet eens zo slecht gedaan. Maar wie zegt dat ze volgend jaar niet een grote sprong voorwaarts maken?

Inhalen is idd wat een wedstrijd leuk maakt .. maar denk je nou echt dat Ferrari 1 met Ferrari 2 en 3 gaat strijden?

14. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Wat dat aangaat kan je misschien beter naar het verleden kijken dan over de toekomst te speculeren.

De voorgaande 2 teams met grote betaalproblemen (Prost en Arrows) deden het het jaar na deze betaalproblemen niet beter dan het voorgaande jaar, maar ze waren failliet.

Nu wil ik best met een positieve blijk naar Minardi kijken, maar dan nog zie ik het afgelopen seizoen meer een neergaande dan opgaande lijn.

In de F1 ben je enkel een player als je over voldoende kapitaal beschikt. Wanneer deze exclusieve vorm van autosport bedrijven niet voor meer dan een zeg 5-tal teams mogelijk is zou je misschien naar de spelregels moeten gaan kijken en bijvoorbeeld een standaard auto moeten maken.

Maar vooralsnog is hightec de standaard. Dus dreigementen met starten van 2 jaar oude auto's om daarna alleen maar een procedure te beginnen maakt op mij een indruk van een verwend jongetje wat zijn snoepje niet heeft gekregen.

15. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Idd dat is waar.. die deden het zeker niet goed. Gaat dat met minardi ook gebeuren, kan.. maar het hoeft niet.
    En dit seizoen gaat het ook niet echt goed .. aan de andere kant wordt het gat tussen de kop en hun ook niet groter, dat was wel aan de orde bij b.v prost.

Tja F1 is ook een kapitaal sport.. Dat ontken ik ook zeker niet. Maar dat wil niet zeggen dat kleine teams dan maar daarvan de dupe moeten zijn alleen maar omdat grote rijke teams weigeren om zich aan de afspraken te houden.

Nee weet je wat kinderachtig is.. McLaren, Williams en Ferrari die bepaalde afspraken niet nakomen om op die manier zwakkere teams te lozen zodat ZIJ een 3e auto in kunnen zetten. Dat is kinderachtig.
    Stoddard staat gewoon in zijn recht. De grote teams houden zich niet aan een afspraak. En Stoddard laat als reactie daarop de officiele regels in zijn voordeel werken. Ik vind dat persoonlijk slim. En buiten dat het is ook waarschijnlijk zijn enige kans om recht te krijgen.

16. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ach die domme Stoddart moet niet zeuren, en er gewoon voor zorgen dat hij zijn zaakjes zelf goed voor elkaar heeft, in plaats van te bedelen bij anderen. Kan wel wezen dat er aan het begin van het seizoen een deal is gemaakt, geld in ruil voor het gebruik van TC maar dat lost het probleem niet op. Want stel dat ze hem nu een paar centen geven, dan staat hij volgend jaar weer te bedelen.

Teams die zichzelf niet kunnen onderhouden moeten gewoon verdwijnen. Zo gaat het in het bedrijfsleven ook. En daar komt nog eens bij dat Minardi totaal geen toegevoegde waarde voor de F1 heeft. Je kan idd beter 3 McLarens, Williams en Ferraris hebben, want dan heb je in principe 9 coureurs die voor de titel kunnen gaan. Wellicht 12 als Renault nog ietjes beter kan gaan. En dan krijgt een topper als Fisichella wellicht eindelijk een kans in topauto. Die Minardi's spelen totaal geen rol in de quali en races, en rijden de toppers alleen maar in de weg.

17. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    als toegift op de mooie woorden van Zilverpijl.

De Indy 500 (groter veld dan de F1) kent slechts 3 wagenmerken!

Is die spannend dan die 500? Naja niet veel meer dan F1. Dus het kan wel, meerdere auto's van hetzelfde merk.

18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Sorry maar dat is dus BS.. nee je heb dan niet 9 coureurs die voor de titel gaan je heb er 3. 1 van elk team.. die andere 2 zijn dan alleen maar supporting. Geloof je nou echt dat williams of ferrari of mclaren het risico nemen dat 2 of zelfs alledrie hun coureurs elkaar van de baan piepelen? Zeker aangezien de voorsprong van de tegenstander in het constructeurs kampioenschap wel heel erg snel groot wordt als zij met 3 autos finishen en jij niet?
    Nee dat gaat echt tof worden.. Williams 1, 2. Ferrari 3, Mclaren 4, 5 Williams 6 Ferrarie 7 en 8.. yep daar zitten we op te wachten.

Wat betreft Stoddard.. Een deal is een deal.. Als een groot team iets roept over het houden van een deal is het ok.. maar als een klein team het doet is het zeuren.. onzin. Alle teams hebben daarvoor getekent dus hebben ze zich eraan te houden.
    Maar het gaat niet meer om recht in de F1 maar om wie het meeste geld heb en dat is een kwalijke zaak.. Ik denk zelf dat het zonder die kleine teams eerder minder intressant gaat worden dan dat het beter wordt

19. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    3 wagenmerken.. maar iets van 15 verschillende teams..
    Kijk van mij mogen ze best in de F1 met 3 wagenmerken rijden.. maar de verschillende teams moeten wel blijven.. Alleen gaat dat niet in de F1 want als je b.v. als minardi met een ferrari chassis zou rijden wil ferrari een vinger bij jou in de pap.. dus ben je niets meer als de ferrarischoothond.
    Dat is nou net anders in de Indycar series.. Daar heb je een paar chassis en motor fabriekkanten .. Je kan als team daar zelfs bepaalde combos van maken.

20. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    @Nemisis

meerdere teams alla, maar deze teams schreven wel degelijk meer dan 2 auto's in!

Geloof gewoon dat de gentleman agreement in F1 over de eigen teamwagen aan poeier rijden dan beter doorbroken kan worden (zover dit nu al niet gebeurt, een goeie botsing tussen bijv de Williams auto's of de Jordan's staan mij nog wel bij).

Ook ben ik pro minder geld. En ja ik denk idd dat je beter een merk of drie/vier bereid kan vinden om de chassis/motoren etc. te maken. F1 volg het voorbeeld van je bandenmakers!

Wat de F1 zo belachelijk duur maakt is dat elk team gedwongen wordt een eigen windtunnel te maken, onderdelen te ontwerpen etc. Maar wat is de functionaliteit van dertig keer een Traction Control ontwikkelen? Ik heb geen idee.

Wil je een echt competitieve F1, dan moet er gereguleerd worden. Dat is dan denk ik ook niet de richting die de F1 op wil. Dit is een herensocieteit! Geen geld? Opzouten!

Oja ontopic

Doe ons een klassecompetitie, kan JosTheBoss, de vliegende 'ollander etc misschien bewijzen wat die kan!

Ik ben meer fan van Albers. Deze bewijst het al in een 1heidsklasse (DTM voor de duidelijkheid)

Laatst bewerkt: 7 jul 2003

Deel Deze Pagina