1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Pardon? Nee, natuurlijk niet!:{
    Ik hoop alleen dat de partij snel incapabel blijkt te zijn als het op regeren aankomt. Ik moet er niet aan denken dat die populistische praatjes ons land gaan besturen. :'-( Ik ben alleen bang dat er geen ontkomen meer aan is.

2. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf voor de missie in Uruzgan. Ben niet voor oorlog, ben voor vrede. Helaas leven we in een wereld waarin we vrede moeten bereiken door middel van oorlog. Hoe krom dat ook lijkt, maar je rug toekeren naar dit soort gebieden vind nog veel erger. Dat vind ik egoïstisch, als "wij het maar goed hebben". Sowieso een steek in de rug van onze mannen en vrouwen die daar zitten, gezeten hebben of gesneuveld zijn.

Ben tegen de PVV omdat ze (hoe goede ideeën er ook tussen zitten want ja die hebben ze) racistisch blijven. Echter als oppositie partij schoppen ze overal tegen aan en dat is goed. Jammer alleen dat er te weinig naar de goede ideeën geluisterd wordt.

Vind balkenende de laatste tijd heel zwak, CDA heeft een nieuw gezicht nodig. D66 en VVD zijn voor mij de meest interessante partijen. Hoop dat die 2 toch samen met CDA het nieuwe kabinet gaan vormen.

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Neuh, van GL tot D66 geloof ik daar niet in. Alles rechtser dan dat zal zeker willen praten.

Wat een conclusie :emo:

De LPF had gewoon een stel incompetente politici die aangesteld waren als ministers. Die hadden er met Fortuyn zelf ook gezeten.

Overigens een uitstekend besluit van Bos. Er lag een afspraak en het CDA wilde zich daar niet aan houden. Ik geloof ook oprecht dat Bos z'n pogingen om tot een compromis te komen (F16's daar laten, ontwikkelingsmensen idem) dichter bij de waarheid liggen dan de pogingen van het CDA. Die Verhaegen, Jack De Vries en Balkenende zijn me toch een stel huichelaars, onvoorstelbaar. Die doen alles om hun huid zo duur mogelijk te verkopen.

Hopelijk groeit de PvdA hiermee in de peilingen.

En een coalitie met de PVV ben ik totaal niet bang voor. Het moment dat Wilders compromissen moet gaan sluiten wordt hilarisch, en zijn partijmensen zijn lachwekkend slecht. Dat gaat heel snel fout, als hij al tot een meerderheidskabinet kan komen. Laat hem maar lekker wachten in de oppositie tot hij 75 zetels heeft, want dat gebeurt toch nooit. Hij gooit hoe dan ook een keer z'n eigen glazen in met dat extreme geblèr van 'm.

Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nederland staat vooraan aan ontwikkelingshulp aan andere landen dus we keren zeker niet de rug toe naar andere landen. Wij zijn juist te aardig een willen overal aan meedoen en kunnen niet nee zeggen. De Militairen hebben het uitstekend gedaan, petje af daarvoor. Maar als het aan mij lag hadden ze daar nooit gezeten. :)

5. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    al zetten ze stevie wonder aan het roer van dit land dan nog staan al die beroepsdeclaranten zowel links als rechtsom te brullen om het liefst per direct alweer de poten onder de stoel weg te maaien.

het is de laatste jaren een groot efteling circus geweest waarin moddergooien op nummer 1 in de agenda stond.

zelf denk ik dat er een coaltitie gevormd gaat worden met pvv,vvd en cda.
    waarom......ze moeten wel.
    de politieke barometers slaan tot op heden ontzettend uit naar rechts en keer op keer bij elke peiling wint deze kant meer grond.
    de verkiezingen zo over een maand of 3 a 4 (zoals het er nu naar uitziet) zullen uiteraard de werkelijke uitslag geven.

mocht dit eventueel ook de uitslag worden zie ik persoonlijk niet eens zoveel veranderen hier.
    mocht die malle geert hier chef d'equipe worden dan zal hij toch stevig in moeten binden anders ligt de hele handel weer op zijn reet.
    een ding is toch wel bijna zeker,het roer gaat volledig om en de partijen die eerst moord en brand schreeuwden zullen straks maar al te graag een coalitie willen vormen met de alpha primaat al was het alleen maar omdat hun baantje op de tocht staat.

we zullen het wel zien allemaal,voorlopig zijn het allemaal specualties......maar een ding blijft echter.
    de werkelijke portefeuile is die niet van het volk maar van die van de door ons gekozen meneer of mevrouw zelf.......

is stevie wonder wellicht helemaal zo gek nog niet toch?

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zie net dat CDA weer Balkenende als lijsttrekker heeft benoemd.
    Lijkt met weer niet slim, een ander gezicht zal CDA goed doen

7. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    En daar ben ik trots op! Dat zou een voorbeeld voor anderen moeten zijn. De houding "anderen doen ook niks, dus wij..." is niet een goede koers naar mijn mening. Maar nu reageer ik meer op je posts in het WTF topic.

Is Nederland te aardig? Nee, ik vind van niet. Niet wat betreft Afghanistan, maar voor Irak had de regering kritischer mogen zijn. Er zit een groot verschil tussen die twee.

@Bovenstaande comment, misschien ging het te snel? Je kunt het gezicht van de partij pas wegdoen als je een vervanger hebt. Wellicht was er nog geen geschikte kandidaat.

8. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    interesse giel?

