1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, Venom, maar dat is eigenlijk niets bijzonders in mijn ogen. Het zat er natuurlijk aan te komen, het kabinet is gevallen en de landelijke verkiezingen zijn al in juni, dus de gemeenteraadverkiezingen zijn daardoor op de achtergrond verdwenen. En dan zeker als het ook nog een live-debat is bij een televisieprogramma.

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar ze komt wel met een keiharde video :emo:

Uitlachen misschien ;)

Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  3. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Morgen ga ik op een lokale partij stemmen, ben zelf nog altijd in dubio op wie ik ga stemmen tijdens de landelijke straks. Ik zou zeggen: partijen, overtuig me:cool:

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    De enige lokale partij hier is een partij die Rotterdam volgt in alles wat zij doet en deze bestaat dan ook uit gasten uit Rotterdam, dus die sla ik sowieso over. Ik ben in ieder geval de enige hier in huis die wel gaat stemmen, de rest heeft de hoop al opgegeven :+ Het wordt nu GroenLinks, aangezien zij mij het meeste aanspraken bij het doorlezen van de punten. Landelijk gaat het sowieso een andere partij worden, maar ik ben er ook nog niet helemaal uit welke partij tegen die tijd mijn stem krijgt.

5. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Dat filmpje is voor mij al reden genoeg om zowel bij de gemeentes als landelijk niet op SP te stemmen... jezus nemen ze zichzelf nog wel serieus?

6. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Ze weten dat je pas stemgerechtigd bent vanaf 18? kan zo in sesamstraat.

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Je vraagt je toch af welke klapmongool überhaupt verzint zo'n video te maken.

M'n haren gaan er van overeind staan. Wie is die onwijze knuppel met dat hoedje ook al weer? Ik haat die vent ook nog eens namelijk.

8. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Bob fosko:emo:

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Oh ja, die naam alleen al. Vreselijk, wat heb ik een pleurishekel aan die gast :mad:

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dit wordt echt te slecht voor woorden, ipv ecbt standpunten geven en laten zien wat ze gaan doen gaan ze "Hippe" muziek maken om de stemmer te lokken...
    te triest voor woorden.... xD

11. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Als het aan de PVDA ligt gaan ze nog meer geld over de toonbank gooién naar ontwikkelingslanden in plaats van de staatsschuld aflossen terwijl we in een economische crisis zitten. |:-

Ik ben net als Wouter Bos ook voor gelijke rechten. Of ze nou van Aziatische of Arabische afkomstig zijn doet er niet toe, maar dat de Islam hier in Nederland een ideologie op bouwt gaat mij te ver. Ze willen een eigen Islamitische ziekenhuis, Islamitische scholen, Islamitische politieke partij, enz. Ofterwel een scheiding van de Islam en openbare bevolking.

Een ziekenhuis hoort openbaar te zijn net als scholen (ik ben ook tegen christelijke scholen) In mij ogen hoort Politiek, ziekenhuizen, scholen. allemaal neutraal te zijn, gescheiden van religie op welk gebied dan ook.

Daarom stem ik op de PVV.

(Mocht de Atheïstische Seculiere Partij (ASP) meedoen met de verkiezing dan zal ik daarop gaan stemmen inplaats van de PVV.) :)

Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  12. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Jeroen Pauw: "Als het betekend dat vrouwen meer de deur uitkomen zou je dan bijvoorbeeld gescheiden zwemmen en gescheiden loketten en dergelijke willen toestaan?"

Femke Halsema: "Als dat inhoudt dat deze vrouwen beter kunnen emanciperen zou ik dat inderdaad toestaan ja"

Wtf?

Jongen komt aan bij zwembad,
    Medewerker: "Sorry je moet nog 2 uur wachten, de vrouwen zijn aan het zwemmen.."

:/

13. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Zucht die partij vind ik ook niet geloofwaardig. Voor een project van mijn studie hebben we contact gezocht met groenlinks. We kregen echt belabberde antwoorden.

Ben benieuwd naar de tweede kamer verkiezingen:
    De CDA wil sowieso niet samenwerken met PvdA en PVV.
    D66 wil sowieso niet samenwerken met PVV.
    Zo heel veel mogelijkheden voor een rechts kabinet blijven er niet over.

Ik kan overigens niet stemmen vandaag doe stage in Duitsland voor een half jaar.

14. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Kan hier vandaag niet stemmen, omdat onze gemeente aan het fuseren is met een andere. Daarom hebben ze het maar naar november verplaatst.. dat kan toch niet zomaar? :eek:

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik ben ook voor 1 soort school en 1 soort ziekenhuis voor iedereen. Het is juist het CDA dat verantwoordelijk is voor de splitsing en niet PvdA. CDA is bang dat de geloofertjes atheïst worden als ze op normale scholen terecht komen.

Maar als je voor gelijke rechten bent zou ik toch maar eens goed nadenken over je stemkeuze. Waarom moeten alleen emigranten uit moslimlanden geweigerd worden? En waarom moeten buitenlandse jongeren zwaarder gestraft worden dan autochtone jongeren? Dit is IMO belachelijk en rasistisch.
    Ik ben voor de vrijheid en zit niet te wachten op een partij dat hoofddoeken wilt verbieden, coffee shops wilt sluiten, moslims weigert etc.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Net terug en het was hier nog best druk :eek: Ik heb, in die zeer korte tijd dat ik er was, toch zo'n 25 mensen gezien die hun stem hadden uitgebracht. Valt me toch mee, want als ik de verhalen om me heen hoorde dan leek het alsof er helemaal niemand ging.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hier was het redelijk. Hoefde niet echt te wachten. Maar toen ik wegging kwam er wel een grote groep aan.

18. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier liepen net 2 mensen weg toen we aankwamen, verder was het helemaal uitgestorven.

19. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Aan zulke uitspraken kan ik me echt ergeren. Wij moeten lekker onze staatsschuld aflossen en onze economische crisis aanpakken, terwijl die mensen daar nauwelijks een economie hebben. Er gaan daar mensen dood door armoede, en vervolgens moeten we daar op gaan besparen, zodat wij onze eurootjes die we te veel hebben veilig op de bank kunnen zetten?

Als het aan mij zou liggen zouden we zelfs al die staatsschulden maar kwijtschelden, door middel van wat extra geld schepping, en zorgen dat de mensen die hulp nodig hebben, hulp krijgen. Als Bedrijfseconomie student snap ik ook wel dat dit niet zomaar kan, omdat dan de hele wereldeconomie instort, maar het is toch eigenlijk raar dat alles om de economie draait in plaats van om overleven?

Naar mijn mening is de wereld een beetje verziekt, omdat de goederen er wel zijn, maar mensen ze niet kunnen krijgen omdat ze geen geld hebben.

Hiermee wil ik niet impliceren dat iedereen zijn spaargeld maar moet dumpen bij goede doelen, maar de overheid of iets moet gewoon zorgen dat er altijd genoeg ontwikkelings- en noodhulp is.

20. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0

en zelf in nederland nog meer voedselbanken openen en het geld lekker naar andere landen sturen waar het toch niet beter word. Laten we eerst zorgen dat we in ons eigen land problemen oplossen en de staats schuld aflossen dan mag er best wel wat gegeven worden. En het moet niet de rol van de overheid worden om te bepalen wat ze met mijn geld doen. Als ik geld wil geven aan die landen kan ik dat zelf ook doen door middel van goede doelen. Maar nu moet je alleen maar betalen en de overheid bepaald wat er met je geld gebeurt

Deel Deze Pagina