1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zie nu ook dat je het op twee manieren kunt lezen. Ik bedoelde natuurlijk dat ik me afvraag of het aan Cohen te wijten is dat het steeds onveiliger is op straat. Niet of het aan hem te wijten is dat PvdA de meest 'homovriendelijke' partij is.

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik vraag me af of de PVV opkomt voor homorechten :+

3. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik het lees staat er dat hij het dus geen goed ding vind dat het homovriendelijker geworden is -te wijten is negatief- anders had er te danken gestaan.

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Alsof dat ook maar ene reet met Cohen te maken heeft. Wat een domme opmerking. Net zoals bepaalde figuren de crisis in Nederland aan Bos of de PvdA wijten. Ga eens zelf nadenken for fuck sake...

:confused:

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Gisteren interview met cohen zitten kijken. Ik had eigenlijk verwacht van Cohen dat hij meer om de vragen heen zou draaien zonder een echt antwoord te geven, maar ik vond hem verassend concreet.

Die vrouw aan tafel bij P&W was trouwens wel verschrikkelijk :/

6. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Nee, natuurlijk heeft het naar de klote gaan van een stad helemaal niks met de burgemeester te maken :):

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat is wat anders dan dat homo's niet meer veilig kunnen rondlopen in A'dam.. :) Het heeft indirect natuurlijk wel iets met elkaar te maken, maar daar reageerde Nerazzurri niet op.

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Er zijn ook dingen waar een burgemeester geen invloed op heeft, zoals verharding van de maatschappij en politieke/culturele/economische verschuivingen. Dat kan je zelf toch ook wel bedenken?

9. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Slimme zet van de PVDA, Cohen is een bekwaam politicus en straalt bovendien rust uit. Ik vind het jammer dat Bos weg is uit de Nederlandse politiek, alhoewel ik zelf niks heb met de PVDA vond ik hem toch een zeer charismatisch persoon een altijd goed in de debatten.

Word alleen wel een beetje bang als ik Cohen zo hoor, een progressieve (dus linkse) coalitie... Dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Een burgemeester heeft 0,0 invloed en dient er alleen maar voor om lintjes door te knippen. Om een persoon of maar een partij de schuld te geven is onjuist. Beslissingen worden gemaakt door de meerderheid en niet door 1 iemand of z'n partij.

Daarnaast zou ik wel eens willen horen wat Cohen verkeerd heeft gedaan, met als gevolg dat Amsterdam onveiliger is geworden?

Edit:

Opvallend trouwens dat de persoon hier op xbw, die van politiek z'n beroep heeft gemaakt, het minste bijdraagt aan de discussies hier.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2010
  11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Over wie heb je het? :eek:

12. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
  13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Het 'hele zooitje bij elkaar houden' zoals Cohen het volgens mij noemt heeft wel degelijk ook minpunten. Hij heeft zijn uiterste best gedaan om de nieuwe Nederlanders niet boos te maken. Is wel degelijk wat voor te zeggen, al ging hij wat mij betreft iets te ver. Even vergelijking en neem dit niet als discriminerend op, want de vergelijking telt voor alle mensen: Als je alles accepteert van een hond moet je ook niet raar op kijken als hij niet meer luistert.

Wat een ontzettend slappe strategie voert de pvda uit puur eigenbelang. Eerst expres het cabinet laten vallen in de hoop er stemmen uit te trekken. En nu is Bos ook nog 'ineens' opgestapt. Al is hij volgens mij gewoon naar huis gestuurd door de pvda met zijn 'te rechtse' meningen. Anders is het wel een hele slappe zak. Daarnaast verwachten hij dat minster zijn natuurlijk gewoon een 40 uur baan is |:-. Alleen maar meer respect voor de mensen die er wel blijven zitten en afmaken waar ze aan zijn begonnen.

Nu snel Cohen erbij gepakt zodat de pvda wèl de stemmen van de nieuwe nederlanders krijgt en in de hoop dat links Nederland ook mee doet.

En natuurlijk zat felix, maurice de hond, die koekenbakker van postbank reclames bij dwdd Cohen meteen de hemel in te prezen. Het CDA werd meteen veroordeeld dat ze Eurlings 'naar huis zouden hebben gestuurd'.

Aan de andere kant heb je Wilders... Juuj :'-(

Vraag me nog af wat ik ga stemmen. VVD / CDA / D66? Ik zou bijna Wilders stemmen om te zorgen dat PvdA niet de grootste wordt, maar Wilders is helaas nog erger :+

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Fardo denk ik.

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Kan je ook aangeven wat Cohen dan ook precies fout doet? Ik zie alleen een vergelijking met honden. Neemt niet weg dat je wel gelijk hebt, je kan natuurlijk niet alles accepteren, daar schiet uiteindelijk niemand mee op. Ik als Eindhovenaar weet vrij weinig van Amsterdam dus ik kan niet oordelen met alleen een vergelijking.

Kabinet laten vallen? Laat me niet lachen, dit is puur Balkenende's schuld. Die man heeft het kabinet voor de 4de keer laten floppen. Balkenende is een lachertje in de politiek en verdient imo geen 5de kans om een kabinet te leiden.

PvdA deed wat hun moesten doen, ze deden wat ze hadden beloofd aan hun kiezers. CDA had nooit de kansloze missie in Uruzgan moeten proberen te verlengen.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Bos onvrijwillig de politiek verlaat. Het liefst had ik gezien dat ie door bleef gaan, hij heeft de crisis imo ook goed aangepakt. In Nederland is ook weinig te merken van de crisis in tegen stelling tot andere landen.

Zijn er serieus mensen die de mening van de "DWDD deskundigen" waarderen? Vooral bij Felix heb ik het idee dat ie maar wat lult en de ballen verstand heeft van de werkelijke politiek. Je bent iig niet de enigste ;)

Zolang je maar niet op het CDA stemt vind ik het goed ;) Het wordt de hoogste tijd dat onze faal-MP vervangen wordt.

16. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan je het gewoon niet hebben dat de PvdA een meesterzet heeft gedaan.
    Bos die had deze verkiezingen geen stemmers bij andere partijen weggehaald, omdat hij zijn langste tijd wel had gehad in Den Haag. Met Cohen hebben ze een nieuw gezicht in Den Haag dat al wel een goede reputatie en uitstraling heeft. De effecten zijn nu al merkbaar, omdat PvdA de grootste is in de peilingen.

Voor D66 is dit zuur, want ik denk dat veel van hun kiezers toch terug zullen gaan naar de PvdA omdat er misschien wel een soort strijd gaat ontstaan tussen 2 partijen die de beste papieren hebben om de grootste te worden. Dan gaan mensen strategisch stemmen.

Linkse coalitie zoals Cohen zegt zie ik overigens helemaal niet zitten. Hij zei: 'Hoe progressiever, hoe liever', ik dacht altijd dat je 2 schalen hebt als het om politieke kleur gaat: Conservatief - negatief en links-rechts. Het ene gaat om sociale kwesties zoals abortus en het ander om economische kwesties. Maar als ik de woorden van Cohen hoor denkt hij daar anders over.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik hoop op een minderheidscoaltie. PvdA met CDA of PVV kan echt niet |:-

19. coen the stig

coen the stig Active Member