1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo problemen? Gaan we bijna dood? Komen we om van de honger? Heersen er bepaalde ziektes? Is er geen schoon water?

Nee, we hebben een staatsschuld die nooit afgelost zal worden. Care?

De mensen daar maken zich druk om of ze vanavond te eten hebben, jij denkt na of je een grotere televisie zal kopen of niet. Het is niet persoonlijk bedoeld, zelf doe ik er net zo hard in mee.

Het slaat alleen gewoon helemaal nergens op. :)

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Jullie hebben beide gelijk. Ontwikkelingshulp schiet niet op omdat het geld bijna nooit goed terecht komt en ontwikkelingslanden zullen nooit een zelfstandige economie opbouwen. Ik zou zelf niets liever doen dan armoede de wereld uithelpen maar met geld gaat het nooit gebeuren. In Europa wordt massa's voedsel vernietigd om de prijs van voedsel kunstmatig hoog te houden terwijl aan de andere kant van de wereld mensen omkomen van de honger. Dit komt mede door onze Politiek en Kapitalisme en ik geloof niet dat die zelfde Politiek en Kapitalisme ook de oplossing is.

3. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Of dat voedsel wordt door middel van subsidies naar derdewereldlanden geëxporteerd zodat hun markt volledig instort.

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heb je het niet door, maar ook in Nederland leven er mensen onder de armoede grens, weten mensen niet of ze de week wel door komen of ze wel eten en kleren kunnen kopen voor hun kinderen. Steeds meer mensen zijn afhankelijk van voedselbanken en kringloopwinkels om te kunnen leven. Ook met de veiligheid gaat het hard achteruit. Ouderen die in luiers zitten en 1 keer per week gewassen worden. Onderwijs dat elk jaar harder achteruit gaat. En ga zo maar door.

Laten we dus eerst zorgen dat de minderbedeelden in ons eigen land weer een beetje fatsoenlijk kunnen leven. En dat mensen zich weer veilig voelen op straat.

Als je de keuze moet maken om te bezuinigen tussen onderwijs en zorg of ontwikkelingshulp dan lijkt mij de keuze makkelijk. Al het geld van de wereld zal de armoede in derdewereldlanden niet oplossen. Dat neemt niet weg dat we moeten door gaan met het helpen van de arme mensen in de wereld. Maar laten we alsjeblieft onze eigen medemens in Nederland niet vergeten. Ontwikkelingshulp is belangrijk, maar dit moet niet ten koste gaan van de mensen die het betalen.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  5. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Valt me op bij al die discussieprogramma's (P&W,1Vandaag bv) dat als er iets rechts gezegd wordt, al het publiek 'BOEEE' roept en dat is nooit het geval als er wat links gezegd wordt. Dan wordt er alleen gejuicht.

Is het publiek nou zo links want als ik overal rondkijk zijn de meeste mensen toch rechts geörienteerd. Of is het gewoon tof om rechts af te zeiken? Niemand zeikt links af (qua publiek)

6. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb afgelopen week maar 1 stukje gezien, bij pauw en witteman, waar balkende ondervraagd werd over van alles en nog wat. Toen mocht het publiek vragen stellen en was een of ander 16 jarig meisje constant aan het woord die openlijk fanatiek PVV stemmer was. Balkenende gaf over netjes antwoord op maar alsnog vond het meisje dat het teveel over Wilders zijn immigratie beleid ging en niet zijn vele andere goed standpunten, en dat kwam natuurlijk door de media, en dat zorgde wel door een en ander (begrijpelijk) gegniffel.

7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    De hele avond is altijd gevuld met linkse programma's. NOVA, P&W, DWDD, 1vandaag etc. Zijn allemaal wat 'linkser' in de omgang. Kijk er zelf wel gewoon naar, maar meer omdat er vaak wel interessante gasten zijn.

8. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Stem zelf niet op de PVV maar wordt wel heel moe hoe de woorden van Geert Wilders zojuist werden verdraaid. Gadver.

edit:/ moet zeggen dat ik de nonchalantheid van die man die de zetels opnoemt wel weer hilarish vind af en toe.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  9. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik had haar allang weggestuurd toen ze die belachelijke promo clip maakte.
    Marijnissen hopelijk terug. :)

11. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Hangt ervan af hoe zijn gezondheid nu is en hij gaf bij DWDD ook al enigszins aan dat hij niet weer opnieuw deze functie wilde bekleden, van wat ik ervan heb meegekregen.

12. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Ik denk van niet Hybrid, zo kort voor de verkiezingen van lijsttrekker wisselen kan haast niet goed uitpakken, en Marrijnissen zal zich daar denk ik ook niet aan durven wagen.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Volgens mij hebben ze geen keus. :)

14. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ben ik niet :cool: :D

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/03/marijnissen_niet_terug.html

Laatst bewerkt: 4 mrt 2010
  15. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Zat er ook wel dik in. Dan blijft er trouwens wel weinig over, niet echt lekker zo vlak voor de verkiezingen, want zo ver weg is 3 maanden ook weer niet.

16. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    En terecht, ik vind het een verschrikkelijk mens. Niet dat ik ooit op de SP zou stemmen trouwens.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2010
  17. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb in 2006 SP gestemd, net als tig andere Nederlanders bleek later, maar dat was ook gelijk de laatste keer.

18. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat soort kleine partijen zijn heel erg afhankelijk van hun leider. Jan Marijnissen was gewoon een erg aansprekende man die de partij naar een hoog niveau heeft gebracht. Als hij dan wegvalt, er staat geen nieuwe goede leider op dat gaat het snel bergafwaarts.

19. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369

Haha ja die kerel was geniaal _O_ zo ontzettend droog, op een gegeven moment had hij er geloof ik helemaal geen zin meer in en gooide wat met die schermen op zn 'touch screen' :+

20. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    'Kies maar wat je leuk vind ennnn we gaan weer verder.' Ge-wel-dig! :D

Deel Deze Pagina