1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Zo'n combinatie met de PVV gaat natuurlijk nooit gebeuren. Althans, als je de huidige standpunten wat dat betreft voor waar aan moet nemen :9

Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat deden ze 2 jaar geleden niet. :)

3. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop op een regering met CDA, VVD en PVV.*)
    Lekker rechts maar die mogen van mij ook wel eens laten zien wat ze kunnen.

4. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als heel veel mensen Geert stemmen, vind ik dat hij moet gaan regeren, zulke slechte punten heeft hij niet hoor

Ze hebben het over 25 zetels, dan spreekt het volk toch ? ik kom in grote steden, onder de gewone mensen hoor je de roep dat het niet meer zo kan, aangaande criminaliteit, veiligheid, drugsoverlast ect.

Als Geert dat kan oplossen, mag hij het proberen. De linkerkant van de kamer is er te lief voor en durft niet in te grijpen

5. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Je kon er op wachten. Het kabinet stond al op de rand van de afgrond en je wist dat bij de eerstvolgende kwestie na het Irak-rapport het definitief zou vallen. Klasse van Wouter Bos om zo bij je standpunt te blijven. Dat getuigt ruggengraat en lef, en dat zeg ik niet vaak over meneer Bos.

Uiteraard bevestigt deze kwestie dat Balkenende wederom heeft gefaald om een kabinet in stand te houden. Natuurlijk heeft elke premier zijn problemen gehad, maar als je het voor elkaar krijgt om elk kabinet te laten ontsporen, dan moet je naar jezelf gaan kijken. Totaal ongeschikt als leider.

En nu gaat het interessant worden in Nederland. De PVV zal ongetwijfeld dik scoren op de verkiezingen straks. Dat zal, in mijn optiek, niet voldoende zijn om te regeren, maar ze zullen wel de grootste oppositiepartij worden denk ik. En wat gaat D66 doen? Spannend hoor:)

6. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Enig idee wat ze in Uruzgan doen ? sjonge jonge, hoe bedoel je kortzichtig, sorry hoor, maar daar zijn militairen aan het werk met een megagrote opdracht en ja het is 3 stappen vooruit en 2 achteruit en ja er sterven mensen in een oorlog, maar deze mensen willen het zelf graag afmaken ? wie ben jij dan om te zeggen dat dat klasse is, dit is namelijk laag

7. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is het punt nou net. Geert Wilders roept hard over een onderwerp wat veel mensen aanspreekt. Mensen horen dat ie tegen buitenlanders is (even simpel gezegd) DUS stemmen ze op hem. En kanslozere stemmers kun je in mijn ogen bijna niet hebben. Het gaat, zoals je terecht zegt, om de oplossingen, plus de rest van het programma van een partij. Veel PVV stemmers weten alleen dat hij tegen buitenlanders is en dat is genoeg om op hem te stemmen. Natuurlijk zijn er genoeg die wel een weloverwogen mening hebben en toch PVV stemmen, wat ik allemaal prima vind. Maar vanmiddag nog met iemand gesproken die niet eens de oplossingen kent van de PVV en puur in die populistische val trapt die Wilders heeft gezet. Typisch dat degene die ik vanmiddag sprak ook woorden als 'kopvoddentax' toejuicht. En dat is nou precies waar ik, en ik denk velen met mij, zich aan ergeren. Veel populistisch geroep over maar één onderwerp en veel stemmers lokken die eigenlijk niet eens weten waar de PVV nou écht voor staat.

8. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja en een hoop steuntrekkers stemmen Pvda, en christenen stemmen cda/cu/sgp zo heeft ieder wel een reden om te stemmen.

Als je het gedrag van medelanders hekelt stem je Wilders, logisch toch ?

Als je van dieren houdt stem je Dierenpartij en als je het niet weet stem je maar d66 :+

9. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zeg ook niet dat ik tegen de missie in Afghanistan ben. Mijn oom heeft daar zelf gezeten en vertelt verhalen dat het wel degelijk werkt. Dat staat hier volledig los van. Echter vind ik dat een politicus zich aan zijn beloftes dioent houden tegenover de kiezers. De PvdA is altijd voor terugtrekking geweest in 2010, en kan het niet maken om hier opeens van af te wijken. Dan hou je je achterban voor de gek. Van mij mag Nederland nog tien jaar blijven, omdat er in Afghanistan daadwerkelijk progressie wordt geboekt.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik vind dat alleen de mensen met een IQ boven de 120 mogen stemmen :+

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het volk is dom. Een groot deel van de kiezers zijn makkelijk te beïnvloeden en vatbaar voor politici die hun onderbuikgevoelens aanspreken. Dat heeft historie wel laten zien. Spreekt het volk? Het volk roept maar wat. De PVV steekt al haar energie in die problemen waar het volk het eerst tegenaan loopt. Ze strooit met populistische maatregelen (kopvoddentax, kom nou...) en het volk slikt het maar al te graag. Iedere partij wil de criminaliteit aanpakken, ze voeren alleen geen toneelstukjes op om daarvoor aandacht te krijgen. Ik vind het beangstigend dat "het volk" er zo intrapt.

