1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

King Kong

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door halo, 29 jun 2005.

1. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem vorige week vrijdag gezien in de bios, ik moet zeggen dat ik het een zeer goede / mooie film vond. Alleen was hij inderdaag soms wel erg langdradig en zat je nooit echt op het puntje van je stoel.

2. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn mening laten blijken in een recensie op mijn weblog.Klik
    Het is een beetje 'rauw' geschreven misschien. (en snel)

3. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Net gezien, kom net uit de bioscoop... Ik vond hem wel aardig. Maar echt geweldig vond ik hem niet. Ik vond het een beetje traag gaan. Bovendien had ik om de 10 minuten een déja-vu. Je kon duidelijk zien dat de boel door Universal Studios gedaan was, door de dinosaurussen etc. Kong zag er wel goed uit overigens, en er zaten wel enkele geinige stukjes tussen.
    Pluspunt: Naomi Watts_O_

Ik sluit me aan bij het cijfer van Wendy. 6.5 lijkt me ruim voldoende voor de film.

4. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was een heel stukje aan het schrijven over wat en waarom ik King Kong een waardeloze film vond, maar doordat ik ergens backspace drukt en die naar de vorig bezochte pagina terugging istie helemaal weg. Misschien heb ik een andere keer nog zin om em te hertypen maar ik vond em dus kut.
    Cijfer: 4,5

5. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    :confused: Dat begrijp ik dus echt niet he,maarja, ieder zijn mening...

6. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cijfer heb ik iets opgehoogd, maar ik vond em nog steeds waardeloos:

[120]King Kong
    Cijfer: 5
    Na 3 Lord of the Rings films richtte regisseur Peter Jackson zich op zijn volgende blockbuster: King Kong. Deze remake van de gelijknamige film uit 1933 speelt zich af in dezelfde tijd en de algehele setting is min of meer hetzelfde. Alhoewel King Kong toch echt de ster van deze film is, komt hij pas na anderhalf uur in beeld in deze drie uur durende film. In dit eerste anderhalf uur probeert Jackson de film wat meer diepgang te geven met allemaal subverhalen, die kant noch wal raken en uiteindelijk alleen maar de boel ophouden. Hier komt nog bij dat sommige personages heel slecht gecast zijn, bijvooorbeeld Adrien Brody en met name Jack Black, die gewoon niet serieus kan overkomen. Wanneer eindelijk King Kong in beeld komt, kan je eindelijk de slaap uit je ogen wrijven en je klaar maken voor grootse gevechten. Jammer is dat deze gevechten erg voorspelbaar zijn. Opvallend is dat de dinosaurussen er maar nauwelijks beter uitzien dan in Jurassic Park, die toch al meer dan 10 jaar oud is. De vele vervelende subverhaallijnen zorgen ervoor dat je niet meeleeft met sommige personages. Bij een film als King Kong verwacht je natuurlijk een niet al te realistische film te zien, maar er moet toch een bepaalde filmlogica inzitten, vooral als je probeert er een zo realistisch mogelijke film van te maken, zoals Jackson gedaan heeft. De scène's in New York met King Kong zijn leuk om te zien, mits je niet al 140 minuten verveeld bent. De volgende keer maximaal 120 minuten film graag, Peter Jackson...

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vond ze er zelfs minder uitzien dan in Jurassic Park. En hoe komt een T-Rex aan 3 vingers?

Wel humor vond ik, op het moment dat ze een actrice zoeken, de naam van de actrice voorbij komt die in het origineel speelde. Maar die kon niet omdat die bezig was met een film van ene Cooper. Inderdaad de regisseur van de originele King Kong:cool:

8. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteravond naar King Kong geweest. Echt een fantastische film. Ik heb 3 uur lang intens genoten van deze film. Het verhaal is prachtig uitgewerkt. De cast is perfect. De actiescenes zijn subliem. En de scenes tussen Kong en Ann vond ik schitterend. Ik kan niets negatiefs zeggen over deze film. Dit is mijn nieuwe favoriete film _O_ en kan niet wachten totdat die op DVD komt.

9. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het begin vooral heel erg goed.

10. Michinho

Michinho xßøX gÅm£® 300+er

Leuk Bevonden:
    0
    waar dat die moest dansen om hem stil te krijgen? 8)

maarja: vond de film ook wel echt goed,..

maar op het einde moest hij echt NIET doodgaan :'-( ;)

CIJFER: 9 (nothing is perfect ;))

Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  11. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Nou gewoon hoe ze New York hadden nagemaakt. Broadway enz.
    Maar ook de scénes op de boot. Naar het eiland

12. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    king kong is gewoon super cool, vooral vet hoe die tegen die t-rexen vecht.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als de actie in de film net zo tof is als in de game, dan is het erg cool. Ik hoop King Kong binnenkort in de bioscoop te bekijken.

14. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een review geschreven aangezien dat nu eenmaa mijn vak is. Als je de rest van mijn reviews leest weet je wel wat ik er echt van vind.

Review King Kong

15. Michinho

Michinho xßøX gÅm£® 300+er

Leuk Bevonden:
    0
    en dat noemen ze een review :{

hahaha wel grappig 8)

16. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    De eerste zin die ik lees uit je review klopt volgens mij al niet.

Dan begin ik te twijfelen of je de film wel gekeken hebt. Jack Black heeft veel ervaring met komedies, maar in deze film speelde hij helemaal geen "funny guy". In deze film laat hij juist zien dat hij meer kan, dus ook een serieuze rol. Hij speelt gewoon een regisseur die te ver doorschiet in zijn ideeen. Daardoor beland Kong in New York.

