1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Alle mogelijke combinaties lijken ver weg als we kijken naar de peiling van de nos:eek:

2. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Precies, daarom snap ik ook niet dat veel mensen zich zo druk maken om die vent. Ik acht de kans zeer klein dat hij Premier wordt.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik maak me oprecht grote zorgen. Ik heb een raar gevoel, omdat ik als Nederlands staatsburger slechts stilzit en toekijk.

Wilders blaast zo de problemen alleen nog maar op. Ik heb geen problemen met allochtonen. Als ik bij de supermarkt een aantal jongeren van Nederlandse afkomst met bomberjacks, scooters en bijbehorende luide muziek zie, dan loop ik daar ook omheen. Als je met het vingertje gaat wijzen en het hele land opjut dan zorg je er ook voor dat bevolkingsgroepen zich buitengesloten gaan voelen en zich juist meer tot elkaar gaan richten.
    Dat ik deze discussie moet voeren vind ik al erg. Nederland besturen brengt meer met zich mee dan één probleem oplossen. Het "immigratieprobleem" dat er blijkbaar is, interesseert me geen hol.

@ PVV Verkiezingspamflet,
    - Introductie heropvoedingskampen --> Dat je dat überhaupt zo noemt...
    - En "Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking" --> Ben benieuwd hoeveel PVV-stemmers wel eens wiet roken en hier overheen lezen. :+
    - Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit. --> Het is toch schandalig dat het woord Marrokaans in deze zin wordt gebruikt? Alsof "straatterroristen" het al bijna per definitie zijn.
    - Turkije in de EU dan Nederland eruit. --> Het lijkt wel oorlog zo. Zo verzwak je imo de positie van Nederland alleen maar.

Zoals ik al zei, ik maak me zorgen.

@ AapVader, al komt de PVV niet in de regering, met zoveel zetels vergroot ze wel haar invloed.Dat vind ik al erg genoeg.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Als ik die Verkiezingspamflet lees. Krijg ik wel een eng gevoel wat sterk op de eind jaren 30 lijkt.

5. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Dan zou ik je graag uitnodigen om een weekje door Rotterdam te komen lopen, vooral in de avond. Dan zijn het toch echt vooral de immigranten die voor problemen zorgen. Het is logisch dat het mensen die er middenin wonen wel een hol interesseert. Maar nogmaals, de PVV schreeuwt alleen maar hierover, generaliseert daarbij ook aardig en komt ook niet met echte oplossingen. Daarom zinloos in de regering.

6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    En deze dan:

* Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar

Het enige wat Wilders doet is groepen tegen elkaar op zetten, hoe zou dit Nederland helpen?

En Nederland uit de EU zou helemaal wat zijn, dan zijn we helemaal kansloos.
    Natuurlijk zijn er problemen met allochtone jeugd vooral in de grote steden. Maar Wilders gaat dat niet oplossen. Die maakt de kloof alleen maar groter.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
  7. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom maak je je zorgen? Dat zijn standpunten die hij alleen voor elkaar krijgt als zijn partij meer dan de helft van de zetels heeft en dan nog moet de Koningin ze goedkeuren volgens mij (Dat laatste weet ik niet zeker). En als er een coalitie is dan kan ik me niet voorstellen dat de andere partij instemt met deze punten, op het drugsbeleid na misschien.

Edit:

@ Matrix, veel zetels zal ook nog niet veel uitmaken als ze niet regeren. Dat is alleen makkelijk voor de oppositie als de coalitie verdeeld is over een kwestie. Als de gehele coalitie voor stemt voor een standpunt dan hebben ze al een meerderheid en doet de oppositie er weinig aan.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
  8. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Criminaliteit is een ander probleem dan immigratie. Buitenlandse afkom of niet, nu zijn het Nederlanders en daar valt niks meer aan te doen. Pak de criminaliteit aan en kap die discussie over allochten zodat toekomstige generaties zich wel Nederlander kunnen voelen. Dan mixen normen en waarden zich vanzelf.
    No offense tegen jou overigens.