Als Geert dit kan oplossen (Geert? Is een partij niet groter dan één man?), dan mag hij dat ook van mij proberen. Maar momenteel zie ik hem dat niet doen. Zoals hem al vaak is verweten in de kamer: Veel herrie schoppen, maar weinig oplossingen.
    Ik ben het ermee eens dat de PVV een kans verdient, maar die heeft ze in mijn ogen helaas al verspild. De PVV moet niet regeren, die moeten lekker in oppositie blijven. Het zijn rebelse jongetjes die tegen het systeem schoppen en een dergelijke kritische stem past beter in de oppositie.

Mtthz heeft geen woord gerept over wat hij inhoudelijk van Bos' standpunt vindt. Hij heeft alleen lof voor hoe Wouter Bos ervoor opkwam.

Edit:
    Wat Wooffa dus zei. :lol:

12. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Ik weet niet waar je precies op doelt maar militairen hebben niks te zeggen over de plek waar ze zijn en hoelang ze er blijven. Sterker nog: het is onzeker of die militairen wel lang genoeg leven om het "afgemaakte" Afganistan mee te maken, het zou nog behoorlijk lang kunnen gaan duren

en dat ^

13. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die achterban had je op een menselijke manier uit kunnen leggen dat we wel zouden blijven. En ja, daar wordt heel erg goed werk geleverd, ik weet dat nl. en nu weggaan is dood en dood zonde. Puur voor een strategische move van Wouter Bos, want dat is het, hij denkte al aan de nieuwe verkiezingen.

Wat telt ineens zwaarder

een politieke belofte of een missie dienen met bloed zweet en tranen

Schandalig PVDA, ik vind het dus verre van sociaal

14. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het ook over defensie ;)

en heleboel beroeps zijn daar mee eens

15. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    zal ik dan maar eens een partij gaan beginnen jongens??

mijn eerste standpunt is iedere snelweg verbreden tot 8 baans waarbij de 2 meest linker stroken alleen beschikbaar zijn voor auto's met meer dan 250 pk en of motorfietsen met meer dan 750 cc :+.

heb ik al zetels????

:)

16. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Het hele idee is dus ook dat wij daar weggaan maar er wel een militaire macht blijft, de NAVO weet al sinds de vorige verlenging(2 jaar) dat we eind 2010 weg zouden zijn en vraagt ons begin 2010 toch nog eens te blijven? Of de NAVO stelt niks meer voor OF we hebben binnen het bondgenootschap een rol en reputatie van pakezel gekregen. Nederland moet gewoon weg gaan laat nu een andere lidstaat zijn politieke beloftes aan de kant zetten(Belgie?)

Bij Defensie zitten ze allemaal achter een bureau en is het enige bloed wat je ziet van die ambtenaar die zich aan een velletje papier snijd.

17. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ach, je zal zien. CDA komt weer in het kabinet, en over 2 jaar hebben we weer verkiezingen. Zolang men op Balkenende blijft stemmen komt het nooit goed :+

En beuker, mijn stem heb je :+

18. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    @ reacties op mijn vorige post: Je hoeft niet slim te zijn om een overwogen keuze te maken. Iedereen kan een eigen mening vormen. En juist om het vormen gaat het. Anders gezegd: je hebt dus argumenten voor en tegen die je afweegt en a.d.h.v. dat maak je een keuze voor een partij die bij je past. Blind kiezen is geen 'vorming', om het zo maar eens te zeggen.

Daarbij is het prima om prioriteiten te stellen (het hele 'als je van dieren houdt stem je op PVDD, als je Christen bent stem je op..." verhaal). Maar dan weet je dus wel waar die partijen voor staan en heb je je als het goed is verdiept in de ideeën van die partij. Dat is dus HÉÉL anders dan blind maar op de PVV stemmen omdat ze 'tegen buitenlanders' zijn terwijl je verder niet weet wat hun oplossingen dan precies zijn.

19. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het over medelanders, niet over buitelanders in z'n algemeenheid, al kan niemand ontkennen dat daar een groep in zit die asociaal is. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de crimi nederlanders en witte boordencrimi's

Vandaar uit vind ik dat mensen die op de Pvv stemmen met deze gedachtegang erachter juist wel stemmen in overeenstemming met hun ideeen. Want Wilders wil strengere straffen, vind ik wel een oplossing btw. want de strafmaat is hier lachwekkend !

20. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Het probleem van de PVV is dat het praktisch een éénpuntspartij is. Tuurlijk debatteren ze nog mee met andere onderwerpen, maar het gaat vooral over allochtonen, problemen in de wijk, integratie en combinaties van alle drie. Als regeringspartij moet je toch vooral breder gaan denken. Want natuurlijk zijn er veel problemen met allochtonen, maar er zijn ook veel meer dingen die opgelost moeten worden. En ik zou graag willen weten wat Wilders daarmee kan. Het oplossen van de kredietcrisis, het fileprobleem, energiebeleid etc. Want nu gaan veel mensen stemmen op Wilders omdat hij zeer kritische noten kraakt over allochtonen, maar we vergeten wel eens dat er meer aan de hand is in Nederland.

Deel Deze Pagina