1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

King Kong

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door halo, 29 jun 2005.

1. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik ben afgelopen week naar de film King Kong geweest, en ik vond het een knap staaltje werk... Ik vind die computeranimatie die King Kong in werkelijkheid is helemaal nog niet zo slecht... De gevechten die hij levert zijn adembenemend, dat klopt...

De film maakt een uitgebreide aanloop, en als Kong eenmaal in beeld is geweest gaat de movie over naar ACTIE en die actie is een aaneenschakeling van geweld en gevaar voor zowel King Kong als het dametje wat hij met zich meeneemt... Fantastisch gefilmd, maar er zijn ook wat minpuntjes...

Het volk op Skull Island is opeens verdwenen als Kong in beeld komt, dat is toch wel opvallend... De opbouw van het verhaal is goed, alleen is er bijna geen "rustpuntje" meer te bekennen in de onafgebroken actie en de spectaculaire gevechten die deze grote aap levert... Ik had als regisseur iets meer (kleine) rustpuntjes ingebracht, zoals de scène van Kong met de dame op het ijs...

Maar goed, voor de rest is King Kong één brok entertainment, en daarvoor gaan we eenmaal naar de bioscoop, ik in ieder geval wel... Als je teveel gaat nadenken in die oer-Hollandse nuchterheid, dan is de film met gemak af te kraken... Dat kan trouwens met elke film... ;)

2. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet over het algemeen natuurlijk, maar deze recensie was gewoon goed.

Ik vermeld alleen wat ik denk dat er met de film bedoeld wordt. Dat doe jij ook. We zijn het duidelijk niet met elkaar eens, maar ik ga daar voor de rest geen ruzie over maken. Ik vind het een fantastische film. En dat is het belangrijkste.

Jah inderdaad, iedere film heeft voor- en tegenstanders. Met een paar woorden kan je iets de grond instampen. Een film hoort entertainment te brengen en dat is precies wat King Kong doet. Als je op ieder detail gaat letten, valt er altijd wel iets op aan te merken. Ik weet ook wel dat zo'n grote aap niet mee kan op zo'n klein bootje. Maar dat doet er niet toe. Als iedere film ultrarealistisch is, wordt het maar saai in de bioscoop. Ik geniet in ieder geval van dit soort fictieverhalen.

3. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben twee keer naar de film geweest en wat me de tweede keer opviel is dat er echt alleen maar actie in zit na een uurtje. De eerste keer vond ik het allemaal geweldig, maar als je 'm dan voor de tweede keer kijtk merk je wel op dat het eigenlijk een grote rampenfilm is.

Wat trouwens wel goed gedaan was, was de lichte stilte als al die mensen in de kloof worden aangevallen door insecten. Iedereen gaat dan helemaal loos, en dan komt een beetje de machteloosheid naar voren. Dat was goed gedaan.

Waar ik minder enthousiast van wordt is Peter Jackson's manier om iets onheilspellends te filmen. Je krijgt dan een soort van wazige slowmotion. Dat zie je als de crew net op skull island is aangekomen en ze al die schedels in de muur zien zitten. In LotR doet Peter dit ook al als Aragorn en consorten bij de deur naar de ondode stad staan. Ik vind het een beetje amateuristisch gedaan.

Deel Deze Pagina