Ik snap dat hij weinig zal kunnen uithalen als de rest van het politieke spectrum niet met hem wil samenwerken, maar dat is slechts een kleine geruststelling (maar desalniettemin een geruststelling!). Hij staat voor een idee dat meer en meer stemmen wint in ons land en zijn aanhang blijft groeien. Hij wakkert een bepaald gevoel aan en ik wil niet dat dat gaat heersen in mijn samenleving.

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt het ook wel enigszins op. Mensen die zich in de geschiedenis hebben verdiept zullen een aantal gelijkenissen tegen komen. Wilders heeft in de Islam een zondebok gevonden voor alle problemen in het land. Hetzelfde deed Hitler in de tijd met de Joden toen Duitsland het na de 1e wereldoorlog moeilijk had en de economie kapot was. Natuurlijk zal het nooit zo ver komen als toen, gelukkig maar. Maar ik kan me wel voorstellen dat de allochtonen zich ongewenst gaan voelen mocht Wilders enorm veel stemmen krijgen. En wie weet wat dat met zich mee zou brengen (rellen, zoals in Parijs wellicht?)

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    _O_

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    PVV nu de grootste? WTF :mad:

12. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Coalitie van CDA, PVV en VVD met VVD of PVV als grootste partij? :)

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat never nooit gebeuren.

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We zullen zien.*) Zolang het maar geen uber linkse coalitie word zoals vorige keer vind ik het goed, hoop zowiezo dat VVD in de coalitie komt aangezien zij vaak opkomen voor de rechtste kant van Nederland.

15. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Über-linkse coalitie? Ik lach me kapot. Dat wordt vaak gezegd en het is echt te belachelijk voor woorden. Ja, de PvdA is op de politieke meter natuurlijk links, CDA is erg centraal gericht en de Gristenunie mag je zelfs als conservatief rechts beschouwen. Foute redenatie dus.

Als je echt links wou hebben zou het een coalitie van PvdA, SP en Groenlinks moeten zijn.

16. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Graag zelfs, dat geneuzel met regels moet maar weer eens afgelopen zijn. Hoop dat links gezamenlijk opstaat tegen het rechtse geluid van Wilders...minimumloon afschaffen...is hij helemaal bedonderd...

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Een coalitie van PvdA, SP, D66 en GL vind ik wel mooi :)

Ik moet niet denken aan een rechts conservatieve coalitie van CDA, PVV, en VVD... GADVER!!!

18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Geneuzel met regels? Het liberale gedachtegoed gaat juist over minder betutteling en een simpeler systeem. Daarnaast is niet al het rechts zo rechts als Wilders. Van SP en Groen Links in een coalitie word ik weer niet vrolijk, maar dat is natuurlijk slechts mijn mening. :)

19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind het eerder een probleem dat juist de coalitievorming een probleem gaat worden. Nederland heeft in acht jaar tijd maar liefst vijf kabinetten gekend. Het enige wat dit land nodig heeft is politieke stabiliteit voor de komende vier jaar. Een kabinet dat vier jaar lang staat waar het voor moet staan: regeren en beslissingen nemen die ten goede komen van dit land. En helaas voor de PVV, Wilders en zijn aanhangers, voor hun is geen plaats in de regering. Je kan er donder op zeggen dat een coalitie met de PVV binnen een paar maanden in elkaar dondert. Wilders is te eigenwijs om een goede samenwerking te kennen met andere partijen. En mocht hij in de regering komen, dan kan je wachten op de eerste beste motie van wantrouwen. Nederland kan het in mijn ogen niet permitteren om weer een kabinet te zien vallen in afzienbare tijd. Hierdoor worden cruciale politieke beslissingen constant op de tocht gezet.

Als de PVV zo broodnodig wil regeren, dan moet het echt toenadering gaan zoeken met andere partijen. Want regeren doe je niet in je eentje namelijk. Het is voor de aanhangers heel mooi en prachtig dat hij steeds een grote bek opzet tegen alles en iedereen in de Tweede Kamer, maar als regeringspartij zet je je daarmee ontzettend voor lul en graaf je je eigen graf.

20. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Met Femke Halsema aan het hoofd.

Amen.

Ook al zie ik het niet snel gebeuren:mad:

Deel Deze Pagina