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik ben er ook trots op. Maar ik blijf erbij dat Nederland moet oppassen met overal "ja" op te zeggen. Gaat ze nog eens tegenwerken.

*

Als het te snel gaat waarom maak je nu al bekend wie de lijstrekker wordt? :)

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Balkenende blijft lijsttrekker, de Nederlandse stemmer is bang voor iets anders en kiest wat ie al kent. Deze regel geld al helemaal voor de conservatieven.

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Voornamelijk voor de vervelende, kritiekloze Gristenen die zonder iets anders te overwegen maar op het smerige CDA blijft stemmen dat nu al verantwoordelijk is voor het vierde gevallen kabinet. Alleen maar omdat ze allemaal in hetzelfde sprookje geloven. Daar zou eens wat aan gedaan moeten worden. Oprotten met religie uit de politiek en onderwijs.

12. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik vind de PVDA met galbak Bos als opperhoofd de grootst linkse flapdrollen van deze tijd, wat een huichelaars zeg, let op mijn woorden links lullen en rechts vullen. Sociaal bah !!! Asociaal bedoel je, en smerig spel. Als lid van de NAVO doe je mee of niet, maar niet telkens dat gelul, Linkse boeven zijn het, en de belastingbetaler nog meer laten betalen. Ik moet er echt van kotsen !! om de 8 jaar hetzelfde met die pvda (partij van de afbraak) !!!!

Go Jan Peter, veel geluk in de toekomst

Wouter bos ga maar lekker je zakken vullen over andermans rug

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Goh, waarom verbaast deze reactie uit jouw mond me helemaal niets.

Er WAS een afspraak om NIET meer mee te doen met de NAVO, en jouw grote held JP (en ondergrondse, eigenzinnige opperrat Verhagen, de HOOFDSCHULDIGE) is degene die zich tegen dit besluit heeft gekeerd. Mooi dat je jezelf als voorbeeld stelt voor wat ik in de post boven de jouwe zeg :)

En beargumenteer je kritiek op 'links' eens, i.p.v. dat loze gekerm van je. Dat hoor ik iets te vaak uit rechste hoek, dat niveauloze gekrijs van zakkenvullen dit, leugenaars en draaikonten dat. Op welke punten heeft Bos allemaal gelogen? En als Bos zo'n zakkenvuller was had hij wel het bedrijfsleven in gestapt, waar hij de mogelijkheden ruimschoots voor heeft, i.p.v. voor een relatief(!) hongerloontje de politiek in te gaan.

14. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Je doet mee met de missie Uruzgan omdat je mensen daar helpt en traint, en niet meer medeon is quitten en over afspraken schenden mag de PVDA al 20 jaar in de spiegel kijken, begon met die schijnheilige Wim Kok, ik vind het zo erg dit en dat....rot toch op ze vinden alleen erg dat ze gezichtsverlies lijden, dat zulke jokers zoals de pvda aanhang daar nog intrappen

Pvda succes met je 12, 13 zeteltjes (dat zegt genoeg)

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Net wat ik dacht: nog meer inhoudsloos geblèr. Chapeau.

PvdA staat trouwens op 25 zetels in de peilingen :b:

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dubbel, kloteinternet :mad:

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat de PVDA de juiste keuze hebben gemaakt. Ze komen de belofte aan hun kiezers, waaronder ik, gewoon na en daar valt niets aan te verwijten.

Sommigen zullen de PVDA een draaikonten partij noemen, maar dat kun je pas echt zeggen van JP en co.

Twee jaar geleden beloofde het CDA ook weg te gaan uit Uruzgan, maar die beslissing draaien ze dan doodleuk weer bij. De PVDA wilde gewoon kost wat kost hun belofte aan de kiezers houden en dat kun je van andere partijen bijna niet zeggen.

Als het CDA de afgelopen twee jaar gewoon vast had gehouden aan hetzelfde standpunt als de PVDA, augustus weg uit Uruzgan, dan hadden we deze hele crisis en de val van het kabinet niet gehad.

Nog beter zou zijn geweest nooit als een sprinkhaan en schoothond achter Amerika aan te huppelen. De scheinheiligheid en oncharismatische houding van Balkenende hebben dit land geen goed gedaan, maar zijn partij evenmin. Hij zat er bij grote regeringsleiders vaak bij alsof ie heel stoer is, maar als je die kop van hem bij Obama gisteren hebt gezien kan ik hem weinig serieus nemen.

Zelf zie ik PVDA, D66 en eventueel PVV of SP wel zitten.

18. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik begrijp natuurlijk wel dat je het niet zo bedoelde op die manier. Maar bij Pim Fortuyn was het ook zo dat hij constant gedemoniseerd werd door de andere partijen, en op een gegeven moment was 1 lul gek genoeg om hem om te leggen. Bij Geert Wilders lijkt het hier ook flink op. Zal nooit op hem stemmen, maar vind dat hij wel een eerlijke kans verdient.

19. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Grapjas, ik houd me sowieso ver weg van alle Christelijke partijen. 8)

Het moet wel, denk ik. Iedereen vraagt er naar, gemeenteraadsverkiezingen voor de deur etc.

De gemoederen lopen in deze thread al hoog op, zie ik! De ruzies waaien zo over van bewindslieden naar kiezers.

20. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Propaganda pur sang !!

Hou toch eens op met die onzin, cda is de enige stabiele partij samen met cu en sgp

Deel Deze Pagina