Ze omhelst hem, dat is nog geen houden van. En volgens mij omhelst ze hem, omdat hij als enige de band snapte tussen Kong en Ann. Jack hielp namelijk ook niet mee met het gevangen nemen van Kong.

Maar jah, je hele recensie slaat nergens op. Ik ga je niet eens serieus nemen. Er staat ook nog een fout in je stuk. Tis Driscoll en geen Briscoll

17. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je m'n post had gelezen had je ook zien staan; "Als je de rest van mijn reviews leest weet je wel wat ik er echt van vind."

Ik heb de film twee keer in de bioscoop gezien. Een keer de premiere.

Jack Black laat in deze film nergens een serieuze kant zien. Dan betwijfel ik eerder of jij de film gezien hebt. Jack moet juist een beetje de komische noot verzorgen in een, verder door ontroerende blikken gedomineerde film.

Waarom zou je met iemand zoenen als je niet van 'm houdt. Volgens mij is dit niet het soort film waarin het meisje de slet uithangt.

\

Fouten zijn menselijk en zoals ik al zei: Als je de rest van m'n reviews hebt gelezen had je hopelijk gesnapt dat het allemaal sarcasme is. Het is dus ook niet de bedoeling dat je het allemaal serieus neemt. Het moet gewoon een vermakelijke tekst zijn. En ik vermaak me weer met dit soort opmerkingen.

Even voor de goede orde. Ik vind King Kong een goede film. Niet heel bijzonder maar wel vermakelijk.

18. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond je recensie wel redelijk grappig, in het begin dacht ik lompe humor, maar aan t eind werd het wel wat droger.
    Ik vind het een kutfilm, mijn stukje is bovenaan deze pagina te lezen.

19. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Recensies schrijven is toch niet je vak (mag ik hopen 8) )
    Want je recensie staat vol met spoilers. Na jouw stuk, hoeft niemand meer naar die film te gaan, want je verklapt alles al. Ik heb juist geen recensies gelezen om dit te voorkomen. Ik kon het verhaal van King Kong niet, dus liet ik me verassen. Ook een reden waarom ik ontzettend genoten heb van de film. Maar een recensie schrijf je niet zoals jij gedaan hebt. Het is juist de kunst om iets over de film te vertellen zonder stukken uit de film te verklappen. Naar mijn mening staat in een goede recensie weinig over het verhaal. Dat moet de lezer zelf ervaren in de bioscoop. Een voorbeeld van zo'n goede recensie stond afgelopen week in het Veronica blad. Ik ben ook geen pro op dit gebied, maar aangezien ik de opleiding journalistiek doe, weet ik er wel wat vanaf. Door jouw recensie gaat een dikke rooie streep. Volgende keer beter :p

Dus iemand die koste wat het kost een succesvolle film wil maken, moet voor de komische noot zorgen?? Hij gaat juist over lijken om dat te bereiken. Hij is juist bloedserieus zijn film aan het draaien. Nadat zijn films kapot waren gegaan, verzon hij iets anders (Kong naar New York halen). Een film had hij niet meer, dus hij moest met iets anders komen. Hij was voortvluchtig, en zonder noemenswaardig resultaat zou hij worden opgepakt. En hij stond bekend als de regisseur met veel bijna successen. Hij wilde perse die ban doorbreken. Naar mijn mening een serieuze rol. Dat zie je ook aan zijn gedrag en gezichtuitdrukkingen in de film. Hij moest in ieder geval niet voor de komische noot zorgen. Die komische noot kwam van andere elementen zoals enkele scenes tussen Ann en Kong. Bijvoorbeeld dat ze voor hem danst en de scene op het ijs in New York. Ook kwam er een kleine komische noot van Baxter, bijvoorbeeld in zijn kamer met die posters en zn kammetje.

Dat zoenen was voordat ze op het eiland kwamen. Ze is eenzaam en fan van die schrijver. Begrijpelijk dat ze hem niet afwees, maar van een verliefdheid was toen ook geen sprake. En op het eind omhelst ze hem alleen. Dat wil niet zeggen dat Ann "echte" gevoelens heeft voor Driscoll. Maar dit punt heb ik al eerder behandeld.

Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  20. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het moet een vermakelijke en sarcastische tekst zijn. Het is niet bedoeld voor mensen die ook werkelijk willen weten of het een goede film is. Ik wil alleen mensen vermaken en irriteren. Irritatie heb ik geloof ik al opgewekt. Het leek mij ook wel irriterend om even te verklappen waar de film over ging, al is dat uiteraard al lang bekend. Als je een wat serieuzere review van me wilt lezen hoef je alleen maar de eerder gegeven link te volgen en dan teruggaan naar de preview pagina en daar de review van Sin city te lezen. Niet serieus, maar toch anders.

Btw, mijn vak is uiteraard niet het schrijven van reviews, anders had ik het ook niet op zo'n kleine site gedaan. En als je reviews in de Veronica goed vindt, hoef ik je sowieso niet meer serieus te nemen.

Omg, dat ie gedreven is hoeft nog niet te betekenen dat ie de hele film serieus doet. Ik heb nergens gezegd dat ie loopt te flierefluiten. Wel dat ie af en toe een grapje er tussendoor gooit of in een komische siuatie zit. Hij is een karikatuur van zichzelf. Hij verafschuwd het zakelijke wereldje waarin alles om geld draait, maar tegelijkertijd is hij zelf net zo erg zoniet erger. Dat zorgt weer voor de ironie. Je moet iig toegeven dat Jack af en toe met een grapje strooit.

Ik ben blij dat je precies weet hoe Ann zich voelt en wat ze voor iemand voelt.

Laatst bewerkt: 7 jan 2006

Deel Deze Pagina