1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kamer wil verbod op gewelddadige games zoals Manhunt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door hayabusa halo, 28 nov 2007.

1. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Vind dit echt grote onzin en hoop echt dat dit er niet door komt. In de krant stond er een mooi stuk over.

(Naja we kunnen altijd nog gaan staken :+)

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik Manhunt een extreem zieke game vind maar dat is gewoon mijn mening. Ik ben altijd iemand geweest die gewoon zegt dat het maar een spelletje is maar Manhun vind ik net iets te veel van het goede. Alleen als dit er door komt is het alleen maar een aanloop naar veel meer dingen, op gamegebied, die het kabinet kan verbieden vrees ik.

3. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    O nee he krijgen we dit gezeik weer laat ze lekker die coffie shops verbieden. En nee ik ben het nietr eens met het beleid dat soft drugs legaal is. Weet uit eigen ervaring dat er een hoop mensen zijn die het gewoon willen proberen en daarna verslaafd raken. Als het verboden zou wezen zouden er al een hoop minder zijn die het proberen.

4. Yko

Yko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de relevantie? Behalve dat het wel in het rijtje van mogelijke verboden van dit kabinet past.

Ik ben het overigens niet eens met een verbod op een computerspel. Zorg dan dat de leeftijdsaanduiding op het hoesje bij de verkoop gehandhaafd wordt. Maak het illegaal en het wordt allemaal maar interessanter en veel makkelijker verkrijgbaar. Dat is ook het vreemde aan de ideeën van het kabinet, het lost zo weinig op en heeft juist een tegenovergesteld effect. Alsof het ze niet uitmaakt dat mensen iets doen, als er officieël maar een uit christelijk oogpunt gemaakt regeltje voor is wat er iets over zegt.

Daarom gaat je 'als het verboden zou zijn zouden er al een hoop minder zijn die het proberen' ook niet op. Het cannabisgebruik in de rest van Europa en Amerika is veel hoger dan het gebruik in Nederland. Illegalisering heeft trouwens wel zijn voordelen, het wordt veel makkelijker verkrijgbaar (geen tonen van legitimatie) en de prijs zal flink gaan dalen, win-win situatie dus. :)

5. Drogba

Drogba Guest

Cliché onderwerp is cliché

6. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    De VVD verliest voor de zoveelste keer haar geloofwaardigheid als "liberale" partij ("liberaal" houdt tegenwoordig sowieso met de dag minder in). Kudo's aan de persoon die mij kan uitleggen wat het verbieden van spellen te maken heeft met eigen verantwoordelijkheid en vrijheid.

7. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst klagen dat er zoveel inkomsten worden misgelopen door illegaal downloaden en vervolgens gamers dwingen om een spel te downloaden ipv in de winkel aan te schaffen.

Zoals hier al meermalen gezegd, scherp gewoon de controles aan en je bereikt voldoende resultaat. Alhoewel het in mijn mening zo is dat het effect van geweldadige games op je persoonlijkheid valt te verwaarlozen mbt onverantwoordelijke daden in de samenleving. Zodoende vind ik elk maatregel overdreven, maar extra controle bij verkoop is niet onredelijk.

We beginnen steeds meer een controle-staat te worden waarin een kleine groep alles bepaald en verbied voor de rest. Jammer, maar dat is waar onze 'democratie' heengaat.

8. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Laat de politiek zich ergens anders druk om maken dan om gewelddadig games. En er is volgens mij genoeg waar ze zich druk om kunnen maken. Bijvoorbeeld het onderwijs.

Maar games zijn makkellijk om te pakken en zo lijkt het toch nog alsof onze regering iets uitvoert.
    En het is ook te gek voor woorden dat een groepje in Den Haag bepaalt wat goed is voor de rest van de inwoners van Nederland.

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dit is echt niet waar, in landen zoals amerika komen ze er toch ook gewoon aan , oftewel dat verbieden helpt echt niet. Als ze die spellen ook gaan verbieden worden ze wel illegaal gehaald.

10. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jammer dat de het grote gedeelte van de rest van de inwoners van nederland op hun gestemd hebben:+ in iedergeval indirect, ben niet zo in dat politiek gezeik,
    nl regerigni s toch soft, ze verbieden die games toch niet, en anders importeer ik ze wel, nog goedkoper ook

11. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijk is dit. Een grens trekken kan namelijk niet gedaan worden of ze moeten gewoon alle geweldadige games verbieden.

Dat het verboden is voor gamers onder de 16 of 18 ok, maar waarom dan ook de volwassen gamer benadelen? Wat een crap.

12. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    We bestellen de desbetreffende games toch wel uit het buitenland anders, dus er is hier duidelijk weer sprake van politiek correcte symboolwetgeving.

Misschien dat er maar een algeheel verbod moet komen op de SGP. Van die partij raak ik zo gefrustreerd dat ik zin krijg om om me heen te gaan meppen.

Laatst bewerkt: 14 dec 2007

Deel Deze Pagina