1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mja dacht ik al :+
    Daar ontkom je toch niet aan, doelde dus op de Unie.

2. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0

3. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat ik meer respect kan opbrengen voor die sukkels die ons door de jaren heen maar blijven opzadelen met het 'lekker vertrouwde' CDA.

4. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Uhh? Je denkt echt dat de doorsnee Nederlander het programma van de PVV kent en weet welke standpunten ze allemaal innemen? Dat lijkt me naïef. Wat ze over het algemeen weten is dat Wilders tegen buitenlanders is en verder weinig. Hoogstens nog wat over de verhoging van straffen, maar dan houdt het bij het merendeel denk ik al wel op.

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als je stemt voor de PVV, no explanation needed denk ik zo.

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10

Ja, daar ben ik het dan op zich ook wel weer mee eens, dat ik dat ook niets vind. Ik doelde meer op de partijen ertussen. :)

@Coen: ik weet niet hoor, maar elke keer als ik aan iemand vraag die PVV stemt of het overweegt te stemmen, naar de oplossingen die Wilders precies heeft, is het stil. Dus dat jij zijn partijprogramma kent, hartstikke goed (alleen een beetje gek dat je nog steeds op hem stemt, maar goed) maar 't gros van de kiezers niet.

En dat zal bij genoeg andere partijen ook zo zijn, maar bij de stemmers van de PVV zijn het er meer omdat Wilders alleen maar schreeuwt, waardoor kiezers die zich ook o zo enorm verongelijkt en achtergesteld voelen tegenover onze allochtone mede-Nedelanders al gauw binnengehaald zijn.

Ik vind het jammer dat Wilders zo veel aandacht krijgt met zijn gejank over alles. Hij brengt het minder genuanceerd en heeft daarom veel stemmers die ook niet genuanceerd zijn. Niemand ontkent dat er een probleem is in Nederland, en dat dat opgelost moet worden, maar op het moment is het gewoon zo dat degene die het hardst roept (en liefst zo beledigend mogelijk, want dat is leuk) de meeste stemmen krijgt. En dat zegt best wel veel over de beschaafdheid, en misschien ook wel over de intelligentie van de gemiddelde Nederlander imo.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Voor de mensen die politiek volgen, hier een debat van de 6 grootste partijen in Nederland. Wilders durft dit keer ook op tv te verschijnen en Balkenende van het CDA is er niet bij en werd vervangen door Van Geel, als ik me niet vergis.

http://www.eenvandaag.nl/swf/player.swf?videoID=b277&external=0

Weet niet zeker of de link werkt, m'n internet is dikke schijt atm. Als het niet werkt hoef je alleen ff te zoeken naar de eenvandaag aflevering van 1 maart op uitzendinggemist.

8. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    uitzending gemist: http://www.uitzendinggemist.nl/inde...10703669&md5=c2e703c63e610f6940086630e3d967b7

Uit een internetpeiling onder 5300 mensen was wilders de beste in het debat

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol maar dat was die echt niet. Hij kwam weer alleen met analyses en weer niet met oplossingen.

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vond Pechtold wel goed in het debat. Wilders was een aanfluiting en snap niet dat er zoveel mensen achter hem aan lopen :confused:

11. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Geeft meer de intelligentie van de mensen die mee hebben gedaan aan die internetpeiling weer..

Ik vond Bos juist goed. :thumbs:

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Helaas zag je het niet terug in het debat zelf. Enigste wat ie kon melden is dat het percentage criminelen hoger ligt bij Marokkanen en Turken dan bij Nederlanders.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  13. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Idd Wouter Bos verbaasde mij ook, vond dat stukje in het laatstte item van Pechtold ook zeer sterk.

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Heb niet het hele debat gezien, maar hij kan wel lekker mensen de mond snoeren met rake uitspraken. ;)

15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb me ook verbaasd over die uitslag en ook dat mensen die er echt verstand van hebben nadien zeiden dat Wilders een van de beteren was. Het gaat blijkbaar echt puur om stemming maken en de aandacht opeisen, en niet meer om de inhoud, want op dat gebied veegde o.a. Bos de vloer aan met meneer Wilders. Maar met z'n geschreeuw zal hij het qua poplariteit ongetwijfeld wel het beste gedaan hebben, alleen ik vind dat geen criterium voor wie een debat wint, maargoed. Blijkbaar is niet alleen de politiek aan het verloederen.

16. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stem ook op de D66, toch wel de enige partij die krachtig opkomt voor studerend Nederland en onderwijs in het algemeen. En dat is nou net het belangrijkste wat er is :)

17. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik de enige die agnes kant een verschrikkelijk mens vind?

Stem zelf VVD, vond Rutte gister ook sterk maar goed waren de stemmers het schijnbaar mee oneens. Hoop op een coalitie tussen D66 VVD en CDA. Maar of die genoeg stemmen gaan halen samen denk het niet. Wel leuk debat om te kijken.

18. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik ook op D66 ga stemmen, hun punten op het gebied van onderwijs vind ik goed. Daarbij vind ik Pechtold ook een capabele man.
    Daarbij hoop ik ook dat het CDA niet meer mag regeren:
    1. Heeft balkenende na 4 kabinetten niet laten zien dat hij het zooitje gewoon niet bij elkaar kan houden? Stomme zet om hem weer verkiesbaar te stellen, maar die christenen stemmen toch wel weer op CDA.
    2. Ik vind het gewoon een vreselijke partij met irritante mensen.
    Ik heb het gewoon echt gehad met het CDA.

Maar toch hebben ze wel een paar aardige standpunten. Zoals Kernenergie als tussenoplossing voor het energieprobleem.

Ik hoop op een kabinet van D66 met VVD en nog een andere partij, een klein CDA of PvdA.

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    En daar doet jouw naam een beetje eer aan. Lachen kun je zeker met Wilders. :+

20. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het hele debat een aanfluiting, het zou om de gemeenteverkiezingen gaan en dan maken ze er een landelijk iets van.
    maar dat terzijde Wilders werd heerlijk in de zeik genomen en wist zich daar niet altijd uit te redden.
    Dat Wilders een filmpje kreeg, ging echt nergens over, dat was een beetje sensatie maken.
    Hele debat was een grote poging voor sensatie, anders had Bos niet een debat met
    Wilders hoeven houden over immigratie en veiligheid.

Ik vond het heel jammer dat Femke Halsema niet uit genodigd was...

Deel Deze Pagina